17 Şubat 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

17 Şubat 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

' Karaman ve İ Karaman (Husust) — 1937 yılı için İlir program hazırlanmıştır Bu program İla yol ve elektrik işleri ön safta gel « ektedir. Mevcut dinamönun kuvveti- İt arttırmak için 10 bin ra tahsisat İlyrılmıştır. İlkbaharda şimdiki fabri - ın kuvveti 150 beygir kuvvetine Çı- İkarılacaktır. Bu suretle Karamanın €- trik ihtiyacı temin eğilmiş olacaktır. Elektrik meselesinden sonra yol faa yeti başlıyacaktır. İstasyon ile şehir Arasında ve şehrin civarında fevkalâde uk olan yollar yapılacaktır. Köy kalkınma programı Köy kalkınma işleri burada büyük bir ehemmiyetle tesbit edilmektedir. ri hüsusiyetlerine ve 6- konomik münasebetlerine göre ayrıla: tak kazaya bildirmiş ve 937 yılına at Momensenamensemsesenizancos0an i Karaman köylerinden birinin mer'asında bir ceset bulundu Karaman (Hususi) — Süleyman cı köyünün & mer'asinda bir erkek *esedi bulunmuştur. Otuz yaşında ol duğu tahmin. edilen bu ceset uzun müddet dağda kaldığından teşhis edi- İtmemiştir. Cesedin hüviyeti tahkik e- dilmektedir. Hâdisenin bir cinayet ol ihtimali de göz önünde tutulmak- | tadır. 110 yaşında bir ihtiyar ağaçtan düştü Biga (Hususi) — Ak Kayrak kö- Yünde oturan Sait oğlu Hüseyin is İ minde 110 yaşında bir ihtiyar, büyük bir meşe ağacına çıkıp dallarını buda- makta iken nasılsa müvazenesini kay- betmiş, dört metre yükseklikten yere İ Yuvarlanmıştır. İhtiyar. bir kaç gün hasta yattıktan sonra iyileşmiştir. | REP YA Bursada bir adam karısını vurdu Bursa (Hususi) — Kıskançlık yü- İzünden feci bir yaralama ovak'ası ok | muştur. Kadir isminde birisi bir müddetten beri karısından © şüphelenmekte imiş. Dün karısının evde telâşla giyinip süs- lenmesinden şüphelenerek nereye gi- deceğini sormuş, bu sual üzerine ara- larında müthiş bir kavga başlamıştır. Kadir kıskançlık yüzünden karısını göğsünün sol'tarafından" bıçakla ağır surette yaralamıştır. İli yüzünden insanların baş Jarında saç kalmıyormuş. köyleri İçin kalkınma programı yapıldı köy kalkınma programı hazırlanmış * tar. Partinin müzahereti ile Karaman şe- hir bandosu takviye edilmiş, on beş ki- şilik bir kadro yapılmıştır. Bando Parti salonunda çalışmaktadır. Halkevi ya - kında açılacaktır. Karamanda sıhhat işleri Münhal bulunan hükümet doktor - luğuna Selim Atay, belediye doktorlu- ğuna da serbest doktorlardan Halit ta- yin edilmişlerdir. Selim Atay Karama” na gelerek yeni vazifesine başlamıştır. Bürada sıhhat işleri muntazam bir şekilde devam etmektedir. Kazamızda üç doktor bulunmaktadır. Bunlardan birisi serbesttir. Diğeri dispanserde çalışmaktadır. Dispanserin ayrıca iki sıhhiye memuru vardır. Civardan ge len hastalar dispanserde muayyen sa- atlerde tedavi görmekte, köylerdeki mücadele gün geçtikçe inkişaf etmek - tedir. Kızılay, Tayyare, Türk Maarif ve Çocuk esirgeme kurumları mesailerine büyük bir intizam dahilinde devam et- mektedir, Kızılay kurumu Adana felâkctzede- leri için epeyce para toplıyarak gön - dermiş, Tayyare cemiyeti hava teh - likesini bilen âza sayısını arttırmış ve Türk Maarif cemiyeti ile Çocuk Esir - geme kurumu bir senede iki yüze ya- kın çocuğu giydirmiştir. Fırtınanın zararları Son lodos fırtınası yüzünden Fenari mahallesinde bir ev, Yeniminarâ ma * hallesinde iki ev, Şamkapı civarında bir çardak çökmüştür. İnsanca zayiat yok- tur. Hasan Raşidin göçen çardağı âl - tında 2! koyun ölmüştür. Ekmek buhranı kalmadı Üç gündenberi devam eden ekmek bükranı sona © ermiştir. Ekmekçilere 30 zar lira ceza kesilmiştir. Sık sık vu” ku bulan bu ekmek işinin halledilmesi için kaymakamlık belediyeye bir tah - rirat göndermiştir. Halen kazada . Un yoktur. Bağcılık inkişaf ediyor Karamanda bağcılık büyük bir in - kişafa doğru gitmektedir. Bu yu Mer- sin tarikile dış piyasalara 2 milyon ki- 16 kadar üzüm, 600 vagon buğday, 116 vagon bulgur ihraç olunmuştur. Kara- man halkinin yüzde altmışı bağcıdır Devlet Karaman bağcılarını biraz himaye ederse ve bilhassa burada bir soma fabrikası kurulursa Karamanda bağcilrk fevkalde bir inkişafa mazhar olacaktır. Issız adada bir at kaldı Kimse gidip, aç biilâç hayvanı kurtaramıyor Adapazarı (Hususi) — Son yağ- murlarda Geyve yolü sular altında kal mıştır. Yoldan geçmek isteyen bir leb- lebicinin atını sular almış, ve leblebici hayatını müşkülâtla kurtarmıştır. Gey» ve ile Karaçam arasındaki yoldan git- mekte olan bir atlıda yolun darlığı yüzünden atından inı bu sırada at civardan geçen trenden ürkerek kendi. ni Sakaryaya atmıştır. Hayvan yüze yüze Sakaryanın ortasındaki adaciğa çıkmıştır. Sakaryanın suyu fazla ol duğu için hiç kimse beygiri kurtarma» ğa cesaret edememektedir. Hayvan aç bülâç orada kaderine boyun eğmiş, ha lâsını beklemektedir. yağmurlar İ 17 Şubat N SON POSTA MEMLEKET HABERLERİ | Edirnedeki tarihi Kâzım Dirik Edirnedeki su baskınını Edirne 16 (Hususi) — Devamlı Edirnede tariht — eserler Bir talebe muallimini merdivenden düşürdü üzerinde de büyük zararlar yaptı. Bu meyanda 1414 de Çelebi Sultan Meh- met tarafından yaptırılan ve Edirne- nin Türkler tarafından ( ahındığı dev- Mersinden bildirildiğine göre Mer-İrin karakteristik eserlerinden biri olan sin orta mektebinde müessif bir hâdi- | Bedestan ile 1560 da Mimar Sinan tara se olmuştur. Üçüncü sınıf talebelerin- kırık numara almış, bu yüzden muğber ola mek başında omüna hazla itmiştir. Mu- yaralanmış, Mehmet cürmü meşhud mahkemesinde 5'lira para cezasına mahküm edilmiş, fakat yaşı küçük olduğu için serbest bırakıl- den Mehmet, resim dersinden rak resim (muallimi ile tebin o merdiveni kaşa © ederken merdivenlerden allim başından muallimi aşağı mıştır. Muş müddeiumumisi bir kaza geçirdi Muş (Hususi) — Malazgird oğlu Azrailin dövülerek ölü Zeydo ünden, Nazi köyünden Bıro oğlu Âdilin de z8- hirlenerek ölümünden dolayi mahal - fından yapılan Ali paşa çarşısı ve ge ne 1590 da Mimar Davut tarafından yapılan Arasta yağmurdan büyük za- rar gören eserler meyanındadır, Bunlardan Ali paşa çarşısının en ziyade tehlike gösteren kısımları pos- tane karşısına tesadüf eden medhalin üst kısım tonozu olduğundan beledi- ye tarafından buradaki 'medhal kapa» tılmış ve halkin bu medhalden çarşıya girip çıkması menedilmiştir. Belediye tehlike gösteren bu kısmın tamirine hemen başlatmış çarşının diğer kısım- Dükkâniı hırsız Soymayı < karar'aştırdığı dükkân'n yanında bir dük- Jinde tahkikat yapmak üzere Muş cum- huriyet müddelumumisi Sait Gençvan Malazgirde gitmiş idi. Vazifesini ikmal ederek merkezi v te dönerken ka - rı ve fırtınasile büyük bir şöhreti bu - lunan Çatak çediğinde müthiş bir kar fırtınasına tutulmuş, kendisile bera ber bulunan jandarma ve köylüler bir| kân k'ralar, hırsızlığı bu dükkândan geçerek yaparmış Dursunbey (Hususi) — İki sene - -İdenberi bir çok dükkânları soyan Kör Ali İsminde azılı bir hırsız yakalanmış- an içinde yollarını şaşırarak saatlerle (tır. tipi ve karlarla mücadele ettikten son. ra akşamın karanlığında kendilerini ine almak suretile muhak - kak bir ölümden kurtulmuşlardır. Bu vazife âşığı genç inüddetumumi en u- maktadır: Soyacağı bir dükkânı gö ne kestirince zamanla o dükkânın itti- salindeki dükkânı kiralamakta ve 90 » Bu adam hırsızlığını şu şekilde yap” “İve Umumi fak bir cürme bile bizzat gitmek su - retile vazifesini yapmaktadır. Ürküpte bir yaralama vak'ası yaçağı dükkânla her gün komşuluk e€- derek her tarafını iyice keşfetmekte - dir. Bu keşfini ikmal ettikten sonra ge- ce kendi dükkânının tavanından geçe- rek soyacağı dükkâna inmekte ve bu Nevşehir (Hususi) — Ürkübün Mi- mosun köyünden 25 yaşında Aliyi, Yusuf ismindeki arkadaşi bir kadın rekabati yüzünden vurmuştur. Alinin sı a uretle her gece azar azar istediği malı şırmaktadır. Ali eri'sön bakkal Hüseyinin dükkâ- yarası ağırdır. Yusuf hakkında takibat Yapılmaktadı gi Haylaz bir talebenin hırsızlığı Sındırgı (Hususi) — Birinci mek- nından erzak çalmış ve evinde yapılan taharriyatla çaldığı eşya çıkarılmıştır. Bundan evvel şehrin tanınmış tüccar- larından birinin malını çalarak iflâsına sebeb olmuştu. Bu usta hırsız suçunu itiraf etmiş, tep öğretmen odasına mektep talebe-| . e .ykif edilmiştir. lerinden 11 yaşında Âdem girerek do-| emme meme labin cam ve kilidini kırrmş el kumbaralarından birini PAZAROLA HASAN BE DİYORKİ: .. Kafasını çok yoran, çok okuyan insanların.. inden 6(W) kuruş çalmıştır. Jandarma e el koymuştur. Sayfa 5 eserler yağmurlardan harap oldu Mimar Sinanın Taşlı Müsellim ile Edirne arasındaki su mecrası da bozuldu, hepsinin tamirine başlanıyor tetkik ederken larının tamiri için de icap eden tedbir- lere tevessül etmiştir. Bedestanın tehlike gösteren kısımla- rını Umumi Müfettiş General Kâzım Dirik bir fen hey'etile beraber tetkik ederek Edirne Vakıflar Direktörlü- günce 10,000 liralık keşfi yaptırılan bu büyük eserin bir an evvel tamirine başlanılması "hususu Vakıflar Umum Direktörlüğüne yazılmış ve eserin et rafında sonradan yapılan çirkin ekle- rin kaldırılması için “de vilâyetçe bir komisyon teşkil ve hemen işe başla- masını emretmişlerdir. Etnoğrafi müzesine bitişik olan A- rastanın da orta kısım tonozlarından biri tamamen yıkılmıştır. o Arastanın esaslı tamiri yapılıncaya kadar içeri- sine girilmesi menedilmiş ve bu mak- satla kapılarına demir parmaklıklar ya» pılmış olduğundan (o yıkılan tonozdan dolayı bir zayiat olmamıştır. Mimar Sinanın su mecraları da bozuldu. Edirneye 28 kilometre uzaktaki Taşlı Müsellim köyünden şehre geti- rilen ve Mimar Sinan tarafından yapi- lan su mecralarının kazı kısımları da bozuk olduğundan bozuk (yerlerden karışan yağmur suları yüzünden bir haftadır Edirnedeki bütün çeşmeler- den çamur renginde su akmaktadır. Halkin umumi sıhhatile alâkadar olan bu mahzurun izalesi için belediye tas rafından su yollarında icap eden mu- vakkat tamirlere o hemen başlanılmış Müfettişlikce de Mimar Sinan devrine ait ve tarihi bir kıymeti haiz olan bu su yollarının muhafaza- sile beraber esaslı eslâhat yapılması ve suların demir borularla şehre isalesi hususunun beş senelik birinci progra- ma dahil edilmesi Dahiliye Vekâletine yazılmıştır. Gazeteleri — — — Okurken AÇIK SÖZ — Yence ikramiyele- ri - İdatmı istenen kadın - Kız San'at mektebi Apolaşıl leri idamı mâdı. Yenice ikramiye. en kadın mıdır? Yok- sa idamı İstenen, kadın, Kız San'at mektebi KURUN mli müessese midir? kip edi, kâyım deme O saman işin fena olur. CUMHURİYET — Otobüslerden n belediy otobüs sa « bunu halktan çıkarımıya ça- nek! İ di b mi istihlâk ediliyor, yoksa ihs ratat emi HABER — B mediğin işler sın? siir şb GREEN DEE EMEL KİR Erim | | | |