July 26, 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

July 26, 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi İçki İnhisarının Nelerinden Şikâyetçisiniz? Göçen — aüshalarımızdan - birinde, tiryakilerin Tütün İnhisarı —hakkın- daki şikâyotlerini yazmıştık. Dün de muhtelif kimselere yukarıdaki suali sorduk. Bu #sorgüya verilen karyılıkları aşağıya yazıyoruz: Yenikapı, Fenerci sokağı, 9 numaralı hane, Rifat Pak- dilek: — Bence, İçki inhisam, İçkilerin sade yapılışını satın almiş, çünkü gazinolarda, meyhanelerde içilen ara- mlan içki şişelerinin yüzde doksân dokuzu hususi imalâthanelerin alâmeti fârikalarını taşıyor. Bu, İnhisar İdar&- sinla çıkardığı içkilerin satılanlara pisbeten — kötü oluşundan değildir. Hattâ tecrübeme İstinaden diyebili- zimaki bilakis, husust imalâthanelerde yapılan — içkiler inhisarın içkilerile rekabet edemeyecek derecede — kötü- dür. Fakat buna tağmen, rağbeti kötü içkilerin kazanması, inhisarın içkilerini halka tanttmamasıdır. İnhi- sar İdaresi içkilerinin reklâmınd biraz ehemmiyet vörse, hem doldurdğu şişeleri müşterisizlikten, hem de halkı cam kırığı gibl kötü içkileri içmekten kurtarmış olur. * Çengelköy Koru sokağı 19 numaralı hane, Ekmel — Ea büyük şiküyet, — içkilerin pahalılığındandır. Sarhoşlukla ise- ler, vak'alar çıkaranların ıwuew. berin miktarı tetkik edilse, görüle- cektir ki ekserisinin başlarını döndü- ren letin adedi ikiyi, —üçü ya göçşmer. Öe'k SN bi caan teyilar Fine vuran rakı, şarap, bira, konyak Elan değii, hesaptır. Çünkü üç kadeh ldip de avuç — dolusu para — verince, akılları başlarından gidiyor biçarelerin. Hatta —bence, —memlökette içki Iptilâsını lüzumundan faz'a arttıran sebeplerin içinde, içkilerin pahalılığı de vardır. Çünkü bu pahalılık içkiye, güç ele geçirilen geylerin eazibesini veriyor. Ve tabit çok kimseler de bu cazl. beye kapılmaktan kurtulamıyorlar. » Sultanahmet, Nalıncı sokağı, 11 numaralı hane, Esat; — Ben içki kullanmam, Hattâ içki kullananlarla konuşmaktan kaçınırım, Çünkü “ümmülhabais, denilen bu kötü nesnenla, en ağır başlı bildik- lerimizi bile zıvanadan çıkardığımı görmek korkutuyor beni. Bu itibarla İçkinln saymakla bitip —tükenmez kötülüklerini göz ÜGnüne getirince içki imhisa: evcudiyetinden şikâ- yet ederi Bir Amelenin Ayagı Ezildi Eyüpte Bahariyede bir lâstik fabrikasında çalışan uâtabaşılar- dan Kirkor, iki ton ağırlığımndaki bir. dişliyi yerinden kaldırmak isterken ayağının Üzerine kaymış ve kırılmıştır. Kirkor hastaneye kaldırılmışt.r. Süecl Kampların Sonu Liselerin süel kampları dün tamamen sonuna ermiştir. Dün de Vefa lisesinde asker- lik imtihanları yapılmış ve bütün talebe muvaffak olmuştur. Sncar İhtiyar — Hasan Beyl.. Bizim zama- nımzda herkes bir sürü boş inanırdı. Sık Sık Kaybolan Bir lf Zat_ gu, Celâleddin Paşa ade MekmetPertev Celâleddin Paşa zade Mehmet Pertev isminde bir zatın uzun müddettenberi kaybolduğu hak- kında zabitaya bir müracaat vaki olmuştur. Mehmet Pertev Şişlide otur- makta ve müreffeh bir hayat geçirmektedir. Ailesinin, zabıtaya — yaptığı müracanta nazaran, kendisi biraz asabi bir adamdır. Şimdiye kadar Iki defa daha tegayyüp etmiş ve polis vasıtasile bulunarak »nilesi haberdar edilmiştir. Zabıta, Mehmet Pertevi bir defa daha aramıya koyulmuştur. Burada Öldü Amma Ölümü Şüpheli Adapazarında erik ağacından düştüğü için evvelisi gün Cerrah- paşa hastanesine getirilen — 25 yaşlarında Ismall Yahya — dün ölmüştür. Tabibl —adlit — cesedi muayene etmiş ve hariçte bir yara ve bere eserl görmediği için morga kaldırılmasına lüzum göz- termiştir. Zahire Şogaıındı Buğdaylar Habire Düşüyor Zahire — borsasında buğday fiatlarının düşmesi devam etmek- tedir. Dün de Zirant bankası plyasaya buğday vermiştir. Ana- doludan ve İlmanlardan da bol miktarda buğday ve un gelmeğe başlamıştır. Dün gelen buğdayın miktarı 612 ton, un miktarı da 133 tondur. Yumuşak buğdaylar 7 kuruş 10 para İle 6 kuruş 12 para arasında, sert buğdaylar da 4 kuruş 22 buçuk para ile beş kuruş 15 para arasında muamele görmüş, 280 ton yumuşak, 222 tonda sert buğday satılmıştır. Un fiatları 735 kuruşla 460 kuruş arasında — değişmektedir. 790 çuval un satılmıştır. Otomobil Sademesi Şoför Nevzat, idaresindeki 2506 numaralı otomobille evvelki gece Şehzadebaşından geçmekte iken 11 yaşında Hasan isminde bir çocuğa çarpıp yaralamıştir. Aranıyor 'Kimsesiıler Yurdu] Kültür Bakanı Yakında Kadrosu Genişletilecek Galatada Kimsesizler Yurdun- da şimdiki halde anecak 80 çocuk barındırılabilmektedir. Yurt şehir için çok faydalı bir mülessese haline gelmiş olduğu için bunun genişletilmesi — kararlaştırılmıştır. Bütçe gelir gelmez yurdun kadrosu 150 ye çıkarılacak, binanın yanın- daki arsalardan da istifade ed- lerek yurda bir bahçe temin edilecektir. Beşibiryerde Aşıran Hırsız Polis İkinci Şube Direktörlüğü bir. bırsızlık tahkikatını yaparken bazı şüphelileri göz altına almış bunların — içinde Ahmet adlı bir sabıkalı varmış. Bu Ahmet bir aralık serbest kalan arkadaşla- rından birisine bir beşibiryerde vererek — bozdurmak — istemiştir. Polis bunu öğrenmiş ve beşi! yerdeyi yakaladıktan sonra da Ahmedi — sorgüya — çekmiştir. Ahmetı “—Ben bir gün Sultanah- met'den geçiyordum. Siyah man- tolu bir kadının boynunda korde- leye takılmış bir beşibiryerde gördüm. Dayanamadım. Kopar- dim kaçtım. Diyerek suçunu Itiraf etmiştir. Ahmedi dün Yedinci Müstantik tevkif etmiştir. İnkılâp Dersi İmtihanının Neticeleri Bu yil Üniversitede yapılan inkılâp — imtihanlarının neticeleri alınmaktadır. Dün hukuk, tıp ve edebiyat — fakülterinde — okuyan askeri talebe ile harp akademlel ve orman mektebi talebelerinin, küğıtlarının, tetkiki bitirilmiştir. Öğrendiğimize göre, bunlardan * 10u İmtihamı kazanamamışlardır. Köprüdeki Vapurların — köprüde — yolcu beklerken fayrap — yaparak zifir gibi kara bir duman salvermekte olmaları gelip geçenleri taciz et- tiği gibi dökülen — kurumlar da bilhassa bu mevsimde beyaz ve açık renk elbiseleri Tekelemekte- Dün Hcarayı Gitti Üç gündenberi — şehrimizde bulunan Kültür. Bakanı Saffet Arıkan, mayetindeki zevat ve bir de Kültür direktörü Mehmet Eminle - birlikte, dün — akşam Ankaraya dönmüştür. Dün de, şebrimizdeki tetkiklerine devam edevp Bakan, — Valdebağındaki Pprevantoryoma — giderek, oranın durumu bakkında yakinen bilgi edinmiş ve ihtiyaçlarını tespit etmiştir. İtfaiyede Teknikleşme Grup Amirleri Mühendis- lerden Olacak Alman — mütehassısı — itfaiye grup âmirlerinin makine mühen- disi - olmasını lüzumlu görmüştür. Belediye her yıl ifaiyeye iki ma» kine mühendisi almıya — karar vermiştir. Bu suretle birkaç yıl içinde bütün grup — âmirlikleri makine — mühendislerine — tevdi edilmiş bulunacaktır. Ağustosta itfaiyeye ilk iki makine mühen- disi alınacaktır. Amol_î_ anat Müesseseye Pratik Bir Durum Verilecek Dün vilâyette belediye Üyele- rinin de iştirakile bir toplantı yapılmış, bunda Amelt Hayat Mektebinin durumu hakkında ko- muşulmuştur. Amel! Hayat Mek- tebine daha pratik bir şekil ve- rilmesi; burada talebelere küçük el İşi san'atları öğretilmesi ve ticurethanelerde kolayca calışa- bilmelerini temin edecek malümat verilmesi kararlaştırılmıştır. Vapurların Fayrabı Yasak Olacak ;lîr. Vapur bacalarından duman çıkmamasını temin etmek müm- kün clıııyıcıîı için belediye bu işe bir çare bulamamış, ancak Deniz Ticaret Müdürlüğüne bir tezkere yazarak — vapurların köp- rüde fayrap etmemelerini temenni etmiştir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: itikatlara ı -. Büyükler bile cinden, periden kar« kar'ardı. Şimdikilerin boş itikatları yok : Periye inanan kalmadı artık. -— Hasan B. — Naszıl kalmadı. yabu ? Asıl biz bugün cine, periye inanıyoruz | Bir İki Satırla Bir Arabacı, Kendi Araba- sının Altında Kaldı Dün öğleden sonra Yeniköyde feci bir kaza olmuş ve bir arabadi kendi hayvanlarının ayakları ai tında ölüm haline gelmiştir. Vak'a şöyle olmuştur: Yeniköyde — arabacılık edeğ Ibrahim, arabasına fasulye yüklge miş, İstinye yolunda İlerlemekter dir. Kendisi de fasulyelerin üzer rinde oturmakta ve arabayı bus radan İdare etmektedir. Bir aralık her nasılsa arabar nın hayvanları Ürkmüş ve alabik diğine koşmiya başlamışlardır. Ibrahim, — bulunduğu yerder hayvanları zaptetmiye uğraşmışığ da muvaffak olamamış ve olduğu yerden düşerek hayvanların ayalk larile araba tekerlekleri altındğ ezilmiştir. Araba neden sonra pot lisler tarafından durdurulabilmi tir. Ibrahimin hayatından yoktur, hastaneye kaldırılmıştır. * Hİ Âkil Muhtar Da Brüksele Gidiyor Ağustosta. Brükselde, arsıulur sal bir mide ve barsak lıc:ıgrd toplanacak ve bu kongrede Tüwü kiyeyi, ordinaryüs profesör Bay Âkil Muhtar - temsil edecektlir Âkil Muhtar Brüksele bir Ağuse tosta hareket edecektir. * * * Bir Profesörün Tetkik Gezintisi Hukuk fakülteal ordinaryüsles rinden Bay Samim tetkikatta lunmak üzere Almanyaya glmıiııx 3 * * * Fioryanın Bayındırlığı Filoryanın bayındırlaşmaşı çalışmaları devam etmektedir. Bşe yındırlık için yapılan proje genlje letilmiştir. Bu projede tren hattınığ bir miktar gerl alınması da var» dır.| Şimdi hattın geçirileceği eh münesip saha tetkik edilmektedir. . * * ' Kumarcıların Takibi Polis, kumarcıların sıkı tal bine de vam etmektedir. Dün Yeniçarşıda hem şoförlük, hem kahvecilik eden Mehmet All kahvesinde Kema! ve Sabri isl iki adam iskambil ile kumar o; narlarken cürmümeşhut halinde yakalanmışlardır. » * * Belediye - Evkaf Pürüzleri Evkafla| Belediye arasındak! ihtilâfları halledecek olan hakem heyeti dün makamında Valiyi ziyaret etmiş ve bu ihtilâflar etra- fında görüşmüştür. Hakem heyetl bugünden itibaren İşe — başlıya- caklardır. Hasan B. — laacmasak şu — sulh pe- risinin türlü cilve erine aldanvır mıyız ? 4 L AĞŞĞ ae * .Lxrmasz