20 Mart 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

20 Mart 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

AOA AD SAĞLIK VERİR Satılık Çiftlik Esas No. sı Mevkü ve Nev'i Depozito 263 Küçük Çekmece ve İsparta Kule civarında otuz bir tapu senedile mutasarrıf olduğumuz — Tahtakale Çiftliği. 2700 L. (Tapu senetlerinde yazılı hudutlar mucibince) 'Tafsilâtı yukarıda yazılı çiftlik, peşin para ile ve kapalı zarf usulile art- tırmaya konulmuştur. İhalesi 26 mart 937 tarihine tesadüf eden cuma gü- nü saat 10 da şubemizde yapılacaktır. İsteklilerin şubemize müracaatla bir lira mukabilinde birer şartname ala- rak şartnamede yazılı hükümler dairesinde teklif mektuplarını o gün ssat 10 na kadar şubemize vermeleri. Satılık Çiftlik Esas No. sı Mevkiü ve Nev'i Depozito Bit AEİ Ü ti adai e aa D Te Ai Se ça 222 Küçük Çekmecede içinde muhtelif binaları havi otuz altı tapu ve senedile mutasarrıf olduğumuz - Alibey Çiftliği 4140 L. | (Tapu senetlerinde yazılı hudutlar mucibince) Tafsilâtı yukarıda yazılı çiftlik, peşin para ile ve kapalı zarf usulile art- tırmaya konulmuştur. İhalesi 26 mart 1937 tarihine tesadüf eden cuma günü saat 10 da şubemizde yapılacaktır. İsteklilerin şubemize müracaatla tafsilât ve bir lira mukabilinde birer Şartname alarak şartnamede yazılı hükümler dairesinde teklif mektupları- N1 o gün saat 10 na kadar şubemize vermeleri. — 469 Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum Müdürlüğünden: 1 — Hareket ve münakalât servisimiz için müsabaka ile en az orta tahsilk bitir- miş olanlardan istasyon memur namzedi alınacakıır. 2 — Müsabaka imtihanı Sirkeci, Haydarpaşa, Ankara, Kayseri, Adana, Malat- ya, Afyon, Balıkesir, İzmir, Mudanya, Erzurum işletme merkezlerinde yapılacaktır. 3 — Müsabaka imtihanı: Fen bilgisi, besap, hendese, memleket coğrafyası ve yabancı Hisanlardan yapılacaktır. Yabancı dil veya lise derecesindeki —tahsil ayni | notların kazarılması balinde ta bakkını verir, 4 — Müsabakaya iştirak edebilmek için taliplerin bulundukları işletme mıntaka Müdürlüklerine aşağıdaki fıkralarda yazılı şartlara ait vesaiki ve altışar vesika fo- | tografı ile beraber pulsuz bir istida ile müracaat etmeleri gerektir. Şartalar: A) Türk olmak, B) Yaşı 18 den aşağı ve 28 den (dahil) yukarı olmamak, C) En az iki sene için askerlikle alâkası bulunmadığına dair — askerlik şu- besinden vesikası olmak, Ç) İyi hal eshabından olduğuna ve devlet hizmetinde çalıştırılmasına mani bulunmadığına dair alâkadar makamatın musaddak vesikası bulunmak, D) Müsabakaya iştirak elmeden evvel idaremiz merkez sıhhat hey'etleri ta- rafından muayene edilerek faal serviste çalışmağa mani bir güna sıhhi Arızası ve hastalığı olmamak, lâzımdır. 5 — Sıhhi muayene vesikası istida verildikten sonra idaremizce- temin edilir, SON POSTA KİTABEVİ Yerli, $ fütik d ançı bütün kitap, ga- ecmuaları size ehven n edebilen modern esedir. Telefonla dahi sipariş kabul eder: Telefon: Ankara 3377 Denizyolları İŞLETMESİ Acenteler'i — Karaköy — Köprübap Tel. 42362 - Sirkeci Mühürdarzade (Talipler sıhhat merkezlerimize davet edilmek suretile muayeneleri yaptırılır.) 6 — Aymi şariları haiz olup da iyi telgraf muhaberesi bilenler — yalnız telgraf. | 7 — En son müracaat tarihi 10 nisan 937 ye kadardır. Bundan sonra vaki ola. tak müracaatlar muameleye konulmaz. 8 — Müsabaka imtihanı 17 nisan 937 Cumartesi günü saat on dörtte yapıla. taktır. 9 — Kazananlara şehri 57 lira ücret verilecektir. İsimleri de gazetelerle ilân edi. İeceği gibi kendilerine ayrıca tebliğat yapılacaktır. (1540) Umumt Müdürlük Gümrük MuhafazaGenel Komutanlığı* İstanbul Satınalma Komisyonundan : Motör Tasınlanan Tutarı İik teminat ga ıları Lira Lita 15 Z zi z 135 11 81 400 B0 88 225 ı7 1. — Yukarıda numaraları yazı 1 dört motörün 26/3/1937 Cuma günü saat W5de ayacı ayrı artlırmı sürebile satılacaktır. 2. — İstekillerin llk teminat makbuzlariyle Galata Çinili Rıhtım Han Birinci kattaki komisyana gelmeleri. (1518) — ——— — İstanbul Defterdarlığından : Beyoğlunda, Feriköyünde eski bahçe yeni arpa suyu fabrikası sokağında Teki 16-18, 9 yeni 28, 28.1, 28-25- 25-1,14 sayılı beş €v ve bir ahır ve bir. Tükânın —Ailı bin altmış altı lira altmış yedi kuruş muhammen kıymetli üçde Vir hissesi 26-3-937 cuma günü saat 14 de peşin para ve kapalh zarf usulile Salılacaklır. Salış bedeline istikrazı dahili ve yüzde beş faizli hazine tahvil- i de kabul olunur. Taliplerin ©, Yedibuçuk pey akçelerini yatırarak ha. Tirlayacakları mübürlü zarfları arttırma saatinden bir saat evveline kadar '—Nlı-rnnrlıl Milli Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil salış komisyonuna tevdi tylemeleri. “M,, (1828) Han Tel. 22740 Trabzon Postaları Pazar, Sah 12 de, Perşembe 16 da. izmir sür'at postası Cumartesi 15 de Mersin Fostaları Salı, Perşembe 10 da kalkarlar. Diğer postalar Bartın — — Cumartesi, çar - şamba 18 de — Pazer, salı, per: şembe 9,30 da Mudanya — Pazar, Salı, Per- şembe, — Cuma 8,30 da Bandırma — Pazartesi, — Salı, Çarşamba, Per- şembe, Cumar- tesi 20 de Karabiga — Salı, Cuma 19 da Ayvalık — Salı, Cuma 19 da brrdie: a Pilar Vdi Trabzon ve Mersin postalarına kalkiş günleri yük alınmaz. (1545) AKBA- / GERLAĞEREBATEA SA GERE ĞKM S K3 ZARTELARR UN BAAT G SATİIŞ İLANI İstanbul Dördüncü İcra Memurluğur dan : 23957 ikraz numarasile Mukbil tarafından borç alıman (900) lira mukabilinde vakıf paralar müdürlüğüne birinci derecede ipotekli olup paraya çevrlimesine ka« Yar verilen ve tamamına yeminli üç ehlivukuf tarafından (2930) - lira kıymet take dir edilmiş olan Boğaziçinde Büyükderede Büyükdere caddesinde eski 190, 192, 194 yeni 201, 203, 205 No, lu bir tarafı Mato ve Aleksandr veresesinin sahilha: nesi ve dükkân ve bahçesi ve bir tarafı Kaptan Maina zevcesi Françesko sahilha- nesi ve bir tarafı Kaptan Maina bahçesi ve tarafı rabü tariki âm ile mahdut ik| dükkânı mügemil bir bap zahilhanenin evsafı aşağıda yazılıdır: Evsafı umumiyesi: Zemin kat: 205 No, lu dükkân: Zemini Tiryeste taşı ve önü istor kepenklidir. 203 No. lu dükkân: Zemini toprak ve tahta kepenklidir. 201 No, hane medhar lidir. Zemin katı mermer döşeli büyükçe bir taşlık, bir mrediven altı, bir oda, | iki mutfak, iki koridordur. Birinci katt Bu kat ikâ bölük olup birinde iki oda bir belâ, diğerinde bir sofa, ild oda, bir helâ vardır. Bina ahşap, dışı yağlı boya olup cephede birinci kat'a bir şahniş vardır. Bahçe- nin etrafı kasmen duvar olup içinde bir kuyu ve muhtelif ağaç vardır. Cephe pence- releri pancordur. Mesahası; 348,5 metre murabba: olup bundan 188,5 metre murabbaı bina ze- mini, 160 metre murabba bahçedir. Yukarıda evgaf ve hadut ve mesahası gösterilen gayri menkulün — tamamı açıli arttırmaya konmuş olup — şartnamesinin 25/3/937 tarihinden itibaren dairemizd herkes tarafından görülebileceği gibi 26/4/937 tarihine müsadif Pazartesi günü sa- at 14 (on dört) den 16 (on altı) ya kadar dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli mubammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde en s0n ar'tıranın taahbüdü baki kalmak üzere 11/6/937 tarihine müsadif salı günü aaat 14 den 16 ya kadar dairemizde yapılacak ikinci arttırmasında — gayrimenkul gene muhammen kıymetinin yüzde 75 ini bulduğu takdirde en son arttırana ihale edilecek ve bulmadığı takdirde 2280 numaralı kanun hükümlerine tevfikan — satış geri birakılacaktır. Taliplerin muhammen kıymetinin yüzde yedj buçuğu nisbelinde pey akçesini veya milli bir bankanın temiaat mektubunu hâmil bulunmaları lâzım- dır. Müterakim vergiler ile vakıf icaresi, ve Belediyeye ait tenvirat ve tanzilat rü- sumu satış bedelinden tenzil olunacaktır. Taviz bedeli müşteriye aittir. 2004 numa | valı icra ve iflâs kanununun (126) ıncı maddesinin dördüncü fıkrasına tevfikan bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sa- hiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını, ilân tarihin- den itibaren (20) gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri, aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları cihetle alâkadaranın işbu maddenin mezkür fıkrasına göre bareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 936/1500 dosya numarasile müracaatları ilân olunur. —— — l İstanbul Gümrüğü Başmüdürlüğünden : Gümrük satışından: » 2492 mezat kalmesi 7.0560 kilo 724.20 lira Kazip telli Jpek mensucatın. 26/3/37 günü saat 14 de İstanbul Gümrüğündeki sahış sa- lonunda açık arttırmaları yapılacaktır. Arttırmaya girccekierden , üzde yedi buçuk pey akçesi ve Ünyan tezkeresi aranır. (15834)