26 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

26 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Cefrika No: 98 Almanya hükümetinin bu işde gayet seri hareket edeceğini ve müzakere kapısı açmak İstemi- yecoğini tahmin ediyorum.,, dedi. Dahlliye nazırı: — “ Almanların verdiği müh- letin bitmesine daha on dört da- kika var. Mister Gonston'un A- man sefaretine kadar gitmesinl ben de muvafık buluyorum,, dedi. Hariciye nazırı yorgun bir tavır ile yerinden kalktı, başve- kile baktı: — “İsterseniz gideyim,, dedi. Başvekil Mister Bevdley hiç bir şey söylemedi, muvuafakat makamında başını önüne eğdi. Mister Bevdley bütümn bu ge- çen müzakereleri zahirt bir sükü. netle dinlemişti. Fakat için için büyük bir endişe duyuyor, kalbi |parçalanıyordu. O sıradaki his- 'giyatını kendisi bile tahlil ede- İmiyordu. Hiddet, endişe, korku, 'sukutu hayal ve çaresizlik hisleri İhep birbirine karışıyordu. k - Hariciye nazırı mister Ganston İyavaş yavaş kapıya doğru ileri- ledi ve elini kapının tokma; oyarak arkaya döndü: — "Gidiyorum... Inşaallah iyi bir haberle dönerim,, dedi ve ka- pıyı açarak salondan çıktı. Nazırların hepsi — susmuştu. Hepsi de büyük bir düşünceye dalmışlardı. Başvekil mister Rovd- ley başımı önüne eğmiş, Alman sefirinin sözlerini düşünüyordu. Ingiltere imparatorluğu hakikaten inhilâl etmek üzere mi idi? Bu iddiayı tekzip etmek, Almanların bu küstah teklifini şiddetle red- detmek İstiyordu. Fakat bütün dünyanın anlamağa başladığı bir hakikati gizlemek için milyon- larca kimsenin hayatını tehlikeye koymağa, Avrupayı kana boya- mağa hakki'var mı idi? Boğulmak üzere olan bir ada- mın zihninden bir an içinde ha- yatının bütün safhalarının geçişi gibi, koca Britanya İmparatorlu- ğunun tarihi de mister Bevdley'- in gözlerinin' önüne geldi. Asırlar- ca çalışılarak, bunca fedakârlık- la yavaş yavaş kurulan bu impa- ratorluak çökmek üzere mli Idi? Birdenbire kapı açıldı ve ha- krar odaya girdi: Alman sefiri, Almanya'nın Emlâk ve Eytam Bankası ilânları Taksitle Satılık Erazi İEsas No. 575 576 STT Mevki ve Nevi Bakırköyünde Çırpıcı ve Veliefendide 8 harita nu- maralı 1 hekter 5135 metre murabbaı arazi Bakırköyünde Çırpıci ve Veliefendide 9 harita numaralı | hektar 2133 metre murabbal arazi Bakırköyünde Çırpıcı Veliefendide 10 harita numa- ralı 1 hektar 2776 metre murabbal arazi Deporito lira 132 106 Bakırköyünde Çırpıcı ve Veliefendide 11 harita numaralı 1 hektar 1614 metre murabbal arazi 115 Bakırköyünde Çırpıcı ve Veliefendide 50 harita numaralı 2 hektar 4336 metre murabbaı arazı 212 Bakırköyünde Çırpıcı ve Veliefendide Si harita numarali 4526 metre murabbat arazi 50 Bakırköyünde Çırpıcı ve Veliefendide 56 harita numaralı 1 hektar 7963 metre marabbaı arazi 235 Bakırköyünde Çırpıcı ve Veliefendide 57 harita numaralı 1 hektar 5971 metre murabbal arazi 209 Bakırköyünde Çırpıcı ve Veliefendide 58 harita numaralı bir hektar 7993 metre murabbaı arazi Bakırköyünde Çırpıcı ve Vellefendide 59. harita nümaralı 1 hektar 8013 metre murabbar arazl 620 234 236 Yukarıda yerleri yazılı arazi ilki peşin olmak üzere sekiz senevi ve müsavi taksitle ve pazarlıkla satılacaktır. Geri bırakılan yedi taksit için faiz alınmaz. İsteklilerin 12 Ağustos 1935 Pazartesi günü —| isin bir “çocak piyesleri müsabakan,, ysaat onda şubemize gelmeleri. (179) İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden! KADIKÖY: MERCAN : Lira Bahariye taddesinde Nevzemin sokak cıki 38/17 M. yeni 4 arsanın tamamı. Kalpakçılar Yeni Han Saka çeşmesi sokak 165 eski 33 yeni 19 sayılı dükkön ve odanın tamamı, EMİNÖNÜ : 450 Şeyh Mehmet Geylânt Arpacılar caddesi eski 39 yeni 33 sayılı dükkân ve odanın 100/1440 payı, 1250 Yukarda yazılı mallar 30/7/935 Cuma günü saat 12 yi 30 da mübadil ikinci tertip tasfiye vesikasile ve arttırma suretile satıla- İstanbul Ikinci Wlâs memur- uğundan; Müflis Bozuyüklü yumur« acı Alinin if yaşı yanmış oldu- mdan yenilemenin ikmali için ala- klıların 20-8-935 salı günü — saat da dairemizde hazır - bulunmaları n olunur. (13311) ı.ılılcldllırlıı * 7,5 pey akçelerini 12 den evvel yatırma- (4032) — Sinir ve akıl hastalıkları müt Dr. ETEM VASSAF Cağalağlu Orhan B. apartımamı Tel22033 Ev, Kadıköy Bahar ye İlcri nsokak Tel.60791 gelmeleri rica olunur. 26 -T - 1935 hiç bir suretle müzakereye girl- şemiyeceğini ve mutyyen müddet zarfında müsbet veya menfi her halde bir cevap vermemiz lâzım geldiğini söyledi. Tam beş daki- ka vaktimiz var,, dedi. Başvekil hâlâ bir karar vere- miyordu... Salondakl münakaşa- ları dialemiyordu bile... Bütün bu hay ve huyun ara- sında saat biri çaldı.. Mübhletin bitmesine daha üç dakika vardı. Başvekil, hâlâ, bir İşareti Üzerine ölüme koşacak milyonlarca insamı düşünüyordu. Fakat artık fazla tereddüt etmedi. Silkindi, yerin- den kalktı ve nazırların ber birini ayrı ayrı süzdükten soara; — “ Arkadaşlar... Bu vaziyet karşısında — silâha — sarılmaktan başka çare göremiyorum... Mister Ganston! Şimdi Alman sefirine telefon ediniz... Tagiltere Alman- ya'nın bu tekliflerini kabul ede- mez...,, dedi ve yerine oturdu. Bir saat sonra budutlardaki toplar ölüm saçmağa ve bir sürü insanlar da biribirine saldırmağa başlamıştı. 1938 harbi bütün fe- caylile patlamıştı. — SON — İ Spor R I Konyada Bisiklet Yarışı Konya, — Ankara bisikletçi- lerile Konya Idman Yurdu ara- ında (50) kilometrelik bir yarış yapıld. Ankaradan yalnız Eyüp ile Talât Kouya Idman yurdundan da yedi kişi girdi. Eyüp bir saat en dakika ile birinci geldi. Kon- yada Ravf ikinci, Abdullah üçüncü Hâmit dördüncü oldular. Ankara bisikletçiler konyadan ayrıldılar. Istanbul Mıntakasının İlk Toplantısı T. L C. L Istanbul Bölgesi başkanlığından; Tetanbul Bölgesi merker — heyeti ilk top'aatısını 29-7-1935 Pazarlesi günü sant 17,30 da yapacağından 21-7-1935 günlemecindeki bölge — göngre- sinde merkez heyeti başkan ve Üyeliklerine seçilen arkadaşların 0 gün ve saatte Bölge merkezine Çocuk Piyesleri Müsabakası Şehir Tiyatrosu Direktörlüğündem: Bu yıl “İstanbul Şehir Tiyatrosu,, tarafından verilecek çocuk temsilleri açılmıştır. Bu müsabakada — birinel seçilen çocuk piyesini yazana 150 lira, ikincl seçilen piyesin yazıcısına 100 lira ve Üçünecüye SO0 İira — yerilerek temslil hakkı satın alınacaktır, Yazılacak bu çocuk piyeslerinin kültüre, bilgiye, terbiyeye, ulusal ül- küye ve tiyatro tekniğine ait şartla- rını Öğrenmek için pazartesi, Çarşam- ba günleri iklden dörde kadar Tepe- başı Şehir Tiyatrosunda — Dramaturg Şükrü Erden'e müracaat edilebjlir. Eserlerin nihayet 15 Eylüle kadar Şahir Tiyatrosuna gönderilmiş olma- ları lâzımdır. küabet Eilefiyesi vreeeanesanses eee eee Tepobaşı Belediye bahçesinde 25 Perşembe: 26 Cuma 77 Cumatesi, 28 Parar günü akşamları saat 21 de DELİ DOLU ıi | Operet 3 Perde Bebek, İstanbul, Şişliyo teamvay vardır. Parkotelde Mücssif Bir _H_âc_lise | ( Baştarafı 1 inci yüzde ) linde geçen bu hâdiseden Par otel garsonlarının, Park Otel sa- hibinin, ve Park Otel şefgarso- nunun haberdar olmamalarına mı şaşmak İüzimgeldiğini — varın siz tayin edin ! * Evvelisi gece, Park Otelinde eğlenenler — arasında — Şevket Remzi adında bir — paşazade de vardır. Şevket Remzi, yanında iki erkek arkadaşı, refikası ve bir diğer kadınla birlikte içmektedir. Şevketin bitişiğindeki masada ise Burhan Fehmi adında genç bir doktor oturmaktadır. Şevket Remzi, hem çok kıs- kanç, hem de haylı asabidir. Hattâ geçenlerde, yine kıs- kançlık yüzünden Mehmet Vüâlâ Nurettine tabancayla ateş etmiş- tir. Fakat mamludan — kopan kurşun, hedefine değil, oradan geçmekte olan suçsuz bir biçe- reye isabet etmiştir. O zaman Şevket, Mahkemoye Mazhar Osmanın bir raporunu göstermiş, ve bu suretle asabi buhranlar geçirdiğini isbatla be- raet elmiştir. Fakat o kurşun, onu yiyen adamın bir ayağına mal olmuştur. Zira, o biçare, şimdi o ayağını kaybetmiş bir topaldır. Şevketin kıskançlığı ve asabk yeti dün gece yine tutmuş olacak ki, bir aralık yanındeki masada oturan doktora dönmüş, ve te- hevvürlü bir Hisanla bağırmıştır: — Bana bak! Edebini takın. Yoksa gözünü patlatırım! Doktorun bu tebdide pabuç bırakmayışı asabi paşa zadeyi iyice çileden çıkarmıştır. Ve Şevket yerinden fırlayarak aa doktorun Üzerine atılmıştır. Bu suretle de, garsonların, şef garsonun, ve müessese sahibinit duymadığı müthiş bir boğuşma başlamıştır. Şevket, galiba yumrukla başa çıkamayacağını — kestirdiği — için olacak, tabancasına sarılmıştır. Araya giranler, atmasına mânl olmaya çalışmışlar, ve bu itişme, kakışma arasında doktor Burhar nettin, arkasındaki masada ailer sile birlikte oturan bir ecnebinla Üslüne yuvarlanmıştır, kavganın başından beri sinirleri haklı ola- rak gerilen ecnebi yerinden kalk- miş ve: — Ne oluyor demiştir, aluyor Dağ başımıdır burası? Şevket, bu haklı isyana da kız- mış, ve ecnebiye sunturlu bir küfür sallamıştır. Bu vaziyet karşısında bir ecnebi sefaret erkânından olduğu — anla- şılan bu zat ve ailesi masalarını terketmişler ve henlüz yetişemiyen zabıtaya baş vurmaya gitmişlerdir. Kavga güç halle yatıştırılmış, Doktor Buürhanettin de arkadaş- ları tarafından götürülmüştür. Çok geçmeden, işi belki ec- nebiden, belki de bir başka menbadan — haber alan zabıtâ memurları yetişmişlerdir ve masa- sında tınmadan İçki iİçen — paşa zadeyi yakalamışlardır. Tahkikat devam etmektedir. Biz hüdisenin teferrtlatını an- latırken yanılmamak için, telefon: la Doktor Burhanettini bulduk, ve kendisinden mütemmim malü- mat İstedik. Doktor hâdiseyi teyit etti. Ve fakat kendi ağılle tafsllât vermek istemedi. Çinde Haydutlar Yeni Bir Va'ka Daha Çıkradılar Hsin - King - Mançukuonun merkezi, 25 (A. A.) — İyi silâhlı 500 haydat, Hingan ilindeki Namanşi polis merkoezine - saldırmışlardır. Karakolda bu'unan 10 Japon polisini öldürmüşlerdir, mahpusları da salıvermişlerdir. Vak'a mahalline bir tedip kuvveti gönderilmiştir. Annibal Alpları | Yahudi Düşmanlığı Nereden Geçmiş? Fil Üstünde Dağa Çıkan Amerikalının Dedikleri Aoste, 25 (A.A.) — Amerikan yazarı ( muharriri) Halliburton gece yarısında buraya gelmiştir. Gazeteci- lerle konuşan gar, Fil bi a n üyi bilhassa eğlenmek için TAŞURAS ve tarilk Hadlsiyi falrerlir mak hususundaki İsteğinin — ikinel derecede — olduğunu — söylemiş — ve demiştir. kir a büyük Saint-Bernard bir zaman geçmemiş yahut olması mul Atina Tiyatrosunda Kanlı Bir Hâdise Oldu (Baştarafı 5 inci yözde) ihtilâlinde yakalananlar için genel af ilân edilmesi lâzımdır. Athinaika Nea gazetesi, Cümhur- cu çevenlerin Venizelou gibi düşün- düklerini ilâve etmektedir. Patrasta Arboödeler Oldu Atina, 95 (A. A ) — Patras'da bir tütün fabrikasının — İşçil krallığın yeniden kurulması projesini protesto #tmak üzere grev ilân etmişlerdir. Atina, Pire va Selâniğla bir çok işçi sendikaları bugün aymı sebepten dolayı grev yapacaklarını - bildirmiş- lerdir. Polis, sokak — toplantılarını yasak etmiştir. Hakkında.. Amerikalılar Çok Hassas Görünüyorlar Vaşington, 25 (A. A.) — Utah hü« kümeli senetosu demokrat Üyelerinden King, Alman hükümetinin katolikler ile Yahudilere kargı takındığı duramun Amorika Hle Almanya arasındaki diplomatik ilgileri kesilmesi için haklı bir sebep olup olmadığını araştırmak kat ) yapılmasını Harp Çıkarsa.. Amerika Bitaraf Kalacak Kanun Yapılıyor Nevyork, 25 (A, A.) — Nev- york Times gazetesinin Vaşing- ton aytarı yazıyor: Rooseveli, öteki Uluslar ara- sında bir harp çıktığı takdirde Amerikanın bita af kalacağını bil- diren bir kanunu, köoügre pro- gramına katımıştır. Felemenk Hükügı_ı eti Istifa Etmek Üzere Lahaye. 25 (ALA) — Hollanda hükümeti istifa etmek hususundaki — | kararını yarına talik etmiştir. -- - - rran M 6 e e- x ri ö ee B a — « —a A «