2 Ocak 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

2 Ocak 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

SOY*FOSIĞ: — 2-1- 036 Prens, Pavla He Evlenmeğe Bile Karar Verm'ş Bulunuyordu | — — Bama hiç bir şey olmuyabilir. Fakat, | Enver Paşanın bu işte beni de alâkadar zanmetmesinden korkuyorum. — Hiç üzülmeyiniz, aziz prensim. Ben bunu hiç zannetmiyorum. Bir iş sormak için hizmetçinin Pavlayı | dışarı çağırması ile bu konuşma burada | kesildi. Prensin halinde, ciddi bir üzüntü ve telâş mevcut idi. İki üç gündenberi sa- rayda zevceti ile vukua gelen kavgalar ve çarpışmalar; bu mesele etrafımda, saray | mubitinde hosule gelen dedikodular; ve sonra, Nuri Beyin tevkifi; prensin ruhu ve maneviyalı üzerinde fena bir tesir husule getirmişti. Nuri Beyin tevkifini haber aldığı za - | man: | “ — Oh olsun.. Bu dik kafalı adamdan, tamamile kurtuldum. Demişti. Fakat; merkez kumandanı mi- ralay Cevat Beyin saraya gelerek kendi « sine inceden inceye sorduğu sualler, son- radan sonraya şehzadeye — anlaşılmaz bir korku vermişti. Pavlaya gelince; 6 da şehzade hakkm- da az çok bir telâş hissetmişti. Nuri Beyin başına gelen felâketi biz- zat kendisi icat eden bu kadın; bu facia serpintilerinin şehzadeye kadar sıçrıyaca- ğını aklından bile geçirmemişti. Fakat şim- di şehzadenin emdişeleri, onun kalbine de meçhul bir korku getirmişti. Pavla, yemek salonundaki işini bitirip te şehzadenin yanma geldiği zaman sö - züne devam etmişti: — Bakınız, aziz premsim!.. Aklıma, ne geldi. Bana kahrsa, siz vakit geçirme - den dağruca Enver Paşaya gitmelisiniz. Bu meseleden dolayı, teessür ve teessüfleri - nizi beyan etmelisiniz. — Hiç fena bir fikir değil, Şarlot. — Yaverlerinizi vtiz mi intihap edersi- seçilir. Ve, refakatimize verilir. Şu halde. Enver Paşaya biraz da ka- fa tutabilirsiniz. Keşki bana, daha sakin rublu; böyle politika işlerile uğraşmıyan bir yaver verse idiniz; dersiniz. — Güzel..- Çok güzel... Derhal Enver Paşaya gideyim. — Sizi; kat'iyyen temin ederim ki, şa- yet üzerinizde ufak tefek şüpheler bulu » nuyorsa, banları tamamile izale edebilir - siniz. — Muhakkak. Hizmetçinin daveti üzerine yemek salonuna geçmişler; yerlerine yerleş- mişlerdi. Bir iki kadeh içtikten sonra, artık şehzadenin neş'esi gelmiş; — söz, İbaşka mocralara intikal etmişti. | L Şarlot!.. Senden bir ricada bulu- |nacağım. — Emret, sevgili prensim. — Fakat bu ricamı söylemeden ev- vel, kabul edeceğine dair söz vermeli- sin. — Yapabileceğim hiç bir şeyi sen- den esirgemiyeceğimi bilirsin, sevgi- lim. — Hiç şüphesiz ki, yapabileceğin bir şey... — Ne gibi?.. — Biliyorsunuz ki, iki günden beri sarayda yalnızım. — Yalnız mı? — Evet.. Yalnızım, — E, o kadar gözdeleriniz, odalık- larınız... — Canım, bırak bunları — Şarlot... Seni sevdikten sonra benim nazarım- da karımın bile hiç bir manâ ifade et. mediğini pek âlâ biliyorsun. — Farzedelim ki öyle olsun. — Bunun hir hakikat olduğuna &- min olabilirsin. — Üzlülme, prensim. Kabul - ediyo- rum... Sonra?.. — Sonra.. Senden şunu rica edece- ğim... Saraya gel. Oraya yerleş. Her da- kika gözlerimin önünde bulunursun. — Ne garip fikir. — Niçin garip olsun, Şarlot. Biliyor- sun ki, senden bir kaç saat uzak yaşa- mak bile bana dayanılmaz bir istırap gibi geliyor.. — Ne bahtiyarım, sevgilim. — İşte; ben de tamamiyle mes'ut ve bahtiyar olmak istiyorum. ÖOnun için saraya gelmeni rica ediyorum. (Arkası var) | Spor Sayfa 11 Macar Takımı Dün Perayı 4 -0 Yendi Macaristanın Uypeşt takımı dün ilk müsabakasını Peranın Galatasaray ©- |yaptı. Macar takımı beyaz ve mor yol- giyerek sahaya çıkmıştı. İri ve çok sağlam Üypeşt oyuncu « ilk dakikalarda Macar takımının hâki- miyeti altına geçiverdi. Rahat bir oyunla sağdan ve bilhassa merkezden hücufn yapan Macarlar bir- biri üzerine birinci dakikalarda her va- ziyette şüt çekerek kalemizi tehdit et- | meğe başladılar. Merkez muhacimin 30 yarda bir me- safeden çektiği şütü ancak direk geri , çevirdi. Ayni oyuncu 10 uncu dakikada ta- | kımının ilk sayısını çok kuvvetli bir şütle yaptı. Macarlar ağır ve temkinli bir oyun- la kolayca hâkimiyeti elde etmişlerdi. Fazla sayı yapmıyacak kadar istek- siz oynayan Üypeştliler 41 inci daki « kada ikinci golü yaptılar. İkinci devre Macarların kuvvetli yaptıkları çetin ve sıkı bir hücum ka - le direklerini yalayarak dışarı gitti. Oyun Macarların birbiri ardı - sıra yaptığı hücumlarla devam ediyordu . Dakikalar uzadıkça Macar tazyikleri sıklaşıyordu. Herkesi heyecana veren |akınlar, kale içinde patlıyan hücumlar Uypeşt takımının büyük kuvvetini an- Merkez mühacimin 72 inci dakika- da çok uzaktan hafif bir şütü müdafi- ileri ve kaleyi aldatarak üçüncü defa| kaleye girdi. Tazyik çenberine aldıkları takımı ——— ———0 |eze oe iletliyen Macar hattınım soliçi Rusya Uruguvayı Mil- letler Cemiyetine Şikâyet Etti Moskova, | (A. A.) — Tas ajansı bil- diriyor: Sovyet Rusya dış işleri komiseri Millet- Cemiyeti — sekreterliğine - bir mektup göndererek — Uruguay'ın ihtilâh —hakeme veya Milletler Cemiyeti konseyine — teydi etmeden evvel Sovyet Rusya ile siyasi mü- nasebetlerini kesmekle paktın 12 ikinci maddesini ihlâl etmiş olduğunu bildirmiş ve bunun hakkında paktın V1 inci madda - sinin ikinci fıkras mucibince Mületler Ce- miyetine şikâyette bulunmuştur. ler İzmirde Kültür Parkın Temel Atma Ve Ağaç Dikme Töreni Dün Yapıldı İzmir, 1 (A.A.) — Bugün saat 15-| de yeni yılın ilk ve mühim işi olarak İzmir kültür parkımın temel atma ve! ağaç dikme töreni kalabalık - bir halk huzurunda yapıldı. Törende bütün mülki ve askeri rical ile parti başkanı ve üyeleri, İzmrideki bütün resmi ve özel kurumların mü - messilleri ve Sevyet konsolosu bulu - nuyordu. Törene askesi bandonun — çaldığı İstiklâl marşı ile başlandı. Marştan sonra şarbay doktor. Behçet Uz bir söylev verdi. Bu söylevden sonra, temel ve ağaç dikme işine geçildi. Bu meyanda ilbay, parti başkanı, şarbay, müstahkem mevki komutanı ve Sovyet konsolosu birer uğaç dikti - ler. Ve hazir bulunanlar bu büyük işin atma başarılmasını temenni ve şarbayı leb-l rik ettiler, anya, İngiltereden Nota Almamış Madrit, 1 (A. A.) — Dış bakanı bu sabah gazetelere verdiği beya - natta, hükümetin Akdenizde muh- teml bir süel müzaheret hakkında İngiltereden hiç bir nota almamış olduğunu bildirmiştir. Salâhiyettar mehafilde, bakanin - nota - kelimesi üzerinde ısrar et - mesinden, bu hususta başka yollar- dan müzakereler cereyan etmiş ol- duğu istidlâl edilmektedir. Makdonaltların Namzetlikleri Yine Muhalefete Uğruayor Londra, 1 (A. A.) — İskoçyanın Ross ve Cromartz mıntakalarında seçim mücadelesi fırkalar siyasasın- da vahim bir kriz doğuracağa ben- ziyor. Bu mıntakanın muhafazakâr 'teşkilâtı dominyonlar bakanı Mak- |donaldın milli hükümet namına ıkı)yduiıı namzetliği ittifakla red - detmiştir. Halbuki bu namzetliği Baldvinin de dahil bulunduğu mu - hafazakâr merkez komitesi terviç et- mekte idi. Diğer taraftan Ramsay Makdo - naldın İskoçya üniversitesi nam - zetliği de bir çok muhalefete maruz |kalmaktadır. Kral Yunanistanı Dolaşacak ' İsp İ kırk yarda bir mesafeden 84 üncü da- kikada 4 üncü golü yaptı. Ayrupanın ön saflarına kadar yük - selmiş bir takım olan Üypeşt çok 'ülcı'W İve zevkli bir maç gösterdikten sonra | oyunu 4 - O kazandı. İzmirde Altay - Altın- ordu Maçı İzmir, (Özel) — İzmir stadı, bay- ramın ilk günü gene fevkalâde günle - rinden birini yaşıyordu. — Altınordu —İ Altay takımları arasına bir- bayram kupası konması, uzun zamandanberi | karşı karşıya gelmiyen Altayla - Al « |tnorduyu karşı karşıya getirdi ve İz- | |mir sporcuları hakikaten zevkli daki- kalar geçirdi. | Oyun büyük bir hızla başladı. Daha | ilk dakikalarda her iki takımın da neti- | ceye ulaşmak için bir oyun takip ettik- leri görülüyordu. Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleriz — Karaköy Köprübaşı |Ş Telk 42362 - Sirkeci Mühürdarzade | | İmroz Yolu Asya vapuru 2 İkincikânun PERŞEMBE günü saat 16 da İMROZ'A kadar. — (8159) yunculariyle takviye edilmiş takımiyle | |lu gömlek, beyaz pantalon, mor çorap © larının hücumiyle başlayan maç daha | Oyun Uypeşt Oyuncularının Hâ'.imiyeti Altında Geçti İzmirdeki Maçlarda İlltay, hitınodu Birer Galibiyet Kazandılar Dün Üypeşte 4 - 0 mağlüp olan Pera takımı |hücumiyle başladı. 30,40 saniye içinde Pera kalesi bir tehlike atlatırken Göze çarpan bir nokta da Vehabın bugün çok durgun oynaması idi. Bu | yüzden Altayın kat'i hücumlara geç- | tiği görülüyordu. Soldan işliyen bir Altınordu hücumu sert bir şütle Altay kalesinde eridi ve bu suretle Altın or- du ilk golü kazandı. Bunun akebinde Altay da penaltıdan bir gol kazandı. Oyun büyük bir zevkle devam & derken Altınordu orta muhacimi Adil, Saitten aldığı bir pası enfes bir şütle Altay kalesine ikinci defa sokuyor; gene bunun arkasında Altınordu pene altından bir gol yiyordu. Çok güzel oynayan Altınordu da « ha iki gol attı ve bu suretle oyunu 4 - 3 kazanarak Anadolu kupasını al- dı. Altayın mağlübiyetiyle neticelenen bu maçtan sonra bir revanş maçı yapıl» ması tekarrür etti. Bayramın üçüncü günü en kuvvetli kadrosiyle çıkan A tay çok güzel oynayarak revanş ma « çını 2 - 1 kazandı. Ad. Bil — GESETERİK NN Bembeyaz, tertemiz ve parıl ee Neden Türkiye halkının 96 99 u Rad- yolin kullanıyor? Ağızdaki mikropları ©» 100 öldürmesi yüzünden mi? Fiati - nin ucuzluğundan mı? Fevkalüde teksif | edilmesi dolayısile iktisadi olduğundan mmı? Ağırda çok fazla köpürdüğü, ko - kusu güzel olduğu için mi? Radyolinin bütün bunlardan başka €en mühim ve esaslı iki hususiyeti vardır. rliy an dişler İ? Bu neticeyl alma' V için bir tüp RADYOLİN kâfidir. Evvelâ dişleri mükemmel surette yıka « yarak yemek artıklarının, içkinin, siga « ranın husüle — getirdiği kir tabakasını, lekeleri, kefeke dediğimiz taşları söküp çıkarır, sonra da bunları mine tabaka - sını çizip bırpalamadan şayanı hayret bir şekilde cilâlar ve parlatır. İşte Radyolinin * dbığ Tağbete sebep bu meziyetlerdir. emsalsiz Sabah ve akşam günde iki defa olmak şartile siz da Atina, 1 (Özel) — Başbakan De-, mircis bugünlerde — Makedonya, Trakya ve Girit havalisinde bir se- yahate çıkacaktır. Başbakan dön - dükten sonra ayni yerleri kral ziya- ret edecektir. ı —— Ankarada! AKBA Her dilde gazete, mecmua ve kitap. Bütün mektep kitapları ve kırtasiyeyi. TYelefonı 3377 ADYOLİN kullanmaya b-şayınız!