29 Mart 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

29 Mart 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Sayfa Amerikada haydutluk yapan milyoner kızı İrmanın yakalanması bütün Amerikayı hayrete düşürdü. Güzel kız 38 katil ve 50 hırsızlıktan suçlu Nevyorktan yazılıyor: Nevyorkta yeni bir gangster yaka- landı. Bu gangster 3 husust hizmetçi- si, iki şoförü, 13 uşağı, 3 mürebbiye- sayısız villâları, apartımanları olan | bir kızdır. Maşhur milyonerin kızı gü zel İrma. Zabıtanın Çoecllam çetesinin en fa- G öane olatal€ yakaladığı bu görek ei yarder kız 38 katil, 50 hırsızlık ve tren soymak cürmünden suğludur, Çok eyi tahsil görmüş, çon zengin, çok güzel ve çok ağır başlı olan İrma- nn bir gangeter oluşu,'“ Ço. Allanın haydutluk aleti vaziyetinde bulunuşu herkesi'hayitte düşürüüştür. İrma bundan iki sene evvel bir ge çoxyutu kendi: kallandığı atadidlllk Nevyock civarmilaki "srulteşam villir snk giderken' ötemmobili birdenbite bir kavis yaparak durmuş ve dehşetli bir sarsıntı ile İrma içinden dışarı - fırla- mıştır. Bir müddet sonra kendine geldiği zaman otomobilin tamir edilmez halde bozulduğunu görmüş, a dakke pok sirun biz,mamda . olduğu için eline tabancasını alıp beklemeğe | başlamıştır. Bir müddet sonra pek muhteşem bic otomtobli. gelmekte olduğunu gör müş, bu otomobilden yardım istemeğe hazırlanrımış ve otomobil durduğu za- a iadan yak Gi z inee gakının, asilâne bir hareketle: — Tenezzül ederseniz otomobilim- le sizi villâya kadar götüreyim demiş. Bir kaç kilometre yol aldıktan son- ra şık genç: KT MRünetl deniştik Bendei “kirü olduğumu tanıyor musunuz? Ve ilâve etmiştir: — Ben Ço. Allanım: İrma bu kadar kibar bir gencin hay- dut Ço, Allan olmasına ihtimal ver - sebet demiştir. Benimle eğlenmek istiyorsunuz. Bundan sonra da işler kibar genç: — Kat'iyyen eğlenmiyorum cevabı- nı vermiştir. Ben Ço. Allanım — ve siz şu dakikadan itibaren de benim esirim- siniz. Bu cümleden sonra da Ço Allan ©- değişmiş, bir villâya | İ | Kş mobilin. yolunu değiştirmiş, İrmayı Nevyorktan 200 kilometre ileride bu- lunan büyük bir ormanın içindeki ini- ne götürmüştür. Hahdut burada — İrmayı hakiki bir centilmen muamelesi yapmış, sabah ta İrmaya: ertesi — Beni gördünüz, yuvamı gördü- nüz. Şimdi — şizi serbest bırakıyo - |rum. Otomobille sizi istediginiz yere bırakacağım. Bu vaziyette gize soru - yorum. Buradan ayrılmak mı, yoksa benim ile arkadaş olmak mı istiyor - sunuz? İrma dini ve Ço, Allani çok beğen- diği ve ona öşik olduğu için ayrılmı- yacağını söylemiş. Bundan sonra dost tır. Ve İrma böylece Gangster ol - muştur. Sıtkı müddeiumumiliğe verildi Mücellit Cemali dolandırdığı iddi - asiyle yakalanan Sıtkı hakkındaki tahkikat ikmal edilmiştir. Sıtkının Şehremininde bir inekçiden ve Sirkeci- de bir bakkaldan da ayni şekilde para dolandırdığı tesbit edilmiştir. Sıtkı dün müddelumumiliğe veril- miştir, Dün gelen seyyahlar Alman bandıralı Milvke seyyah ge- misi dün limanımıza 370 seyyah getir- miştir. Seyyahlar şehrin şayanı tema- a. mehellerini gexmişler ve akşam İi 7 manımızı terketmişlerdir, CGÖNÜL İŞLERİ Kızım Aradığı Tipi Bulamıyor «Kızım 22 yaşını doldurdu. Şimdi. ye kadar evlenme için vaki olan mü « racaatleri hep reddetti. Sebebini soru- yoruz. «Talip olan erkekler benim ti - pim değil» diyor. Bir müddet başkasını sevdiğinden şüphe ettik. Fakat hâdise- ler bunun aksini isbat etti. Ben bir kı- zan aradığı tip erkek ne demektir anla- miyorum. Babası kıza hak veriyor. Fa- kat ben kızımın bu gidişle evlenemiye- ceğinden korkuyorum. Bu çocuğa nasıl meram enlatmalıyım ) Halide Her kızın hayal ottiği bir erkek tipi vardır. O tipi bulmak onun için bir ide- aldir. O ideal tipe yakın bir erkek kalp- Serine hitap etmediği için onları seve « mezler. Sevemiyeceğini — bildikleri bir erkekle evlenmeğe onları teşvik te hata olur. * elki erkakle karyılaştim. — Bunlartn biri mühendis. Bana bir çayda tamıttı - lar. Ondan sonra, onu unutmuştum. Ge- Ren gün vapurda'yanıma oturdu. Şu » vadan buradan konuştuk. O günden be- vi beni vapurda arayıp buluyor. Hak - kında tahkikat yaptım. İyi bir aileye mensupmuş. Resmi bir mücssesede iyi bir mevki sahibi imiş. Beni arayıp bul- masından benimle alâkadar hükmediyorum. «İkincisi ailece tanıştığımız genç bir avukat, Fakat iptidai bir adam. Bir de- olduğuna »Ffa pis. Sonra kaba. Bu adam benimle evlenmek istiyor. Ben ötekinistercih edi- yorum. Onu bekliyeyim mi dersiniz? « Muzaffer Hayat tuhaftır. İnsan istediğine ka - vuşabilseydi, şüphesiz daha mes'ut © - kurdu. Fakat beğendiğiniz mübhendisin sizinle alâkadar olması mutlaka sizinle evlenmek — istemesine — delâlet —etmez. Evlenmek niyetinde değilse vaktinizi beybude yere kaybettirebilir. Onun için bilvasıta tahkikat yapınız. Mühendisin maksadını öğreniniz. Siziple evlenmeğe mütemayilse © vakit onu bekliyebilir. - siniz. * Fındıklıda Handan: İnsan.ilk tanıştığı erkekle hususi gez- melere, sinemaya filân gidemez. Gider- se erkeğin onun hakkında vereceği not her halde lehinde olmaz. Kadın, ken - dizini pahalı satmasını bilmelidir. TEYZE olmuşlar, beraber yaşamıya başlamış- | SON POSTA İrlandada siyasi bir cinayet oldu Meçhul bir şahıs tanınmış bir amiralı evinde öldürdü İngilterede uzun zamandanberi gö- rülmiyen siyasi bir cinayet olmuştur. |İngilizlerin maruf Vice-Amirallerinden Ş aSomcrvılle İrlandadaki villâsında ka- rısiyle beraber - otururken katledilmiş İtir. | Somerville kimdir? | Sömerville 1919 da tekaüt olmuş » tur. Umumi harpte, İngiliz donanma: sında büyük yararlıkları görülmüş ve kısa bir zamanda Visamiral rütbesini kazanmıştır. O tarihtenberi kontluğunda Castlcovn - İrlandada Coreke Schendde - ki köşkünde” yaşamaktadır.' Ve bra ci da İngilterenin amaline hizmet eden fikirler besliyerek, © yolda bir siyaset gütmektedir. | — Malümdur ki İrlandalılar ile İngil - terenin arası bilhassa son zamanlarda çok açılmıştır. İrlanda İngiltereden ay- rilarak muhtariyet ile. idare: edilmek ve kendi mukadderatına kendisi sa - hip olmak istemektedir. Bu —uğurda uzun senelerdenberi yapılan» mücade- İleler, son zamanlarda, şümullü bir mahiyet almıştır. Somerville — İrlandada bu hare- kete karşı koymak istemiştir. Teka - üt olduktan sonra siyasi hareketlere karışmamak istemişse de arzusuna muvaffak olamamıştır. Cinayet nasıl işlendi? Cinayet gece saat on ikiye doğru amiral kütüphanesinde karisiyle beri tir. Birdenbire kapı açılmış, içeriye yü- zü gözü kapalı bir adam girmiş ve Birdünbire amimlis yanına kadat'so'- kularak, üç el ateş etmiştir. Vak'ayı karısının ağzından dinleyelim: — Tanımadığımız bir adam içeri gi- rince şaşırdık. Cebinden tabancasını çıkarır çıkarmaz birdenbire aklım ba- pandan gitti. Slâh — seslerini ” işittim, kocam ,hırıltılarla, yüzü koyun yere yuvarlandı. Gözlerime sanki bir per - de inmişti. Etrafımi görmez oldum. Bugün si- ze katilin vaziyetini bile tarif edemi - yeceğim. Kapının önünde bir otomo - bil durmuştu. Aşağıdan bir kaç ses |duymuş, misafir geldi. zannetmiştik, Yukarıya kadar nasıl çıktı, içeriye ne- reden girdi bir türlü anlayamadım.» Cinayetin sebepleri Polis cinayetten bir saat sonra ma - hâalli vak'aya yetişmiş, fakat tahkikat: tan hiç bir netice çıkmamıştır. Yalnız koridorda bir paket bulun - muştur. Paketin içinde İrlanda halkı- ni İngiltere lehine imale edecek, bir takım beyannameler çıkmıştır. Amiral ölmeden evvel bu hareketin - başında çalışan bir adamdı, onun bu fikirleri- ne karşı İrlandada şiddetli aksülâmel- ler uyanmıştı. Polis bu paketi bulduktan sonra tahkikatını bu yolda yürütmeğe baş Bazı müfrit İrlandalıların, Somervillein bu siyasetine mâni mak ve İngiltere lehindeki hareketini durdurmak için, amirali ortadan kal - dırmağa karar vermiş olmaları muh - temel görülmektedir. lamıştır. ol - raber oturup kitap okurken işlenmiş- ğu İngilizlerin maraf askeri muhar- riri yüzbaşı Liddel Hart yazıyor: Avrupanın her tarafında silâh- lanma yarışı devam ediyor. Bu va- ziyet karşısında akla gelecek ve ce- vabı merak edilecek bir sual varsa lo da, gelecek harbin ne şekilde ola- cağıdır. Gelecek harp te geçmiş benzeyecek mi? Yoksa başka türlü mü olacak? Bu gün bu suallere — salâhiyetli mütehassıslar tarafından verilen ce- vapların biribirini tutmamakta ol- ması, eyi bir alâmet sayılmamak lâ- zım gelir. Eskiden, istikbalin ne şekil ala- cağını ölçmek, nisbeten kolay bir işti. Fakat bugünkü şartlar — bu işi güçleştirmiş bulunuyor. 1918 den harbe duktan başka 1914 ile 1918 arasında keşfolunan silâhların bir çoğu da in- kişaf devrelerini henüz tamamla- mışlardır. 1914 te ordular her zaman oldu- gibi, harp sahnesine yürüdüler. Eskiye nazaran fark, yolun bir kıs- mını trenle geçmek, icabında bir ce- nahtan bir cenaha kolaylıkla naklo- lunmaktan ibaret kaldı. Büyük harp mihaniki nakil vası- talarından istifade işine hız verdi. Motörlü vasıtalar hem kuvvetlerin bir yerden bir yere sür'atle nakline, hem de levazımın daha kolay yetiş- unlmeııne hizmet etti. Fakat bu ko- üzerinde tesir yap- madı, çünkü harp hattındaki asker- ler, mitralyözler karşısında siperle- re gömülmek ve orada beklemek mecburiyetinde idiler. Bu yüzden saatte otuz mil sür'atle hareket im- kânı siperlerde bulunan - askerlerin işine yaramadı. Harp hattındaki ıılıerleıııı ha- reketsizliğini telâfi için tank — icad edildi. Tank, mitralyöze karşı her vası- tadan fazla muvaffak oldu ve har- bin son safhasında en mühim aske- vi rolü oynadı. Fakat büyük harp tank'ın tam manâsiyle inkişaf et- mesinden önce bitti. Alman cephesinde tankın tesiri az çok denendiği halde diğer cep- helerde daha fazla tayyarelerin te- siri görüldü. Harpten sonraki ordular bir çok yeniliklerle karşılaştılar. Bununla beraber henüz bir çok — ordularda hem motörlü vasıtalar, hem — atlar kullanıyor. Süngü ile beraber oto- matik ateşlerden ve gazlardan istifa | Yavrularınızın. bayramı için hazırlanın eeet ee de ediliyor, askerlerin saatte — üç Yrınkı harp nsıl olacak? İngilizlerin maruf askeri muharriri “ fen ilerledikçe amiral ve generalların hesapları da alt üst oluyor,, diyor Alman tankları milden 30 mile kadar sür'atle hare- ketleri temin olunuyor, ve bunların saatte 300 mil sür'atle hareket eden' tayyarelerin hücumuna uğramaları hesap ediliyor. Vasıtalar arasındaki sür'at far- kının nihayet sür'ati sıfıra indirme- si çok muhtemeldir. Onun için yeni bir harp vukuu takdirinde itiyad sevkiyle ordularımn 1914 te olduğu gibi hareket etmele- ri çok muhtemeldir. Fakat daha sonra ne olacağını tahmin — etmekk güçtür. Askerler hududu geçtikten sonra gizli yerlerde duran veya mo- törlü vasıtalarla hareket eden bin« lerce mitralyöz, yığın yığın tanklar« la, sürü sürü tayyarelerle karşılaşas caklardır . beri harp silâhları tekâmül etmiş o 'bu karşılaşmadan Bu müthiş kuvvetler karşılarında kendi benzerlerini bulacakları için ne çıkacağıni kestirmek çok müşküldür. Çünkü bu yolda hiç bir tecrübe yapılmış değildir. Karada vaziyet bu merkezde ob duğu halde denizlerde ne olacak? 1914 te deniz kuvvetleri, karâ kuvvetlerinden daha çok ileri idi. Torpidonun ihtiraı yeni bir teh- like idi. Muhrib buna karşı yapıldi ve ona halef oldu. Muhribler, do« nanmaya bağlanmış, fakat tecavü. zünden fazla tedafüi bir rol almış. lardı. Tahtelbahirler ise daha mühir, bir tehlike teşkil — ediyorlardı. Bu yüzden evvelâ İngiltere donanmasi, sonra Alman donanması kapanma- ğa mecbur oldu. Bugün salâhiyettar zevat tahteb bahirin değersizliğinden ve zırhlik nın ehemmiyetinden bahsediyorlar« sa da tahtelbahir üç kat tehlikeli ol muştur. Tahtelbahirler hem su üze« rinde, hem su altında ve hafif tay- yareler taşımak dolayısıyla havada da müessir olacaklardır. Şüphe götürmez bir hakikat, ge-, lecek harbin geçen harbe nisbetle daha çok karışık olacağı ve karı- şıklıkla başlayarak buhranla bite- ceğidir. Buna sebep fen ilerledikçe generallarla amirallar — tarafından yapılan hesapların altüst olmasıdır. Bir yangın başlangıcı Beyoğlu Büyük Hendek caddesin- de 77 numaralı apartımandan yangın çıkmış, sirayetine meydan verilmeden söndürülmüş! Çocuk Bayramı haftasının ilk günüdür.