26 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

26 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

— —4 Sayfa SON POSTA L Nİ IIAIIKENElğI!IE Dayak Atıp Adam Öldürmüş ! İki ay önce bu stttunda İlk duruşma — safhasını — anlatmıştık: Üszsküdar — semtlerinden birinde Cemal adlı bir adam var. adlı diğer bir adam da Cemalin kapı komşusu.. aralarında değer- siz bir eşya meselesi yüzünden anlaşamamazlık çıkıyor. asabiyeli de işin — büyümesine, Herlemesine sebep olayor. Rıza cılız ve hasta... Hüdise- nin arada kavga çıkartacak bir mahiyette bulunmadığını, ne İ teği, iddiası varsa kendisinin bu- nu kabul edeceğini Cemale bil- diriyor. Fakat Cemal, komşusu Rızanın tamamile akasi tabiatta; sert ruhlu... Bir gün Rızayı kapı- nin eşiğinde yakalıyarak eline kocaman bir taş alıyor. Başlıyor, Rizanın kafasına, kafasına vur- maya, Rızanın mükabeleye - ikti- darı yok; yalvarıyor: — Yapma Cemall.. Görlüyor: sun hastayım, yürüyemiyorum bile, Belki ölümüme sebep olursun, kıyma banal. Cemal cevap veriyor: — Geberl.. Ve zavallının yüzü gözü kan içinde kalıncayaya, bitkin ve bı gi bir halde yere serilinceye kadar bu taşla döğüş devam e- diyor. Fakat Rızanın da son se- rilişi o oluyor. Hayata gözlerini yumduğundan bir daha kalka- miyor.. Comalin duruşması Ağır Ce- zada yapıldı. Ve dün de kendisi hakkında karar verildi. Cemali öldürmek suçu ile değil, fakat doğmekten mütevellit ölüme 5e- bebiyet cürmile suçlu görüldü. Üç sene hapsa kondu; umumi hizmetleri görmekten de mahrum edildi. Adıyamanda İlk Okul Adıyaman (Özel) — Sekiz yıl önce yaptlmasına başlanılan fakat bir. türlü ikmal edilemiyen ilk okul binası bu yıl mutlak ikmal edilecektir. Mektebin ikmali için sarfı lâzimgelen 14 bin lira ay- rılmıştır. Bir Doktorun Günlük Bargenbe, Notlırındın ) Fazlalığı Orta yaşta bir hasta müracaat etti. Üç ay içinde on altı kilo xzayıfla- dığını, baş ağrılardan, halsizlikten ayakta duramıyacak kadar fazla gelen baş dönmelerinden ve umuml Iştahazlıktan, titremelerden bah- setti. Vücudünün alt kısım eildi altında fındık ve badem büyüklü- günde elit altında kalı Tiklerden ve bunun şikâyet etti. Muayene ettim. 1 — Gözleri dışarıya firlamış gibi büyümüştü. 2 — Boynunda hatif bir şişlik vardı. 3 — Kalbi sol tarafa doğru biraz bududu geçmişti. Anti Tiroid hulâsalar verdim. Se- romlarln kanımı takviye ettim. müsekkinler verdim. Deniz kena- rında bir ay ( kamp ) yapmasını tambihb ettim. İyi beslendi. NAçlar dan havadan istifade etti. Ağrılar #işler kayboldu. Kilo almıya başladı. €) Bu notları kesip saklayınız, yahut bir e.büme yapıştırıp kolleksiyon yapı nız. Sıkınli zamanımızda bu notlar bir de ter gibi iamdadımza yetişebil'r. vr ağrılarından Rıza | Cemalin | MEMLEKET HABE RLEHI_, Urfada Hızlı Bir Bayındırlık Çalışma- sı Var Yeni Ev Nümuneleri Yapıldı Urfa (Özel) — Cumluriyet devrine kadar alabildiğine ihmal edilen Urfa ili Cümhuriyet bap- layınca büyük bir önemle ilgile. nilmiye, halk Ile hükümet arasin: daki füzuli mütevassıtlar orta- dan — kaldırıldığı için hor iş sur'atle yürümeye ve kolaylıkla bitmiye başlamıştır. Cümhuriyet — devrinin bütün valileri Urfada evvelki devrin yaptığı ihmalleri gidermeye çalış- mışlardır. Yeni vali Necati de bu uğurda çalışmaktadır. Şimdi eski mezarlıklar asrt bir hale konular cak, evvelce hazırlanan ve şehri suya kavuşturacak olan 200 bin Hralık su projesinin tatbikine im- kân aranacak, gelecek yıl su işine başlanacaktır. Vilâyetin en mühim yolu Ak- çekaledir. 52 kilometre olan bu- yolun 42 motrosu yeniden yapıl- mıştır. 10 kilometrosu da golecek yıl bitirilecektir. 25 kilometrelik Fevzipaşa yolu üzerinde de Firat nehrine bir köprü kurulacaktır. 180 kilometroluk dolambaçlı Ve Urfada Hükümet caddesi, yeni ev nümuneleri ve Urfa Hususi Muhasebe direktörü Naci ranşehir yolu yeni bir istikametle 90 kilometreye İndirilmiştir. Son zamanlarda tesis - edilen ve İnkişaf etmesine çalışılan mey- va fidanlığı çok faydalı olmuş, halk da meyvacılığa ve sebzeciliğe başlamış, burada bu suretle şim- diye kadar bilinmeyen ve yapılmıyan yeni bir istihsal yolu açılmıştır. Urfada merkezde yeni bir yatılı mektep yapılması kararlaştırılmış- tır. Yeniden ilk okullar yapılacak, mevcutları tamir edilecek, önlü- müzdeki yıllarda da mektep mik- | tarı çoğaltılacaktır. Memleketin muhasebe vaziyeti çok iyidir. Belediyeler bankasın- Nazilli Mensucat Fabrikası Nazilli fabrikası sahesında Inşaat hazırlıkları Nazlili (Özel) — 23 Ağustosta temeli atılan basma fabrikasının kaşaatı İlerilemektedir. Fabrikadan Nazilli istasyonuna kadar yapılan demiryolunun toprak tesviyesi bitmiştir. İnşaatta 50 araba ve yüzlerce amele çalışmaktadır. Arabalara günde 200 amelelere de 50 kuruş yev- miye verilmektedir. Muhitte derhal canlı bir l; Iııyıh belirmiştir. aa Bigalılara Geçmışolsun Bigada Bir Semtin Üzerine Az Kalsın Beş Tonluk Bir Kaya Parçası D.ışıyordu Biga ( Özel ) — Biga şehri Balıkkaya denilen bir dağa yas- lanmış vaziyettedir. Bu dağdan beş ton ağırlığında bir kaya par- çası kopmuş ve evvelki gece şeh- rin Üzerine yuvarlanmıştır. Fakat çok az görülür bir tesadüf eseri olarak bu —büyük — kaya par« çası ufacık bir tümseğe daya- nıp kalmış, sabahleyin uyanan Balıkkaya semti halkı bunu gö- rünce atlattıkları büyük tehlikenin farkına- — varmışlardır.. Kayanın tekrar — yuvarlanması lhl.llııll bertaraf edilmiştir. KN enmmarrerarernana Sındır ıda Üfütükçulük Yapanlar Mahküm Oldular Sındırgı, &Öıel ) — Sındırgı köylerinde Cinci Hoca namile dolaşan ve Üfürükçülük vemutatab- biblik yapan Tavşanlılı. Ahmet Alâeddin 6 buçuk ay hapse, 175 lira ı|:m'ı cezasına, yine Ülürük- çülük yapan Halil İbrahim hoca 4 buçuk ay hapse, 100 lira para cezasına, Mehmet oğlu Halll 3 ay hapse, 50 lira para cezasına mahküm olmuşlardır. | dan yapılan (50) bin liralık istik- raz muntazam taksitlerle ve biç aksatılmadan ödenmektedir. Bu- da belediyenin itibar ve kredisini arttırmıştır. Husust muhasebe ma aşları muntazramen ödenmektedir. Sıhhi vaziyet çok düzgündür. Trahom hastalığı dispanser faa- liyete geçtikten sonra azalmıştır. Şehrin yeni Imar plânı yapı- maktadır. Hususi muhasebe tara- fından bütün Urfada tatbik edil- mek Üzere nümüne evleri projesi yaptırılmış ve halka örnek olmak üzerejbir evinde inşasına başlanık mışlır. Pu evler gayet kullanışlıdır ve çok zariftir. Düğüncüler Köyündeki Yangın Sındırgı, ('Özel ) — Birkaç gün önce yandığını bildirdiğim Düğüncüler köyünde 99 ev, 34 zahire anbarı, 19 samanlık yan- mıştır. Balıkesir. Kızılay kurumu yangından — çıkanlara çadır. ve doktor göndermiştir. Boluda Orman Yangını Bolu (Özel) — Türk Ticaret Bankası tarafından — işletilmekte olan ve Alfşar yaylâsı civarında bulunan orman ayın 18 inden yirmisine kadar yanmıştır. Ateş söndürülmüştür. Fakat hasar he- nüz tespit edilmemiştir. Nöbetçi Eczaneler Bu gice nöbetçi eczaneler şun- lardırı Küçükpazar (H. Hulüsi), Alem- dar (Esat), Beyazıt (Bolkısi, Ş:h- zadebaşı (Asaf), Femer (Vitali), Aksaray (Zıya Nurl), Kar: gümrük (Suat), Şebremini (Ahmet Hamdi), Kadıköy (Alâeddin ve Rifat), Sa- matya (Teofilos), Bakırköy (İste- pan), Beşiktap — (Rıza), Seriyer (Osman), Hasköy (Yeni Türkiye), Kasımpapı (Yeni Turan), Büyük ada (Şinasi), Heybeli (Yusuf), Üs- küdar (Ahmediye), Eminönü (Meh- met Kâzım), Şişli (Dimitri), Bey- oğlu (Garihb, Limonciyan), Galata (Asri İttihat). | | defa hediye etmemelidir. İ ŞIIIDEULIIIILİ Kadının Kalbi Nasıl Kazanılır? Bu aeriyi takip ediyor mususunuz? Şimdiye kadar evlemeceklere eşldi Tini kimler arasından ve nmı seçeceklerini anlâtan İki yazı çıktif Üçüncüsü bugün çıkıyor. Yarın dğ “erkek kalpleri nasıl lııımmııı?ı, Sualinin cevabını okuyunuz. Erkeklerla çoğu — kadınlarığ kalbine giden yolu bilmezley, Birçokları bunu hattâ erkekliği yakıştıramaz, Halbuki dünyamı en kıymetli çeylerinden biri kadın kalbidir. ve onu fethetmeli değme kaleleri fethetmekten dâğ ha güçtür. Bir kadıma ilk tanıştırıldığınız zaman, kadın sizi de takdifa eden adama benzetir, Eğer elı[ tanıtan adam bayağı birisi ise,' tiz de onun gözünde bayağı bs mabhlüksunuz. Onun için bir kı dına tanıtılacağınız zaman tanıtâ* eak adamı iyi seçiniz. n İlk tesir fena olursa, bung silmek güç olur. Va kadınla ll tanıştığınız zaman derbeder, bas, bayani ve perişan bir halde iseniz, © kadın pazarında sizin artii başka türlü görünmenize imkân yoktur. İlk tanıştığınız - kadınız yaninda İtiyatlarınızıa tazahüraf tına da dikkat ediniz. İlk tanişi mada faraza şoföre fena muamold edersiniz kadın sizi hırçın, dilem ciye para vermezseniz tamakâş tanır. Böyle zamanlarda çok sus, mak ta iyi değildir, kadın budas lalığımıza hükmeder. Birinci tanışk mada İyi konuşursanız, — sonrakl. konuşmalarda susmanızın mahs zuru yoktur. » Güzel ve cazip kadınlar ekse« riya kendilerine benzeyen kadınlaf arasında yaşarlar bunlardan birile tanıştınız mi, diğerlerile de tanışı mak yolu açılmış demektir. Yar nında güzel bir kadın bulunağ erkek kadınlar tarafından daimâ gıpta ile bakılır. Hiçbir yerde elinizde kitap gezmeyiniz. Kadın, tramvay, vapus tren gibi umumi yerlerde kitap okuyarak kendi başına kalmayı tercih eden erkekten uzaklaşır. Iyi bir âşık olmak İçin zengin olmak şart değildir. Sevgide pas ranın rolü yoktur. Kadın üzerinde tasir yapmak İstediğiniz. zaman paranın sarfına dikkat edin, Kadın paraya değil, sarf şekline bakar Kadının yanında dalma paraya ehemmiyet vermez görünün ve eömert davranın bir şey satın ala- cağınız zaman parayı hesap etme- yin, o dakika bir milyonermiş gibi harket edin. Kadın hediyeden çok hoşla« nır. Hediye ucuz olabilir. Fakat sık sık verilmelidir. Ayni şeyi Iki Hediye zamanla mütenasip olmalıdır. kat paraya düşkün kadınları he- diye ile doyuramazsınız. Kadının sevdiği sinema ar« tistlerini öğreniniz. Sonra o ar- Estin erkek dostları olan arliste leritahkik ediniz ve onların hara« keterini taklit edirlz. Güzel kadın, basit kadından daba — kolay kazanılır.. Çünkü güzel kadın kendisine ehemmi- yet verilmeğe; İlina görmiye alış- mıştir. Erkekten - iltifat bakler. Basit kadın ise böyle bir şay beklemediği Için, onun kalbini fethetmek daha güçtür. TEYZE