18 Ağustos 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

18 Ağustos 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

« 40 gün 40 gece , Devam ediyor Karikatür sergisi cumaya açılıyor, cumartesi günü de itfaiye resmi geçiti yapılacak Taksimde Emlâk Şirketi binasında a- çılmış olan resim sergisi halk — tarafından büyük bir rağbetle karşılanmaktadır. Sergi önümüzdeki cuma günü akşa- mina kadar açık bulundurulacak ve bun- dan sonra ayni yerde maruf Türk karika- türistlerinin eserlerini gösteren bir sergi a- çılacaktır. Cumartesi günü Taksim stadında ya- pılacak olan itfaiye resmigeçidinde hazır bulunmak üzere Viyana itfaiye — müdürü şehrimize gelecek ve festival komitesi ta- tafından misafir edilecektir. m için İtfaiye Müdürlüğünce her türlü ter- tibat alınmış ve hazırlıklar ikmal edilmiş- tir. Şehir bandosu 19 Ağustos çarşamba günü Taksim bahçesinde 2 inci konserini verecek ve tanınmış dünya musikişinasla- dının eserleri çalınacaktır. Balkan Festivali 29 Ağustosta başiryacak olan Balkan Fos- tivaline iştirâk için Artvin'den hareket et- miş olan hey'et çarşamba günü Cümhuri» yet vapurile şehrimize gelecektir. Bu hey- et 6 genç amatör ile bir idareciden mürek- keptir. Bu gençler Doğu — vilâyetlerimizin milli oyunlarını göstereceklerdir. Boğaziçi Kupası 29 Ağustos perşembe günü yapılacak ilk yüzme yarışı için yüzücüler, o gün saat 10 da Bebekte Calatasaray Denizcilik Şu- besinde toplanacaklardır. Oradan motör- le Karşıyakaya geçilecek ve saat 17 de Küçüksu köşkünün rıhtımından denize gi- tilecek ve Bebekte karaya - çıkılacaktır. Yanrışa kadın, erkek, Türk ve ecnebi her- kes iştirâk edebilecektir. Bu yazışın birin- cisine İstanbul belediyesi tarafından — gü- müş bir kupa, ikinci ile üçüncüye birer sa- at, 10 uncuya kadar da birer madalye ve- rilecektir. Bu yarışa girmek — isteyenlerin Dördüncü Vakıf hanındaki — Su Sporları Ajanlığına müracaatları lâzımdır. Bomontideki otobüs kazası tahkikatı Evvelki gün Bomonti istasyonun - da otobüs kazasında ağır surette ya « ralanan makinist Emrullahın sıhht va- ziyeti düzelmektedir. Şoför Süreyya dünkü isticvabında önüne çıkan bir husust otomobil yüzünden kazanın vukua geldiğini söylemiş, seyrüsefer idaresi de kaza mahallinde keşif yap- mıştır. Müddeiumumilikten davet Tstanbul Müddeiumumiliğinden: htanbul ve Antalya Adli İhtisas mah- Kötüsleri” Böşkütipliklerlüden 'açikta kalan . Arap saçı gibi . karışık bir dava Mübaşir Reşidin rüşvet davasına bugün devam edilecek Tebligat dairesinde mübaşirlik yapan Reşit hakkında sahte celpname “tanzim ettiği için müddelumumiliğin yaptığı tah- kikat devam etmektedir. İddin edildiğine göre vak'a şudur: Bakırköyün — Şamlılar köyü muhtarı — Halil köyünden aldığı (1200) kira arazi taksidinin 600 lirasını zimmetine geçirmiş ve köylüyü kandırarak boöş bir arazi için: «Ben bu arsanın tapusunu alıp size vereyim!e diyerek hile ile 500 lira mas- raf parası toplamış ve yemiştir. Bu yüzden kendisi muhakeme altına alınmıştır. Köy namına muhtar Halili mahkemeye veren: Şeker Ahmet, Recep, Bakkal Ah- met, Kâzım, isminde dört kişidir. Tebligat dairesi muhakme günü — için davacılara celpname göndermiştir. Lâkin bu işe memur mübaşir Reşit muhtar Ha- lilden rüşvet aldığı için celpnameleri da- vacılara götürmemiş ve davacıların imza- larını taklit ederek de celpnameleri gön- derilmiş şeklinde göntermiştir. Muhakeme günü de suçlu muhtar ve köy ihtiyar hey- eti geldiği halde davacılar mahkemede hazır bulunamamışlar, bu yüzden zorla getirilmelerine karar verilmiştir. — Bunun üzerine mübaşir işin meydana çıkanlaca- ğını hissetmiş, bir akşam sarhoş bir halde telefonu açarak Bakırköy jandarma —ku- mandanlığını bulmuş ve kumandana Şam- hlar köyü muhtarı Halili dava eden Şe- kerci Ahmet, Bakkal Ahmet, Recep — ve Kâzımiın 27 temmuzda mahkemeleri oldu- funu ve o gün mahkemede bulunmaları |- gin tebligat yapılmasını rica etmiştir. Bunun üzerine jandarma — davacılara tebligat yapmıştır. 27 temmuz günü dava- cılar adliyeye gelmişlerse de kendilerine nit hiç bir dava bulamamışlar ve bunun üzerine tebligat dairesine müracaat etmiş- lerdir. Tebligat dairesi derhal takibata gi- rişmiş ve bu suretle Reşit yakalanmıştır. Reşit suçunu itiraf etmiştir. Bu davaya bu gün üçüncü cezada devam edilecektir. Sofyadaki beynelmilel talebe kongresi ve Türk talebe birliği Bu ay Sofyada toplanacak olan bey- nelmilel Talebe Birliği kongresine çağırılan Milli Türk Talebe Birliği bu kongreye iştirak edemiyeceğini kongre riyasetine bildirmiştir. Yeni fizik ve kimya enstitüsü binası İstanbul Üniversite bahçesinde ya - pılması tekarrur eden fizik ve kimya enstitüsü binasının inşasına eylülde başlanacaktır. Belediye mimarlığınca proje ve keşiflerin ihzarına başlanmış- tır. Belediye bütçesi âli tasdikden bekleniyor Belediyenin 936 bütçesi henüz tas- ve buruda bulundukları anlaşılan — Faik, dikten çıkmadığı için bazı işler geri Halil Rifat, Yümniye Hulüsi ve Kemal'in acele memuriyetimize gelmeleri. Yedek sübay okuluna sevkiyat yapılıyor Boşiktaş Askerlik Şubesinden: 316 ilâ 331 doğumlu kısa hizmetli ve tam ehliyetnameliler 1/9/936 ta- rihinde yedek sübay okuluna sevkedi- leceklerdir. Şubede kayıtlı yerli ve ya- bancı ve tam ehliyetnameli eratın mu- amelei askeriyelerini 27/8/936 — tari- Büyükdere aile bahçesinde Halk Opereil Bu akşam 21,415 de Büyük — opret 38 perde İmevcut TELLi TURNA | , kalmaktadır. Bununla beraber dün alı- nan bir habere göre, bütçe âlt tasdike arzedilmiştir. Ay sonuna - belediyeye gönderilmesi beklenmektedir. Bütçe geldikten sonra belediyede münhal bulunan levazı mmüdürlüğü- ne kimin tayin edileceği anlaşılacak - tır. Tekaütlük müddeti dolmuş — olan belediye reis muavini Nurinin yerine de ay başında tayin yapılacaktır. Bina ve arazi vergilerinin tahsilâtı Bina ve arazi vergilerinin belediye- ye devrinden sonra işler çoğalmış ve kadronun — ihtiyacı karşıla- yamadığı anlaşılmıştır. Bunun üzeri- ne belediye dün Maliyeden acele ola - rak 35 memur daha istemiştir. Yeni iskân direktörü İskân Direktörlüğüne vekâlet eden lazmi, bu vazifeye asaleten tayin edil- miş ve keyfiyet dün vilâyete bildiril. süüz z l Zehirli gaz Hücumu Ve İstanbul Komisyon yarından ıonr'a vilâyette ehemmiyetli bir toplantı yapacak Zehirli Gazlardan Korunma Komisyo- nu yarından sonta Vilâyette ihzari mahi- yette bir toplantı yapacaktır, Önümüzdeki cuma günü de Vilâyette umumi bir komisyon toplanacak, yarından sonra yapılacak içtimada görüşülen — işler umuümi komisyonda tekrar müzakere edi- lecektir. Geçen kış Beyoğlu cihetinde — ışıkları maskeleme denemeleri yapılmış — ve mu- vaffakiyetle — neticelenmişti. Şehrimizde ikinci bir umumi deneme yapılıp yapılma- ması büyük komisyonun içtimaında — ka- rarlaştırılacak ve deneme günü de tayin e- dilecektir. Her medenf şehirde olduğu gibi muh- temel zehirli gaz bücumlarından halkı ko- rumak maksadile burada da umuml sığı- maklar vücuda getirilmesi için yapıları tet- kiklerde şehrimizin muhtelif — yerlerindeki bazı mahzenlerin bu işe elverişli olduğu tesbit edilmiştir. Bu husustaki tetkiklere devam — olun- makla beraber şimdiye kadar yapılan in- celemeler ve tesbit edilen mahzenler bü- yük kemisyona arzedilecek, Cuma günü bu mevzu üzerinde de görüşmeler yapıl- mış olacaktır. Atatürk köprüsü Atatürk köprüsünün vaz'ı esasş res- mi 29 ağustos cumartesi günü yapıla- cak, Başvekil İsmet İnönünün de bu- hunacağı bu merasimde Vali Muhiddin Üstündağ bir söylev verecek ve bunu müteakip köprünün tecrübe kazıkları çakılacaktır. Bu husustaki hazırlıklar tamamen bitirilmiştir. Fatih kaymakamı Halük Nihat Fatih kaymakamı Halükun Çanka - ya kaymakamlığına tayin edilmesi do- İayısiyle 'şebrimizdeki bötün Tayinü * kamlar dün akşam saat 8 de Büyükde- tedeki Lünaparkta, şerefine bir veda ziyafeti vermişlerdir . Kocasına ihanet eden bir kadın âşıkile beraber tevkif edildi Alemdarda oturan Fatma namında bir kadın evli olduğu halde evine Ali isminde bir erkek almış ve kocası ta- rafından cürmümeşhut halinde yaka- lanmıştır , Fatma ve Ali dün istintak hâkimli - ği tarafından tevkif edilmişlerdir. Ev taşlıyan itfaiye neferi Dün gece saat 22,30 da Fatih itfai- ye grupundan Rizeli Tevfik oğlu Mehmet Kasımpaşada oturan Arap Sa- miyenin evini taşlarken zabıta tarafın- dan yakalanmış, hakkında - takibata başlanmıştır . Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Sârım). — Alemdarda: (Abdülkadir). Bakırköyünde: (İste - pan). Beyazıtta: (Cemil). Eminönün- da: (Bensason). Fenerde: (Vitali). Karagümrükte: (M. Funt). Küçükpa- zarda: (Yorgi). Samatyada: (Eroli - 10s). Şehremininde: (Nâzım). Şehza- debaşında: (Halil). Beyoğlu cihetindekiler: Galatada: (Hüseyin Hüsanü). Hasköy- de: (Barbut). Kasımpaşada: (Vasıf). Mertkez nahiyede: (Dellâ Suda), Şiş- Bde: (Nargileciyan). Taksimde: (Li « monciyan). Üsküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: — (Şinasi). — Heybelide: (Tanaş). Kadıköy Pazaryolunda: (Ri- fat). Madada: (Sıhhat). Üsküdar Çar- #boyunda: (Ömer Kenan). siltmeye konulmuştur. Bir metrosunun Sahası M. muhammen Muv: Murabbar kiymeti — teminsti Fatih yangın yerinde İskenderpaşa — 91,34 3 20,56 mahallesinin Della odaları soka- ğında 128 inci adada 375 santim yüzlü arsa | Karagümrük yangın yerinde Ka- — 25,97 1,50 2,93 hireiatik — Alipaşa mahallesinde , 35 inci adada yüzsüz arsa Aksaray inde Mimar — 44,10 3,50 11,58 Kemaleddin mahallesinin caddesi sokağında 13 üncü adada yüzsüz arsa Yukarda semti sahası ve bir metrosunun muhammen kıymeti v teminatları yazılı olan arsalar satılmak üzere ayrı ayrı açık arttırmayâ. konulmuştur. Şartnameleri Levazım Müdürlüğünde görülür. İstekli olanlar hizalarında gösterilen muvakkat teminat makbuz veya mek' tubile beraber 28 Ağustos 936 Cuma günü saat 14 de Daimi Encü” mende bulunmalıdır. B) — (343) ! $4 | şüllar 5 1369120 — Gürgen odunu < 1240870 — Meşe odonu 2609990 / Belediye merkez ve şubeler ve müessesat ihtiyacı için yukardi miktarları yazılı meşe ve gürgen odunu kapalı zarfla eksiltmeye k0” nulmuştur. i isteyenler bedava olarak Levazım Müdür lüğünden alabilirler, Eksiltme 19 Ağustos 936 Çarşamba günü saâi 13 de Daimt Encümende yapılacaktır. Kesilmiş gürgen odunun kil sıma 85 santim kesilmemiş gürgen odunun kilosuna 80 santim, kesilmi meşe odununun kilosuna 93 santim bedel tahmin olunmuştur. İstekt Hler 1730 Hiralık muvakkat teminat makbuz veya teklif mektubunü. havi kapalı xarflarını saat 14de kadar Daimi Encümene vermeli" dirler. (B.) — (179) — * * Senelik muhammen kirası 50 lira Küçükpazarda Hoca Hayreddit mahallesinin Ayazmakapı sokağında kâgir 67 No.lı dükkân teslifi tarihinden itibaren 937 ve 938-939 seneleri Mayıs sonuna kadaâf kiraya verilmek üzere açık arttırmaya konulmuştur. Levazım Müdürlüğünde görülür. İstekli olanlar 375 kuruşluk muvakkât teminat makbuz veya mektubile beraber 28 Ağustos 936 Cuma günü saat 14:de Dalimi Encümende bulunmalıdir. (B) — (470) ğ SES Eyüp Tokmak dede mahallesinde, Beylerbeyi, Çengelköy ve Nak* kaştepe de fırtınadan yıkılan 84 tane servi ağacı satılmak üzere pâ' zarlığa konulmuştur. Şartnamesi Levazım Müdürlügünde görülür servilerin hepsine 308 lira fiat tahmin olunmuştur. İstekli olanlar Hralık muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 19 Ağos” tos 936 Çarşamba günü saat 14 de Daimi Encümende hıı.lıııınıhdı;')ı B.) - (18 ) I İnhisarlar U. Müdürlüğünden: l 1 — İdaremizin Cibalideki Fabrikasmda — yeniden — yaptıracağ! 23147.97 lira keşif bedelli inşaat ve tadilât kapalı zarfla 2 — Eksiltme, 19/ Ağustos/936 Çarşamba günü saat 11 de Kabataf' ta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Satım Komiıynnl da yapılacaktır. 3 — Muvakkat temiat 1736.09 liradır. 4 — İsteklilerin ihaleden en az üç gün evvel İnhisarlar İnşaat Şubt sine gelerek ve bu gibi işleri muvaffakiyetle yaptıklarına d& resmi vesaik göstererek 115 kuruş mukabilinde münakasa evr” 5 — Teklife aid kapalı zarfları en geç ihale günü saat tam 10 #* kadar adı geçen Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde V” rilmiş olmalıdır. — (124) #di ü 26.000 Kilo — Toz paket kolası 16.000 , » Mmakine kolası Yukarıda cins ve miktarı yazılı malzeme şartmamesi mucibin” 8/1X/1936 tarihine rastlıyan Salı günü saat 15de pazarlıkla almacaktır. İsteklilerin şartnameleri görmek üzere hergün ve pıufg için de tayin olunan gün ve saatte 907,5 güvenme paralariyle birlikt" Kabataşta İnhisarlar Levazım ve Mübayaat şubesi Müdürlüğündek Alrm Komisyonuna müracaatları. (448) İlk teminatı 147 Lira 25K. Tahmin edilen Cinsi Mikdarı ——— bedel W Lâboratuvar alât 75 kalem 1962 Lira 95 K. 1 ve eczası. Pıll'"“ llıt.'s d Guraba Hastahanesi lâboratuvarına lüzumu olan yukarda cin$ grdi mikdarı yazılı alât ve ecza açık eksiltmeye konmuştur. İhalesi yuk yazılı gün ve saatte komisyonda yapılacaktır. Şartnamesi b Levazım kaleminde görülebilir. Gi :