11 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

11 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Far'a — Halkın Sesi Uluslar Sosyetesinin Toplantılarından Ne Bekliyorsunuz? Habeşistan cephelerinde devam edan . kanlı kavgalar gün, saat gectikçe — kızışmaktadır. — Beri tarafta ikide bir toplanan Uluslar Soryetesinde zoorf tetbirler düşü- nülmekte ve sulhu temin leri araştırılmaktadır. Bu mün: tle dün bir yazıcımız rastgeldikleri kimselero yukarıki suali sormuştur. x» Sultan hamamı Eski çeşme sokağı 9 No, dükkân Habipi — Ulus'ar Söosyetesi, işi habire mzatmaktadır. Şimdi, İtalyan - Habeş davasının ekibeti hakkındaki hüküm- leri toplar vermektedir. Harbla bizile Uluzlar sosyetesinin faallyetindeki ağırlık arasındakl fark, bir. tavşanla bir — kaplumbağanın yürüyüşü —arasındaki fark — kadar büyüktür. Bu gidişle, Uluslar kurumu bir karar verinc'ye kadar, Habeşis- tanda ya tek Zaenci yahut da tek İta'yan kalmamış olacaktır. x» Ortaköy, Hamam sokağı 41 Humaralı hane, Vetfik: — Arzim, Uluslar 4Öz söyleyenlerin hasına olursa ola ların hüsnüniyet besledikleri muhak- kak, Fakat onlar, bu top tank, mitralyoz gürültüsü birbirlerinin — seslerini duyamıyoı ki anlaşıp bir karar verebilsinler, E Bakırköy, Cevizlik, Murat- paşa sokağı 19 numaralı hane, Mustafa: —Geçenlerde gazetelerde okudum: Uluslar Sosyetesi bir armu'usal cinayot mahkemesi gibi, Habeş - İtalyan har- binin mes'ulünü aramış. Ve kabahati İtalya'da bulmuş. Bu, bence, meselâ sokakta bıçak bıçağa gelmiş İnsanlar Bbuğazlaşırlar- ken bunları seyreden zabıita memur- İarının ayırmıya girişmeyip de, etraf- takilerden kabahatin hangi tarafta olduğunu voruşturmalarına benzez, Evvelâ Habeş çöllerine akan kan nebhrini durdursalar da, mes'ulü sonra arasalar daha isabet olur! oradaki diplomatlar bu fgüleceklermiş. Ne çıkar? Emniyet Direktörlüğünün Bir İzahı Emnlyet Direktörlüğünden: 2/10/035 Ctarihli gözetenizla $ inci sayfasının 4 Üneü —sütununda ( Mardin İlbayı aleyhine bir dava) başlığı altında tarafından dö- vü'düğünden baba polisin mü- racaat ve şikliyet yazılmaktadır. Böyle bir müracant ve şikâyet vüki değildir. Hususile Em. Müdü-lüğü memurları aresında keadilerine mü- dürlük etmiş olan Bay Fehmi gibi N bir âmir hakkında bilhaasa dan şikâyet edecek tıynette bir kimse yoktur. Bu iş gazetede yazılan lsimde bir memurun alelüsul hastalığından dolayı polis doktorlarına tabi bir müracaatinden İleri gelmi yanlış bir duygudur. Tekzibini dilerim. SON POSTA Akay (daresinla yaptırmakta olduğu yeni Kadıköy ve Haydarpaşa iske- Tesinin, havuzlarda hazırlanan dubalari bitirilmek üceredir. Dubaların diğer aksikleri de tamamlandıktan ve şimdiki iskele, Floryaya naklolun duktan sonra, köprüde yeni lskele kurulacaktır. Yukardaki —rüsimde — elvataları takılanm — yenl Tskelenin dubalarını görüyorsunuz. Ekmek Narhının Geçirdiği Macera! Son tetkikte ekmek marhının geçirdiği macera bir hayli garip- tir. Narh komisyonu ekmeğe 10, francalaya 20 para zam yapılma- sına İüzum görmüş, böyle karar vermiş, fakat Iktisat direktörü bu kararı bozmuş, ekmek narhının ibka edilmesini münasip görmüş tür. Son olarak dalmi encümen işi gözden geçirmiş, orası da komisyonun kararını doğru bul- duğu için iktisat — müdürünün kararımı bozmuş, ekmek narhına 10 para, francalaya da 20 para zam yapılmıştır. Bu yüzden de gazetelerde bir gün ekmek marhına zam yapıldığı, ertesi gün narhın ibka edildiği, daha sonra da ekmek narhına zam yapıldığı havadisi çıkmıştır. Talebe Yurdundan Çıkarılan Talebelorin Teşebbüsleri Tıp fakültesinin, Eylül devre- sinde yapılan; birinci doktora imtihanlarında 75 genç muvaffak elamamışlardı. Bunlardan çoğu Tıp talebe yurduna mensup o duklarından, muvaffak olamayınca, Talebe yurdundan çıkarılmışlardır. Başkaca, barınacak yerleri olma- yan bu talebeler, kendilerine bir imtihan hakkı daha tanınması için, Kültür. Bakanlığile temasta bulunmak Üzere, Ankaraya bir heyet göndermişlerdir. I we Yolda, bir adamı çiğnedi, diye., Yeni Gümüş Ve Nikel Paralar Darphanede yeni 25 ve S0 ku- ruşluların basılmasına — başlanıl- mış, bu paralar kismen de - teda- vüle çıkarlmak Üzere pazartesi günü İstanbul, İzmir ve Ankara- da külliyetli miktarda yeni gümüş para — çıkarılacaktır. — Istanbulda yenl paraları Cümhuriyet merkez bankası tedavüle — çıkaracaktır. Nikel 25 kuruşluklar yavaş yavaş tedavlülden kaldırılacaktır, dünden itibaren mal sandıkları ve Merkez bankası kasalarına giren 25lik- leri tekrar pisaya vermemeye başlamıştır. Bunlar toplandıkça parphaneye gönderilecektir. Bir ay sonra da nikel 10, 5 ve 1 kuruşluklar tedavüle çıka- caktır. Bu paralar tedavüle çıkın- ca da şimdiki bronz paralarla nikel bir kuruşluklar tedavülden kaldırılacaktır. 300 Fakir Çocuğa Elbise Dağıtılacak Çocuk Esirgme Kurumu Anne- ler Bir'iği, bu yıl Cumuriyet bay- ramında (300) çocuğa elbise ve papuç verecektir. Ayrıca şube merkezleri de kendi bütçelerine göre birkaç yüz çocuk giydire- ceklerdir. Otomobil Kazası 3835 sayılı kamyon yüksek kaldırımdan İnerken sütçü Do- donun dükkânına çarpmıştır. Hasan Divor 3a Dd « Bir vatmanı tevkif etmişler. 20 İlkteşrin PAZAR GENEL NÜFUS SAYIMIDA.. Sayımın — çabuk bitmesi İçin, sayım memurlarının suallerine he- men osvap veriniz. Memurlari söze tatmak, kendilerine 'ecek ve İçecek İkram etmek e Sayım İşleri İlbaylık Bir Beyanname Neşretti 20 İlkteşrin pazar günü ya- pilacak genel nüfus sayımı — için, Tatanbul ilbaylığı bir beyanname neşretmiştir. Nüfus sayımı günü, dışarı çıkanlardan 25 Hra para cezası alınacak ve top atılıncaya kadar evine memur gelmiyenler derhal ne yakın polise haber verip nü- fuslarını yazdıracaklardır. Nüfas kütükleri vesair devlet mükellefiyetlerile hiçbir. alâkası olmıyan ve yalnız istatistik için yapılan sayıma, şehirde #sanbah saat 8 de başlanacaktır, İşin er- ken bitmesi için, sayım memur- larının herkese soracağı 16 sua- lin cevaplarının. evvelden hazır- lanması lâzımdır. Doktor, ebe, ve eczane gibi zaruri — İhtiyaçları karşılayacak vasıtalar her mıntakada buluna- cak ve icabı halinde bunlar polis vasıtasile celbedileceklerdir. Cihangirden Topha- neye Cadde Belediye Cihangirden Topha- neye bir cadde açmak fikrindedir. Bunun - için Cihangirde — bazı istimlâklar yapılmast! icap etmek- te, bu yüzden de inşaata müsa- ade edilmemektedir. Arsa sahip- leri de İnşaat İçin acele etmek- tedir. Bunun için bir. formül aranmaktadır. İstanbuldaki Orta Okullarda Yer Kalmadı Istanbul cihetindeki Orta okuk larda, hiç yer kalmamıştır. Semti ne olursa olsun yeniden gelen bütün talebeler, Kadıköyü Orta okuluna, Liseliler de Haydarpaşa Lisesine gönderilmektedir. Sis, Vapurların Seferlerini Sekteye Uğratıyor Birkaç gündenberi hüküm sil- ren şiddetli sisler yüzünden va- purlar seferlerini muntazam ya- pamamaktadırlar, Dün bu yüzden, Boğazdan (ilk vapur, köprüye ancak 9,30dan sonra gelebilmiştir. lak yi etseler, l Birinci Teşrin Tİ ((Günün Taribi Bir İki Satırla Zührevi Hastalıklar Hastanesi İstanbulda Abırkapıdaki - Zül hastalıklar hastanesl son »s'stem türlü tedavi vasıtaslle techiz miştir. Bu hastanede yüz kadar vardır. ... Bol Yağmurlardan 80 İstanbul ekin bölegesinde gün evvel yagan yağmurlı sonra çok müsalt bir vaziyet ? #ıl olmuştur. Yağmur 60 metreyi geçtiği için şimdi yerde güzlük ekin başlamıştı Pârti Kongroleri Halk partisi Beyazıt kam kongresi önümüzdeki paz: akşamı saat yirmide Şehzed şındaki parti binasında topl! caktır. ... Belediyenin Istatistik Yıllığı Belediyenin yeni - istatistik basılmaktadır. Bu senaki yıllığın Parls belediyesi yıllığına uydurul€?e için geçen söneki yıllıklardan mükemmeldir. Geçen söneki Mmattan fazla olarak yönl rakkal atılmıştır. Yakında neşredileci ... Romanyadan 950 Göç | Geldi Dün Bursa vapurile Romanyad göçmen gelmişlir. Bunların 150 b 400 koyunları vardır. Göçmenlere gelen yardımlar yapılmıştır. Bunlar iakân edilmek üzere Trakya mınlı sevkedileceklerdir. “” .. Çikolatacıların Te Çikolatacılar şehirde kakao dan bahisle müracaatlerde bulunmA! ... iş Kanunu Ve Fabrika Ulusal endüstri birliği iş kanıununu ediyordu. Bu tetkikat bitmiştir. F: lik kendi mütaleasını bildirmeden bir kere de fabrikatörlerin mü isteklerini sormuştur. Romanya Yollle Ihrat Romanya yolile Avrupaya trı cat yapmak işi bu ayın on do hyacaktır. Un Çuvallarına Etik Bütün değirmenci ve nacıltf çuvallarının üzerine unun hangi nevi imaline mahsus olduğuna dair « meklik» ve yahut abirinci francı ye etiket yapşılırmaları lâzımg lere bilrilmiştir. ... ilbay Ankaradan Dö Ankarada bulunan ilbay Muhil martesi günü şehrimize dönecektir: *Ü Askerlik Dersleri Üniversite ve Yüksek Tahsil t mecburi askerlik dersleri, bu ayın cü günü başlayacaktır. » Hasan Bey — Babalarının bahçesind? ziyorlarmış gibi, yolun ortasında sa'ak birtakım ham ervahları t? ların önüne daha iyi ge$