2 Ocak 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

2 Ocak 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

A&yfı — SON POSTA HAHKENEIE!IE Chi LUEMLEKET HABERLERİ Antepte Pazar Yerleri Arasada Halk Ihtıyaç]arını Ucuzca Paltonun Cebin- den Sır Olan 54 Lira İki hafta kadar önce bir gece teravi na- zından çıkıldığı sıralarda Alemdar po- lis karakoluna Maksut adında bir adam baş vuruyor: — Elli dört lira param çalındı! — Nerede, ne suretle, kim tarafından? — Tavukpazarında otururum. Yatm e-|tabir alımnan bir pazar yeri vardır. Son zanı okununca camie gittim. Paltomu mus- lukların yanındaki bir çiviye iliştirerek ab- | faaliyet üzerine vaziyeti düzgünleğen bu dest aldım. Sonra tekrar paltornu astığım | pazar yeri, jehrimizin mühim bir ihtiyacı- yerden alarak giydim. Fakat ellerim cep- | nt karşılamaktadır. paltomun lere gidince şafak attı. Çünkü cebine koyduğum (54) lira yorinde yok-İYeçimizin bemen en pahalı vilâyetlerinden tu. Bir bütün elli lira, dört tane de kayme. Kimin çaldığını görmedim. Fakat pal- çuk ve ekmeğin kilosu ise on kuruştur. Ev tomun üstüne bir başkası da palto asmış- t. Ondan şüpheleniyorum. Karşılaşırsam kendisini tanıyabilirim.. Maksudun yanına iki polis memuru ve- riliyor. Üç kiyi cami etrafında araştırmaya başlıyorlar ve küçük bir mahalle kahvesi- ne girdikleri esnada Maksut altmışlık bir ihtiyarı gösteriyor: — İşte bul Ve o adama soruyor: — Demin benim paltomun Üstüne pal- İrilen sebze, meyva ve yumurta, tavuk, yağ tonu asan sen değil misin? — Bendim.. Astıysam ne olmuş ki? — Anlaraın.. Temin Eder Gazi Antep (Özel) — Burada Arasa günlerde belediye tarafından — gösterilen Gazi Antep, doğu ve güney doğusu il- birisidir. Kemiksiz etin kilosu kırk iki bu. kiraları oturulamıyacak ve orta halli bir aileyi çok müşkül mevkide bırakacak ka- dar fazladır. İki veya üç odalı bir ev on iki Kradan başlıyarak yirmi beş liraya kadar yükselir. Meyva ve sair gıda maddeleri de çok pabalı satılmaktadır. Bu itibarla Arasadan edilen istifade çok büyüktür. Burası bermen ber gün bir pazar yeri halindedir. Köylüler tarafından geti- nemli farklar vardır. Ucuz ve tazedir. Belediye için de iyi bir gelir membaı o-| ları, belediyenin de yirmi sekiz dükkân - dan ibaret olan bir direkçi, bıçkıcı pazarı Hep birlikte karakola dönüyorlar. Ka-'lan Arasanın biraz daha genişletilerek clli| vardır. rakolda ihtiyarın üzeri aranıyor. Ve yele- #inin iç cebindeki bir zarf içinde yedi ta- ne oön İiralıkla dört tane kayme çıkıyor. Direr Hralıklar masaya konur konmaz Maksut atılıyort — İşte benim Hiralarım!. Kenarlarının hvrığı olduğu gibi duruyor.. İhtiyara soruyorlar: — Bu paraları nereden aldın? Cevap veriyor: — Ben mütekaidim. Üç aylık maaşımı dan korunma tecrübeleri şehrimizde ya - yeni aklım. Bir kısmı harcandı, cebimde kalanlar da bunlardır.. Ve hâüdise işte bu şekilde birinci sulh ceza mahkemesine intikal ediyor. — Şahit olarak çağrılan polis memurları — vak'ayı yukarıdaki gibi tekrarlıyorlar. Söz suçluya veriliyor: — Evimin yanında bir kahve vardır. Her akşam oraya çıkarım. Kahvaeye cami de yakındır. Ezan sesini duyunca kalkar, mamazdan sonra tekrar dönerim.. O ge- ce de teravimden benüz dönmüştüm. Ka- pidan içeri memurlarla davacı — girdiler. Davacı birdenbire karşıma dikilip: — Paltonu paltomun üstüne asan sen değil misin? dedi. Ben bir şeyin farkında değilim. Asmış- sam ne olmuş, bir şey mi var? dedim. Ben musluk yanlarına paltomu ekse- riya asarım. Fakat hiç yanılmıyorum, o ak- şam paltomu sırtımdan çıkarmadım; Çün- kü akşam abdestim bozulmamıştı.. Ben mütekaidim bay reisi. Otuz sene- lik memuriyetim var, Bu memuriyet te komiserlik!. Senelerce hırsız peşinde — ko- şan bir zabıta memuru mütekait olduktan sonra huırsızlığa mı başlar? — Hamdolsun, hükümet beni aç bırakmıyor. Millete ha- yır dun ederek geçiniyor ve rahat ediyo- Yum. Bu yaştan sonra bir kaç kuruş — için geref ve namusumu İekelemeğe, açık al- nıma kara bir damga vurdurmağa — nasıl yazı olabilirim? Bu işi yapmak için deli olmak lâzıml.. Daha bazı şahitlerin dinlenmesi — için düruşma başka güne kaldı. Bu duruşma- hin neticesi meraka değer: — Hakikaten suçlu kimdir? Maznun mütekait temiz bir kararla bu işten taynlabilecek mi?. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardır: Eminönü: (Mehmet Küzım). Küçük- pazar: (Necati). Alemdar: — (Sırn). Beyazıt: (Asadoryan), Şehzadebhaşı: (İsmail Hakkı). Fener: (A- ). Kara - gümrük: (A. Kemal). Şehremini: (Abmet Hamdi). Aksaray: — (Şeref). Samatyat (Erofilos). Bakırköy: (Mer- (kez). Galatar (Azrf İttihat). Has - köy: (Yeni Türkiye). Kasımpaşa: (Yeni Turan). — Beşiktaşı — (Nail). Beyoğlu: (Garih, Limonciyan). Şişli: (Dimitri) (Asaf), Üsküdar: (Selimiye). Kadıköy: (Leon Çubuk- gayan, Orman — Hulüsi). — Büyükada: (Mehmet). Heybeli:' (Tanaş). Saryer: İki ışıklar 2 son kânunda sönecek ve tec- Antepte Arasanın iki bin nüfuslu kalabalık şehrimizin ihti - yxu—aquuıbia&lıhlılwıııl-yınkhııohihım ması kararlaştırılmıştır. Antepte Arasadan başka bir odun ve| selmiştir. Halktan bir çoğu pahalılık yü ve peynirin fiatlarında çarşıya insbetle ö-|Kömür pazarile hayvan ve buğday pazar- zünden odun ve kömürsüz bulunmakta nı:uıd Son günlerde ve yağmurun smxen başlı- gelmiş olması yü- zünden odun ve kömür fiatları çok yük dır. Kömürün kilosu 78 gümüş paraya ve- rildiği gibi bir deve odun yükü de üç Hra- dan aşağı değildir. ——— —— Izmitte De Hava Hücumlarından Korunma Tecrübeleri Yapılacaktır İzmit (Özel) — Tayyare hücumların - Bigada Kış Hayatı Biga (Özel) — Burada kış hayalı, ge- çen yıllardan daha şen geçmektedir. Sa - yısı kırkı geçen ve mühtelif semtlerde bu- lunan kahvehaneler, tıklım tıklım dolu - dur. Gramofon çalan kahvelerde otura - cak yer yoktur. Ünye belediye meclisinin yaptığı — gibi Bbürada da bir kararla kâğıt — oyunlarının vardır. Kahvehanelerde kâğıt oyunile va -| kit geçiren gençlerin bir araya toplanarak şehrin kimsesiz çocuklarına yardım teş - kilâtı yapmalarına intizar edilmekte ve bu suretle biraz harekete geçmeleri bek lenilmektedir. Ziraat Bakanı Bursada Bursa — Ziraat Vekili Muhlis şehrimi- | pılacaktır. Karamürsel ve İrmit arasında- rübeler başhyacaktır, Vilâyet bir beyan- name ile bunu halka ilân edecektir. Küâhtada Bir Katil Yakalandı Kâhta (Özel) — Büyükbağ — muhtarı Abdullah Köroğluyu öldürmek kastile ö- nünde pusu kuranlardan Ramazan oğlu Kerkâh köyünde jandarma tarafından ta- gıdığı beşli tüfeğile birlikte — yakalanarak adliyeye tevdi olunmuştur. Diğer dört arkadaşı da yakında ya -| Vekil Ziraat mektebini de gezmiştir. Zi -| kalanacaklardır. raat i.l.ıiııi tetkik etmektedir. h Uzu nkoprude Kor General Sali Generala Hemşehrilik Tevcih Edildi Korgeneral Salih Uzunköprü'de Uzunköprü. (Özel) — Korgeneral Salih Edimeden şehrimize golmiş, Halkevi salonunda şerefine 40 kişilik bir ziyafet verilmiştir. ze gelmiş, Karacabey barasını — gezmiştir. | Havzada Köylüler Turhal Fabrika- sından Bazı Temennilerde Bulunuyorlar Havza (Özel) — Turhal şeker fabri - kasının bu muhit için çok faydalı olduğu- nu, bilhassa kaydetmek lâzımdır. Şu kadar ki, her yeni kurumun teknik bakımdan tekemmül edecek tarafları bu « hanabilir. Bunlar da zamanla meleke ve mümarese ile düzelebilir. Fabrika direle- |törlüğünün köylülerin samimi temennil ni gözönüne alması çok yerinde bir hare- ket olacaktır. Fabrika köylüden müteselsil kefalet suretile teminat almakta ve bunun İçin köy- -|lüler 15-20 kişilik gruplara ayrılmaktadır. Bu usul ve merasim küzumsuzdur. Çünkü ekim, tohum tevziatı ve bu taahhütler mu- kabilinde köylüye yapılan bütün yardım - lardan beklenen neticelerin fabrika me - murlarının gözü önünde istihsaline çalışıl- maktadır. Bir köylünün hatalı hareketinin cezasını diğer 15 veya 19 köylüye çektir. mek her halde iyi bir usul olmasa gerektir. Sonra köylüye alacağı bu gruplara göre verilmektedir. Bazı grupun parasını alabilmek için gün- lerce uğraştığı vâkidir. Ba usul şirket mua- melât ve hesabatını da güçleştirse gerek- tir. Sonra bir grupun parasını alabilmesi için grup reisinin vücudu şarttır. Grup reisi | ölmüş ve yahut seyahatte bulunmuş olur- | sa ne olacaktır? Ne için diğer 14 veya 19 köylü uuıı—ı-ıqıhdhdonmeıın& hasta ise iyi olmasını, öldü ise bu işin halledilmesi için uzun bir zaman göçme sini beklemelidir? Herhalde bu usulün de- | #iştirilmesi köylü için faydalı olacaktır. İzmirde Karaya Oturan Vapur İzmir — Körfez içinde karaya oturan Yunan vaponu yüsdürüklü Vapur yolıma devam ediyor. Kastamonu Varidat Müdürlüğü Kastamonu varidat müdürlüğüne Tos ya malmüdürü Feyzi, Kâhta malmüdürlü- ğüne, Kemaliye malmüdürü Hasan Tah - sin tayin edilmişlerdir. Merzifonda Belediye Doktoru Yok Merzifon (Özel) — Buaranın aylardan- beri belediye doktoru yoktur, Halk bir an evvel belediye doktara tayin edilmesini temenni etmektedir. Izmirde Tren Kazası İzmir — Gaziamir — istasyonunda — bir Bu ziyafet sırasında Generaldan Uzunköprü hemşehriliğini kabul etmesi İtren kazası oldu ve üç vagon devrildi. İn- rica edilmiştir. Generale Uzunköprü Fahri hemşehriliği tevcih edilmiştir. |sanca zayiat olmadı, Eçannm HNŞLERİN Bir Kadın. Bekâr Yaşayabilir Mi? «25 yaşında bir kuam. Hayatımda bir iki genç tanıdım. Birini çok ta sevmiştim. Fakat ikisi de evlenmek istemediler. lümü parçaladıktan sonra uzaklaşıp gitti « ler. Bu tecrübe erkeklere kargı beni bedbin yaptı. Adeta evlenmekten korkar oldum. O vakittenberi çıkan bütün taliplerimi reddettim. Kendi kendime bekâr yaşama- ğa karar verdim. Siz ne dersiniz, bir kadın bekâr yaşayamaz mı? * Calibe Bir genç kız, zaruret saikasile bekâr ka- labilir. İhtiyar kız olarak ömrünü sürmeğe mahküm olabilir. Fakat bir kız istiyerelç bekâr kalamaz. Çünkü bir kız bekâr ya « şıyamaz. Bunun bir çok sebepleri vardır. Evvelâ bekâr bir kız seneler geçtikçe sinir buh « ranlarına tutulur. Zayıflar, kurur ve hırçın olur. Hayat onun için karanlık bir şekil alır. Bedbini ve ye's maneviyeti harap eder. Arkadaşlarının mes'ut yuvalar ku - rur, Saniyen Türkiyede bekâr bir kadın müstakil bir hayat yaşıyamaz. Hiç bir yerd gidemez. Hiç bir eğlenceye iştirak edemez. Daima başkalarına kuyruk olmağa mec « burdur. Üçüncüsü, bekâr bir kadın başkalarına yük olarak yaşamağa mahkümdur. Kendi hayatmı kazanabilse bile, bu hal onu yo « rar. Kadın başkalarının sırtında yaşamağa alışmıştır. İş hayatına bir erkek gibi sonus na kadar devam etmek istemez. İşte bü « tün bu sebeplere binaen Türkiyede bir kut bakâr yaşıyamaz. Amma kısmetiniz çıkmadan — kendinizi maceraya alınız demek istemiyorum, Fa « Kat kasmetiniz çıkarsa reddetmeyiniz. Ta'ı eri- | kik ediniz. Erkek erkeğe benzemez. Bü « tün erkekler 'sizin tarıdiklarınız —ibi ol « saydı yer yüzünde aileden eser kalmazdı. Yalnız aldanmamak, bir daha acı bir tecrübeye katlanmamak ü dört açınız, evlenmiş olmak - için değil, mes'ut olmak için evleniniz. * İstanbul S. H. $. N. 1 Kardeşinizin vızasını almağa — mecbuz değilsiniz. Muvafık bir kız bulursanız der« hal evlenebilirsiniz. TEYZE Karamanda Balo Karaman, (Özel) — Askeri mahfelde Kızılay menfaatine güzel bir balo verilmiş tir. Balo çok güzel olmuştur. Çanakkalede Kubilay Günü Çanakkale, (Özel) — Kubilâyın hatu rasını taziz için Halkevinde toplantı yapı« |larak söylevler söylenmiştir. Bir Doktorun -| Günlük Perşembe Notlarından (*) Mide Bozukluğu On beş gün evvel gürbüz bir çocuk doğurmuş bir annenin muayenesine çağrıldım. | — Sayıklıyordu. 2 — Ateşi kırkı geçiyordu. 3 — Midesi bulanıyordu. Hastalığın başlangıcı ayni günün saba- hında, hararet hali tabilde iken gece birden yükselmesi, daha çok bir mb- de bozukluğunun ve yeme — kusuru - nun neticesinden ileri geldiği kanaatini veriyordu. Öğle ve akşam yemeklerini bulgur pi- lâvı, ve fasulya ile aşure gibi hazmi pek kolay şeylerle yiyen ve midesini bozan hastamda bu hararet — terefflü tal Müshil verdim. Afyon maden suyu ile bulantıyı tebdil ettim. Bir lâvman yap-« tırdım, Üç saat zarfında müshil tesirl ni yaptı. Hararet 37 ye düştü ve has- tanın buhranı da geçti. (*) Bu notları kesip saklayınız, ya. but bir albüme yapıştırıp - kolleksiyon