1 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

1 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

KAHKENELERDE CGLiKLiİMZ Davacının Sözlerine Bayıldı Arkadaşları ettiler; — Ne var korkacak ayol!. Biz fırsat buldukça gelip dinliyoruz. Ne meraklı hâdiseler geçiyor bilsen.. Karı koca kavgalarına kadar hepsi var.. Bin türlü dil kızı kandırdılar ve Üç arkadaş kol kola adiiye merdivenlerini tır- manarak salona çıktılar. Üçüncü genç kızın Ürke i, mahkeme- lere ve binaya yabancılığı her hareketinden belli oluyordu. Ağır Ceza salonu önüne geldiklerinde Ürkek kız sordu: — Bu neresi? — Burası büyük mahkeme. elnayetlere falan burada bakılır. Genç kız korkü - ile elini ku- laklarına doğru götürerek başını çevirdi: — Sus, sus.. korkuyorum., geçelim buradan... Arkadaşları onu “ burada çok ufak davalara bakılır,, Diye hemen hemen zorla bir sulh mahkemesi salonuna sü- rükiediler. Mahkemenin davacı sandalyesinde bir kadın, suçlu sandalyasında da hirsızlık suçlusu bir adam oturuyurdu. Davacı ka- dın anlatmıya başladı: — Gece yarısımı geçmişti. Bir gürültüyle uykumdan uyandım. baktım, karşımda bu adam.. Kes- kin bir kamayla Üzerime saldı- rarak.... — Ay, ay, aylı. Ürkek laız arkadaşlarının kolk larına düşüverdi. Onu güç hal He ayıltarak evine gönderdiler. İzmirde 20 Para Yüzünden Kan Çıktı İzmir, (Özel) — Burada (20) para yüzünden bıçaklı bir kavga çıkmıştır: Kahramanlarda bakkal- dan yumurta alan Osman verdiği paradan arta kalan 20 parayı İstemiş, bakkalia bu yüzden kavga- ya : tutuştuklarından Osman ve arkadaşı Aslan bıçakla ve taçla genç kıza istar Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) Gençlik Yorgunluğu (20 ) yaşlarında bir delikanlı mü- racaat etti. Ayaklarında kesiklikten — derman- sızlıktan — igtahsızlıktan — giküyeti vardı.. Yol yürürken dizleri keslliyor ve geceleri uykularında — sıçramalar olduğunu ve korkula — rüyularla ğımı anlatıyordu. Bu delikanlı sui istimal yapıyordu. Fena bir huya tutalmuştu, bunun neticesinde de âaâbı bozulmuşta. İştahazlık ve yorgunluük dimağda unutkanlıklar ve İşe karşı - alâka- sızlık uyanmiştı. Nevmidti hayat- ta başka hiç bir şeyden sevk alararyordu. Derbal bu Gdeti bih ettim. Deniz banyoları günde 2 dela be- şer dakika yapmasını tenbih ettim. Bir seri ( Öylesin ) gırıngaları yape tım, Bir ay İstirahat etti. Sıhha« tini kazandı, kuvvetlendi ve niha- yet izdivaç eiti ve hayatım bu suretle iyi bir yola sevkederek kurtardı. () Bu notları kesip saklayinız, yahut bir a büce yapıştırıp kolleksiyoa yapı- torketmesini ton- dökerek genç | Üstter Kafile — Kocatepeye hareket ederken, — ortada | Atatürkün ileri kamandasını verdiği yere bayrak dikilire ken, alitas Kalecikte konaklanirken Afyon, (Özel) — Afyon genç- leri hor yıl olduğu gibi bu yıl da Atatürk'ün istiklâl savaşında 25/26 ağustosta tan yeri ağarırken or- dulara amaçlarını gösterdiği ve llk ileri kumandasını verdikleri Kocatepeyl ziyaret ettiler. Halkevinde toplanan gençler atlarla yola çıktılar, kafileye yolda köylüler de katıldılar. Ka- Sapancada Bir Vak'a Bir Adam Arkadaşını Vur- mak İstedi, Fakat Kendi Vuruldu Sabanca (Özel) — Mahmudiye köyünden Cebeci oğullarından Mahmuat kahvede otururken Gül dibi köyünden Ahmet oğlu cam- baz İsmail Ozerine hücum etmiş ve tabanca ile iki el ateş edip kaçmıya başlamıştır. Mahmut da tecavüze — uğradığını — anlayınca tabancaya sarılmış — ve lamaile arkasından ateş ederek başından ağır surette yaralamıştır. Mahmut kaçmıştır. İsmali Adapararı . has- tanesine yatırılmıştır. SON POSTA Atatürkün İleri Kuman- dasım Verdiği Tepeye file Kocatepeye varınca bundan 13 yıl önce Ata- " türk'ün — durduğu mevzi | önüne gidilmiş va beraber: de getirilen bayrak bu tarihsel ve kutsal tepeye dikilmiştir. Burada kafile başkanı Galip Demir yre istiklâl savaşı harekâ- tını gösteren bir harita sermiş, Bu hâkim tepeden diğer tepeleri ve harp mevzlini göstererek 26 Ağustos zaferinin güzel bir hulâ- Bir Anıt - ,Dikilecek sasını yapmıştır. Bundan sonra burada Ata- türkün — gecelediği — ve — ileri kumandasını — verdiği yere bir anıt dikilmesi ve bu ziyare- tin her yıl tekrarlanması karar- laştırlımıştır. “ Terzi İbrahimi Kardeşim Öldürmedi, Ben Öldürdüm ,, Bunu Söyl'eyen Bir Adam Kardeşini Kurtarmak İstiyordu Fakat Muvaffak Olamadı Adapazarı (Özel)— 3 yıl önce kadın kılığına girerek Düzceli Ibrahimi öldüren Düzcenin Hacı- Süleyman köyünden Hasan Ali evvelce idama mahküm olmuş, fakat “Temyiz yaş meselesinin düzeltilmesi için kararı bozmuştu. Hasan —Ali tekrar muhakeme edilirken — kardeşi H. — Ahmet ortaya çıkmış: — Bu suçu kardeşim değil, ben işledim demiştir. Bunun Üzerlae derinleştirilen tahkikatta bu suçu Hacı Ahme- KEL Te ş DA Te li göreeedÜ ee aai eee aa l Karacabeyde Bir Bando Takımı Teşkil Edildi Karacabey ( Özel ) — 928 yılında teşekklil etmiş yurdu hızlı bir çalışmaj yapmıya başlamış, olan spor yeniden muhtelif kollar teşkil edilmiştir. Ayrıca 11 parçadan müteşekkil olmak Üzere birde bando takımı vücude getirilmiştir. Bando şehirde mühim bir ihtiyacı karşılamış bulunmaktadır. Gemlikte Bir Kız Kaçırma Vak'ası Bir Kız Sevgilisine Kaçarken Babası Yaralandı, Bir Genç De Öldü Gemlik, (Özel) — Muhtar Abdullah adında birinin kızı Orhangazide sevdiği bir gence kaçmış, Abdullah da kımı gerl almak için saklandığı köye git- miştir. Burada Atik adında biri kızı kaçıran genci hlmaye maksa- dile havaya bir el silâh atınış, bunun Üzerine iki taraf arasında silâhlı bir kavga başlamıştır. Abdullah ile Hasan ve Ahmet Ahmet aldığı yaranın ölmüştür. — Orhangazl tahkikata el koymuşlar. Konyada Tiyatro Kurumu Konya ( Özel) — Burada bir gençlik müzik ve tiyatro kurumu yapılmış, Konyanın — münevver ençleri kuruma üye olmuşlardır. r(ırııın kendi hesabına biç bir tesirile adliyesi müsşamere vermeyecek, bütün müsa / | merelerini ve çalışmalarını hayır isminde Iki genç — yaralanmış, ihrıımlınııınfııtiııohıındıcılıdr. din işlemediği anlaşılmış, Hasan Alinin yine ölüm cezasına çarpık masına — karar verilmiş, ancak öldürülen İbrayimin oğlu evvelce Hasan Alinin diğer kardeşini öldürmüş olması hafifletici sebep sayılarak ceza 19 seneye İndiril- miştir. Çarşambada Bir Domuz Bir Lira Bir Ayda 1700 Domuz Vuruldu Çarşamba ( Özel ) — Burada zararlı hayvanlarla önemli bir savaş başlamıştır. liçebaylık bir ölü do- muza bir lira mükâfat vermekte- dir. Bu mükâfat köylüleri gayrete şetirdiğinden son bir ay içinde 7T00 domuz öldürülmüştür. Sam- sun — mıntakası — içinde — zararlı hayvanların birkaç yılda kökü kurutulacağı tahmin olunuyor. ,Beki Zabtiye, İSTANBUL Gazetemizde ka ve xrııluı:lıııv!ı'ı b&nnhım l K A deli peşindin. Adtes % 25 kurdytur. — Gelen evrak geri verilmez. ıâ:—'ı'çı': mes'uliyot alınmaz. “Cevap 10 kı WW. uruşluk Erkekle Kadının Farkı Türkiyede her erkeğin sırltıne da birkaç kadın yaşar, Herhangibir evla kapısını açınız ve sorunuz. Bir erkeğe karşılık muhakkak birkaç kadım bula- caksınız. Türk erkeği bu büyük yükü ses çıkarmaksızın, şikâyet etmek- sizin vazife bilerek taşır. Çokk defa altında ezilir. Fakat yine vazifesini yapmaktan kâaçmaz. Bazan hayat bu rolü kadına verir. Allede erkek kalmamıştır, Kimi harpte ölmüştür. Kimi haş- talıktan gitmiştir. Büötün — aile genç bir dul kadının, yahut ye« tişmiş genç bir kızın gırtına yüke lenir. Erkek dünyasında bir kas dinin ev geçindirmesi, — sırtıng yüklenen — tufeylileri - beslemesi; de demektir? Bunu kolaylıkla tahmin edebilirsiniz. Bu yük, alış- madığı için, hazırlanmadığı — için, kadına çok büyük, çok ağır gö rünür. Bu yükten kurtulmak için, ne pahasına olursa olsun, evlen- moğe can atar, Bulamazen, hayat ve sıbbati pahasıma bu yükü taşı- makta devam eder, Ankarada L. F. rumuzila bana derdiri yazan kadın da bunlardan biridir. Kocası vefasız çıkmıştır. Evine bakmıyor. Babası, bütün aileyi onun sırtına yüklemiştir. Kendisi bir kenara çekilmiş ailesi He alâkadar olmuyor. Bu genç kadın, küçük bir yavrusu da olmasına rağmen, bir müessesede çalışıyor. Kazandığı He hem kızını, hem anasinı, hem kardeşlerini geçindiriyor. Fakat korku ve endişe içindedir. Ya işinden çıkarılırsa! Bu genç kadına nasihatım şudur: Kendinize erkekleri örnek yapınız. Sizlu mevkiinizde bir erkek ne yaparsa, Giz de onu yapınız. Kocanız askerdon gelim tiye kadar sabrediniz. O döndüke ten sonra vaziyete göre ne yapa- cağınızı kararlaştırırsınız. * Ankarada Özen: Iki kardeşi de bırakıp uzak- laşmak ve bir daha on'lar — sizl bulmasına, ne de ne sizin onlara dönmenize imkân bırakmamak em | doğru yoldur. * Sönmez Aşıkı i Kadın mahkemeyo müracaat ederek boşanma İstemelidir. boşanmadan evlenemezsiniz. Bu- şanmanın da kolay birşey olma- dığını unutmayınız. Nöbetçi * Eczaneler Bu gece mnöbetçi eczaneler şun- lardırı Eminönü (Salih Neeati), Küçükpazar (Yorgi), Alemdar ( Eşref ), Beyazıt )Cemil). Şehzadebaşı (Asaf), e« misi (Nâzım), Samatya ( Ero! 03), Foner (Hüsamettin), Aksaray (Sarım) Karagümrük ( M. Fuat ), Bal ( Merkez ), ( Asım ), Bey ( Galatasaray, Vizikopulo ) , Ge ( Hilâl ), Beşiktaş ( Nail ), Hasköy (Halk), Kasımpaşa (Merkez), Kadı- köy (Sotraki ve üçler), Büyüükada (Mehmet), Hayboli (Tanaş), Üsküder (İttihatj, Baykoz (Beykoz), Anado'ü hisarı (Anadoluhisarı), Paşabalçe (Paşabahçe), Rumelihisarı (Rumeli- hisarı), Sarıyer (Asal).