24 Haziran 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

24 Haziran 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Yeni gelen göçmenler Trakyada yeniden 268,430/Nüfus dairelerinin önünde[ göçmen evi yaptırılıyor (Nazım) vapuru ile Romanyadan şeh- rimize 1800 göçmen gelmiş 'Tuzlaya gitmiştir. Bunların Tuzlada mhhi ve doğruca muayeneleri yapılacak ve oradan Orta A- nadoluya sevkedileceklerdir. Yine Romanyadan muhacir nakleden (Hisar) vapuru da iki gün sonra Kösten- ceden şehrimize gelmiş bulunacaktır. Nazım ve Hisar vapurlarının sahipleri olan Kalkavan zadelerle hükümet arasın- daki mukavele bitmektedir. Nazım ve Hi- sar vapurlarının tekrar Romanyaya gide- rek göçmen yüklemeleri için mukavelena- Mmenin yenilenmesi icap etmektedir" Diğer taraftan haftada iki gün Sirke ciye Trakyadan gelen trenler de Bulgaris- tandan haftada vasat? yüz elli, iki yüz göç- men getirmektedir. Bunlar da muhtelif iz- kân mıntakalarına yerleştirilmektedirler. Trakyada göçmenlerin yerleştirilmesi işi bararctile devam etmektedir. Tekirdağı, Şarköy, Çorlu, Muradlı, Saray, Hayrebolu ve Malkarada yeniden 1650 mödern göç- men evi inşa ettirilecektir. Bu evlerden bir kısmı tek, bir kısmı da gift evdir. Bunlardan bazıları şehir evi bi- çiminde, kısmı azamı ise modem birer köy evi olarak inşa edilecektlir. Bu 1650 evin yalnız kireç, taş. kiremit ve tuğlasile işçiliği için 268430 Tira aynl- mıştır. Hükümet peyderpey — ve memleketin muhtelif iskân noktalarında böyle modern göçmen evleri ve köyleri inça ettirecektir. Viyana sonbahar sergisi 1936 senesi Viyana sonbahar her sene olduğu gibi Laypçik — sergisini mütenkiben eylülün 6 cı günü açılacak 13 üncü gününe kadar devam edecektir. Ankaradan İstanbula bisikletle gelen amele Kayseri bez-fabrikasında aroele Tken bir meseleden dolayı fabrikadan çıka- rilan Riza oğlu Nevzat Kayseriden An- karaya gelmiş ve oradan da İstanbul - da bulunan amcasını bulmak üzere İs- tanbula gelmeği istemiştir. Yol parası serkisi da İstansyon caddesinde bir posta müvezziinin bisikletini çalarak üzerine atlamış ve o bisikletle dün İstanbula gelmiş ve yakalanarak sulh ceza mah- kemesi huzuruna sevkedilmiştir. Nev- zat sorgu esnasında suçunu itiraf etti - ğinden hâkim tevkif kararı vermiştir. Davutpaşa hırsızlarının diğer marifetleri Davutpaşa ve Şehremini civarında hır- sızlık yapan İsmail ile Abbasın başka yer- lerde de hırsızlıklar yaptıkları - anlaşılmış- tir. Cibalide Ülviyenin, Şehremininde bele. diya —muhasebecisi Halilin, — Samatyada Canbaz sokağında Fatmanın, Samatyada Merhaba caddesinde Elizabetin evlerini so- yanların da bunlar oldukları anlaşılmış, e- yalar bulunmuş, müsadere edilmiş, sahip- lerine iade olunmuştur. BUTÜN ÜLKEYİ: — WBüTÜN ÜLkEYİ HERGÜN DOLAŞIR SON POSTA | Soyadı alma | Şişhane kazası | müracaatları mahşeri bir kalabalık var Soyadı alma ve tescil ettirme müd - deti 2 Temmuzda bitmektedir. Sayadı almak için nüfusa müracaat eden ailelerin sayısı her gün biraz da- ha kabarmaktadır. Soyadı müracaat - çileri kaza ve nahiye nüfus memurluk- İarının önünde dirsek dirseğe, ifme a- tılsa aralarından yere düşmiyecek de- recede kalabalık bir halde tesci! mua - melesi yaptırmak istemektedirler . Beyoğlu kazasile nahiyelerinde öğ- leden sonraları geç vakte kadar hemen yalnız soyadı işleriyle uğraşılmaktadır. Yalnız bir gün içinde soyadı almak ü- zere müracat edenlerin sayısı binleri bulmaktadır. Beşiktaş kazasında soyadı işleri sa- bahtan öğleye kadar mütemadiyen ça- lışıldığı halde bitirilememekte ve bazı kimseler geri dönmeğe mecbur olmak- tadırlar . Soyadı müracaatlerinin — en son ö- nümüzdeki 8 gün içinde yapılması icap etmektedir. Üdemiş müddiumum İstanbul müddeilumumiliği muavin - lerinden Celâlin Ödemiş müddeiumu- miliğine tayin edildiği söylenmekte - dir. Bir sabıkalı mahküm oldu YÜRDUĞAT yorda İateilhE yünmek tan suçlu sabıkalılardan Niyazi dün 4 sene 9 ay hapse mahküm edilmiştir. Bir Ermeni delikanlısı diğerini yaraladı Samatyada Hacıkadın — mâhallesinde bir cinayet olmuş, Alkazar isminde bir de- likanlı Minas ismindeki bir başka delikan- hiyı bıçakla kasığından ve sol memesi üze- zinden yaralamıştır. Cinayetin sebebi Mi- nasın Alkazarın akrabasından bir kıza sa- ti lmasıdır. bulunmıyan Nevzat, bir gün Ankara - '_"m" SA Minas hastaneye kaldırılmıştır. Alkazar vak'ayı müteakip kaçmıştır. Üniversitede lisan kurları Üniversite yabancı diller mektebin- de yaz kurları açılmıştır. Bu kurlar 2 Temmuzdan Ağustos nihayetine ka- dar devam edecektir. Kurlarda Fransız- ca, Almanca, İngilizce, Rusça, İtalyan- ca ve Türkçe gösterilecektir. Fransızca ve Almancadan başka di- ğer bütün kurlar bir şubeden ibarettir. Ve yanlız az lisan bilenlere mahsus - tür . Fransızca ve Almancadan ilerlemiş olanlar için de ayrı birer B kuru açıla- caktır. Bu kurlara hariçten arzu eden kim- seler de devam edebileceklerdir. Belediyeye devredilen vergiler Belediyeye devredilen idarci husu - yelerin bu seneki muamelelerini be- lediye tamamen teslim almıştır. Geçen ve evvelki senelerin muame- leleri de peyderpey devredilecektir. Bakaya vergileri belediye tahsil ede - cektir. İtalyan klübünde konser İtalyan san'atkârı Koradina Mola cumartesi günü Kâza Ditalyada bir konser verecektir. Koradina Mola ikin- ci konserini İtalyan büyük elçiliğinde verecektir. Bir kadın kaynar su ile haşlandı. Fenerde Haydar mahallesinde oturan Bahriye çamaşır kaynatmak için bir kazan | dolusu sıcak ve kaynar su hazırlamış, fa- | | |kat nasılka bu su kendi üzerine devrilmiş. | İ kadıncağız haşlanmış, imdadı sıhhi — oto- mobili ile hastaneye kaldırılmıştır. — ( davasına dün başlanıldı Bundan bir müddet evvel Şişhane yokuşnda vukua gelen tramvay kaza - sının mes'ulleri olmaktan suçlu vatman Fahri muayene memuru Lokman — ve tramvay biletçisi İbrahimin duruşma- larına dün başlanmıştır. Duruşma esnasında davacı sıfatiyle bulunan kaza yaralılarından Yelkenci Selim, Kadriye ve Abdullah Tramvay Şirketinin de mes'ul bilmal sıfatiyle dahili dava edilmesi için mahkemeye bir istida vermişler ve mahkeme yara- hların bu talebini muhik görerek Tramvay Şirketine tebliğat yapmak ü- zere mahkemeyi başka bir güne bırak- miştır. Mini mini Yugoslavların orkestrası Avrupanın bir çok şehirlerinde ver- dikleri könserlerle pek çok muvaffa - kiyetler elde etmiş olan Yugoslavyalı 25 küçük çocuktan ibaret armonik or - kestrası 40 gün 40 gecelik İstanbul eğ- lencesi münasebetiyle şehrimize gele - cek ve bir kaç konser vereceklerdir. Belediyenin üç aylık maaşları veriliyor Belediye mütekaitlerinin üç aylık maaşlarının tevziine pek yakında baş- lanacaktır. Belediye Ziraat Bankasına bu iş için 20 bin lira göndermiştir. Bir teneke esrarın yerinde nişasta çıktı Kaçakçılar elinden müsadere — edilip gümrük anbarlarında muhafaza edilmek- te olan bir teneke dolusu esrarın çözülüp muayene edildiği zaman çıkmıştır. mührü nişasta Dokuzuncu ihtisas müddeiwmu- miliği bu garip hokkabazlık etrafında tah- kikat yapmaktadır. Zıraat bankasının getirttiği mısır Ziraat Bankasının Romanyadan 18- marladığı 3000 ton mısır gelmiş, Ka- radeniz sahilleri ahalisine tevziata baş- lanmıştır. Mısır üniversitelileri geliyor Temmuz ayı içerisinde Mısır üniver- sitesinden 80 kişilik bir talebe grubu profesörleriyle birlikte şehrimize gele- cektir. Talebeler üniversitemiz talebeleriyle temaslarda bulunacak ve memleketi - mizde tetkikat yapacaklardır. Bir çocuk pencereden düştü öldü Arnavut küyünde Kilise sokağında o- turan Hüsnünün 2 yaşındaki kızı Keleş ev- lerinin ikinci kat penceresinden — düşerek ölmüştür. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler : Aksarayda: (Etem Pertev). Alemda: da: (Abdülkadir). — Bakırköyünde: (Merkez). Beyanita: (Belkis). Emin- önünde! (A. Minasyan). Fenerde: (E- milyadi). Karagümrükte: (Suat). Kü- çükpazarda! (Hasan Hulösi). Samat - ya Kocamustafapaşada: — (Rıdvan). Şehremininde: (Nâzım). Şehzadeba » şında: (Asaf). Beyoğlu cihetindekiler: Galatada: (Karaköy). Hasküyde: (Ye- ni Türkiye). Kanmpaşada: (Turan). Sarıyerde: (Osman). Şişlide: (Nargi - leciyan). Takâimde: (Dellâ Suda, Er- toğrul, S Baronakyan) Üsküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: — (Şinasi), — Heybelide: (Tanaş). Kadıköy Pazaryolunda: (Ri- fat). Modada: (Sıhbat). Üsküdar İs- kelebaşında: (Merkez). Türkofis istanbul Direktörlüğünden: EL ÂN Sigortaları teftiş ve mürakabe kanununun tatbik suretlerini gös- teren talimatnamenin muaddel 15 nci maddesinin hükümlerine göre imtihana tabi bulunan Müfettiş, seyyar acente dellâl muavin ve tali acentalarla muhammin ve avarya komiserleri ve idarehane haricinde muamele yapan bilümum sigorta şirketleri müstahdimininin 26 Hazi- ran 1936 tarihinden Haziran sonuna kadar olan müddet içinde dahi imtihanlarının yapılmasına devam olunacaktır. Şimdiye kadar müra« caat etmemiş olanların bu müddet zarfında behemehal imtihan ko- misyonuna müracaat eylemeleri ve gelmiyenlerin ayri bir karar ve emre intizaren ellerinden eski karneleri alınarak işten menedilecekleri son defa bir kere daha ilân olunur. İnhisarlar U. Müdürlüğünden Şartnamesi mucibince bir adet çamaşır yıkama ve kurutma makinesi pax zarlıkla satın alınacaktır. İsteklilerin evvelâ fiatsız tekliflerini pazarlık gü« nünden evvel Ömer Abit hanında Tütün Fabrikalar Şubesine vermeleri ve pazarlık için de 997,5 muvakkat güvenme paralariyle birlikte 9/VI1/938 Perşembe günü saat 15 de Kabataşta Satım Komisyonuna müracaatları. x Levazım ve mübayaat Şubesinde Aliny «3435» » 1 — 28-1-936 tarihinde açık eksiltme suretiyle satın alınacağı ilân olunan 5.000 Hira muhammen bedelli 100 adet Portatif yazı makine- sinin eksiltmesi 13/VI/936 Pazartesi günü saat 15 de yapılackatır. 2 — İsteklilerin parasız şartnameleri almak üzere hergün ve ek- siltme için de tayin olunan gün ve saatte kanuni vesikalariye ve *» 7,5 güvenme paralariyle birlikte Kabataşta Levazım ve Mübayaat şube- sindeki Alım Satım Komisyonuna müracaatları. Emniyet İşleri ğünden: *“3523,, —— — Umum Müdürlü- 1 — 936 senesinde zabita memurlarına yaptırılacak elbiseler için azı 12969,30 çoğu 13081,51 metre kumaş 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile eksiltmeğe konulmuştur. 2 — Kumaşın rengi koyu kurşani olacak beher metresinin bedeli muhammeni 500 kuruştur. 3 — Kumaşların ihalesi 13/7/936 Pazartesi günü saat 15 de Ankarada Emniyet İşleri Umum misyon huzurunda yapılacaktır. Müdürlüğünde teşekkül eden Ko- 4 — Eksiltmeğe girecekler; Kumaşların muhammen bedeli olan 65,407 lira 50 kuruş üzerinden yüzde yedi buçuk hesabile 4905 lira 55 kuruşluk muvakkat teminat mektubu veya makbuzu ile ve 2490 sayılı kanunun 2inci ve 3 ücü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teklif mel ihale vaktinden birsaat evvel Komisyona vermeleri, 5 — Kumaşların ihalesine ait şartname Emniyet İşleri Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonundan alınmır, Fazla izahat almak ve şartnameyi görmek isteyenlerin mezkür Komisyona müracaatları. Biga icra memurluğundan : İlyas ağa çiftliğinden Nazife vekili Hay- ri Gülere mahkeme ilâmı ile 92 lira 83 kuruş masraf ve harç borçlu Karlı köyün- den Kerim — İsmailin icraen haczedilen mezkür köyde tapunun haziran 929 tarih ve 3 mnumarasında kayıtlı şarkan Ramazan weresesi, garben, cenuben ve şimalen yol ile mahdut dört kile mahsul alan iki dö - nüm tarlanın açık arttırma suretile paraya satışa konularak birinci arttırma günü o - lan 23 temmuz 936 perşembe günü saat 14 de Biga icra dairesinde satılacaktır. Sa- tış kiymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulmazsa on beş gün daha temdit ve on beşinci 7/8/ 936 tarih ve cuma günü ayni saatte en fazla arttırana ihale edile - cektir. Satış peşin para iledir. Satıştan mü- tevellit bilümum masraf ve ücredi tellâliye müşteriye aittir. Satışta icra iflâs kanunu- nun 123 ilâ 137 inci maddeleri nazara alı- nacaktır. Bu suretle talip olanların Biga icra dairesile tellâl Yusuf Özbeğe yüzde ye- di buçuk pey akçeleri ile müracaatları ilân olunur. Üsküdar 2 ci Sulh Hukuk Mahkemesinden: Konyanın Fakih dede — mahallesinde Kavakhnın Hasan oğlu Mustafa: Üsküdarda Balaban cadldesinde 24 nu- marak evde kurabiyeci Yaşar kızı karınız Fatma Fahriye tarafından aleyhinize ika- mo olunan nafaka davasının muhakemesi eansında vaki tebligata tağmen ikametgâ- hinızım meçhul bulunması hasebiyle mah- kemece 15 gün müddetle ilânen — tebligat icrasına karar verilmiş ve muhakemesi de 8/7/936 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 de talik edilmiş olduğundan bu müddet içinde mahkemeye müraesat etme- İdiziniz takdirde gıyabınızda muhakemeye (3458) — (8530) İhtiyat yar subayları . .. . talime gönderilecek 313 doğumlulardan 326 doğumlulas ra kadar ihtiyat yar subaylardan garni« zon merkezlerine tesadüf eden yerler« de bulunanlar bir ağustosta - talimö sevkedileceklerdir. Merkezinde piyade kıt'ası bulunmıyanlar talime çağrılmi« yacaklardır. Serbest meslek - sahipler|j W yakahcı Barda brlliacder blene gğ rılmıyacaklardır. , Talim 45 gün sürecektir. Taksim bahçesinde Halk Opereti Bu akşam 21,45 de BAY BAYAN Program her nafta değişir Bir ölüm münasebetile Sevgili babamız M. Aziz Bü- key'in ölümünden ötürü acımızı gerek cenazeye gelmek ve gerek telgraf ve mektupla paylaşmak isteyen muhterem zevata ayrı ayrı cevap vermeğe tcessürümüz mâni olduğundan vazifemizi sayın gazetenizle ifa eyliyoruz. Aile namına Foto Süreyya Bükey T tanbul İkânci İfâs Memurluğundan: Müflis Yovın Murad oğluna ait Hey« belindada Mektep sokağında 8 No: lu eve de mevcüt olan eşyalardan birinci arttır- İmada kanuni kıiymeti bulmayan eşyaların ikinci arttırması 27/6/936 cumarcesi saat 15 de yapılcaktır. İsteyenlerin we İlindea İdevam olunacağı tebliğ olunur. (23898) |hazır bulunmaları ilân olunur (2>Y16)