22 Haziran 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

22 Haziran 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa — - OLUM MANGASI, “ Son FPosta ,, nın tefrikası: 116 Yazan A, R. Bölükler çok geçmeden kalenin karşısınd_aki dü Cevabını alır almaz; az kalsın, dü- üp bayılıyordum... Çünkü, buradan ayrılmak istemiyordum. Ve çünkü, her ân, her dakika; mutlaka senin buraya gelerek beni kurtaracağını ümit — edi- yordum. Garip bir ilham, kalbime bu ümidi vermişti. Onun içindir ki gözle- rim; mahpus bulunduğum odanın kü- Çük penceresinde, şu gördüğün yollar- dan bir an bile çevrilmemişti... Nâsır Mebhütun beni burada bırakması için derhal bir hile kullandım, Birdenbire fena halde hastalandım... Nâsır Meb- hât bana hareket için haber gönderdiği zaman, yerimden kımıldanmadım. San- ki, söylenen sözleri duymadım. Biraz sonra, kendisi yatağımın başına geldi- ği zaman: * Yollarda öldüğüme gam yemem... Nâsır Mebhüt, erkekleri bırakmış, kadınları öldürmeye başla - Ve rini haleldar ederler. Bun- miş, derler. nen kahramanla - rının S dan korkarım gibi âciz bir kızla uğraşmayın * Allah aşkına, benim Beni kendi halime bırakın. Hangi zindana isterseniz kapayın. Babama da, öy- ber yollayın. Artık davasından çsin. Beni de hü lece b vaz $ iyetime sahip | etsin. Dedim... Bu sözleri o kadar müessir bir Fsanla ledim ki; Nâsır Mebbât kabul etmiye mecbur oldu. Zaten, mü- nakaçelarla geçirecek kadar da vakti yoktu... Beni Abdülbâriye - teslim et- ti. Kendisi de çıkıp gitti. O gittikten sonra, tekrar pencerenin önüne geç - tim. Gözlerimi tekrar yollara diktim. Dün sabah erkenden gene o yollara ba- karken, uzaktan bir kaç silâhlı görür görmez, sevincimden titredim. Bilmi - Yyorum, nasıl bir hisle., Nasıl bir ilham ile: — Bunlar, mutlaka Cemil ile arka- daşlarıdır. Dedim... Ve o dakikadan itibaren de hâdisata intizar ettim... Cece kapıya yaralı bir adamın geldiğini duyunca, derhal işi anladım. Ondan sonra, ârtık sizin kale içinde cereyan eden hareket- lerinizi inceden inceye takibe başladım | Ve sizin en tehlikeli bir vaziyete gir - diğiniz zaman da, aşağıya indim. Ka-| piyi açtım... Cemil, bu genç kızın zekâ ve cür'eti karşısında derin bir hayranlık hisset - Miş; ve ona olan takdir ve minnettar- lığını, ellerinin üzerine hararetli birer buse kondurmakla göstermişti. * Uzaktan, bir boru sesi işitilmişti. Kalede; — Asker geliyor. Diye, sevinçli sesler yükselmişti. B kusmukları, Haticanin kıvranışını görün- &e: — Korkma bacım, dedi. Korkma... Ge- besin!.. Karnında çocuğun oynuyor, kork- mal.. Hatice birdenbire, bundan evvel kus - tuğu, gözlerini kapadı. Sonra yerinden sıçııyarak mutfağa koş- tu, ateşteki tencereyi kaptı ve çöp teneke - sine boşaltıverdi. in bulandığı günleri hatırladı ve * Çavuş kapıyı çalarken içi titriyordu. Bu akşam yemeği yiyecek ve gizlice altın tor- basını alarak çıkıp gidecekti. Ondan son- ra?, Rahat, zenginlik, güzel kadınlar... Kapı açılınca, çavuş hayretle durdu. Karısı tatlı tatlı gülüyordu. İçeriye adır Mini atar atmaz Hatice kolundan tuttu ve kuüş cıvıltısıni andıran bir sesle: Gel, dedi, gel. Allah bize başka bir deline gönderiyor! Ş Ve kocasını çekerek sofaya soktu, ka - piyi ka mra bir sıçrayışta Çavuşun Başımı koc padı. di na yaklaştırarak: boynuna sar sının kulağı - — Gebeyim, dedi. Bir oğlumuz ola « cak!. Ça 1 de söne suz bir boşanma duyuyordu. Tıpkı altın - kulakları uğulduyor, zlüğe inmişlerdi Cemil, derhal emir vermişti: | — Onbaşı!... Mangayı, silâh beşı| et. Kale kapısının önüne çıkar. Gelen askeri, orada selâmlayacağız. Karşıda; Zımar yolu üzerinde, toz bulutu yükseliyor.. Yokuştan aşa bir ğı, iki bölük askerin ağır ağır indiği görülüyordu. Bölükler çok geçmeden kalenin kar- şısındaki düzlüğe inmişletdi. Kuman- dan tedbirli davranmış; bir düşmemek için köprübaşına küçük bir keşif postası göndermişti, Bunlar, kale pusuya kapısı önünde, silâh çatmış olan kendi tabur arkadaşlarını görür görmez bü- yük bir sevinç göstermişler; biribirle- rinin üzerlerine atılıp boyunlarına sa- rılarak öpüşmüşlerdi. Bölükler köprübaşına gelir gelmez, Cemil kumandanı karşılamış; ve onlar geçerken mangasiyle selâmlamıştı... Nâsır Mebhütun kalesi, bir anda se - vinç tufanları içinde kaynamıştı, Zabitler ayrı ayrı Cemilin boynuna mışlar.. Yüzlerinden ve gözlerin- den öpmüşler.. Onu sürekli tebriklere k ve alkışlara garketmişlerdi. Bölüklerin başında gelen tabur ku- mandanı, Zımaradaki alay kumandanı tarafından Cemile şu mektubu getir- mişti: Nâsır Mebhütun kalesindet Kalenin fatihi, mülâzim Cemil Efendi- ye: Emrinize verilen bir manga ile Nâsır Mebhütun kalesini zaptetmenizden; ve bu meyanda yetmiş iki esir almak suretile de harikulâde bir cesaret ve besalet göster. menizden mütevellit meserret ve memnu- niyetimi izah edecek söz bulamıyorum. Tarihimize ebedi şerefler veren büyük kahramanların; gene o tarihe şeref vere- cek olan kahraman bir evlâdı olduğunuzu isbat ettiniz. Sizi; büyük bir hararet ve sa- mimiyetle tebrik ediyorum; ve şu anda mi- safireten olsun; alayıma mensup olduğu- nuz için, ben de büyük bir şeref hisseyli - yorum. Gönderdiğiniz harp raporundan — biraz evvel, biz de fırka kumandanlığından şif. rel telgraf aldık. Bu tolgrafta; hükü - motin idare şeklindeki tebeddülden dola- yı İmam tarafından süretle harekete geçile- ceği bildirilmekte —ve alayımızın — süretle San'aya avdeti emredilmektedir. Bu emrin, Nâsır Mebhütu takip etmekle alâkadar olduğuna hiç şüphe etmiyorum. Onun için sizin de kaleyi - oraya gönder diğim - birinci ve üçüncü bölüklere devi | ve teslim ettikten sonra, beraberce San'a- ya gidilmek üzere derhal buraya avdeti « nizi tavsiye ediyorum, (Arkası var) —. ların bulunduğu gün duyduğu bir bayıl « mMa... Hatice Çavuşun nasırlı elini tutarak kar- ni üstüne bastırdı: — Bak, dedi. Duyuyor musun2.. Oy- nuyor... Duydun mu?.. Çocuğumuz burda Çavuş. boşlukta sallanan ellerini bir - denbire açarak kapadı ve karısını bit an- da kucakladı: — Sahi mi? Doğru mu Haticem, gü - lüml.. Sahi mi?.. Nereden anladın? dedi. Hatice hepisini anlattı: var — Dört ay olmuş. Artık kusmiyacağım. Artık yavrumuz burada hep oynıyacakmış. Ha, beni daha çok sevdin mi?.. Ana ola- cağım Çavuş, sen de baba olacaksın... Çavuş hazla, zevkle, karısını yenidlen kucakladı: Ha, mektebe de veririz. Üçümüzün parası bi ze neler yapmaz... Gel, bu gece sabaha ka- | dar oturalım, hep konuşalım Hatçe!.. — Paramız da çok... Hatice saf saf kocasının yüzüne bakt — Sen ustaya gitmiyecek miydin Ça - vuşum? Çavuş utanarak ve kekeliyerek önüne | bakıyardu: — Ustaya... Hiç... Hiç gitmiyeceğim.. Hiç gitmiyeceğim artık!.. — FO RY'U Y Haziran 22 Dün Galatasaray Beşiktaşı 2-1 yenerek Lik ikincisi oldu Dünkü atletizm müsabakalarında Galatasaraylı Pulat ve Rıza Maksut iki yeni rekor yaptılar İstanbul lik şampiyonası maçlarının ge- ri kalan son oyunlarından — Galatasaray, Beşiktaş takımıları dün Taksim stadyomun- da mevsimin #on mühim maçlarından bi- yaptıla İlk dev sıfır, ikinci e Gal,; devrede Calatasaray tasaray sıfır, Beşiktaş iki, Be- yaptılar, «, Beşiktaş maçında eden Beşiktaş şiktaş bir hake- i bir sayıya itira tıktan sonra ge- ri kalan maçlara hiç bir vakit tam takımla çıkmamış. işi oluruna bırakmak — süretiyle Futbol Hey'etini protesto eder mahiyette maçlara ehemmiyet vermemeğe karar ver. npt Nitekim dünkü n ds Beşiktaş bu Mehmet — Ali, n en İyi o- suretle hareket ettiğinden, Nüri, Hakkı, Fevzi gibi tak: yuncuları yerine B takımı — oyunculariyle karşı çıkmıştı. Ççenin $ampiyonluğundan son- ra İstanbul ikinciliği ile alâkadar olan maç bu itibarla aynı bir ehemmiyet ve kıymet gösteriyordu. İki tarafın düzgün paslariyle oyun hiç bir tarafa hâkimiyet verm bir şekilde bir müddet devam etti durdu. Oyunun başlangıcında da görüldi zere maç sonuna kadar daha ziyade Ca- vsimin 5 inci atletizm müsabakaları aksim stadında Galatasaray, Kurtu- luş ve Peralı atletler arasında yapılmıştır. Bu müsabakalarda (2) yeni Türkiye rekoru tesis edilmiş ve parlak — dereceler lün alınmıştır. Pulat Galatasaraylı Haydarın 186 0« kır- lan rekorunu yarım santim geçmekle ” |muştır. Riza Maksut ta 3000 metrede eski |tekoru kırıp 9,10 2/10 — gibi büyük bir derece kazanmıştır. Galatasaraydan Fethi bulunmadığından 4 takımı kazanmıştır. 3 a- müsabakalarda sırıkla atlamayı Kurtul dıma Pulat yorgun olduğundan giremediği için de bu mesafeyi rakip takımlar atletleri kazanmıştır. Müsabakayı 78 puvanla — Galatasaray kazanmıştır. Kurtuluş 32, Beyoğlu spor da 29 zar puvan kazanmışlardır. Galatasaray kalesinde eriyen bir Beşiktaş hücumu Jatasarayın kazanmak gayretile — oynadığı- ni göstermiştir. İlk on beş dakika müsavi denecek bir ş#ekilde devam eden oyun birdenbire renk ve şeklini değiştirmeğe bir müddet Gala- tasaraya, bir müddet de Beşiktaşa sık sik hâkim bir vaziyet vermeğe başladı. Galatasaray hücum hattı daha çok gol fırsatı buluyor, Beşiktş bilhssa Hüsnü gibi canlı bir oyuncuyu hücum hattında oynat- ması yüzünden daha tehlikeli hücumlar ya- pıyordu. Necdet ve Danyal bir kaç hücum — yaptı Bunlardan bir kısmını kaloci Sadri, bir kıs- | mını da müdafaa kesiyordu. Karşılıklı hücumlarla gı bu suretle iki takım da, hiç sayı yapmadan ilk devre nihayetlendi. i devre Galatasaray hi >rnış, Danyal am hattın- Bülend merkeze Bu şekilde sir olmağa başladı. B ilk dakikalarda Müsabakada alınan dereceler şunlar- dırı 100: Galatasaray Halük 11,9 200: Galatasaray Münci 24.4 400: Galatasaray Münci 54.4 Dünkü atletizm karşılaşmalarından bir görünüş 800: Galatasaray İbrahim 2.9,4 1500: Galatasaray Teçharidis 4.29.5 3000: Galatasaray Teoharidis 9.41.3, 110: Kurtuluş Hiroplos 17 (Galatasaray diskalfiye) Faik Gülle: Pera Kangelidis 11.93 Yüksek: Galatasaray Pulat 1.866> vre kor) Cirit: Galatasaray Orhan 43.66 Uzün: Kurtuluş Asmanidis 6.25 Üç adım Beyoğluspor Saris 12.64 Sırık: Kurtuluş Vizoroplos 3.10 Disl eyoğlu spor Zaharya 35.72 400: Bayrak - Galatasaray Halük, Fik« ret 46.2 Kurtuluş, Beyoğlu spor Orhan, Semih Müsabakalar arasında rekor tecrübe- leri yapılmış 800 metrede Recep 2.1.2 yapmıştır. 3000 metrede Riza Maksut 9.10.2 ile yeni rekor yapmıştır. Bu müsabakalarda — Galatasaray — 78, Kurtuluş 30, Beyoğlu spor 29 sayı almış: lardır. suretiyle her iki taraftan Beşiktaş kalesini tazyika başladı. Beaşiktaş kalesi önünde büyüyen Hikeler fena bir şekil almağa başladı. 12 inci dakikada Gündüz hafif bir pas- la ilk goölü yaptı. teh- Galatasarayın hücumları gittikçe büyü- 14 üncü dakikada Kadrinin — çektiği Hrikiği Gündüz güzel bir kafa — vuruşuyla ikinci göolü yaptı. Bu sayıdan sonra Galatasarayın — hü- cumları gittikçe arttı. Beşiktaş — düştüğü müşkül vaziyetten kurtulmağa çalıştı. Hüsnü yalnız başına oyunu sürüklüyor, Lütfi merkez muavin hattında durgun oy- namağa başladı. Beşiktaş hücuma — geçti. Galatasaray müdafaası çok açık oynuyor, tahlikeler birbirini takip ediyor. Galatasaraya çizgi üzerinde — bir ceza verildi. Hüsnü kuvvetli bir şüt çekti, Avni kurtardı. Galatasaray kalesi yakınında topu ya- kalayan Hüsnü hiç ümit edilmedik bir sı- rada kuvvetli bir şüt çekti. Avni kıpırda- madı. Beşiktaş ilk gölden sonra açıldı. Bi lik maçlarında olduğu gibi son dakikada bir berabere tayısı için uğraşıyor. | Galatasaray müdafaası Salim ve Reşad ü- zerinde kaldı Galatasaray hücum çok güzel bir şüt çekti halinde. Necdet Direği yalayarak dişarı gitti. Danyaldan topu alan Necdet yine bir şüt çekti, kalenin sağından dışarı gitti. | — Galatasaray hücumda Gündüzün mu- hakkak bir golü topu havağa attığı için ka- » | çırdı. Beşiktaş hücuma geçti. Hüsnü her yer- de topu kovalıyor Galatasaraya korner oldu. Top kurtul. Galatasaray toplu bir halde hücum yapmak | du. Oyun 2 - 1 Galatasarayın galibiyetiyle bitti. Galatasaray: Avni, Reşad, Salim, Kad- ri, Lütfi, Suavi, Necdet, Danyal, Gündüz Kılıç, Haşim, Bülend. Beşiktaşı Sadri, Faruk, Taci, Hüseyin, Rifat, Fuat, Hayati, Refet, Şerel, Hüsnü, Hayati. Maçı Nuri idare etti. Vefa 4 - Süleymaniye 1 İstanbul lik maçlarının geri kalan 0- yunlarından Vefa, Süleymaniye arasındaki müsabaka da Taksim stadyomunda yapıldı. İlk devrede pok az sonra Vefa takımı hâkim oynamağa başlamıştı. —Muhteşem 30 uncu dakikada ilk sayıyı yaptı. Dört dakika sonra Vefa sol içi ikinci golü yap- ti Devre 2 - O Vefanın lehinde bitti. İkinci devte Vefa daha hâkim oynadı. Bu devrede Süleymaniye bir, Vefa iki gol yaptılar. Oyun 4 - | Vefanın lehinde bitti. Galatasaray Genç Takımı Şampiyon Oldu Genç takımlar arasında mevsimin baş- langıcındanberi devam eden maçlar neti- celenmiş, Calatasaray Genç takımı 22 pu- vanla şampiyon olmuştur. İzmitteki maç İzmit, 21 (Hususi) — Bugün yapr lan maçta İzmit İdman Yurdu Gölcük takımıma sıfıta karşı 2 gölle mağlüp olmuştur, Plâstıras tekrar siyasi hayata atılıyor Atina, 21 (Husust) — Liberal par- tisi merkezinden gazetelere verilen bir tebliğde general Plâstirasın sonbahar- da Yunanistana gelerek siyasi hayata atılacağı bildirilmiştir.