10 Mayıs 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

10 Mayıs 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

10 Mayis (Baş tarafı 1 inci sayfamızda) yistanın bütün ümidini Milletler Cemi- yetine bağladığını, böyle bir milletin hâlâ azası olduğu Milletler Cemiyetinin arzusu hilâfına ezilemiyeceğini (o ve mütecaviz olduğu ilân olunan bir dev- İtin küçük bir devleti yıkmasına im - ân verilemiyeceğini söyledi ve vada- t istiyoruz» dedi. Negüsün beraberinde getirdiği ha - Zinesi, Kudüste bir İngiliz bankasına macaktır, Bu hazine dokuz ton sik » inde 158 sandıktan ibarettir. Bu sandıklardan 123 ü gümüş Marie - herese riyalleri, öteki sandıklar ise al tan ile doludur. Negüs bu akşam, İngiliz fevkalâde komiser Sir Wan Chope'i kabul etmiş ir, İmparator Kudüste kalacaktır. Av- tupaya gideceği haberleri yalandır. ii vaziyet Roma, 9 (Hususi) — İtalyan as - tleri Harrardan sonra Diredava mevkiini de işgal ettiler. Burası Adisa- baba - Cibuti üzerinde olen mühim & imevkidir. pe GE ea “..... lâs halinde başkasigorta şirketleri de mi var? (Baş tarafı 1 inci sayfamızda) Türkiye Mili Sigorta Şirketi DE gelince, hakiki vaziyeti, yakında Yacak olan ve asıl hesabata taallük ikinci kısım teftiş neticesinde 2Y- lanacaktır. Şirketin müdür vekili €sak, şirketin vaziyeti hakkında ce - Yap vermemektedir. Bu husustaki kat'i karar, şirketin 26 Mayısta toplanacak “lan heyeti umumiyesi tarafından ve- Hlecekmiş, Şirket bir yeni sermayedar aramak- la ve vaziyetini kurtarmak için diğer tirketlerle temas etmektedir. Dün cumartesi olmasına rağmen, Müfettişler öğleden sonra faaliyetleri” Mi tatil etmemişlerdir. » Son iflâs hâdiseleri münasebetiyle yeorta girkelteri etrafında uyanan &* Mum$ endişenin en yakım zaman iğ için azami gayret gösterilmek- : Diğer taraftan da bu hâdiselerin ver- iği acı bir dersle, ati için tedbirler üşünülmektedir. Bu cümleden olarak, bundan sonra, MİİİR adını taşıyacak mi şseselerin takikaten milli olması temin edilecek” tir. « Bügün, diğer sigorta şirketleri müf- li şirketin sigortalı olanların zararla - Tini Paylaşmanın yollarini düşünmek- Ee rtlariyle yat sigortaları eski $a enakiaii Bu muamelelerde, Müşterilerin azam! derecede az Zarara “ğramaları esas tutulmaktadır. 4 Dün, diğer bazı sigorta şirketleri hakkında da endişe verici rivayetler duyulmuştur. Ezcümle, 72 bin lira a- “ğı bulunan maruf bir. şirketin adi dillerde dolaşmaktadır. Fakat, selâhi - Yettar bir zat, bu ihtimalleri resmen zip etmekte ve: y Bai ünkü halde, Föniks» le «Türkiye' Till» şirketlerinden başka hiç bir sigorta şirketi iflas şuphesine Maruz değildir! demektedir. Yolcu gemileri de Silâhlandırılıyor İngiltere posta vapurlarına seri” ateşli toplar koydurtuyor Londra, 9 (A.A.) — Dün akşam net tedilen ve posta nezaretiyle Cunard White Star Line arasnda yapılan bir mükaveleyi ihtiva eden bir Beyaz kitap, müstakbel İn- Biliz posta vapurlarının mücehhez olacak- ları silâhlar hakkında şayanı dikkat malö- mat vermektedir. Tasarlanan © prvjelere Böre, bilhasın Southampton ile Nevyerk Arasındaki seferleri yapacak olan gemiler, en az 15, en çok 24 santimetrelik seri a teşli toplarla mücehhez olacaklardır. Bı toplanın “porta vapurlar yerleştirilmesi: Bi bahriye bakanlığı temin edecektir. ii a ç dü enmsananesanmansasamasın Bu| ae ———— Cibuti, 9 (A.A.) — Havas ajansın- dan: Habeşistan hükümetinin oAmeri - kan müşaviri Spencer, dün akşam A- disababadan buraya gelmiştir. Spencer İtalyanların o Habeşistanın tamamını işgal edeceklerine ihtimal vermemekte olup Habeş arazisinin taksime uğrayacağı fikrinde bulunma- maktadır, Tren yolu kapandı Cibuti, 9 (A.A.) — Bilâhare hilâ- fına verilecek emre kadar biç kimse Cibuti - Adisababa şimendiferi ile Ha- İbeşistana' gidemiyecektir. Yalnız Ci - butide İtalyan konsolosunun vizesini bâmil olan şimendifer memurları müs- tesnadır. Arnavut kralının tebrik telgrafı! Roma, 9 (AA.) — İtalyanların Doğu Afrikasında kazanmış oldukları muzafferiyet dolayısiyle Arnavutluk kralı Ahmet Zogo, Musoliniye bir tebrik telgrafı göndermiştir. “T“İihakı hiç bir devlet tanımıyacak (Baş tarafı 1 inci sayfamızda) ve Sinyor Musolini'nin son beyanatını Milletler Cemi- yetine yeni bir meydan okuma yacaktır. *“ letler Cemiyeti Ve İtalyanın Kararı Cenevre, 9 (A-A.) — Milletler Cemiyeti Sekreterliği, Paristeki Habeş sefiri B, Övolde Mariam'ın Milletler Cemiyeti konseyinde Habeyistanı dem- sil edeceği haberini teyit etmektedir. Zira, Habeşistarın meşru statüsü üçün- gü bir devletin karariyle değiştirilmez. İngiltere İle İtalyan Arasında Müzakere Yok Londra, 9 (A,A.) — Gazetelerin yarı resmi olarak bildirdiklerine göre Londra ile Roma arasında Habeş me- selesi hakkında hiç bir fikir Ger X pılmamış olup, yeni biz İngiliz plâ. nı hakkındaki şayinlar oda tamamiyle asılsızdır. Milletler Cemiyeti Yarın Toplanıyor Londra 9 (Hususi) — Zecri ted- birler takkında İngilterenin resmi nok- tai nazarı anlaşılamamıştır. Mister E- den Cenevreye hareket etti ve hareke- tinden evvel Dominyonların mümessi- iyle konuştu. Ver endliğine göre, Dominyonlar mümessilleri bükümetlerinin Habeş j Milletler Cemiyeti çerçevesi ei gear zecri tedbir- lerin kaldırılmasına kat'i surette mu- arz olduğunu beyan etmişlerdir. Küçük Devletlerin Kararı Cenevre 9 (Hususi) — Norveç: İs veç, Danimarka, o Holanda, Fenlân- diya, İsviçre, İspanya hariciye nazırları toplanmışlar ve Milletler Cemiyetinin #nukadderatını. müzakere ederek Sin- yor Musolini'nin beyanatını tetkik et- tiktön sonra karar vermek üzere da dılmışlardır. İngilizlerle Fransızlar arasında Konuşmalar Paris, 9 (Hususi) — İngiltere a- mele fırkası lideri M. Atlee Parise gel- miş ve müstakbel Fransız Başvekil sa- yılan M. Blum ile görüşmüştür. Zeeri tedbirler hakkında ikisinin de mutabık » anlaşılıyor. Di yapılmakta olan tah- m İngiltere bözün artık bir emrivaki olan İtalyan zaferini bir me sele yaparak tekrar kurcalamağa te- şebbün etmiyeceklerdir. Bu da Süveyş kanalının kapatılması ve askeri tedbir- ler alır: gibi bir zecri tedbirlerin şiddetlendirilmesi ihtimallerini bertaraf etmektedir. Buna mukabil zecri ted- birlerin ancak Milletler Cemiyetince ka- bule şayan görünecek bir sulh muahe- 'denamesi aktedildikten sonra kaldırı Inbileceği ehemmiyetle kaydedilmek- mektedir. pu GC ! Son Pos'a Kaibaası Neşriyat Müdürü. Selim Raxip Sahipleri: A. Ekran, 8. Razıp, H. Lük BA KER il dirdiği gibi Amerikalı değil, bir Al - mandır. SON POSTA Maaşlı hırsızlar Yazıhane ile idare edilen hırsız çetesi hakkındaki tahkikat çok sayanı » dikkat safhalar arzetmektedir. Şimdiye kadar bu çete tarafından 8 ev soyulduğu tesbit edil- miştir. Bu evler şunlardır: I — Kadıköyünde Edmonun evi 2 — Üsküdarda İkbalin evi. 3 — Fındıklıda Tarık Kaptanın evi. 4 — Fındıklda Ayşenin evi 5 — Panzaltıda Güneş apartımanında JAsador Abrahamın dairesi, 6 — Sultanahmette Muallim Rüştünün evi, 7 — Beşiktaşta Sıdıkanın evi. 8 — Şişlide Keseryan Karabetin evi. Eyüp Sabrinin yazıhanesinde bulunan cşyalardan bir kısmının bunlara ait oldu- ğu anlaşılmış, bunlar kendilerine inde e- dilmiştir. Ancak bunların eşyalarından bir kısmı hâlâ meydanda yoktur. Bütün ısrar- lara rağmen de Eyüp Sabri bunları yaptığını söyleyememektedir. Maaşla Müstahdem Hırsızlar Bu eşyaların ne olduğuna, nereye gö- türüldüğüne, nasıl elden çıkarıldığına, küne satıldığına dair Ayı Ramazana o Komik Hüsnünün oğlu Mihalın da malümatı yok- tar. Çünkü tahkikat bunların 150 Tira maaş | la Eyüp Sabri tarafından istihdam edilen hırsızlar olduklarım meydana çıkarmıştır. Açıkçası Eyüp Sabri bunları tıpkı bir kâtip gibi yüz ellişer hira maktu ve kazanç, buhran, istihlâk vergisinden muaf bir ma» sşla kadrosu dahiline almış — ve hırsızlık| yapmakla tavzif etmiştir. Vazifeleri sade-! ce çalmak ve çaldıklarını getirip Eyüp Sabriye vermek, bundan sonrasını sorma- maktan ibarettir. Bunun için Eyüp Sabri- ye teslim ettik, üst tarafını bilmiyoruzdan başka bir şey söylememektedirler. Emniyet Sandığında Bulunan Mücevherler Zabıta dün Emniyet Sandığında bu lunan ve Eyüp Sabri tarafından terhin © dilmiş olan mücevherlerin — fotoğralilerini aldırmıştır. Bu fotoğraflar evleri soyulan» lara gösterilecek, bu mücevherlerin sahip- leri aranacaktır. Bursadaki Tahkikat Eyüp Sabri ve kardeşleri uzun müddet Bursada kaldıkları için her ikisinin de üçer poz resimleri çıkartılmış, Bursa (polisine gönderilmiş, Bursada bulundukları müddet ne erkekleri ve kadınları! Beni dinleyin! ken ve ölen askerlerimizin rüyalarını gerçekleştirdi ve bir İtalyan Faşist imparatorluğu vücude getirdi. Bu Faşist imparatorluk 14 senelik çalışma- larımızın mahsulüdür. diler ve ancak hayati mecburiyetler lüzum gösterdiği zaman harbe girer. Bu imparatorluk medeni bir imparatorluktur. Çünkü içinde yaşayan bü- tün milletleri herşeye iştirak ettirir. bir devri açan kanun şudur: zarfındaki ahval ve hareketleri hakkında malümat istenilmiştir. Bursada 3 - 4 sene posta baş memurluğu eden Eyüp Sabrinin böyle bir hırsız çetesi işletmekte olması hayret uyandırmıştır. Namazında, Aptestinde Hırsız Eyüp Sabri postanede çalıştığı zaman- İar kimse ile konuşmaz. samimi olmaz, her kesten müctenip, aptestinde, namazında bir adammış. Onun bir vaktini bile kaza- ya bırakmadığına dikkat edenler varmış. Kendisine Bursada arkadaşları © arasında «Abullabut Eyüp» derlermiş. Kendisi Ne Diyor? Dün bir muharririmiz Eyüp Sabri ile konuşmak fırsatını bulmuş, daha doğrusu bu fırsatı bizzat Eyüp Sabri ele geçirmiş- tr. Çünkü daha muharririmizi görür gör- mez tehdide başlamış: — Benim bu işlerle alâkam yek, çalın mış diye teşhir edilen mallar benim kendi mallarımdır. Gazetelerin hakkımdaki neş- siyatı tamamen asılsızdır. buradan çıkar, ve mahkemeden bernet eder etmez bu ga- söbelerin aleyhine dava açacağım, Emniyet Sandığında bulunan mücevherler de be- nim şahsıma aittir. Halbuki bunlar da hır. sızlık mal, diye teşhir ediliyor demişiir. Eyüp Sabrinin Ziraat Bankasında bir hesabi carisi olduğu anlaşılmış, kaç parası bulunduğunun tetkikine başlanmıştır. Dünya güreş şampiyonu olan Türk kimdir? (Baş tarafı 1 inci sayfamızda) uzağımızda dünya şampiyonu olma - sından duyduğu sevinci o gizlemedi. Şunları anlattı: Ali Baba Elâzizli Ali Hasana Ame- rikalıların verdikleri müstear addır. Kendisiyle Detroit'te tanıştım. 37 ya- şında olduğunu, 1907 tarihi stan- buldan Amerikaya hicret ettiğini pehli- ikilik yapelak geçimini İsmin! önül söyledi:i Köni kköfüsyonaldir. 105 Pound sikletinde olan bu değerli Türk çocuğu benim bildiğim orta siklette bir pehlivandır. Rakıbi Dick Şıkat ise ağır siklettir. Şıkat telsiz haberlerinin bil - Ben 933 yılında Nevyorkun Yankee nda Dick $» atla güreşmiş- stadvomu! geçmiştir. ve haleflerine aiddir.,, galışa istismar edecek, ve onu silâhiile koruyup müdafaa edecektir. Ba karar mucib'nce teşekkül eden o vel5 asırlık bir devirden sonra yeni. den doğan Roma İmparatorluğunukılıçlarınızla ve O kalblerinizle se lâmlayınız!» Bini halktan sonrdu: Halkın coşkunluğu bunun üzerine azami hadde vardı. Herkes «Yaşasın im- parator »diye bağırdı, ve kralın sarayına doğru yürümeğe başladı. miyetine karşı bir emri vaki yapıldı . İtalya bundan böyle Habeşistanı i timlâk siyasetini tatbike geçecek ve önümüzdeki senelerde bir kac milyon İtalyanı Habeşistanda yerleştirmeğe çalışacaktır. ral Grazianinin rütbesi mareşallığa yükseltilmiştir. Habeşistana imparator naibi tayin olunmuştur. — Sara tim, İlk karşılaşmamız beraberlikle bitti. Bu maçın revanşını 933 yılında yine Nevyorkta Bronks stadyomunda 36 bin seyirci huzurunda yaptık. Ra- kıbim çok serbest güreşiyor, mahare- tinden ziyade vücudunun kuvvetine istinad ediyordu. 34 cü dakikada Şı - katı tuşla mağlup etmiştim. katen kıymetli bir Alman pehlivandır, Cim Londosu mağlup ederek Cihan şampiyonu olan İrlandalı rekıbinilzanan bu Dehlili pehliyan yenildikten yenmek suretiyle 936'yılında dünya |sonra Ali Baba ağır sıklet d Londraya ısmarlanan yolcu tayyarelerimiz geldi Tayyareler Yeşilköyde Havayolları (o idaresi tarafından, Londraya ısmarlanan 3 yolcu tayya “ resi, sureti mahsusada Londraya giden pilotlarımızın idaresinde dün sabah' Yeşilköye getirilmiştir. İ Tayyareler pek yakında, Ankara - İstanbul - İzmir hattı üzerinde sefer lere başlayacaklardır. İtalya Cenevreye bir daha meydan okudu (Baş tarafı 1 inci sayfamızda) «Zabitler, askerler, Faşist ihtilâlinin karagömleklileri, İtalyanın bütün «Faşist yüksek divanı büyük kararını verdi. Bu karar döğüşen, kan dö Bu imparatorluk, sulh imparatorluğudur. Çünkü İtalya herkes için sulhü "Tarihimizde bir devri kapayan ve 1 - Habeş İmparatorluğu namı altında yaşayan bü- tün. ülkeler 've milletler İtalyanın tam hâkimiyetine 2 - İmparator ünvanı bundan böyle İtalya Kralına Yeniden doğan Roma İmparatorluğu İtalyan, imparatorluğunu kanıyla tesis etti, bu imparatorluğu çalışa Halka Soran sual Halk bu sözleri heyecanla alkışladı. Alkış tufanı dindikten sonra Muso- — Siz buna lâyık mısınız? Halk yüksek sesle: — Eelbet! Diye bağırdı. Bunun üzerine Musolini sözlerine şu şekilde devam etti: — O halde bu sayhayı Allaha ve bütün dünyaya karşı büyük bir and Diye bağırarak sözlerini bitirdi , Habeş imparatorluğu bu şekilde İtalyaya ilhak olundu ve Milletler Ce- is Graziani maraşal oldu Roma, 9 (Hususi) — Habeşistandaki cenup cephesi kumandan" sene- Maraşal Badoylio İmparator Naibi Roma, 9 (Hususi) — Maraşal Badoglio, İtalya imparatoru O tararından — Zanmıştı. Şimdi gelen haberlere göre Ali Hasanda Şıkatı yenmek suretiyle bu ünvanı kendisine ve Türk milletine mal etmiştir. Bundan bir kaç gün evvel Amerika: dan aldığım bir mektupta Ali Babanın Arkadya bahçesinde meşhur Hindli Nango Singh ile kapışarak onu mağ: lup ettiği “bildirilmişti. Dev gibi bir adam olan ve (Hindu Killer) adını ke Dick Şıkata gelince: Genç ve haki. yahut Ali Hasanın Şıs li şampiyonu ünvanını ka -|katı mağlup