14 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

14 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Hikâye : Tilki İle Tavuklar Birkaç zamandır çiftliğe bir tilki dadanmıştı. Zavallı tavukla- rın, hindilerin, kazların da rahatı kaçınıştı. Her dakika, “ aman şimdi tilki beni yakalıyacak ,, diye korkup duruyorlardı. Bir gün ta- vuklar kümeste kapalı iken tüki çiftliği bekleyen çoban köpeğine görünmeden yavaşça kümese yak- laştı. Kapıyı çaldı. Horoz bir ara- lıktan kafasını uzattı “ kokoriko, kokoriko, kimsin sen ,, diye sor du. Fakat tilkiyi görmesi ile ka- fasını içeri çekmesi bir oldu. Ta- vuklar da — uyandılar. Kümesin içinde, * kokoriko, kokoriko, gıt git gıdak ,, diye kıyametler. ko- puyordu. Derken gürültüden kö- pek uyandı. O da “ hav hav ,, diye seslle ortalığı inletmiye baş- ladı. Tilki buradaki işini göremi- yeceğini anladı. “Bu ne patırdı canım. Kimseye birşey yapacak değildim. Geçl- yordum ,, diyerek çitten bitişik çiftiğin avlusuna atladı. — Şu köpek de güya akraba olacak' Öyleya, o, ben, kurt he- pimiz bir soydanız. Fakat biraz daha havlasaydı, çiftçi uyanacak biz de yakayı ele verecektik diye söylenmiye başladı. Bitişik çiftlikdekilerin hiç bir şeyden haberi yoktu. Onun için tilki borada hemen bir kazla bir kaç piliç yakalayıverdi. Birazını yedi. * Birazını da yarına sakla| yım ,, dedi. Pençelerile bir çukur açtı, Yarım kazı oraya gömdü. Evinla yolunu tuttu. Evi de neydi biliyormusunuz? Bir tavşan deliğl. Çünkü tilkiler pek tembel olurlar. Kendlerine ev yapmiya tüşenirler. Ö'dürdükleri hayvarların evlerini zap'ederler. İşte bu tilki de tav- şanı yedikten sonvra geçip evine de yani deliğine de kurulmuştu. Ertesi günü tikinin ilk işi ge dip gömdüğü kazıyemek — oldu. Fakat daha İlk lokmasını yutma- da » köpek sesleri duymiya başladı. Şöyle etrafına bir. bakındı. İşi bemen çaktı, Avcılar köpeklerile beraber peşine düşmüştü. Tilki- lerin kendilerine mahsus bir ko- kular: vardır. Kuyruğutun yanında bir takım bezler vardır. O betler bir yağ çıkarir'ar. O yağ da ko- kar. İşte köpekler bu kokuyu hemen aldılar. Başladılar tilkinin olduğu yere doğru koşmiya. Tilki sağa koştu. Sola koştu. Geri döndü. İleri gitti. Köpekleri ve avcıları şaşırtmiya uğraştı. Fa- kat başvurduğu hilelerin hiç birl para etmedi. Kendini köpeklerin ağzında buldu. Gelecek Zamanın e Sokakları Belki bir gün gelecek sokak- lar asfalt, kaldırım, parke olaca- gına hep cam olacaktır. G:ı lasanların yaptığı en sert şeylerden biridir. Onunçün Bütün modeli ince bir mukavvanın Üstüne ya- pıştıriın. Zamk kuruyunca her resmin etrafını ayrı ayrı oyup çıkarın, Bebeğin ayaklarının iki tarafında noktaları — çizgilerlerle ayrılmış iki şerit var. Bu şeritleri noktalı çizgilerden arkaya doğru büklünce bebek ayakta durabilir. Şimdi bebeğin elbiselerini » nasıl giydireceğiz. Her elbisenin noktah çizgilerle ayrılmış ufak bir Bu Oyunu Siz De Oynarsınız Fasulye Kapmak Oynayanların Içinden birl” bir avuç fasulya alır, Eğer fasulyayı ziyan etmek İstemezseniz o zaman küçük tahta parçaları filân da olur. Yere bir çizgi çizllir. Herkes o çİçginin arkasına geçer. Veyahut- ta daha iyisi bir halka olurlar. Elinde fasulya olan çocuk halka- Mti ortasına geçer fasulyaları ha- vaya atar. Halkada olan çocuk- lar hemen yere düşen bu fasu- yaları toplamıya başlarlar. En çok fasulya toplayan çocuk oyunu kazanmış Olur. Yumurtayı Şişenin İçine Sokmak Arkadaşınızı — şaşırtmak — için İşte size güzel bir. oyun. Bir yu- murta alın. Bunu bir kaç #taat sirkenin içinde bırakın. O zaman yumurtanın — yumuşadığını göre- ceksiniz. Şimdi bu yumuşak yu murtayı dar ağzı bir şişenin İçine iterek sokun. Sonra şişenin içine biraz amonyüm karbonat mahlülü dökün. (Bunu eczaneden alabi- Brekniz.) Yumurtanin yavaş yavaş eaki biçiçimini aldığını görecek- sidiz. —Arkadaşınız gelince ona içinde kocaman yumurta olan bu dar ağızlı şişeyi gösterin. Şaşırıp kalacak tabil, Onu iyice üzdük- ten sonra İsterseniz bu hileyi ona da anlatırsınız. x çok dayanır. Camdan yapılan sokaklar da tabit çok sağlam olacaktır. Yalnız yürürken kayılmaması için üzerinin biraz tırtıklı olması lâzımdır. bel Hrk a tah çizgilerden, ormmuzunda yine parça var. Elbi- y kibiseli ha aa Kâğıt Bebeğinize Kâğıttan Elbise- ler Yapınız ?.. görünüşü seyi bebeğin Üstüne koyun, ve bu şeritleri bebeğin omuzundan arkaya doğru bükün. Yine tabit noks Şapkalara gelince: Bunlardaki noktalı çizgilerin füstünden makasla kesiverin. Bu kesik yerdon şap- kayı bebeğin başına geçirin, ceğiniz yere göre bu olbiselerden ve şapkalardan birini üzerine geçiriverin. Ne hoş değil mi?. Bebeğlaizi götüre- Haftanın Bilmecesi Piliçler Ve Domuzlar Nereye KPT | n?#ıbv VA Yaz gelince babaları Ferihu He Ayhanı çiftlikteki amcalarının yanına göndermişli. Fakat bütün gün oynamaktan çocukların canı sıkıldı. Bunun Gzerine amcaları onlara iki iş verdir Meyva topla- mak, hayvanları beslemek, Vakti gelince çocuklar hemen ağaca çıkarlar. Sepetleri doldu- rurlardı. Bir taraftan toplarken Gtekl taraftan da atıştırdıkları sırada Öyle dalarlardı ki hayvan: ları beslemeyi bile unuturlardı. Bir gün hayvanlar ortadan kayboldu. Piliçlerle domuzlar öyle yerlere saklanmışlardı. ki onları bir türlü bulamıyorlardı. Eğer siz bu iki çocuktan daha becerikli iseniz, resmi her tarafa çevirin gu bir türlü moydana çıkmıyan dört piliçle üç domuzu bulursu- muz, Yerlerini İşaret edin. Bilme- ceyi kesip bize yollayın. Biz de size güzel amma çok güzel hedi- yeler yo'lıyacağız. Zorla İş Böyle Olur!.. S Oyuncak Yanmış Kibrit Çöpile Topaç Sıklanılar t Yapınız Bu gördü- — ğünüz - topacı — yapmak — için yalnız ne lâzım — — biliyor musu- nuz ? Ufacık bir parça iİnce mukavva., Hattâ resim defteri kâğıdı bile olur. Bir de yanmış bir kibrit çöpü.. Mukavvayı bir kırk para boyünda — veyahut ksterseniz biraz daha büyükce kesin, Tam ortasında bir delik açın. Kibrit çöpünün de yanmış ucunu — sivriltin. ve bu delikten “geçirin, Düz bir yerde çevirince sahici — topaç — gibi göreceksiniz. döndüğünü Tesan bozulür diye arabasına kimseyi bindirmiyordu. — Fakat arkada;çları bir gin onu dinlemediler. Hep birden arabaya doldular. dilümnller M ” Ihsan hiç sesini çıkarmadı, arabayı çekmiye başladı. Amma... Na yaptığını anladınız. değil mi? Üa ee Faydalı Bilgiler: Dünyanın En Büyük Şelâlesi Şelâle nedir bilirsiniz elbette. Suyun bir kayadan veyahut başka yüksek bir yerden aşağı doğru dökülmesi değil mi?. Ya size dünyanın en büyük şelâlesi nerededir. diye sorsam, cevap verebilecek misiniz acaba?. Sinemalarda filân çok defa Ame- rikadaki Niyagara şelâlesini gös- terirler. Onun için belki pek çok- larınız dünyanın en büyük selâ- lesinin bu olduğunu zannederler. Eğer siz de böyle düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. demektir. Çünkü dünyanın enm büyük şelâlesi Vik- torya şelâlesidir. Bu şelâle Zanr bezi nehrinin Üzerindedir. Yanl " bu nehir yolunun üÜstünde bir uçurum — vardır. Sular buradan aşağı dökülerek şelâle yaparlar. Bunun yüksekten dökülürken yap- tığı gürültü pek uzaklardan du- yulur. Dökülürken havaya sıçra- yan sular da o kadar yükselir ki, bu da yine pek uzaktan görüle- bir. Zambezi nehri nerededir diye belki soracaksınız. Hemen söyle- yeyim, Afrikada.. Bu nehir Af rikada doğar. Doğuya — doğru akar. Ve Hint Okyanosuna dö- külür. Bu nebhrin üzerindeki şelâleyi de banl moşhur bir Afrika seyyabı David Livingstone vardır. Belki duymuşsunuzdur. İşte o 1855 de bulmuş adına da İngiltere krali- çesinin ismini takarak Viktorya şelâlesi demiştir. Geçen Bilmecemizi Doğru halledenler 81 Ağustos tarihli bilmecemizde - birinci iktamiyemiz olan bir yazı takımını İstan« bul 81 inci mektep talebesinden — Altan Güzey. — kazanmıştır. Talihli ukuyucumuzla İstanbulda — bulünan kazananların diğer 7 Ey'ültar pazartesi ve cümarte- — Sihli bilmece- gi günleri — öğleden — yizde birinci sonra — hediyelerini — ibçami yemiz İdarehanemizden - — Glan bir kon- maları Tüzündir. Tats — GSi aaatini ra okurlarımızın he- Cağaloğlu Hi- diyeleri — posta — ile mayeletfal so- gönderilir. kağında Nol Cagaloğlu — Şeref — de Muetin Ke- sokak No, — Tol — kazan- di 8 te Şükran, Kirklak reli buz fabrikasında H. Şükrü oğlu Doğan, Fatih Okomuşadam sokak No. 3 te Kadri çizmeci oğlu, Hendek İlkmektep birinci #f Samiye Ahmet, Suadiye Şaşkın bakkal Buğdat caddesi No. 205 İsmail, Aokara Benzo sokağı No. 14 te Mazhar Ösman, Kasımpaşa mevlâhanesi sokağı No. 17 de Sema- hat Uyar, Kuradeniz Ereylisi gümrük yene Memurü Galip kızı Neriman Kadıköy Feneryolu Buğdat cuddesi No, 178 de Azit Çınar, İstenbal 28 inci ilkmektep- B/S ten 196 Faruk Deniz, Zinoirlikuya <0 inci mektep A/3 ten 134 Ferdane Güner. ( Sonu var) ) —