14 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

14 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Ev Kadını Neler| Bilmelidir?. incir. Reçell Ham ufak incirden herkes jYreçel yapar. Fakat olmuş incirden teçel pek güzel olduğu halde bunu yapanlar enderdir. Bu reçel için gayet koyu şurup lâzımdır. Meselâ: Beş fincan şeker koyar- sanız buna mukabil ancak bir fincan su konulabilir, böyle beşte bir hesabile koyuca bir şurup ba- zırladıktan sonra kabukları soyul- muş İncirler şurubun içine atılır. Ve incirler dağılma alâmetl göste- rinceye kadar pişirllir. Sonra de- likli kepçe ile incirler şarubun || içinden çıkarılır ve şurup bir müddet daha iyice koyulaşıncaya kadar pişirilir. İndiriline incirlerle beraber kıvınoılırı duldurulur. iki Yaşında Blr Çocuğun Yemekleri Hentiz iki yaşında olan bir çocuğa günde Üç yemek kâfidir. Yemeklerin arasında da su ve meyva suyundan bir şey yedirip İçirmemelidir. Çocuk öğle uykur sundan uyanınca da biraz su ve bir de elma vermelidir. Bunun yerine llmonata da İçirebilirsiniz, * ÖOmletin Iyi Olması için Yumurtaları tâ köpük gibi oluncıya kadar çarpmayınız, yak nız sarısı İle beyazı biribirine karıştırınız. Tavadaki yağı duma- ni çıkıncıya kadar kızdırdıktan sonra yumurtayı İçine atmız ve yalnız bir iki saniye x Jarse Gömlekleri Asarken Jarse gömlekler kumaşın en- ne yapıldığı için yıkanıp ta asık dığı zaman çekmemesi içlü bir kolu Ipin bir tarafına diğer kolu Öteki tarafına gelmek Üzere uzun- lama asınız. * Porslen Banyoları Temizle- mek için Her defa kullanıldıktan sonra Fbanyonan içi kurulanacak, Sabun tozu döküp eski bir havlu par- çasile hafif hafif uğulacak. De Ayrı Güzellikte Resimde üç ayrı ayrı biçimde | en maruf terzilerden birinin mode- ve Üçü de ayrı ayrı zevkteki ln- sanları tatmin edebilecek üç tay- yör vardır. Bir tanesi lâcivert Üzerine beyaz benekli kumaştan- dır. Etek de — Tüciveritir. Cekete Vâcivert astar geçirilmiştir. Aşa- Yısı ikl düğme İle toka gibi tut- turulmuştur. Cakete ilişik gibi duran kordela esasta blüzundur. Biri lâcivert birl beyazdır. İkisi in caketin kumaşından astarlanmış- tır. Bere beyaz yapılmıştır. ve gayet şıktır. Esasen bu Parisin Evinizin Eşyası Yemek Odanız İçin Bu Güzel Ve Kullanışlı Masa Ve Sandalyeleri Tercih Ediniz Sandalyelere bakıp ta bunun teki zamana alt bir şey olduğu- hu zannetmeyl- hiz. Bilâkis bun- lar ağır, heybet- maruken ye- Mmek sandalyele: rinin yerine ge- en son, en yeni lskemleler- dÜr, Zira artık © ağır sanda- yelerin kullanışa tlverişli olmadı- Bi anlaşılmıştır. elhasıl bu ta- kim, — iskemle tile, masasile, abajuri'e, hattâ âlaı ile yep- Yeni ve şık bir Nü 4 Ce Idir, Siyah tayyör daha genç işidir ve çok spordur. Eteği önden ve arkadan çift dikişlidir. Caketin dört tane cebi vardır. Bunlar aşağı doğru biraz daha genişçe- dir. Fakat — makineleri dümdüz dört köşe olarak çekilmiş ve cebin aşağımı ve yanları pili gibi kalmıştır. Ortesi beyaz — olan düğmelerin kenardakiler daha bhyük ortadakiler daha küçüktür, — Salon Oyunları Yolda Birini Gördüm Misafirler ufaklı, büyüklü, genç Ihtiyar karmakarışık olunca on- larla konuşmak, onları eğlendir- mek biraz güç olur. O zaman hemen oyuna baş vurmalıdır. Oyun ev sabibiri birçok sıkıntılardan kur- tarır. Meselâ: Bir gece misafrlerinizle şu oyunu oynıyabilirsiniz: Oyuna başıyan “geçen gün b'r yerde, de'i bir âşık gördüm,, der. Yanındaki hem bu cümleyi tekrar eder, hem de fşıka gene D harfile başlıyan bir sıfat ilâve eder. Üçüncüsü hem İki evvelkinin söylediğini tekrarlar hem de ker disi yine D harfile başlayan bir gıfat daha ekler. Ve böylelikle oyun devam eder. Sıfat bulam:'yan yeyahut kendi-den evvel söyleren şeyleri sıra ile tekrar'ayamıyan oyundan çıkar. En sonra kalanlar oyunu kazanmış olurlar. Yalmız biz deli kelimesini misal olarak aldık. Siz bunun yerine İstedi- ğginiz herbangi bir sıfıtla oyuna başlayabilirsi İz. Oyuudân çıkan bir gaj verir. Sonra ceznlar tayin edilir. Bun- lar da ayrıca bir eğ'ence olur. Vaktin nasıl geçtiği anlaşılmaz. Sonbahar Modelleri Ve çift iHliklidir. Yani düğmeler kol düğmesi gibi geçirilmiştir. Yakaya da siyah kadife geçiril- miştir. Beyaz tayyör daha görülmüş cinstendir. Onun da - yeniliği bluzünün yakasındadır. Arkadan eşerp gibl gelmiş önde boğaza bitişik koca bir düğüm halinde bağlanmıştır. Bunu daha yaşlı- lar da giyebilir.. Keza lücivert beyaz tayyör, her yaştaki kadına uygundur. Fakat siyah tayyör Bugün Ne Yemek Yapsam? Irmik tatlısı: Lüzum olan geyleri Bir kilo söt, İki yüz elli gram İrmik, altı yumurta, İki tahta kaşığı dolusu yağ.. Süt kaynatılıp içine yağ ve İrmik atılacak karıştıra karıştıra yağ kendin! tekrar koyuverinceye kadar plişirilecek, indirilip soğu- duktan sonra İçine altı yumurta kırılacak ve iylce karıştırılacak, el yağlanacak, ufak ufak parçalar alıp avucun içinde yuvarlanacak ve yağlanmış bir tepsiye sıralana- cak. Ortalarına birer parmak bazılacak, daha- slslü olmasını istiyorsanız buralara birer badem de koyabilirsiniz, fırından gelince şurup dökülecek, şurup İçin bir kilo şeker kâfidir, yalmız eğer tatlı soğuk İse şurup — sıcak, tatlı sıcak ise — gurup soğuk olarak dökülmelidir. Esasen her zaman tatlı yaparken birinin sıcak birk nin soğuk olması kaidesini hiç hatırdan çıkarmamalıdır. Fransız Usulu Komposto Meyvaları — soyduktan — sonra dörde bölünüz. Su biraz şeker, bir vanilya çubuğile — beraber ateşe koyunuz. Meyvalar yumu- şayınca, hemen dağılmadan de- likli bir kepçe ile suyun içinden alınacak ve komposto pişince, hangi kaba konacaksa onun içe- risine yerleştirilecek. Ateşteki az tatlı Büyün içine tekrar bolca şeker ilâve edilecek. Epeyce şu- ruplanıncaya kadar pişirilecek. Vanilya —çubuğu tekrar başka şeyde kullanılmak Üzere içinden çıkarılacak ve bu koyu şurup mevvaların Üzerine dökülecek. Kaymakla yenecek. veyabut — kaymaksız yalnız güzel vücutlulara ve genç- lere yakışan bir biçimdir. Yaşınız Hlerilemişse bunu yapmayınız, ya- kışmaz. Diğer ikisinden birini tercih ediniz. Elişleri Kolayca lslenebılecek Zarif Masa, Yastık Ve Çaydanlık Örtulen Bu gördügünüz Üç parça şey yani masa örtüsü, çaydanlık ör- tüsü ve yastık iki renk ketenden yapılmışlır. Kenarlar daha koyu, orta açık. İş, serpme olduğu için hem gösterişi olur, Hem de ça- buk ürer, Dallar sap İşidir. Hatta yapraklar bile iki Üç sıra sap işile doldurulmuştur. Diğer kısım- lar kolberdir. Koyu renk açık renge ajürla veyahut gizli dikişle eklenebilir.