28 Mayıs 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

28 Mayıs 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

İcra Dairesi Mali senebaşı münase- betiyle 3 gün muamele yapmıyacak İstanbul müddeiumumiliğinden * 935 mali senesinin bitmesi dolayı - sile icra hesabatının 936 senesine dev- ri için Mayısın S0 uncu cumartesi ve Haziranın birinci pazartesi ve - ikinci salı günleri icra muhasebesince tedi - yat ve tahsilât yapılmıyacağı ve ihti - yatt hacizler gibi acele işler müstes - na olmak üzere icra ve iflâs daireleri - le icra muhasebesine iş sahipleri ka - bul edilmiyecektir. Ticaret odası liman hanını alamadı Evvelce müzayedeye çıkarılmış o - lan Liman hanı 98 bin liraya bir Eski- şehirli tüccarın üzerinde kalmış, son - va buna Ticaret Odası talip olunca ha- nın tekrar müzayedeye çıkarılması kararlaştırılmıştı. Dün yapılan mü: yede de hana Ticaret Odası 103.500 Kira vermiştir. Tasfiye heyeti bu para- yı kâfi görmemiş ve hanı satmamıştır. Han pazarlıkla satılacaktır. Romanyadan gelecek Göçmenler Romanyadan muhacir getirmek ü- zere Köstenceye gitmiş olan Nâzım ve Hisar vapurları $ bin muhacir yükle - müşlerdir. Gemiler bit kaç güne kadar Köstenceden hareket ederek Tuzlaya gideceklerdir. Bu 3 bin muhacirin Tuzlada yerleştirilmeleri için yapıl- makta olan hazırlıklar da bitmek üze- redir. Uyuşturucu madde kullananlar Soü günlerde, sekizinci ihtisne mah- kemesine uyuşturucu müadde satıcılığı yapan ve iptilâ derecesinde kullanmak- tan suçlu bir çok kimse verilmiştir. Bunlar esrar satıcılığı yapan Kar - talda Hüseyin oğlu Ziya, kullanan; Feyzi oğlu Ahmet, Musa, Naci, Oz- man, Ali Malik, Mustafa, Ali oğ- la Hasan, İsmail, Pembe ve makbule- dir. Saliha isminde bir kadın da iptilâ derecesinde, uyuşturucu madde — kul - lanmaktan suçludur. Bunların — hepsi ayrı ayrı muhakeme edilmektedirler. Maarifte iki tayin Pertevniyal lisesi Riyaziye hocası Faik Ankara erkek lisesi riyaziye mu- allimliğine üniversite mezunlarından Vefa da Cazi Osmanpaşa riyaziye mu- allimliğine tayin edilmişlerdir. Erik yüzünden | Dört kişi boğazlaştı, iki kişi yaralandı Dün saat 4 raddelerinde Kısıklıda Teneke mahallesinde bahçeye girmek meselesinden bir kavga çıkmıştır. Tene ke mahallesinde oturan Bedriye, Ha - lil, Hayri, ayni mahallede oturan Tev-b ga başlamışlardır. Bunları gören bahçe sahibi Tevfikle bunlar arasında bir kavga çıkmış ve kavgada Halil ile Bedriye yaralanmış - tır. Bedriye ile Halilin yaraları ağır ol- duğundan hastaneye kaldırılmıştr. Suçlu yakalanarak tahkikata başlan- mıştır . Deniz mektebinde inşaat atölyesi Ortaköydeki Deniz Ticaret mekte- binin karşısında bulunan arsaya - bir bina yaptırılmak üzere hazırlıklara başlanmıştır. Talebelerin ameli bilgilerinin arttı - ryılması esas tutularak binada, ufak ge- mi inşaatı için bir de tezgâh yapılacak- tır. Talebe muayyen günlerde burada- ki eyelerde çalışarak nazari olarak gördükleri dersleri burada Aameli bir surette tekrarlayacaklardır. . Morfineman Doktor hastahaneye gönderildi Gümrük muhafaza kumandanlığı istihbarat bürosu ile kaçakçılık büro - su, bundan on gün evvel, Heybelide büyük bir Ercin fabrikası meydana gıkarmıştı. Bu fabrikayı işleten doktor Marko oğlu Manyadakinin, iptilâ derecesin - de morfin kullanmakta olduğu anlaşıl- mış, sekizinci ihtisas mahkemesi tara- fından tevkif edilmesine karar veril - miştir. Tevkif edilen suçlu, tedavi için has- taneye gönderilmiştir. Bina ve Arazi vergisi tahsilâtı Haziran iptidasından itibaren bina, buhran ve arazi vergileri tamamen be- lediyelere devredilmiş ve işe başlanıl- mış olacaktır. Bu vergilerden yapıla - cak tahsilât da İş Bankasiyle muamele yapan kaymakamlık ve belediye şu - belerinde İş Bankası, banka şubesi ol- mayan kaza ve mülhakatta mal san- dıklarına tevdi edilecektir. Münhasıran bu vergiler için şimdi- den İş Bankasında belediyenin mev - cut olan hesaplarından başka bir hesap açtırılmıştır. Balkan Deniz Ticareti İşleri Dört devletin eksperleri dün Ticaret Odasında iki toplantı yaptılar Dünkü toplantıdan bir intiba Balkan iktısat konseyinin deniz işleri eksperleri, dün, Ticaret Odasında en bir de ve on altıda olmak üzere ikidefa toplanmışlardır. Bu toplantıya Türkiye, Yunanistan, Yugoslavya ve Romanya mümessil- leri iştirak etmişlerdir. Dünkü toplantıda, bilhassa deniz pılmıştır. Toplantılara bugün ve yarın da devam edilecek ve verilen kararlarlar. Ha- riciye Vekâletine bildirilecektir. teknik işleri üzerinde müzakereler ya- yapan 24 vagonlu bir katarın altında kala . fiğin bahçesine girerek erik toplama -|"AK Parçalanmış, yarım saat sonra hastane- de ölmüştür. bulunan ve üsküdarda Runi Mehmetpaşa mahallesinde bıraktığı kiraz sepetini almak üzere garın ambarına giderken geri geri yü- rüyen katarın arkasındaki sarnıç vagonu - nun altında kalmış, ayağı kesilmiş, derhal imdadı sihhi etomobili ile Kâadıiköy Nümune hastanesine gönderilmiş, orada ya- rım saat gonra ölmüştür. Kazanın tahkikine derhal üsküdar müddelumumi muavinlerin- den Orhan elkoymuştur. memurlarının ifadaleri alınmıştır. Bında şimendifer işçisi Yusuf oğlu Sadık 15- yere düşmüş yüzünden ve sol kalçasından yaralanmışlır. Sadık derhal Cerrahpaşa haz- tanesine kaldırılmıştır. 120 numarada kayıtlı Ahmet oğlu Veysel Ye- dikule ile Kazlıçeşme arasında trenden düşe- rTek yaralanmıştır. Yaralı Veysel derhal Er- meni hastanesine kaldırılmıştır. Veysel İstan bula tedavi edilmek üzere gittili Gureba hastanesinden dönerken bu kaza başına gelmiştir. vagondan demir boşaltmakla olan — Osman demirleri taşıdığı esnada vagonun — istifleri kaymış, bir demir sağ ayağına düşerek kır- miştir. Yaralı Balıklı hastanesine kaldını - miştır , min inşaatına arabasiyle taş götüren Kasım- paşalı arabacı Hasan kazgen arabadan düş- müştür, arabanın arka tekerleği sol ayağının üzerinden geçerek kırmıştır. Arabacı bay . gın bir halde Etfal hastanesine kaldırılmış- tır. parkın alt kapısı önünde gitmekte olan 60 yaşında Nuri çarşı tarafından gelen Tahir oğ- motosikletin muhtelif yerlerinden — yaralanmıştır. -Suçlu Fnik yakalanarak hakkında tahkikata baş- lanılmıştır. SON POSTA Bir günün kaza plânçosu 4 Şimendifer, 1 araba, 1 motosiklet kazası oldu, kurba_nlaıdan biri öldü Bir kadın Haydarpaşa garındâ manavra Kazaya uğrayan kadın İzmilten gelmiş Hasibe Kazayı gören bütün katar ve İIstasyen y Koca Müustafapaşada A Falk soka - asyondaki — lokomotifi — yağlarken kazaen | e Zeytinburnunda fabrika — işçilerinden y Sirkecide şimendifer rıhtımında bir ' Vali konağı caddesindeki İzzet kalfa- * Üsküdarda Doğancılar caddesindeki m Palk tarafından Idare edilen 112 numaralı | altında kalmış, vücudunun v Arapcami İskender caddesinde 23 nu- maralı evde oturan Avramın iki buçuk ya- Şındaki oğlu Yaşka evin yedi metre yüksek- liğindeki penceresinden bakarken müvaze - zesini kaybederek sokağı düşmüştür. Ba « şından yaralanan çocuk imdadı sıhhi - oto - mobili ile Btfal hastanesine kaldırılmıştır. * Üsküdarda — Valdeatik mahallesinde Çavuş dere sokağında 76 numarada oturan 12 yaşındaki Fahreddin Atpasarındaki Ter. kos çeşmesinde ayaklarını yıkarken çeşmenin üzerindeki demir parmaklık ani olarak üze- rine yıkılmıştır. Başından ve bacağından a- Bir surette yaralanan çocuk hastaneye kal- dırılmış, hâdise hakkında tahkikat başlamış- tır, DAT LK çe a TERE | Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi oczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Ziya Nuri). Alemdarda: (Ali Rıza), Bakırköyünde: (Merkez). Beyazıtta: (Sıtkı). Eminönünde: (Hüs. nü Haydar). Fenerde: — (Emilyadi). (Karagümrükte: (Arif). Küçükpazar- da: (Hikmet Cemil)., Samatyada: (Rıdvan). Şehremininde: (A. Ham - di). Şehzadebaşında: (Üniversite). Beyoğlu cihetindekiler : Galatada: (Asri İttihat). Hasköyde: (Yeni Türkiye). Kasımpaşada: (Tu- ran). Sasıyerde: (Osman). — Şişlide: (Garih, Limonciyan). Üsküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada! (Merkez), Heybelide: (Yusuf). Kadıköy Modada: (Moda), Altyolda: (Merkez). Üsküdar Ah - mediyede: (Ahmediye). | ;barlarının liman işleri umum müdür- licaret evlerinden istenilen bu para nedir? Çok tanınmış büyük bir ticaret evinin sa- |ları ile dühuliye İle girilen yerlerin Ilinlld hibinden dikkata değer bir mektup aldık, di- yor ki: Türkiye eumhuriyeti hükümelinin ve İs , tanbul belediyesinin tabelâ, afiş ve sair rek- lâmlardan aldığı vergilerden başka, beledi- ye memurlarından olm,yan fakat refakatle- rinde bir belediye polisi bulunan büyük bir kafile dükkânları gezerek şehrimizin müte- addit yerlerinde bulunan reklâm lâvhaları - çin teşhir ücreti diyerek hükümetin, aldığı Tüsumun bir kaç yüz misli fazlasile para is- tiyorlar. Bir kariiniz sıfatı ile saygılı gazetenizden bu paranın verilmesi hakkında bir mecburi- yeti kanuniyye öolup olmadığını saruyorum. ... Okuyucumuzun bu mektubunda bahsetmek istediği hâdise şudur: İstanbulun tarihi güzelliğini bozmamak, sokakları kirletmemek şartile afişaj yapmak bakkı belediyeye verilmiştir. Belediye bu hakka İstinaden gazete ilün- krerrereee Kızılay Kermesi Kızılay Kermesinde yapılacak bey- nelmilel bebek sergisine, Kızılay ve Kızılhaçlar - iştirak edecektir. Daha şimdiden — muhtelif memleketlerden bebekler gelmeğe başlamıştır. Bundan başka Kızılay, yerli ve bey- nelmilel şöhretlerin karikatürize edil - miş bebek tiplerini teşhir edecektir. Bu bebekler, sergi dolayısiyle ucuz fiyatla, Kızılay menfaatine satılacak - tır. Kermese meşhur ecnebi artistler - den bir kısmı davet edilmiştir. Bu arada Yugoslav tiyatrosu Prima donnalarından — Behire de - gelecek, Türkçe ve boşnakça şarkılar söyleye - cektir. mes için, daha bir çok yenilikler ektedir. Dış İşleri Bakanı Ankaraya gitti Bir müddettenberi şehrimizde bulu- nan Dişişleri Bakanı Tevfik Rüştü A- ras dün akşamki trenle Ankaraya av- det etmiştir . Gümrükler Umum Müdürü geldi Gümrükler umum müdürü Mahmut, dün, şehrimize gelmiştir. Gümrük am- lüğüne devri hazırlıklarını gözden ge- çirecektir. - Kaza ile yangın Dün akşam Üsküdarda bir kaza ol- muş, bir dükkân yanmıştır. Üzküdarda aşçıbaşının kahvesi civarında bir elek- trik lâmbası tamir edilirken teller kon- tak yapmış, tamirci sarsılmış, elinde bulunan sigara yere düşmüştür. Tamir yapılan yerde bir lâmbacı dükkânı, bu dükkânda da talâş ve ben- zin varmış. Düşen sıgara talâşları tu - tuşturmuş, talâşlar tutuşunca benzin infilâk etmiş ve yangın çıkmıştır. Nühüsca kaza olmamış, dükkân te- mamen yandığı halde söndürülmüş - tür. Anneler Birliği talimatnamesi Anneler birliği dünkü toplantısında senelerdenberi kullanılmakta olan bir- Kk talimatnamesinin bugün artık isti- fade edilemiyecek bir halde olduğunu görerek tadiline karar vermiştir. Önü- müzdeki hafta toplanarak bu iş etrafın- da görüşülecektir. Berlin Ticaret ateşesinin tetkikleri Bir müddettenberi şehrimizde bulu- nan, Berlin ticaret ataşemiz Avni, dün gümrükler başmüdürü Mustafa Nuri- yi ziyaret etmiştir. Avni, Mustafa Nuri ile Alman ti - caret muahedesinin tatbikatı etrafın - z görlamüe Fransız Tiyatrosund. Büyük illüzyonlat ve Manyetizmacı Pr. ZATI SUNGUR Dün geceden itibaren yeni programına başladı Yalnız bir kaç gün sürecek olan bu son temsillerde gösterilen yepyeni — numaralar arasında (Bir kızın halkın gözü önünde is- kelet haline konması) nı da gösterecektir. Biletlerinizi evvelden temin ediniz . ve ilânr mecburi levhalar vesaire müstesâi olmak üzere teşhir makamındaki her afişaj ve tabelâlar için metre murabbar sabile 30 - 80 kuruş bir afişaj resmi almak © tadır. Bu resmin belediyenin tabelâ rüsu * mile alâkası yoktur. " Şimdiye kadar afişlerdelk şehrin muhtelif yerlerine asılan reklâm ta * belâlarından böyle bir para alınmadığı, İ& * tenilen para da tabeli ve devlet rüsumu # mun 20-30 misli fazla olduğu için bir çok mil? essese sahipleri birdenbire şaşırmışlardır. Mmücssese sahipleri devlet şürasına müracaal karar yermişler, bazı mücsseseler de mamil? lât ve müstahzeratlarının reklâmını ya; ları ve şimdi pek yüksek bir resim öde! vaziyetinde kaldıkları tabelâ ve adişleri kaht dırmaktan başka çare bulamamışlardır. aa Yesereae Te seeseceRAAAN Belediyede isabetli ve yerinde bir tedbir Vali ve belediye reisi Muhiddin Üf tündağ, şubelere şifahen veya tahrirefl bir iş tevdi edlidği zaman bunun sond alınması için bizzat bazı tedbirler a) mıştır. Şubelere tevdi edilen işlerin sonü hakkında ekseriya bir cevap alınama * makta ve Muhiddin Üstündağ bunlar! öğrenmek için ayrı ayrı aramağa vü sormağa mecbur kalmaktadır. Bu gayri tabit ve intizamsız vaziye” tin önüne geçilmesi için her şube âmi Ti ve muavinin yanında kaydi mahsüf için şahsi birer defter bulundurmalar” ni bir tamimle bildirmiştir. Her şube âmir veya muavini aldığl şifahi veya tahriri emirleri bu defleg tarihiyle kaydedecek ve işin intacı! kime tevdi etmiş ise gene tarihiyld kaydedecek ve bunu musırran takifl edecektir. Bu defter o suretle tanzim edilecek? tir ki icabı halde teftiş mevzuu da ola' bilecektir . Üniversite imtihanlar Her yıl hukuk fakültesinin birind ve ikinci sınıflarında 2 dersten elemd imtihanları yapılmakta ve bu imtihali larda talebenin her dersten vasati old rak 7 numara alması şart bulunmak * ta idi. Vekâlet bu kaydi G numarayt indirmiştir . Bugün saat 8,5 de üniversitede bif tün fakültelerde imtihanlara başlar * mıştır. İmtihanlar Haziran nihayetini kadar devam edecek ve 1 Temmuzdi fakültelerde imtihanlar son bulmuş & lacaktır. Alman Elçiliğinin tekzibi Alman büyük elçiliği Hitler aleyhi ne bir suikast meydana çıkarıldığı kında bazı gazetelerde çıkan haberlti rin asılsaz olduğunu bildirmiştir. Yumurta piyasası Yumurtalarımız, — hariç piyasalet! da,rağbet görmektedir. Bu ayın )'İ'4 üçünde hareket eden bir vapurla İ yaya, yeniden, yedi bin sandık yum! ta gönderilmiştir . $ Piyasanın vaziyeti sağlamdır. z — Tepebaşında Anfi — m'."" NÇ Tiyatrosunua Bu / ) akşam saat 20,30 d& SÜT $ KARDAŞLAR — komedi 4 perde 'Türkçeye çevirenı L Galip Arcan Her yer elli bıw Devren kiralık aprtıman Mısır apartımanızda yazıhane, mir ayenehane ve ikametgâh olmuya verişli 14 numaralı dalre müsa İ raitle devren kiralıktır. Görmet konuşmak için içindeklere mü,.€ edilebilir. di .- v rpprm — G -?.. n Bi nDET F arm- ES ER<S 0 EBERŞ