5 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

5 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa MAHKEMELERDE Erkeğine Hoş Gö- rünmek İsteyen Kadın Başını Cascavlak Ettirince Başının saçlı kısımları tama- men örtülmüş 28 yaşlarında bir kadın, saf ve samimi. O kadar ki, onun gözlerine bakmak bütün safiyetini okumak için kâfi Bir eliade bir kâğıt, diğer elinde bir —mendil.. Mendilile yaşarav gözlerini kurulamıya uğ- raşırken, — elindeki kâğıdı da verecek bir yer araştırıyor.. Ona yardım etmek istedim. Bir sualim onu çoşturmiya ye- tiştir —Abh, Gormayın kardeşim derdimi.. Beni öyle gülünç bir hale koydular ki.. Benim bir er- keğim vardır. Ona (çok merbu- tum. — Hiç bir sözünden — di- şarı çıkamam. Tutturdu “ Ha- cer saçlarını — ör.,, — diye Ör- düm. Kısalt dedi, kısalttım, kıvır dedi, kıvırttım.. Bütün İsteğim onun hoşuna gitmekti. Ea son banat — Hacer siyah saç sana ya- kışmıyor. Onlara kına vur da kırmını — olsunlar.. Dedi; derhal kınaladım. Ve taze kınalı saçla- rımla onu karşıladım. Beni gö- rür görmez alaylı bir kahkaha | fırlattı ve: — Budala!, Dedi; sana hiç böyle saç yakışırı mı? Ne alık şeymişsla; ben seninle şaka et. miştim. Kınalı saçlarımı beyenmeyişi Şok gücüme gitti. Hemen ken- disine “ne yapayım?,, Dedim. "“Dibinden kestir.,, Dedi. Koştum berbere.. Vurduldum — usturayı saçlarıma. Onuu hoşuna gitmek için derhal eve döndüm. Ve tam ı(ıpıdan çıkarken karşılaştık. Ben gülerek başımı açtım. Ona çıplak kafam gösterdim. Onun sevinip boynuma sarılaca- ğını umarken yüzü karmakarışık oldu ve: — Ben senin gibi aptalla artık yaşayamam.. Diye kapıyı çekti, gitti.. Gidiş te o gidişi. Bir daha dönmedi... Onun gittiğine mi yanayım, bütün mahallenin diline düştüğüme mi.. Mademki bütün bunlara kendisi sebep oldu. Ve- receğim onu mahkemeyo... Kadıncağız dertlerile birlikte gözlerinln yaşını da dökerek ba- gçını açlı: — Bakınız, dedi; bakınızl. Ne haldeyim. “ O hakikaten görülecek bir baş olmuştu. Bir kadın kafasının u- turadan geçmiş halini düşününür,. etrafta biriken meraklılar kahka- halarını tutamazlarken - içlerinden birl kadını tealli etti! — Üzllme be kardeşl. Saç dediğin çabuk çıkar.. Hem göre- ceksin, —yenli yetişecek saçların eskisinden güzel olacak.! Kadıncağız aldığı bu baberle şikâyeti filân unuttu ve sevinç içinde merdivenlerden süzüldü, Bigada Odun Ve Kömür Yasağı Kaldırıldı Biga, (Özel)— Odun ve kömür Üzerine orman idaresi tarafından konulan yasak — kaldırılmış, halk büyük bir sıkıntıdan kurtulmuştur. Odun ve kömür bollaşmış, Hatlar ucuzlamıştır. Hacıbektaş Orta Anadoluda Bayın- dır Bir Kamundur Hacıbektaş, (Özel) — Burada renklerde — balgamlı denilen — çeşitte yeşil, mavi, beyaz ş mermerler çıkmakta, bunlar usta feller tarafından İşlenerek zarif ve kullanışlı eşyalar yapılmaktadır. Hacıbektaşta yapılan bu işler Ankara, Kırşehir, Yozgat ve Sıvasta satılmakta, İstekle de alınmaktadı. Mermerden — yapılan yan takımları, vazolar, sigara tablaları, su surahileri, pudra kutuları, şe- kerlikler, kahve takımları pek zarif olmaktadır. Şimdi de bu taşlarla heykel yapılmaya başla- nılmıştır. Taşcı ustası Hasanın yaptığı ve Mucur belediyesine sattığı Atatürkün heykeli pek beyenll- miş, diğer taşcı ustaları da (heykel işlemoyo Tamışlardır. 18 yaşında Hasan baş- adlı bir. gencin işlediği Atatürk büstü hiç mübalagasız çok mu- vaffak olmuş bir eserdir. Hacıbektaş nahiyesi bu havalinin en güzel kö- yüdür. 700 evlidir ve İlçe yapılmıya lâyık bir mer- kezdir. Ürgüp, Arapsen, Avanos, Mucur İlçeleri bi- ribirine pek yakındır, fakat köyleri bu mürkozlere çok uzaktır. Köylüler 18 saatlik yol teperek kaza merkezine gelebilmektedirler. Bunun İçin Hacıbek- mümkündür ve bu takdirde köylüler büyük müşkülâttan kurtulacaklardır. Hacıbektaşta hızlı bir bayındırlık çalışması baş- köprüler ve şoseler taşın kaza merkezi yapılması lamıştır. Bir çok yenl yollar, yapılmaktadır. Köyün ortasında maktadır. Burası Atatürkün büstü Ve de süslene- | cektir. Burada bundan 8 yıl önce 50 bin lira sarfile bir park yapı- Üstte: Hacıhektaş kamunundan bir görünüş Altta: Evkafın 50 bin llra ile bitişlatıp yarım bıraktığı bina taş bina vardir. Bu bina 3 kat üzerine kurulmuştur. 200 kadar odayı fırdolayı bir saatlik çevresi Evkafa ait arazi, bağ ve bahçelerle çovrilidir. 7 yıl önce burasının bir nümune çiftliği yapılması düşünülmüş, fakat tahak- kuk etmemiştir. Bu bina ikmal edildiği takdirde mükemmel bir mektep veya hastahane olabilir. Bu- Ihtiva etmektedir. Bu binanın Evkaf tarafından yrptırılmıya başlanılan ve sonra | günkü haline birakıldığı takdirde bir Iki yıl sonra her nedense üzeri örtülmiyerek açık bırakılan bir | bu binsdan eser kalmıyacağı mubakkaktır. Zafer Bayramı Her Yerde Büyük Tö- renle Kutlulandı Karacabeyde 30 Ağustos töreni Bandırma (Özel) — 30 Ağus- tos zafer bayramı burada büyük bir Törenle — kutlulanmış, fener alayları yapılmış, ordu evinde güzel bir balo verilmiştir. * Karacabey (Özel) — 30 Ağus- tos töreni askerlik şubesi önünde yapıldı. Birçok söylevler söylendi, geçit resmi, gece eğlenceleri yapıldı, Tayyare Cemiyeti tara- fından halka bir çay şöleni ve- rildi. * Nazllli (Özel) — 30 Ağustos zafer bayramı büyük gösterilerle kutlulanmıştır. Bayram — münase- betile yeni yapılan askerlik şube- sinin açılma Töreni yapılmış, yer yer taklar kurulmuş ve gece bü- yük bir fener alayı yıpı[mıı!ır._ Muşta Bir Çocuk Beygirin Attığı Çifte Ile Öldü Muş, (Özel) — Vilâyet bayın- dırlık dairesi kâtiplerinden Zü- beyirin 13 yaşındaki oğlu Abdür- rahman yolda giden bir hayvanın kuyruğunu çekmiş, hayvan da şid- detli bir tekme atmış, Abdürrah- | man bu tekmenin tesirile ertesi | L ea ee FG | günü ölmüştür. 0 ae Kudurdu Gemlik, (Özel) — Cihatlı kö- yünde bir eşek kudurmuş, bir köylünün parmağını, bir öküzün de karnını ısırmıştır. Nihayet ken« disl de ölmüştür. Köylü ve öküz tedavi altına alınmışlar. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi eczaneler çun- lardır: Küçükpazar (Yorgi), Alemdar (Eş. refj, Beyazit (Cemli), Şebzadebaşı (lsmail Hakkı), Fener (Hüsamettin), Aksaray — (Sârm), Karagömrük (M. Funt), Şehremini (Nâzım), Kas diköy (Sotraki ve Üçler), Samatya (Teofilos), Bakırköy — (İstepan), Beşiktaş (Rıza), Sarıyer (Osman), Hasköy (Halk), Kasımpaşa (Mers kez), Büyükada, (Mehmet), Hey beli (Tanaş), Üszküdar (Markez), Beykoz (Beykoz), Paşabahçe (Pa. şabahçe), Anadoluhisarı (Anado! hisarı), Rumelihlsarı (Rumelihisarı), Eminönü (Mehmet Kâznm), Şişli (Dimitri), Beyoğlu (Garih, Limon- ciyan), Galata (Asri İttihbat). Gemlikte Bir Eşek | maktadır.9 Bamya | şehrimizde Adapazarında Sebze Ucuzluğu Adapazarı ( Özel) — Bu yıl kavun, karpuz ve sebze çok boldur. Kavun ve | karpuzun 4- 5 kilo gelecek ağır- lıktaki tanesi beş kuruşa satık 10 kuruştur. Bir kilo biber 40, domates 20, soğan 60 paraya, 10 patlican 5 kuruşça — verilmektedir, Sarmısak pahalıdır, kilosu 50 kuruşadır. Üzümün kilosu da beş kuruştur. Adapazarında Orta Okul Adapazarı ( Özel) — Bu yıl ortaokula — fazla talebe — akını vardır. Bu yıl mektebe 120 talebe alınacaktı, fakat müracaat bunun bir misli fazladır. Yeni yapılacak okul binası için halk şimdiya kadar 9 bin lira teberru etmiştir. Yakında yenl orta okulun temol &atma merasimi yapılacaktır, Merzifonda Kağnıya Bağlı Iki Öküz Yol Ortasında Yandı Merzifon (Özel) — Gell kö- yünde yürekler acısı bir hâdise olmuş, sap yüklü bir kağnı ateş almış ve öküzlerile beraber yan- mıştır. Kağnı Geli köyünden Mehmede, öküzler de komşusu Hüseyne aittir. Kağmı sap yükile tarladan köye gelirken arabanın tekerleklerini biribirine bağlıyan Mazı yağsız kaldığı için ateş ab miış, yanmış, Öküzleri çözmek mümkün olmadığı için öküzler de beraber yanmıştır. Eskişehirle Kütahya Arasındaki Otobüsler Kütahya (Özel) — Kütahya kapılıcaları İle Eskişehir arasın- daki otobüs servisleri pek inti- zamsızdır. Yollar bozuk olmasına rağmen şoförler alabildiğine koş- makta, hattâ ekseriyetle ikl oto- büs biribirile yarış etmektedir. Bunların sık sık koutrol edilmesi faydah olacaktır. NİŞLERİN Dünyanın|) En Betbaht Kızı Dünyanın en bedbaht kızıi, hiç şüphesiz, zengin bir mirasâ konmuş olan yetim kızdır. Bü kızların telibi çok olur. Fakat bunlardan hangisinin para içiğ | hangisinin diğer meziyetleri içiğ kızı istediğini ayırt etmek müm* kün değildir. Bu kız sevemez ve sevilemez, Çünkü kendisine sevgisini söyler yen adamın sözlerinde yalanığ zehirli okunu arar, gözlerinde paranın akislerini görür. Erkelt ten İğrenir ve kaçar. Bu kız, evlenemez. Çünkü onu kim istese İstesin, parası içlğ arkasına — düştüğüne İnanır vE aranmamak, sevilmemek onu muz$ tarıp ve betbaht eder. İşte bu betbaht kızlardan birl bana soruyor: “ Babam öldüğü gündenberi birçoğ kimseler benimle evlenmeye talip ol4 dular. Fakat bun! hiçbirine inanmie yorum. İçimde bir endişe var. Bunları$ beni param İçin - istediklerini zannet diyorum. Beni parami çin İstemeyeni nasıl ayirt edeyim? ,, Feriha Bence, sizi tanımadan İsteyent, ler, herhalde size değil, paranızd, Aşıktırlar. Gençseniz evlenmektâ acele etmeyiniz. Bir gün elbette sizi hakikaten seven birisine rast gelirsiniz. O vakit endişesiz evlet nirsiniz. Ğ d * “On sekiz senelik evliyim. İki d$ oğlum var. Ben arlık sönmiyo başlıi dım. Fakat kocam hâlâ gençliğini mdâ hafaza ediyor. Hayatının çoğu d,"ndî güzel kadınlar arasında geçiyor, çol muztaribim, amma ne yapay Seniha Bir kadın kırkından sonra dâ olsa, kendisini tamamen kaderâ terkedemez. — Üstünüze başınıı& itina etmiye, kocanızı — meşgit etmiye mecbursunuz, Siz artıli yaşınızı aldınız diye kendinizi ihe mal ederseniz, elbette kocanız dâ sizi ihmal eder, TE esareti Düzcede Kuraklıktan Ürünler Yandı Düzce, 3 — — Yağmursur luktan Misir ve fasülye — Ürüne lerinin beşte dördü yanmıştır. Tütün geçen sene ikl milyod iken bu yıl 800 bin kiloya İne* cektir. Fakat nefaset itlbarile diğer yıllarda — görülmiyen bir iyiliktedir. Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) Belsoğukluğu 'Taşralı orta yaşlı bir hasta müras gaat etti. İdrarını yaparken fazla ve yanıklıktan Pergşembo ağrı çektiğinden şikâyet etti. Muayene ettim. Yeşil bir akıntı vatdı. Üç gündenberi devam eden bua akıntıyı mikroskopla muayene ettim. Gönokok mevcuttu. Beleo- kakluğuna yakalandığını anlattım. Dikkatsiz ve temiz olmıyan bir münasebotten bu gibl hastalıkların alınabileceğini ve bu gibi şüpheli tomaslar için dalma prezervat kullanılması icap eylediğini tenbih ettim ve tedavisi için Ürotropin Ve idrar yolunu yıkamak için do binda bir permanganat döpotasyum Jâva)” ları yapılacağını anlattım. Bir weti gönokok aşım tatbik ettim. Bir &y sonra hasta iyileşti ve nasihatlerimi dinleyeceğini söyledi. . © Bu notları kesip saklayınız, yalt bir albüma yapıştırıp — kolleksiyon 1ıı'; ; n Sıkıntı sazanınızda bu . motlar BÜ doktor gibi Tındadınıza yetişebilir. Ai