31 Ağustos 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

31 Ağustos 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

F Tarihi binaların Tamiri Komisyon bazı binaları I tamir edilemiyecek / halde buldu Tarihi binaların kıymetleri bozul - madan tamiri belediyece kararlaştırıl- mıştı. Bu iş için seçilen komisyon bazı binaların tamir edilemiyecek bir halde olduğunu tesbit etmiştir. Bu arada Kö- gathanedeki Çağlıyan ve İmrahor köşkleri de vardır. Bunların birer ma- ketini çıkarıp yeniden yapılması dü - şünülmektedir, fakat bu takdirde bi - naların tarihi kıymetleri kaybolacağın- dan alâkadarlar bu düşünceyi gayri mâkül bulmaktadırlar. Çocuk kütüphanesi Fatihte Maarif Müdürlüğü tarafın - dan bir Çocuk Kütüphanesi açılacağını yazmıştık. Bu kütüphane için tahsis e- dilen binanın maarife devri işinde ev - kafla maarif arasında çıkan ihtilâf hal- ledilmiş, bina devralınmıştır. Kütüp - hane eylül iptidasında açılacaktır. Bir falcı kadın yakalandı Beyoğlunda Hamalbaşında — oturan Mihal kızı Sofinin falcılık yaptığı ikin- €i şube memurları tarafından haber a- hudda bazı müşterilere fal bakarken yakalanmıştır. Hakkında kanuni mu- ameleye tevessül olunmuştur. İnek y_"Eünden Bir bahçivan komşusu Hasanın gözünü kör etti Üçüncü ceza mahkemesinde arka - daşı Hasanın gözünü çıkaran bahçi « van Veyselin mahkemesi görülmekte « dir. Vak'a şöyle olmuştur: Hasan davarlarını otlatırken inekler Veyselin tarlasına girmiştir. Bu hali gören Veysel fena halde kızmış ve e- lindeki ot kesmiye mahsus bir bıçıkla Hasanın yüzüne vurarak gözünü kör etmiştir. Veysel, muhakemede suçunu inkâr etmiş ve Hasanın gözü kaçarken düş- tüğünü, bu sırada yerdeki dikenlerin batarak gözünü kör ettiğini söylemiş- tir. Mahkeme — diğer — şahitleri dinle- mek için başka bir güne kalmıştır. 9 Defa dolandırmış Dokuz defa dolandırıcılıktan suçlu Felek Mustafa yakalanarak adliyeye verilmiştir. Bir Doktorun Günlük Pazartesi Notlarından — (*) Aybaşı kusurlarından - İleri gelen baş ağrıları Genç kiz 20 yaşında. Muntazam âdetlerini göremiyor. Başı ağrıyor. Midesi sabahları bulantı içinde uya - niyor ve çok sinirlidir. Eskiden mühim bir hastalık ta geçir - Tmemiş. Tansiyonu 11. Yemeklere pek iştiha göstermiyor. Başağrıları için mütemadiyen aspirin kullanmış. Umumi muayenede vücut uzuvlarında bir kusur görülmüyor. Devamlı açlığın verdiği kansızlıktan aybaşları — azal - miş. Bir ay soğuk sa duşlar yaptı. (Başını ıslanmadan). İştiham düzeldi. (Kalsyom seromları tatbik edildi. (Nevropatin) kullandı. Âdetleri iyileşti. Başağrıları Hakkımız yok mu? Ürk karikatüristleri Avrupalı meslekdaşlarile mukayesea edilebilirler aksimde açılan karikatür sergisi- ni dolaşırken üzerinden fazla zaman geçmiyen bir hatıra kafa- mızda canlandı: Memleketimizin de iştirâk ettiği beynelmilel top- lantılardan birinde çok tanınnış ve çok sevilmiş Avrupalı bir ka- rikatürist başlıca murahhasların karikatürlerini yapnuş, — gazete mümessillerine satmağa çalışı - yordu. Sağdan soldan yığın yı - ğin takdir, avuç avuç para toplu- yordu. O sırada bir arkadaşımız henüz gelmiş bir İstanbul gaze - tesinde Tevfik Rüştü Arasın bir Türk karikatüristi tarafından ya- pılmış yeni bir karikatürü oldu - ğunu hatırladı, gidip getirdi, ce- nebi karikatüristinin — yaptığile yanyana koyarak gösterdi, ve o zaman anlaşıldı ki Avrupada hiç tanınmıyan bu Türk karikatüris- tile eseri, Avrupada şöhret sahibi olan meslektaşınınkinden — daha muvaffak bir eserdir. Biz dün karikatür sergisini gezer- ken bu mukayeseyi hatırladık. Ve düşündük ki bir Cemal Na - dir, bir Münif, bir Ramiz, Avru- pada şöhret kazanmış olan mes - lektaşlarına üstün olmasalar bi - le, onların birçoklarile hemayar- dırlar. Buna rağmen onlar dere- cesinde tanınmamışsalar bunun sebebi memleketimizin biraz kö- şede kalmış bu san'atkârlara da memleket — dışında — kendilerini Bgöstermek ve gelişmek imkânmı hazırlıyamamış — olmasındandır, dedik. Mimar Sinanın güzelbir eseri famir ediliyor Beşiktaşta Koca Sinanın eserlerin - den Kaptanı Derya Sinan Paşa cami- inin evkaf tarafından tamirine başlan- mışlir. Camliin yüz duvarlarını kaplıyan ve sonradan yapılmış badana ve sıvalar kâmilen raspa edilerek yontma taş ve tuğla tirajları meydana çıkarılmak su- retile eser eski güzelliğine kavuşacak- tır. Tamir işi iki ay kadar sürecektir. Sıhhat memurları Belediye sıhhat memurlarının Sıh- hiye Vekâletine bağlanmaları hakkın- daki kanunun mer'iyet mevküne gir - mesi üzerine eczacı, doktor, dişci ve sıhhat memurlarının tasnifine başlan- mıştır. Bunların bir kısmı bu sene, ba- zıları da belediyenin gelecek yıl bütçe- sile birer derece terfi ettirileceklerdir. Sıhhat işlerinde çalışan bu mmurlar Sıhhat Vekâletine bağlanmakla ücret olarak aldıkları para maaşa tahvil ©- lJanacak ve paralarını yine belediyeden alacaklardır. Rıhtımların tamiri Liman İdaresi, İstanbul limanmın müstakbel vaziyetine göre rıhtımların tamir ve tevsü için hazırladığı proje dahilinde çalışmalara büyük bir ehem- miyetle devam etmektedir. Galata rıh- tamının tamiri üç aya kadar bitecektir. Gelecek sene de İstanbulun diğer rih- tımlarının tamirine başlanacaktır. Bu tamirlere 175 bin lira sarfolunacaktır. Galata rıhtımının tamiri bittikten son- ya yabancı vapurlar için modern bir is- kele yapılacaktır. Topkapı müzesinde yeni salon Topkapı sarayı müzesi içindeki mi> mar Sinana ait meşhur mutfaklar dai- resinin teşhir salonu haline getirilmesi için maarif vekâletinden istenilen 9000 lira tahsisat gelmiştir. Burada icabeden tamiratın derhal yapılarak salanun bir an evvel açılması alâkadarlara bildiril- miştir. Hakkımız yok mu? ı Yaş meyva ve sebze ihracı kolaylaştırılacak İstanbulda soğuk hava yapılacak Türkofis — müşavirlerinden” Zeki Doğan İzmirde yaptığı tetkikleri bitir- catının kolaylaştırılması ve fazlalaştı - İleceğini tetkik etmiştir. kısmını şehrimizde tamamlayacaktır. Bu münasebetle dün Türkofise gitmiş ve Müdür Mahmutla bu mevru üze - rinde görüşmüştür. Bundan sonra Li bulunmuştur . mıştır. tesisatı havi antrepolar tesisi üzerin- de görüşülmüştür. Bu antrepolar sa - yesinde bahk, et, yağ, yumurta, sebze ve meyva bozulmalan muhafaza edi.- lecek ve talep vukuunda derhal dış pi- tetkiklerde bulunulacaktır. “Taşı bizden...,, Cihangirden Fındıklıyainen yolun tamiri işi Cihangirden Fındıklıya inen yol çok bozuktur. Şikâyetlere rağmen tahsisat ayrılmadığı için belediye tamir edeme- mektedir. Bunun üzerine o civarda ©- Osmancığın üç Onalncüte “ekuma - öküyacularumudarima BSeyfi Çağlar yazıyor: — Buradaki muhtelif ve müşterek üç der- tesisatını havi antrepolar |4i saradarların gözü önüne koyuyorum: 1 — Osmancığın umümi belâsı hiç yoktur. muhtelif derdi mancığın tenviratı ancak 6 adet âdi beş N” mara gaz lâmbası İle temin edilebiliyor. AF sız gecelerde kasaba nihayetsiz bir karall” Ba gömülüyor. 3 — Bundan 500-600 yıl evvel kasamızı İK" Bu yüzden kazaya gelen misafirler müşkül|ye bölen Kızılırmak üzerinde 300 metre W 'vaziyette kalıyorlar. Ayrca içme suları da / zunluğunda kâgir bir köptü — kurulmuzt! | âdi vasıtalarin. geldiği için yağmurlardan |Bu köprü son yağmurların tesirile sakatlöf | Sönra çeşmelerden su yerine çamur akmak-|dı, korkuluk taşları yıkıldı. Bu taşlar miş ve şehrimize dönmüştür. Zeki Do- | tadır, ğan İzmirde yaş ve kuru meyva ihra-| 2 — mir küsür haneyi mütecaviz olan Os- İzetle güya ihtiyaç temin edildi, " edileceğine iki uzun ağaç uzatıldı ve bu $7 AAA AAA yrilması için neler yapılması lâzım ge-| — Gebzede ihmal edilen madenler Gebzenin Tepe köyünden Acar imzasile al- Müşavir, bu tetkikatının en mühim | gığımız bir mektupta deniliyor ki: — Köyümüzün otrafında ve köye bir bu- Ççuk saat mesafede olan küçük tepeler meb- zul mikdarda kükürt, pirloç, kalay, çinko, demir, manganez, simli kurşun ve maden man Umum Müdürlüğüne giden Ze - kömürü gibi bir çok madenlerle doludur. Bu- ki Doğan, Raufi ile de müzakerelerde rılınu': gezen ııı-_ıol ıihıı:ılzr. Nuım_ kati bir çok defa tekrar edip durdular. Fa- Vekâlet mütehassıslarından bir Alma-|kat şimdiye Kadar hiç kimse çıkıp da bura- nın da iştirâkiyle Liman Umum Mü-|larda bir uraştırma yapmadı. Memleketin dürlüğünde mühim bir toplantı yapıl- |sanayileşmeğe doğru her gün atuğı adım - lar, bizi bu hussuta gün geçtikçe sabırsızlan- Bu toplantıda bilhassa firigorefik | ©'iyor. İrtsat Vekâletinin bu işle alâkadar olmasını dileriz , * Malatya Hükümet caddesinin hali Malatya okuyucularımızdan biri, memle- yasalara ihraç edilecektir. Sah günü |(Xetin en işlek caddesi olan hükümet cadde- de mevcut antrepolar gezilerek ameli |"İ"'n pek bakımınız bir halde olduğuna yaz. yor ve senelerdenberi bu caddenin kaldırım- larının yapılmadığından, yağmurların V.4i- rile bütün dükkünların pla bir koku içinde kaldığını söylüyor. Malatya belediyesinin dikkat nazarını çekeriz. * Bir talebe vesikası meselesi Maçkada Narmanlı apartımanında oturan okuyucularımızdan biri göçenlerde mütbaa- İmuza gelerek Avrupada okuyan talebe oğlu için bir talebe pasaportu istediğini, Maarif- ten de garip bir cevap aldığfını söylemiş, biz bunu «İster İnan İster İnanmav sütununda turan halk belediyeye müracaat ederek nakletmiştik. taş masrafı kendilerine ait olmak üze- re yolun yapılmasını istemişlerdir. Be- lediye bu müracaatı tetkik etmektedir Mezarlıklar müdüriyetinin yeni çalışmaları İstanbul belediyesi mezarlıklar mü- düriyeti cenaze techiz, tekfin ve tedfin işini üzerine aldığını ve ağustosta fan- liyete geçeceğini yazmıştık. Belediye faaliyete geçebilmesi için bütçesinin tasdikten gelmesini beklemektedir. Bütçenin de eylül iptidasından evvel tasdik edilemiyeceğine göre faaliyet bir müddet gecikmiş bulunacaktır. Bu meyanda şehrin her kazasında yapılacak birer asri techizâtı hâvi ga- silhanelerin proje ve keşifleri belediye mimarlığınca hazırlanmaktadır. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Etem Pertev). Alemdar - da: (Ali Rıza). Bakırköyünde: (Hi « Yâl), Beyazıtta: (Belkis). Eminönünde: (Salih Necati). Fenerde: (Emilyadi). Karagümrükte: (Suat). Küçükpazar - da: (Hasan Hulüsi). Samatyada: (Teo- Elos). Şehremininde: (A. Hamdi). Şehzadebaşında: (Üniversite). Beyoğlu cihetindekiler: Galatada: — (Yiçopulo). — Hasköyde: (Nisim Aseo). Kasımpaşada: (Müey- yet). Merkez nahiyede: — (Matkoviç, Vinkopulo). Şişlide: (Pertev). Tak - simde: (Kemal Rebul). Üsküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: — (Şinasi). Heybelide: (Tanaş). Kadıköy Altıyolda: (Mer * kez). Modada: (Moda), Üsküdar Çarşıboyunda: (İttihat). Ayni zât dün yine biye geldi ,şunları anint- ti — Şimdi de yeni bir müşkülle karşılaşmış laştırı bulunuyoruz. Oğlum için Maariften bir ta- lebe vesikası istedim, vermediler, Bebebini de bilmiyorum. Halbuki evvekce bu vesikayı 2l- mıştık. Oğlumun Sorbon'dan ve — diğer iki mektepten aldığı vesikalar elindedir. Maarif Bakanlığının nazarı dikkalini celbederiz, * Okuyucularımıza — cevaplarımız Girit mübadillerinden İshak Şensoya: — Malümunuz olduğu üzere birinci mübadil bonolarının bedelini ziraat bankası tamamen ödemiştir. İkinet kısım bonoların bedelleri ise, ayni banka tarafından yüz yirmi olurak veri-l mektedir. Bittabi be bonolur biltikton sonra üçüncü kısım mübadil bonolarının tediyeleri sırası gelecektir. Pakat bunların mahsupları- yan ne zaman ve yüzde kaça yapılağı henüz malüm değildir. Bugün, bu üçüncü kısım bo- nolar, takriben otuz kuruş üzerinden mus- mele görmektedir. * Bursa okuyucularımızdan İrfan H. Öztür- Boyacıköyünde M. Z. : — İstediğiniz adres şudur; Sullanahmet Hilâtiahmer — caddesi Keçiören aparlımanı 1 hinci kat.. * Okuyucularımızdan Erol Yalçın : — Mevzu bahsettiğiniz İnkılâp henüz baş- lamıştır, daha küçük bir çocuk halindedir. Andak neşvünema bulduktan sonra tam gek- Wmi alacaktır. Bir okuyucumuz ve stadyomdaki memurlar Boyacıküyünde oturan okuyucularımızdf) biri yazıyor: — Bon gürlerde Taksim — stadjemundab güreşlere rağbet arttı. Fakat bütün halk B” dabalığının müşteki olduğu vaziyet, bazı # bıta memurlarının ringin önünde dü p bu yüzden de seyre mâni olmalarıdır. Bu BW susta alâkadarların nazarı dikkatlerini Gf betmek isterim. * Doktorumuzun sorgulara cevaplari Gümülcinede Osman Şevket Anagöl: — Deniz bahislerini ve - denizde boğulif| karşısında yapılacak İik yardımı doktarü * muz 16 ağustos tarihli gazetemizin sıhbi zilar sülununda uzun uzadıya tafsilât vef miştir. (Teneffüsü sınal) yapılması tavsi sinde de bulunmuştur. Bu yazıyı bir daha * kursanız tenevvür edeceğinize eminiz. £ wı—n——un—d’ mail vasıtasile Ekrem: — fararınım amuml bir tahlit yaptırın Mümkün ise bir de röntken muayenesile reklerinizin vaziyeti tesbit edilsin. İzahatlif a göre kum çıkarıyorsunuz. Fakat kat'i t6f his ve tedaviyi bu noksanları tamamladık tan sonra söyleyebiliriz. Ayaspaşa - Dolmabahçe yolu tamir ediliyor Ayaspaşa ile Dolmabahçe arasınd' ki bozuk yolun sür'atle tamiri karâf” ılmış ve işe başlanmıştır. Yoluf mümkün olduğu kadar çabuk ıımin" çin hariçten de amele alınacaktır. Helvacı çırağının hırsızliği | Hasköyde helvacılık yapan Yunusu? çırağı Naim, ustasının 67 lirasını rak ortadan kaybolmuştur. Naim €V velki gün Unkapanı köprüsünde yâ kalanmış ve adilyeye teslim edilmi$ tir Yapılan duruşma neticesinde N ı:'v:if edilmiştir. 4 Posta Yarml, Siyasi, Havadis ve Haik gazettii Eski Zabtiye, Çatalçeşme sokağı, İSTANBUL Gazetemizde çıkan yazı V? lerin ” bütün — haklifi mahfuz ve gazetemize aitlir Abone bedeli peşindir. Adres değiştirmek 25 kuruştur. Gelen evrak geri verilmez. Hânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 kuruşluk pul ilâvesi lâzımdır. Posta kutusu: 741 İstanbul Telgraf : Sonposta 'Telefon * 20203