3 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

3 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Günde 1500 Türk lirası kazanan küçük kız Şirley Temple'in ebeveyni, dan kızlarına yapı Holivutta stüdyolardan birinin kapı- tında seyyar bir limonatacı limonata şatmaktadır. O sırada Şirley annesi Gertrude Tempie ile oradan geçiyor. Şirley, annesine hitaben: ! Ne olur bana bir limo. —- Anneci nata içirsene... Annesi de: Diyor. — Peki yavrum! Cevabını veriyor... Şirley bir limonatacının yalnız bir bardak iUmonatasını değil, Holivuttaki bütün Hmonatacıların mallarını almak kudretindedir. Hem de annesine sorma: dan... Çünkür parayı kazanan ve ailesini besliyen odur... Fakat yukarıdaki sahneden de anla- şıldığı gibi bundan haberdar değildir. Şirley ticari varlığını, kıymetini - bi mediği gibi senede 500.000 lira kazandı- ğından da bihaberdir, * Şirleyin annesi ile babası George ve Gertrud Teniple kızlarının daha — fazha para kazanmasına mâni olmaktadırlar... Amerikan radyo kumpanyası Şirleye yedi aylık bir mukavele teklif eylemiş ve 250.000 dolar vermiştir. Yapılacak iş | de hafifti. Haftada üç gece küçük Şirley radyoda şarkılar söyliyecek ve reklâm- lar okuyacaktı. Şirleyin anası ve babası teklifi der- hal reddeylemiştirler, George ve Gertrud Şirley dünyanın «en fazla para getiren» kızına malik ol- duklarını — biliyorlar... Fakat onların mühim bir prensipleri vardır: Şirley henüz küçük bir çocuktur. Bi. naenaleyh çocukluğun zevklerimi tatma- hdır. Bunlardan mahrum kalmamalıdır... Radyo kumpanyasının teklifini niçin reddittikleri hakkında şunu süylemiş- lerdir: — Kızımız, film çevirmediği vakit an- | çcak tahaili ve eğlenceleri ile moeşgul ol- maktadır. Radyoya gittiği takdirde ge celeri uykusuz kalacaktır. Biz buma razı değiliz. Amerikan radyo kumpanyasına göre Şirleyin radyoya gelmemesi için göste- rilen sebeb doğru değildir, Şirleyin rad- yoya intisab etmemesini arza edenler film kumpanyalarıdır. Çünkü Şirleyi radyoda dinlemek için halk sinemalara gitmiyecektir.., * Şirleyin nüfusla ve mektepteki kaydı: 8. Jane Temple'dir. Şirley ismi bu kızca- ğıza senede tam 500.000 Türk lirası ge- tirmektedir. Yani: Ayda : 41.668 lira Hattada 10.416 Hra Günde 1488 lira! Küçük Şirleyin bu paranın hepsini filmlerden kazandığına zahip olmayınız. Sinema yıldızı olarak bir senede ka- zandığı pâara yalnız: 150/M00 Türk Jira- sıdır! 850.000 lirayı temin eden muhtelif ti- carethanelerdir. Bu hususta okuyucula- TIMıZza izahat verelim: * Bir kitapçı sırf Şirley hakkında kitap bastırmakta ve satmaktadır. Kitaplar Şirleyin hayatına, filmlerine Bittir... Kitapçı kazancının bir kısmını kıza tahsis eylemiştir. Amerikada Long Island'da «The Ideal Novelty Company» namında küçük bir bebek fabrikası vardı... Kıt kanaat iş gö- ten bu fabrika Şirleyin ebeveyni jle an- laştıktan sonra bebekleri hep Şirleyin modeli üzerine yapmaktadır... Bu be- bekler çok büyük bir revaç görmüşler- | dir... Amerikada Filadelfia şehrinde Şirley :'emple adındaki iç çamaşırları meşhur- ar... Ütika şehrinde Şirley Temple tu sabunları yapılmaktadır, Foston şehrinde Şirley Temple kun- duraları piyasaya hâkim — bulunmakta- dir... t * Küçük Şirleyi meşhur Şirley Temple yapan annesi Madam Gertrude Temple- lan 250,000 dolarlık teklifi reddettil BON POSTA Ağustos 3 Resimle bir haftarliıl;duny'â* vukuatı radyo kumpanyası tarafın- er Çin - Japon harbi bütüti dünyada büyük alükn — uyandırdı. İngiliz havacılığı devadımlarite ilertiyor. Hergün yeni bir tayya4 re tipi meydana çekıyor. Resim, kratmı kral okduktan sonra dafa bindiği tayyareyi gösteriyor, Noryorkta, Çin mahallesinde, Çinliler memleketlerindeki harbin vaziyetini hildiren Çince tebliğleri okuyorlar, $ Şirley Termple dir... Bunu Holivuttaki meşhur sinemi cılar da bilmektedirler. Bundan dolayı Madam Gertrude Tem- ple çok büyük bir şöhrete malik bulun. maktadır. Şirley Templenin mali işlerinin düz- gün gitmesine yegüâne âmil babası George Templedir... Kızının menoceri olmadan evvel A- merikanın hatırı sayılan bankerlerinden biri idi... Kızının istidadını ve muvaffa- kiyetini görünce bankerliği bırakmış ve kızının menecerliğini deruhte - eylemiş- tir. İstanbulda büyük bir film sitüdyosu daha kuruldu (Türk Film stüdyosu), (İpek Fitm stüdyosu) gibi kıymetli film ve sinoma teşekküllerine malik bulunan — şehrimiz bü hususta birkaç haftadanber! bir kat daha zenginleşmiştir. Şehrimizin en mühim film müessese- kerinden (Özen Film) ile (Kemal Film) ve (Lâle Fitm) birleşerek Beyoğlunda (Marmara Film stüdyosu) adında bü- yük bir stüdyo kurmuşlardır. (Marmara Film stüdyosu) Avrupa ve Amerikanın en yeni makineleri ile tec- hiz edilmiştir. Stüdyoda her türlü film — yapılabile- cektir. Önümüzdeki sinema mevsiminden İti- | Marktoni'lin ölümüne sen bir hürmet nişanesi: İngilterede telgrafcılar, üdü 40 Ihi lik süküt bhali baren memleketimir sinemâaları seans- larından evvel bir öğretiei film göster- meğe kanunen mecbur bulunmakta- dırlar. Bu öğretici filmlerin büyük bir kısmı battâ hepsi Avrupa ve Amerikadan cel bedilmektedir, Bunu nazarı dikkate alan (Marmart Film stüdyosu) bu memleketlere muh- taç olmamamız zumnında burada, kendi mükemmel vesaiti de yerli ve — eyüzde yüz Türk» öğretici (filmler hazırlaya- caktır. Son bir iki sene zarfında Avrupa ve Amerikadan gelen - filmlerin bazıları türkçeye duble edilmişti. Bu filimler A- nadoluda fevkalâde rağbet — görmüşler- dir. (Marmara Film stüdyosu) bu sene- |den itibaren müşterek firmalarının ge- tirtecekleri en mühim ve büyük filmle- |ri türkçeye düuble edecektir. Dublaj için en yeni vessit miştir. Ayni zamanda en son model otomatik ortaj için alıcı makineler — calbedil- getirtik Memleket dahilinde vukubulacak mü- him hâdiseler derhal sesli olarak filme çekilecektir. Bu Suretle, memleketimizde cereyan edecek mühim hâdiseleri bütün teferrü- atile derhal ve sesij olarak seyredebile- coğiz. Aavrupa ve Amoerikada büyük alâkü diran meşhur Davis kupasını Amerikallar kazandılar,