22 Aralık 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

22 Aralık 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

; l T ı=VZZBiı'îıcilıhııın SON POSTA sSayfa 18 —ai İstanbul Hava Gazı ve Elektrik ve Teşebbüsatı Sınaiye Türk Ânonim Şirketi (MÜHİM İLÂN) İstanbul Hava Gazı ve Elektrik ve Teşebbüsatı Sınaiye Türk Anonim Şirketi memvrinin 1936 senesine ait «kül» tenkte ve «mustatib şekilde hüviyet kartlarının 1 İkincikânun 1937 den itibaren iptal edilerek 1937 se- Hesi için muteber olmak üzere «turunç» renkte ve umustatil» şekilde kart- Na tebdil edilcceğini aesbösret müşterilerine arzeder, Mezkür kartların Iı. tarafında şirketin unvanı yani «İSTANBUL HA- VA GAZI VE ELEKTRİK VE TEŞEBBÜSATI SINAİYE TÜRK ANO - NİM ŞİRKETİ» ve eğri olarak 1937 ibaresi yazılıdır. Bu evsafı muhtevi olmayan kartlar usulüne gayrimuvafık addedilerek bâmilleri hemen ,polise ihbar olunmalıdır. Şirket, müşterilerin işbu ihbar- Bameye riayet etmemelerinden tevellüt edebilecek olan neticeler için her Mesuliyeti şimdiden reddeyler. —— DİREKTÖRLÜK Avrupaya talebe gönderiliyor Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü Genel Direktörlüğünden: 1 — Maden Jeoloğu yetiştirmek üzere müsabaka ile Avrupa'ya «10» talebe tahsile gönderilecektir. İsteklilerin aşağıdaki şartları hâiz olması lâ- zumdır. Â — Türk olmak, A B — Maden ocaklarında çalışabilecek kabiliyette ve sıhhati tam olmak. «Sıhhi muayene Ankara'da yapılacaktırı. C — Lise mezunu olup Fransızca, Almanca, İngilizce dillerden birisini #kuyup yazabilmek. D — Yaşı 18 den aşağı 25 den yukarı olmamak. 2 — Müsabaka imtihanı Ankara'da M. T. A. Enstitüsünde 1 Şubat 1937 Bünü yapılacaktır. Açılacak müsabaka imtihanında kazanmış olmakla be- Taber gönderilecek talebelerin ihraz ettikleri derece itibarile «10» arasında bulunmak şarttır. 3 — İmtihan: Riyaziye «Hendese cebirm, Hayvanat, Nebatat, Jeoloji, Fizik, Kimyadan ve yukarıda yazılı dillerden birinden yapılacaktır. 4 — Tahsile gönderilecek olanlar, ileride tahsil müddetleri kadar mec- buri hizmete tabi olduklarmdan, bu hususta mükellefiyetlerini tevsik et- mek üzere bir taahhütname verecekler ve bunun içir de muteber kefil gös- tereceklerdir. 5 — İeteyenlerin nüfus hüviyet — cüzdanını, hüsnühal varakasını, mek- tep şehadetnamesini veya bunların tasdikli birer suretlerini, & kıt'a fo - toğraf ve dilekçelerini 28/1/937 Perşembe günü akşamına kadar Ankara- da M. T. A. Enstitüsü Genel Direktörlüğüne göndermeleri ve 29/1/937 Cuma günü sıhhi muayenderi yaptırılmak üzere, öğleden evvel Bay Ha- san Apartmanındaki Enstitü Dairesinde bulunmaları ilân olunur, «2118» 43674» Tesisatı Elektrikiye Türk Anonim Şirketi (MüHiM İLÂN) Teşisatı Elektrikiye Türk Anonim Şirketi, memurinin 1936 senesine ait #pembe» renkte ve «müstatib> şekilde hüviyet kartlarının 1 İkincikânun 1937 den itibaren iptal edilerek 1937 senesi için muteber olmak üzere uma- şekilde kartlarla tebdil edileceğini muhterem Vin renkte ve umustatil» Müşterilerine arzeder. Mezkür kartların baş tarafında şirketin unvanı yani «TESİSATI ELEK- TRİKİYE TÜRK ANONİM ŞİRKETİ» ve eğri olarak 1937 iharesi yazılı- dir. Bu evsafı muhtevi olmayan kartlar usulüne gayrimuvafık addedilerek hâmilleri hemen polise ihbar olunmalıdır. Şirket, müşterilerin işbu ihbar- ameye riayet etmemelerinden tevellüt edebilecek olan neticeler için her Mesuliyeti şimdiden reddeyler. DİREKTÖRLÜK — l Tokad Asliye Hukuk Mahkemesinden: Tokadın. Cedid mahallesinde — Yarmaoğlu D oktor Minas karısı ve İpekoğlu kızı Teperik İsleyhine Tokat harineyi maliyesi tarafından şikame olunan alacak davasından dolayı tera |kılınan muhakemesinde: OSMANLI BANKASI TÜRK ANONİM ŞİRKETİ TESİS TARİHİ : 1863 Bermayesi: 10,000,000 İngiliz Urası Müddeaaleyh —uamına yazılan — davetiye mezberenin Tokatta olmayıp ikametsühr da meçhul bulunduğundan bahsile lade edilmiş aldığu gürülmekle hukuk usulü muhakeme- leri kamımun Mi işef maddesi mucibince ilâ- nen tebliğat İicraşına ve muhakemenin 1/12/936 tarihine talikine muhkemece karar verilmiş olduğundan yevmi mezkürda Tokat aşliye hukuk mahkemesinde bizyat veya usu- Tüne tevfikan bilvekâle isbatı vücut etmesi, iıu halde muhakemenin gıyabında yapıla- fenğı idn olunuz. 'Türkiyenin başlıca — şehirlerile Paris, Marsilya, Nis, Londra ve Mançester'de, Mısır, Kıbris, İrak, İran, Filistin ve Yunanistan'da Şubeleri, Yugoslavya, Romanya, Suriye ve Yunanistanda Filyalleri Vardır. Her türlü banka muameleleri İstamhul Dördüncü İcra Memurluğundan: Üç ehlivukuf — tarafından — tamamma (18000) Ura Riymet takdir. edilen Brenkö- yünde Sahrayı Cedit muhallesinde Bağdad caddesinde eski 37 - $8 yeni 28071 ve nume- rotaj 300 No. Te bahçeli ev açık arttırmaya vas'edilmiştir. Hududu: Sağı 6, 7, 8 arkamı X harita No.lu mahaller aslu Celil paşa ve- resesi Ayşe köşk ve bahçesi önü Bağdad cad- desi ile mahduttur. Bysafı: Zemin kat, köşk bahçe içindedir. Yan taraftaki kapıdan giri- len zemini renkli çini döşeli bir taşlık, tavan- ları yağlı ve sulu boya kalem tezyinatlı üç oda bir helâ ve merdiven altı vardır. Birtnci kat: Bahçenin ön kısmında sonradan yapıl- mıiş olan çimento merdivenle çıkılan antre n—mhnonmernnılıbuyıı bir salon, diğer kuşma geçilen bir kapı, $ol- da aymi etsafda bir karidor üzerinde üç o- da, bir kiler, mermer musluk taşh bir helâ ve diğer kasma geçilen bir kapı, odanın önünde zemini kare mozayik etraf demir parmak- hiklı halken vardır. İkinei kat: Birinei katta hâlen kapatılmış merdivenle çıkılan bu Rat - da birinei katın aynı teşkilât ve teryinatı havidir. Ba katın üstünde ahşap kule olup nisti bu kisina aittir. Bodrum kat: Birinel kattan merdivenle imlen taşlıkta kömürlük, bir küp ve zemini çimento bir oda diğer ta- raftan geçilen bir kömürlük vardır. Müşte- milât: Binanın ittisallrde ve arka tarafında Üüstlü taras ve altımda semini çimento, mer- mmlbuhnmmııınmuımı. mmmnmm mermer tekneli ocak olan Çamaşırlık ve aynca bir kömürlük vardır. Mesahası: Umum sahası ıınmmımmınmwwu— parsal ile 1. 3, T, &, 6, parseller lehine mürur- dan ibaret irtifak hakkımı halz setiz parsel ile müşterek kürusu ohup bundan 240 metre Bina, taş duvarlı ve derezlidir. Kule kas- mu hariç olmak üzere üç katlıdır. Bina sağ- lam ve iyf bir haldedir. Pencereleri pancur- lu ve 2emin katta kiler demir parmaklıklı- | dır, havagazı, terkos, tesisalı vardır, bahçe- | de yetişmiş bir Çok çam, kestane ve ihlamur ağaçları vardır. Mezkör gayrimenkülün 25/1/937 tarihine müzadif pazartesi günü saat 14 den 16 ya ka- dar dalirede birinel arttırması tera edilecek- tir. Arttırma bedeli kıymeti mühammenenin | *& 75 gini bulduğu takdirde müşterisi üstün- de bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttı- ranın taahhüdü baki kalmak üzere artlırma | 'on beş gün müddetle temdit edilerek 4/2/997 tarihine müsadif salı günü saat 14 den 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti mu- Bammenenin © 78 şini bulmadığı takdirde satış 2004 numarabı lera ve iflâs kanunu mü- eibince birinci derecedeki — ipotekli alacağı temin etmek şartile en çok arttıranın üse- zinde bırakalacaktır. Batış peşindir. Arttırma- ya İştirüâk etmek isteyenlerin kıymeti mu- harmmenenin $e 1,5 ğu nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın temtnat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu gi- eillile sabip olmuyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiple- zinin bu haklarını ve hususile falz ve masa- Tife önir olan iddialarını evrakı müshiteleri- le birlikte Dân tarihinden itibaren nihayet yizmi gün zarfında birlikte dalremize bildir. meleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu glcilile sabit olmuyanlar satış bedelinin Pay- laşmasından hariç kahılar, Mütezakim ver- gi tenviriye, tanzifiyeden müterellik belediye Tüsumu ve vakıf icaresi bedeli müzayededen tonzil olunur, Daha fazla malümat almak is- teyenler lân tarihinden — itiharen Berkesin görebilmesi için dafrede açık bulundurulacak Arttırma şartnamesile 934/180T No, Tu dosya- ya müracamtla mezkür dosyada Mevcut ve aaiki görebilecekleri ilân olunur, (28485, Doktor İbrahim Zati Oget Belediye — karşısında, - Piyerlati caddesinde 21 numarada hergün öğleden sonra hastalarını kabul eder. Bir Doktorun Cazip Keşfi; Solmuş v> buruşmuş bir cildin GENÇLİĞİNİ İADE EDİYOR. Viyanada bir tıp mecmuası, dün. | münhasıran istimal hakkı Te-kalgıa yayı hayrette — bırakacak fennin | müessesesi tarafından büyük fe - son zaferini ilân —ediyor. Buru- | dakârlıklarla temin edilmiştir. Şşuklukların yalnız sebebi zuhuru «Biocel» tabir edilen canlı — hü- değil, izale çaresini de bulmuşlar- | ceyreler hülâsası, — yalnız pembe dır. Anneler, hattâ büyük anneler, | rengindeki Tokalon kreminde bu - artık gençlik zamanlardaki taze | lunur. Hastahanelerde 60 - 70 yaş. ve açık tenlerine kavuşabilirler, | larındaki kadınlar üzerinde yapı - 50 ve 60 yaşlarında olan kadınlar, | lan tecrübelerde altı hafta zarfın - gençliklerindeki yumuşak ve bu- | da buruşukluklarının tamamen zâ- ruüşuksuz bir cilt teminine muvaf- | il olduğu görülmüştür. Her akşam fak olabilirler. Buruşukluklar, ih- | yatmazdan evvel yegâne cild une tiyarladığımız vakit zuhura gelir, €ild; bazı canlı ve besleyici un - surları kaybeder. Bu unsurlar, şimdiki kemali itina ile intihap e- dilmiş genç hayvanlardan istihsal edilmektedir. Bunlarla cild beslen- suru olar pembe rengindeki Toka- lon kremini kullanınız. Siz uyur- ken, o, cildi besler ve gençleştirir. Serian buruşukluklar izale olur ve birkaç hafta zarfında daha genç görünmüş olursunuz. Gündüz için diği takdirde tazeleşir ve gençle - | (yağsız) beyaz rengindeki Tokaloa şir. İşte; Viyana Üniversitesinde | kremini kullanınız. Siyah benleri profesör Doktor Stejskal idaresi eritir, açık mesameleri kapatır ve de yapılan keşfin şayanı hayret se- mereleri bu prafesörün keşfinin en sert bir cildi yumuşatır. beyaz. latır, ve gençleştirir. Türk Anonim Elektrik Şirketi (MÜHİM İLÂN) Elektrik Şirketi, memurinin 1936 senesine ait «yeşil» renkte ve mus « tatil şekilde hüviyet kartlarının 1 İkincikânun 1937 den itibaren iptal edile- rek 1937 senesi için muteber olmak üzere «pembe» renkte ve kmustatile şekilde kartlarla tebdil edileceğini muhterem müşterilerine bildirir. Mezkür kartların baş tarafında şirketin unvanı yani «TÜRK ANONİM ELEKTRİK ŞİRKETİ» ve eğri olarak 1937 ibaresi yazılıdır. u ovsafı muhtevi olmayan kartlar usulüne gayrimuvafık adde: ıler& hâmilleri hemen polise ihbar olunmalıdır. Şirket, müşterilerin işbu ihi Mümwlma&o&ııüğ'—h DİREKTÖRLÜK — | İstanbul Belediyesi İlânları | Konservatuvar Yatı kasmı talebesine yaptırılacak kasket, Caket ve pantolondan ibaret 40 takım elbise açık eksiltmeye konulmuştur, Kumaş ve elbisenin nümunelerile şartnamesi levazım müdürlüğünde rülebilir. Bir takım elbiseye 18 lira bedel tahmin olunmuştur. ekliler 2490 No. l1 kanunda yazılı vesika ve 54 Hralık ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 212/)36 Çarşamba günü saat 14 de Daimi Encümende bulunmalıdırlar. — (B.) — (3483) * * Yapılmakta olan Kanalizasyon ameliyatı dolayısile, 19/12/1936 tarihinden itibaren, Topbanede Boğazkesen caddesinin bilamum nakil vasıtalarına kapal bulunacağı ilân olunur. “Bç *3694,, Z * * Bozuk Fren ve taksimetre suçundan dolayı maktu para cerası listesinde tespit edilen 15 Hiranın seyrüseferin enmiyet ve st 'ömeti noktai nazarından 25 liraya iblâğ edilmek suretile tadil edil: -sine Daimi Encümenin 28/11/936 T.lr içtimaımda karar verildiği ilân olunur. — (B) — 669) NEOKALMİNA KAŞE «