10 Mart 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

10 Mart 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

10 Mart SON POSTA -— Nesilleri inkıraza yüz tutan vahşi hayvanlar kurtarılacak Nevyork tarihi tabii müzesi bu ;âyv;ların Afrikada yaşadıkları muhiti bütün hususiyetlerile canlandıran bir hayvanat bahçesi vücude getirdi Nevyork hayvanat Afrikada nesilleri inkiraza — yüz tutan hayvanlar Amerikada Nevyork tarihi ta - bi müzesinde kendi muhitlerinden farksız muhitlere nakledilmişlerdir. Bu işi yapan Amerikanın belli başlı ta - büyalçı kâşiflerinden Mister Karl Akley - dir, Akley Afrikada yıllar geçirerek ora - daki vahşi hayvanların yavaş yavaş inkı - raza doğru gittiğini görmüş ve bunları kurtarmak için çalışmıştır. Bu çalışmanın neticesi olarak Nevyok tabü tarih müze - sinin yeni hayvanat bahçesi açılmış bulu- nuyor. Afrikada nesilleri inkmaza mah - küm olan hayvanlar burada yaşayacaklar- dır. Bu kıl'anın vahşi bayvanlara melce ve tevelângâh olan aksamı bütün bususiyet - bahcesinde arslanlar kısmı aa kerile burada — canlandırılmaktadır. — Ba işi yapmak üzere tabüyatçılar, — nebatatçılar, hayvanatçılar, san'atkârlar el ele vererek çalışmışlar, nihayet resimlerde gürülen © - serler vücut bulmuştur. Yeni hayvanat bahçesi hayvan grupla - rına göre taksim edilmiş bulunuyor. Hay- van grupları yirmi sekizdir. Bunlar arasın- da son derece nadirleşen — çeşitler — vardır. Yabani kediler, yabani mandalar, deve kuşları, okapi ve saire — Filler ile goril - ler de aytı bir kuymeti haizdir. Bu gerilleri tetkik eden mütehasuz Mister Antony şu satırları yazıyor: «Dağ gorili, sahillerde alçak arazide ya- Hyan görülerden tamamen ayııdır. Ban - ların âdetleri de değişiktir. Dağ gorilleri ağaçlara tırmanabilirler. Fakat yerde ya- #amaya tercih ederler, Ötekiler — bunların aksinedir. Goriller içtimai bir hayat sürer- ker, Her grupa bir erkek riyaset eder, Gru- Pun mötebakisi dişilerden ve yavrulurdan Müteşekkildir. Goriller et yemezler ve or- Yeni bayvanat babçesindeki — fil sürü - tünün son derece göze çarpan bususiyet- leri vardır. Bu filler yola çıktıkça en genç- lerinden biri sürünün arkasmı kollar, bu türelle arkadan gelmesi — mühtemel — olan bötün tehlikelerin önüne geçilir. Arslanların yaşadıkları saha da — tam Tanganikadaki sahanm aynıdır. Burası da tnların istedikleri gibi gezip dolaşmalarına Ve avlanmalarına müsaittir. Geyikler ise en nadir cinstendir. Habe - Histanın cenup — dağlarından — getirilen bu Keyikler 1929 da toutulmuşlardır. Bunların Tuhiti de aradıkları otlarla doludur. Ve leri bütün şeraiti haizdir. Hülüsa yeni hayvanat bahçesi, muhtelif Yurtların canlı bir kopyasıdır. Burada her 'an kendi öz yurdunu buluyor ve is - İediği gibi yaşıyor. Hayvanat bahçesinde filler Sayfa 11 aa Lokarno devletleri bu sabah 11 de Pariste toplanıyorlar LBaş tarahı 1 inci yüzdedir| Dış işlerinin durumu münasebetile | Parlâmento mutad - tatilini yapmıy..'""“*"lm yeni askeri caktır. Nisan içinde yapılacak olan ye- ni intihap ta tehir edilecektir. Almanya işgali tamamlıyor Berlin, 9 (A.A,) — Alman askeri kıu'a- ları dün mutantan bir surette Frankfurt, Bonn ve Düseldorf'a girmişlerdir. Frank - furt belediye veisi ve mahalli nasyonal s0s- yalist teşekkülü reisi, ilk topçu müfreze - sinin başında yürüyorlardı. Bu müfreze, halk tarafından fevkalâde hararetle al - kışlandığı halde şehre girmiş ve ahali ken- dilerine sandviç ve kahve ikram etmiştir. Topçu ve piyade ku'aları garnizonla - rını Bonn'da tesis etmişlerdir. Tayyare - lere karşı kullanılan topçu küvvetleri ise kamplarını Düseldorf'da evvelce hazırlan- mış olan barakalarda kurmuşlardır. Alman harbiye nazırının nutku Berlin, 9 (Hususi) — Almanya harbi- ye nazırı general Blumberg harp kahra - gini anlatmıştır. General Blumbers, barg ve tanıyan — insanlarımş vasıtaların — müthiş tahribine maruz birakamıyacaklıı:ımı ilâva ve bu nokta üzerinde bilhassa srar etmişp tir. facialarına gören Almanların Fransız başbal:anına Cevapları Berlin, 9 (A. A.) Alman haber ah ma bürosundan tebliğ edilmişti Salâhiyettar bir kaynak, F ız baş b kanının radyoda söylenen nutku hakkındş şu mukabelede bulunmaktadır «Fransız başbakanı, Fransanın tekliflerini Alıar müzakere etmiyeceğini bildir miş ve buna sebep olarak ta Almanyanın bir taraflı olarak taahhütlerini bozduğu | nü ve haber vermeden Ren'e kıtaat gön | derdiğini göstermiştir. M. Sarrort bir Alman emri vaküni Bg suretle tespit etmek isliyorsa, unutuyor İğ 7 martta verilen nihaf karar, Fransa ta rafından tanhhütlerine riayet etmeden ya- manlarının hatırasını — tebcil münasebetile yapılan merasimde söylediği nutukta Al - manyanın hem kendisi için, hem bütün dünya için sulhten başka bir şey istemedi- a İç İşler Bakanı B:;ısın kurumunda pılmiş bir arra emri vakilerden çıkarılmışı tır. Bu taahhütler Fransaya taarruzkâr had reketleri ve yeni ihlilâflar çıkarmağı yasall etmekte idi.» —a Şükrü Kaya gazet tecilerle bir arada Avrupadan dönen İçişleri Bakanı Şükrü Kaya dün Basın kurumuna ge- lerek gazetecilerle bir hasbühalde bul! lunmuştur. — — Bu Akşamki Program İSTANBUL 18: Dans musikisi (plâk), 19: Haber- ler, 19,15: Muhtelif plâklar, 20: Oda mu- sikisi (plâk). 20,30: Stüdyo orkestraları, 21,30: Son haberler. Saat 22 den sonra Anadolu ajansının gazetelere mahsus havadis servisi verile - cektir. ANKARA 19,30, çocuklara öğütler, bilmeceler, Ata sözleri. 19,45: hafif müzik, plâk neş riyatı. 20,05: sıhhi kanuşma, 20,20: A - jans haberleri, 20,30: Karpiç Şehir Jokan- tasından nakil (orkestra). BERLİN 19: Münih. 21,10; operet 22: hafif mu- | siki (plâk). 23,30: Hamburg. | BUDAPEŞTE 186,30: (teganni). 19,30: opera orker trası (konser) 20,50: piyes. 21,40: kon servatuardan naklen Liszt'in eserleri 24: zigan orkestrası. BÜKREŞ 12,35: orkestra 13,30: orkestra 14.30 orkestra 18,15: muhtelif —musiki eserleri (plâk) 19,15: hafif musiki (plâk) 20,15: piyano 20,50: Saksofon — soloları 21,30 senfonik konser 22,45: konserin devamı. 23,15: gece musikisi 23,45: Fransızça ve| Almanca konferana. ROMA | 16.15: hafif konser. 19,25: Bariden nakil 21,35: Napolideki Teatro San Car lodan nâklen. MOSKOVA 18,30: modem şarkıları. 19,45: alatur- ka sazlar taraf. şark musiki konseri. 21 (sarkı) 22,23: ve konser MÜNİH 19: gşarkılı konser. — 20,45: 21,10: bü- yük süel konser. 22,10: dans musukisi 24: RADYO | gece musukisi ve dans. PRAG 19,25: şan ve piyano 19,5* — plâk 20, 10: orkestra 21,35: Frans. uava'arı Bükreş Radyosunda Türk gecesi Bükreş radyosu bu akşam için Lir Türk gecesi tertip etmiştir. Programa göre Büke reş elçimiz Hamdullah Suphi ve Bükreş üniversitesi profesörlerinden Josef Ope £ yesko tarafından birer konferans verileceke tir. Aynıca Bartın ve Aydın havaları, Türk melodisi çalımacak ve balk türküsü söyle « necektir. Beynelmilel kadın * “nü Moskova, 9 (A.A) .— Beynelmilel kadın günü dün bütün Sovyetler bir- liğinde millt bir bayram olarak kutlu» lanmıştır. İranın ticaret müme: “İleri Tahran, 9 (A.A.) — Pars ajansı bildiriyor: Hükümet, yabancı memle- ketlerle ticaret münasebetlerinin geniş- letilmesi üzerine, Avrupa ve kada ticaret mümessillikleri ihdaş et- Amerie |miştir. Suriyede grev bit'i Kudüs, 9 (ALA.) — Suriyede 50 gün evel başlayan genel grev, milliyet- jperverler lideri Fakri Barudi'nin tantar nalı bir surette avdetiyle dün nihayet bulmuştur. Bütün mağazalar tekrar â- çılmıştır. Çekoslovakya Başbalkzanı Viyanada Viyana, 9 (A.A.) — Çekoslovakyaş Başbakamı Dr. Hodza bu sabah bura- ya gelmiştir. Hükümet tarafından res» men kabul edilecektir. 1 el