14 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

14 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa SON POSTA MAHKEMELERDE Bir Kadın Haykırdı ! Adliyenin Birinci Sulh Ceza ahkemesi salonuna dar ve kısa bir koridordan sonra ikinci bir kapı açılarak girllir. Birkaç sabah önce bu koridor | içinde küçük, fakat komedili bir hâdise geçmiştir. Siz de öğreniniz: Saat dokuzbuçuk. Muhakemesi olanlar yavaş yavaş toplonıyorlar. Bahseltiğim — koridor Açinde de yedi, sekiz kişi karşılıklı dizilmiş- ler; salonun açılmasını bekliyorlar. Bunların içinden bir bayan, kar- şısındaki genç bir erkeğe bir- denbire kükriyor: — Bana ne bakıyorsun öyle mütemadiyen? — Size mi bakıyorum? — Evetl. Inkâr mı edeceksiniz? — Gözlerim ilişmiş olacak. Genç kadın aymı — sertlikle devam ediyor: — Güzel buldunuz-” galibal.. Genç erkek bunu kendi lehine tevil ederek gülümsiyor: — İtiraf ederim... Kadın köplere biniyor; nere- deyse gencin Üzerine atılacak: — Bu ne cür'et, bu na... Hakimin gelişi münakaşayı kestiriyor. Iki tataf birer yana ayrılarak uzaklaş'yorlar. Işin asıl tuhaf tarafı, ban bu bayanla, o genç erkeği o hadise- den iki saat sonra kolkola ve çok samimi bir vaziyette gördüm. Bu işe denir?. EÜTUN ÜLKEYİ Go DOLAŞM FAKA eton Posta ÜTÜN ÜLKEYİ HER GÜN DOLAŞI! Bir Doktorun Günlük Samartesi Notlarından (*) Felç Başlangıcı Bir hasta geldi; Sağ taraf kolunda ve arasıra aya- ğında ve bacağında uyuşma ve karıncalanmadan şikâyet etti. 1 — Baş dönmeleri, 2 — Başağrıları, 8 — Uğultulardan da şikâyeti vardı, 4 — Kolp fazla yorgundu. $ — Damarları sertti. Eskiden alkol kullanmış, ve fazla, #uilstlmal etmiş olan bu hastam- da arasıra burun kanümaları da oluyor ve bunlarla tehlikenin önü- ne tabiat geçiyordu. — Bu hal nımf tülâni bir felç başlangıcı izah edi- yordu. Tedavi altına aldım.. Kan aldım. Diyoronikler verdim, detirahat tavsiyo ettim. Serumlar yaptım. Ağrıları tevakkul — ettim. Beş aydanberi hasta bu taralından ılğlyıt etmiyor ve nöbetler gel- miyor. () Ba motları kesip saklayınız, yahut bir aibüme yapıştırıp - kolleksiyon yapı- B Sıkıntı Kamanınızda bu motlar bir | “ekter gibi imdadınıza yetişebilir. HERGÜN | | £ y Sıvas, (Özel) — Her gün yükselen ve her gün yeniliğe (doğru koşan illermizden biri de sivastır. Sivasta 12 yılda yapılan bayındırlık işleri saltanat devrile kıyas edilince 120 yıla sığdırilamiyacak ka- TR y C Tn A EL U TI İMEMLEKET HABERLERİ Sivas Yeni Binalarla Ve Fabrikalarla Süsleniyor v Sivasta yeni bina'ardanikisi, sinema ve silo illeri trenlerinin vardir. Nazillinin Kurtuluş Bayramı Üz Nazlili kurtuluş bayramında efeler geçerken Nazilli, (Özel) — Nazillinin kurtuluş günü coşkun gösterilerle kutlulandı. Kasabada kutlulama hazırlıklarına iki, Üç gün evvel başlanmıştı, on yerde tak kuruk- muştu. Kutlulama — töreni pek muntazam — olmuştur. Hükümet, fırka ve belediye önünde söylev- ler #öylenildi.. Gece Halk evi bahçesinde eğlentiler, milli rakıs- lar tertip edildi. Nazilll emsalsiz ve büyük günlerinden — birini yaşadı. Posta Ve Telgraf Başmüdürleri Sivas, (Özel) — Sivas posta ve. telgraf baş direktörlüğüne atanan Asaf gelmiş işe başlamış, Van baş direktörlüğüne atanan Etem de Van'a hareket etmiştir. Genel Müfettiş Geliboluda Gelibolu, (Özel)— Trakya ge- nel müfettişi Kâzım Dirik yanın- da müşavirleri olduğu halde bu- raya gelmiş, Evreşe nahiyeslini ve köylerini gezmiş, buradan da Çanakkaleye gitmiştir. Inegöl Kurtuluş Bayramı Tnegöl, (Özel) — 6 eylül Ine- göl — kurtuluş — bayaramı — çok coşkun tezahuratla kutlulanmıştır. Gece de hükümet ve belediye ile parti binası önünde şen eğlence- ler yapılmıştır. İnegölde Bir Cinayet Inegöl, ( Özel) — Rüşdüye köyünde kan davası yüzünden bir cinayet olmuş, Şahin oğlu Şevki Isminde biri, Ahmet oğlu Tevfik ve Şirvan oğlu Şahit deminde iki kişinin — pususuna düşerek - öldürülmüştür. Katiller yakalanmıştır. İlk Pamuk Ürünü Soma (Özel) — lik pamuk Ürünü pazara gelmiş, kilosu 13 kuruştan satılmıştır. | eseresenensen Son Posta İLÂN FİATLARI 1 — Gazetenin esas — yazıslle bir sütünun iki satırı bir (santim) sayılır. 9 — Sayfasına göro bir san- timln ilân fiatı şunlardır: 8 — Bir santimde vasati (8) kelime vardır. 4 —İnoce ve kaln yazılar tatacakları yere — göre santimle ölçülür. dar çoktur. Bu gidişle Sivas birkaç yıl sonra Orta Anadolunun en önemli şehirlerinden ve endüstri merkezlerinden biri halini alacaktır. Bilhassa doğu buradan geçişi bu önemi arttıra» caktır. Şehrin elektrik tesisatı pek mükemmeldir. Şehir her gün yeni binalarla süslenmekte ve bü- yümektedir. Pek hayırlı bir bayındırlık çalışması Cumaovası Kömü- rünün Yunan Ada- larına Satılması Düşünülüyor Cumaovası (Özel) — Iki yıl- danberi faaliyete geçen Cuma- ovası kömür madeninden İstihsal edilen kömürler Zonguldak kö- mürile antrasit kömürü arasında | çok İyl evsafta bir kömürdür. Ekonomi — Bakanlığının — önemle sarıldığı bu kömür davası yakın zamanlarda yalnız Egenin kömlür Ihtiyacını değil; bir ihraç maddesi haline de gelebilecektir. Kömür damarı geniştir. Ka- Hte ve kalorl itibarile Zonguldak kömürlerine faiktir. Kalori dere- cesi sekiz yüze kadar yüksel- moktedir. Sahil şehirinde mangal kömü- rünün kullanılmasına set çeken orman kanunu, maden kömürleri için çok — geniş bir istihlâk sahası — hazırlamıştır. — Önümüz- deki yıl içinde bütün devlet milesseselerinde mecburi olarak maden kömürü kullamlacağı İçin madenin İstihsal kabiliyeti arttırıle mıştır. Bu maden icabında bütün Izmir havzasının kömür ihtiyacını temin edeceği gibi Ihracat İşine de bu kış başlıyacaktır. Yakın Yunan adalarına bu madenden iİstihsal edilen kömür- lerden ihracat yapılabilmesi için teşebbüsata — girişilmiştir. Eğer Devlet — Demiryolları — tarifesi aynon Aydın hattında da tatbik edilirse Izmirin maden kömürleri Yunan adalarına Pire fiatından yüzde on - on beş ucuza gönde- rilebilecektir. Ad. Bil Erbaada Bir Genç Boğuldu Erbaa, (Özel) — Bu yıl Şişli terakki lisesini birincilikle bitiren Erbaalı Tahir ateş iİsminde bir genç, av dönüşü Kelkit ırmagına düşmüş ve boğulmuştur. Ölüm, Erbanda yeis uyandırmıştır. Ği d ee eei e di e Hüdl l K 2 NİŞLERİN Evlenince İnsan İş Göremezmi? Mersinden muhteviyatı garip bir mektup aldım. Bu mektubun bazı parçalarını size de anlatayım. Mektup sahibi diyorki: Beş senedir bir müecssesede çalışıyorum. Bekârım, Hayatta kimsem yok. Bir kızla tanıştım. Seviştik ve evlenmiye karar ver- dik. Fakat bulunduğum müessese evlenmeme razı olmiyor. Evlenir- | sem İşimi ihmal edeceğimi zanne- diyor ve evlenmeme mani olmiya çalışıyorlar. Korkuyorum ki evle- nirsem İşimden çıkarıverirler. Bir müessese, bir memurunun evlen- mesine mani olabilirmi? Şimdiyekadar analar babalar çocuklarının evlenmelerine karışır- lardı. Onları bazan evlenmekten men ettikleri de vaki Idi. Fakat bir müessesenin maaşla çalıştırdığı memrurunun bu suretle hususi hayatına karıştığını — ilk defa — işitiyorum. Bu — memur bir köle değildir. Nihayet çalış- madığı gün kapı dışarı edilir.Fakat © memuru İstedikleri gibi isti- mar edemiyeceklerin düşünerek onun bütün hayat ve istikbaliiyle oynamıya kalkmak dürüst bir iş değildir. Zaten bu gencin endişesine mahal yoktur, bu müessese onun sayine fazla ehemmiyet veriyor, demektir, evlense de onu İşinden çıkaracak değildir. Müessese vü- hiplerinin onu evlenmekten men'e kalkmaları sadece bir mütalea beyanı kabilindendir. Yoksa icra« ata geçecek değillerdir. ö “Beş senelik dulum. — On ya- şında bir kızım var. — Evlenmek istiyorum. Fakat kızımın Uvey ba- ba elinde hırpalanmasından kor- kuyorum. Siz ne dersiniz ? Meliha Bence gençken evleniniz. Bir kadın bütün hayatını dul geçire- mez. Kızın yaşını başını aldıktan sonra da siz — evlenemezsiniz. Üvey baba, üÜyey ana kadar korkunç değildir. Siz kocanıza kendinizi sevdirirseniz, o da sizin çocuğunuza evlât muamelesi yap- maktan çekinmez. Ankarada B.Tu Mademki sevmiyorsunuz ve sevmiyeceğinizi anlıyorsunuz şim- diden ayrılmanız daha doğrudur. TEYZE Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi eczameler şun- lardır: Küçükpazar (H Hulüsi ) Alemdar ( Esat ), Beyamt ( Bolkı), Şehzadebaşı ( İbrahim Halil ), Fe- ner ( Vitali ) —Aksaray ( Eihom Pertev ), Karagümrük ( Suat), Şehremini ( Ahmet Hamdi ), Kadı- köy ( Alâeddin ve Rıfat), Samat- ya ( Teofilos ), Bakırköy (İstepan ), Beşiktaş ( Rıza ), Sarıyer ( Osman), Hasköy ( Yeni 'Türkiye ), Kasım- paşa — ( Yeni Turan), , Büyükada ( Şinasi ), Heybeli ( Yusuf ), Üskü- dar ( Abhmediye ), Eminönü ( Be- nason ), — Şişli — ( Maçka Feysi », Beyoğlu ( İtimat. Kenyoli, Tarlar |— başı ), Galata ( Kaprigi ).