3 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

3 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Düngeceki güreşleri Yı Yunanhlar kazandı (Baştarafı 1 inci sayfada) Ötedenberi yerde daha güzel çalışan Miuıhıhnurık—ıır’übqh yan Rezzak ilk on dakikada çok hâkim Sallis hasmını derhal köprüye getirerek | güreşti. mağlüb etti. Müsabaka yerde başladı. Rezzak üstte 66 kilo: Şevket: Mitroplos. Hakem Ke- | jdL Bir şey yapamadı. paal, Müsabaka daha ilk dakikalarda yerde Gevam etmeğe başladı. 3 üncü İakikada Şevket hasmını köprüye getirdi, bir Mmüddet devam eden bu vaziyetten Yu- manlı kendini güç kurtardı. Ayakta müsabakaya devam edilirken Yunanlı bir sarma aldı. Şevket minder dışarı çıkmak suretile kendini kurtardı. Yunanlının yerde aldığı sarmadan Şevket köprü kurarak kurtuldu. Son dakikalatda Şevket hâkim (ıın'c başladı. Neticede sayı hesabile galib geldi. 72 kiloda: Faik, Marko; hakem Veku- sis. Müsabaka çok sert başladı. Faik sal- dırıyor ve çok canlı güreşiyor. Beşinci dakikada Faik yere düştü. Yunanlı üst- te çalışıyor. Ayağa kalktılar. Faik has- mını yere indirdi. Ön dakika sonra oyun daha ziyade hızlandı. Yunanlı her fır- satta minderden kaçmağa başladı. Son dakikalar için iki taraf ta hücum ediyor. 20 dakika sonra bizim gibi kimsenin an- hıyamadığı bir kararla Faik mağlüp ilân edildi. 79 kilo: Kompaoflus - Rezzak. Hakem: Sadullah. Yunanlı üste çıktı. İki defa salto yaptı. İkisinden de Rezzak kurtuldu. Neticede sayı hesabile Yunanlı galib geldi. Ağır sıklet: Samsunlu Ahmed, Çardis. Hakem: Kemal. Samsunlu Ahmed hasmını ilk dakika- larda alta aldı. İlk devrede Ahmed hâ- kim güreşti. Neticede 19.17 saniyede Ah- med tuşla galib geldi. Galiblere mükâüfatlar verildi. Bugünkü maç Galatasarayın yıldönümü — münasebe- tile İstanbula gelen Avusturya futbol J- ki şampiyonu meşhur Admira takımı bu- gün ikinci ve son maçını Taksim stad- yomunda Galatasaray, Beşiktaş muhte- litile yapacaktır. Galatasarayın bu kuvvetli Avusturya takımı karşısında bugün Beşiktaştan Hakkı, Şeref ve Faruku, Beyoğlu spor- dan Bambino ve Vilasterdisi takıma ala- rak sahaya çıkması Avusturyalı futbol- cuların daha güzel bir oyun yapmalarına kâfi sebeb olacaktır. Birbirini aşağı yu- karı anlamış olan iki takımın daha canlı bir oyunu bugünkü maçı fevkalâde he- yecanlı bir şekle sokacaktır. Nafia Vekâletinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Aydın vilâyeti Nazilli kazası ctvarımnda Horsunlu sulama kanalı hafriyat ve sınaf imalâtı. Keşif bedeli: (127,841) lira (69) kuruştur. . 2 — Eksiltme: 18 ağustos 1937 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat 15 de Nafia Vekâleti Sular umum müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — İstekliler - Eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi, fenni şartname ve projeyi (6) lira (40) kuruş bedel mukabilinde Sular Umum Müdürlüğünden alabilirler. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (7642) Hra (9) kuruşluk teminat vermesi ve (50) bin liralık nafia su işlerini taahhüt edip muvaffakiyetle bitirdi- ğin2 ve bu kabil işlerini başarmakta fenni kabiliyeti olduğuna dair Nafia Vekâ- letinden alınmış mütcahhitlik vesikası ibraz etmesi isteklilerin teklif mektuplarını » ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Sular Umum Müdürlü- ğüne makbuz mukabilinde vermeleri Jâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. — (2104) — (4641) Nafia Vekâletinden: 14 eylül 1937 Salı günü saat 15 de Ankarada Nafia Vekâleti Malzeme eksiltme komisyonu odasında cem'an 5427 lira muhammen bedelli galvanize 30 ton m/m. lik telgraf teli ile 150 kilo 1,5 m/m. lik bağ telinin kapalı zarf usulü ile eksilt - mesi yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi ve teferrüatı parasız olarak vekâlet malzeme müdürlü - günden alınabilir. Muvakkat teminat 407 lira 3 kuruştur. İsteklilerin teklif mektuplarını talimatnamesine göre Vekâletten alınmış mal- zeme mütcahhitliği vesikası ile birlikte 14 eylül 1937 Salı günü saat 14 de kadar y Ankarada Vekâlet Malzeme Müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. — (2352) — (4713) Türk Hava Kurumu BÜYÜK PiYANGOSU 4.Üncü keşide 11/Ağustas / 1937 dedir. Büyük ikramiy: 5B0.000 inatır.. Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 Liralık ikramiyelerle (2 .000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır.. DİKKAT: Bilet alan herkes 7 Ağustos 937 günü akşamma kadar biletini Ceğiştirmiş bulunmalıdır. Bu tarihten sonra bilet üzerindeki hakkı K sakıt olur. . Gümrük Muhafaza Cenel Komutanlığı Istanbul Satınalma Komisyonundan: 1 — 8322 takım süvari ve 1131 takım piyade oratı kışlık elbisesine istekli çık - madığındaf 23/8/937 Pazartesi günü saat 15 de pazarlığı yapılacaktır. 2 — Tasınlanan tutarı <19237> lira «d0> kuruştur. 8 — Şartname ve evsaf komisyondadır. Görülebilir. 4 — İsteklilerin 1443 liralık vezne mâakbuzu veya banka mektupları ve kanun! vesikalarile birlikte o gün Galntada Eski İthalât Gümrüğü binâsındaki Kom.ıtınlık Satınalma Komisyonuna gelmelerL (4683> .. y se Emniyet Umum Müdü rlüğünden: 1— Elde mevcut örneği ve şartnamesinde yazılı vasıfları dairesinde zabıta me- azı 12909 çoğu 13500 metro gri renkte kummaş kapalı zarfla 4/6/937 çarşamba günü saat 15 de satın alınacaktır. 2 — Beher metrosuna 4 Hira 50 kurüş kıymet biçilen bu kumaşlara ald şartna- liyenlerin Emniyet Umum — Müdürlüğü 4257 lira 50 kuruşluk teminat makbuz veya ka mektubunu 'nuhuu nkh! Ktuplarını ve 2480 sayılı kanunun 2 inci inde yazılı belgeleric birlikte eksiltme günü”saat 14 de kadar «2102> — «4308> ve 3 üncü maddeli — Komlisyona teslim etmiş bulunmaları. (Baş tarafı 9 uncu sahifede) Esirler o kadar çoktu ki her asker en az yüz elli tanesine sahiptl Ordunun arkasına takılmış olan ve bir kısmı sa - tacı olan bir çok yağmacıların bile yir « mişer otuzar esiri vardı. 'Timür ordusunun Hindistandan dö - nüşü bu yüzden garip bir manzara teş- kil ediyordu. Fakat zaten insafsızlığın hâkim ol - duğu bir devirde yetişen Timür bütün insafsızlığına rağmen bir san'at aşkına da malikti. Bunun içindir ki Hindden al- dığı eşsiz eşya ile esir ve hayvan- ların hepsinden üstün tuttuğu bir kısım esirler vardı. Bunlar da taş yontucular, duvarcılar ve sair san'atkârlardan iba - ret binleree kişilik bir kafileydi. Timür bunlara Semerkanddaki (Ca - mii Kebir) i yaptırttı. Hattâ bu camide kullanmak üzere Hind — mabetlerinden, oymalarla süslü bir çok taşları da kendi payitahtına gönderdi. Timürlenk bunlara belki bir elmas, bir yakut veya altın işlemeli kemerden da- ha çok kıymet veriyordu. Turan Can Bedava İngilizce dersleri Şehremini Halkevinden: İkmale kalan gençlere parasız ingilizce dersleri, Salı, perşembe, cumartesi günleri saat 20 den 21 e kadar oevimiz salonunda ingilizce dersleri verilecektir. Bir hafta içinde ya- zılmak istiyenlerin ev kâtipliğine müra- caat etmeleri. GERKESEEL O LKT SEELACLITE SELÂNİK BANKASI Tesis tarihi : 1888 © İdare Merkezi : İSTANBUL (GALATA) Türkiyedeki Şubeleri : İSTANBUL (Galata ve Yenicami) MERSİN, ADANA Bürosu — - Yananistandaki Şabeleri : SELÂNİK - ATİNA e Her nevi banka müuameleleri Kiralık kasalar servisi Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum idaresi ilânları Ankara İstasyonundaki demir markiz, peron ve bagaj tüneli inşaatı eksiltmesi 'Ankara istasyonundaki demir markiz, peron ve bağaj tüneli inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. 1 — Bu işlerin muhammen keşif bedeli ceman 317740,73 Iiradır. 2 — İstekliler bu işe ait fenni şartname, proje ve sair eksiltme evrakını devlet demiryollarının Ankara, Haydarpaşa, Sirkeci ve İzmir işletme müdürlükleri vez » nelerinden 15,88 lira bedel mukabilinde alabilirler. 3 — Eksiltme 15/9/1937 tarihinde Çarşamba günü saat 15 de Ankarada devlet demiryolları işletme umum müdürlüğü binasında toplanacak olan merkez birinci komisyonunca yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün 'saat 14 de kadar komisyon reisli ğine tevdi etmiş olmaları lâzımdır. a) — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 inci maddelerine uygun 16460 liralık muvak- kat teminat; b) — Bu kanunun tayin ettiği ve şartnamede yazılı vesikalar, €) — Nafla Vekâletinden müsaddak ehliyet vesikası. 5 — Teklif mektupları ihale günü saat 14 de kadar makbuz mukabilinde ko - misyon reisliğine tevdi edilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektuplarının fadeli taahhütlü olması ve nihayot bu saate kadar komisyona gelmiş bulun- ması lâzımdır. 6 — Bu işler hakkında fazla tafsilât almak istiyenlerin devlet demiryolları yol dairesine müracaatları. — (2375) (4733) Müsabaka İmtihanı : Türkiye Cumhburiyet Ziraat Bankasından : 1 — Bankamıza müsabaka ile ve müsabakada gösterilecek muvaffakiyet dere- cesine göre mecmuu 12 den az olmamak üzere lüzumu kadar müfettiş namzedi ve 2 — Bu müsabakaya girebilmek içinsiyasal bilgiler veya Yüksek Ticaret ve iktisat okulundan ve yahut hukuk fakültesinden veya bunların yabancı mem- leketlerdeki benzerlerinden diplomalı olmak gerektir. 3 — Müsabâka 25, 26 ve 27 ağustos 937 de Ankara ve İstanbul Ziraat Banka- larında yazı ile yapılacak ve kazananlar , yol paraları verilecek, Ankaraya getir- tilip, Eylül zarfında sözlü bir imtihana tâbi tutulacaktır. 4 — Yeni kanunumuz mucibince tekaütlük haklarını da haiz olmak ıınuı müfettiş namzetlerine 140 ve şef namzetlerine 130 ar lira aylık verilecektir. Müfettiş namzetleri iki senelik bir stajdan sonra müfettişlik imtihanına gire - cekler ve kazanırlarsa 175 lira aylıkla müfettişliğe terfi ettirileceklerdir. Anka- rada Umum Müdürlük servislerinde çalıştırılacak olan şef namzetleri ise bir se- nelik stajdan sonra yapılacak ehliyet imtihanmda muvaffak olurlarsa şefliğe ter fi ettirileceklerdir. $ — İmtihan programı ile sair şartları gösteren matbualar Ankara, İstanbul ve İzmir Zirsat Bankalarından elde edilebilir. 6 — İstekliler, aranılan belgeleri bir mektupla Ankara Türkiye Cümuriyeti Ziraat Bankası Teftiş heyeti reisliğine vermek veya göndermek suretile müracaat etmiş bulunmalıdır. Bu müracaat mektubunun en geç 10 ağustos 937 tarihinde ele değmiş olması şarttır. <2166> <4345. mbarğ/ biri