15 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

15 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

(ÖT Sarlar Tn — Depozitosu Esas No, Yeri No. su Nev': TL 660 — İstanbul, Yeşilköy Umraniye, — 25,27 Ev 120,— eski Dördüncü, yeni Dörtkar- deşler sokağı. : Adresi yukarıda yazılı ev peşin para ile ve açık arttırma usulile satılacaklır. İhale 26/8/937 Perşembe günü saat ondadır. İsteklilerin depozito akçesile şubemize gelmeleri. — (708) a Depozitosu Esas No. Yeri No. su Nev'i T.L 668 — Bakırköy, Kartaltepe mahal -- 5 . Ev 300,— lesi Avniye sokaı. Yukarıda adresi yazılı ev peşin para ile ve açık arttırma suretlile satılacaktır. İhale 27/8/937 Cumı günü saat ondadır. İsteklilerin bildiri'en gün ve saatte depozito parasile birlikte şubemize gel - meleri. — (706) AA Depozitosu Esas No, Yeri No. su Nev'i YL ——— ——— —— 24 — Heyboliada eski Yalı, yeni 2 Gazino 1000 Ayyıldız caddesi. Mevkiü yukarıda yazılı gazinonun bedeli peşin veya sekiz taksitle ödenmek Gzere pazarlığa çıkarılmıştır. İhale 18/8/937 Çarşamba' günü saat ondadır. İs - teklilerin bildirilen gün ve saatte şubemize gelmeleri. — (705) EDEBİYAT: Ömer Seyfeddinin Ölümü ve ona ait Hatıralarım (Baş tarafı 6 net sahifede) fıkraların dilden dile dolaşan 'pek meş- hurları da vardır. Ben yalnız Ömerden dinlediğim bir tanesini anlatayım: Malüm ya! Ömer Seyfeddin vaktile za- bitti ve Makedonyada uzun zaman eşki- ya takibinde ve tenkilinde uğraştıktan sonra nihayet Balkan harbinde galiba Komanova taraflarında taburu ile Sırp- Jara karşı çıkmıştı. Buradan — aşağısını onun ağzından anlatayım: — Cancağızım, bir yerde bir siperin içine büzülmüş kalmıştık. Sırplar karşı- ki sırtı tutmuşlar, ağaçlar arasına Nuh Nebiden kalma bir top koymuşlardı. He- rifler kalabalıktı. 3iz yerimizden kıpır- damıyorduk. Onlar da bize saldırmıyor- lardı. Eh, bu fena değil.. Fakat işin bor- bad bir tarafı, heriflerin psikolog topçu olması idi. Ben hayretle soruyordum: — Aman, Ömer, nasıl şey 0?.. Psikolog topçu! — Nasıl olacak? Her şeyden evvel be- nim neferlerimin sinirlerini bozmağa İstanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma |>sestier ve Eksiltme Komisyonundan: Diyarıbekir Nümume hastanesi için satın alınacak 119 kalem eczayı tıbbiye 21 kalem malzemei sıhhiye ve 39 kalem kimyevi ecza açık eksiltmeye konul - muştur. 1 — Eksiltme Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimat Muavenet Müdürlüğü binasın - da kurulü komisyonda 18/8/9087 günü saat 16 da yapılacaktır. 2 — Muhammen fiat: 1801 lira 80 kur uştur. 3 — Muvakkat garanti: 153 lira 4 kuruştur. 4 — İstekliler şartname ve listeleri her gün komisyonda görebilirler. 5 — İstekliler cari seneye ait ticatet odamı vesikasile 2400 sayılı kanunda ya- zılı belgeler ve bu işz yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mektubu ile birlikte belli gün ve saatte komisyona gelmeleri. — <4853> Nafıa Vekâletinden: - 1 — Eksiltmeye konulan iş: Küçük Menderes islâhat ameliyatı sahasında ya - puacak Belevi, Cellât ve Sağlık kavuşutları inşaatı, keşif bedeli: «130,444. lira «ti> kuruştur. 2 — Eksiltme: 17 ağustas 937 tarihine rastlıyan Salı günü saat 15 de Nafia Ve- kâletinde Sular Umum Müdürlüğü Su Eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usülile yapılacaktır. 3 — İstekliler, eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, Bayındırlık işleri ge- nel şartnamesi, fenni şartname ve prujeyi «6» lira «53» kuruş bedel mukabilin- de Sular Umum Müdürlüğünden «labilirler, 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin «7T772. lira <23. kuruşluk muvak- kat teminat vermesi ve 50 bin liralık Nafia su işlerini taahhüt edip muvaifa - kiyetle bitirdiğine ve bu kabil su işlerini başarmakta fenni kabiliyeti olduğuna dair Nafia Vekâletinden alınmış müteahhitlik vesikasını ibraz etmeleri. İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukâbilinde vermeleri lâzımdır. ——— Postada olan gecikmeler kabul edilmez. «2360, <4732. stanbul Kız Öğretmen Okulu Satınalma Komis- yosundan: Okulumuzda mevcut Kitap evinde 2447 liralık keşfi mucibince yaptırılacak Moble tesisat işleri açık eksiltmeye konmuştur. Eksiltme 16/8/937 Pazartesi günü saat 11 de İstanbul Kültür Direktörlüğü bi- - nasında Liseler muhasebeciliğinde toplanan okul komisyonunda yapılacaklır. İlk teminat 183 lira 52 kuruştur. Bu işe ait şartname keşif proje okuldan görülüp öğrenilir. Eksiltmeye gire - ceklerin en az bin liralık bu nevi moble işi yaptığına dair resmi vesika ve Ticaret Odasırın yeni sene vesikası ve teminat makbuzu ile belli gün ve saatte komis- yona müracaatları. — (4730) n Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 -— Kurumumuz Eczanesi ile Enstitü lâboratuvarlarının bir senelik ihliyacı olan şartnamede yazılı 252 kalem eczayı Tibbiye ve Baytaciye ve Kimyevi madde açık eksiltmeye konutmuştur. 2 — Mukammen bede! 3691 Tira 25 kuruştur. 3 — Muvakkat ternlaat 277 liradır. 4 — İhale 3/9/937 tariline rastlayan Cuma günü saat 16 08 Yüksek Enstitü Rektörlük binasında toplanan Kom:syon tarafından yapılacaktır. 5 — Fazla izaha: ve parasız şartname almak isteyenlerin Enstitü Daire Mü- dürlüğüne mücaratları ilân olunur. — <2714> <5220> eseoc—— —— — İstanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma ve Eksiltme komisyonundan: Bakırköy Emrazı Akliye ve Asab'ye hastanesine lâzım olan 4000 adet don, mmmmpumnmmmmmm- muştur. * j 1 — Eksiltme Cağaloğlu Sıhhat ve İçtimaf Muavenet Müdürlüğü binasında ıuızı-uıuıılıoınlıynnıı.—ı“h.m.ıı hl:nm-ı günü saat 16.30 da yapılacaktır. el en ffat: Don için 37, gömnlek atak kılıfı yastık kı- hfı 22 kuruştur. MEREE y 3 3 — Muvakkat garanti: 364 lira 69 kuruştur. 4 — İstekliler şartname ve nümuneleri her gün komisyonda görebilirler. 5 — İstekliler cari seney> aiâ Ticaret Odası vesikasile 2490 gayılı kanunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya banka moektubu ile belli gün ve saatte komişyona gelmeleri, — Ne suretle? — İşte © eski top sayesinde... Her iki saatte bir karşıdan /bir gacırtıdır. başlar- dı. Bu gacirti, topün kurülması idi. Gali- ba zincirleri de vardı bu topun... Bir ta- kım şangırtılar, şungurtular da olurdu ve ayni zamanda gacırtı hiç durmadan devam ederdi. Bu ses başladı mı bizim siperdeki neferler de baykırışmağa baş- larlardı: — Ülen, ülen, geliyor, geliyor! Gelen topun güllesi amma bir türlü kolay gelemezdi. Tam yirmi dakika sü. ren bu gacırtılar sonunda ağaçların ara- sından siyah bir namlunun ağır ağır yükseldiğini görürdük ve bu siyah ağ- zın karşısında benim siperdeki bağırış- malar gittikçe ziyadeleşirdi: — Ülen, uülen, geliyoc, geliyor! Nihayet gümm değili, aşığı yukarı pafff diye bir sesle top patlardı ve düş- man bizim siperle kendi siperleri ara- sında toprağa bir gülle sokabilirdi. Bu güllenin iki metre daha bizim torafa yak. laşmıyacağını artık tecrübe ile anlamış- tik amma sinirlerimizi bozan o gacırtıya ne diyelim ki bizi böyle danalar gibi ba- ğirtırdi. İşte cancağızım, psikolog topçu buna derler.» Halid Fahri Ozansoy İtfaiyenin yıl âönümü Merasimi parlak oldu (Baş tarafı 8 inci sahifede) itfaiyecilerimiz tarafından söndürüle - cekti, Evvelâ küçük ev tutuşturuldu. Sa - haya dolan dört takım tulumbacı, elle- rindeki delik bortumlarla, delik tene- kelerle küçük evi sardılar. Birbirlerile su kavgasına girişerek, halka, eski yangınların, ne feci birer komedi olduğunu, birer pişkin aktör meharetile isbat ettiler. Onu müteakıp, büyük &v tutuştu - ruldu. Ve stadyamun müdüriyet oda - sından, seyircilerden mürekkep şahi: - ler huzurunda şişhane itfaiyesine te - lefon edildi. Telefonu müteakıp itfaiyenin stad- yoma yetişmesi 3 dakika sürdü. Ve kahraman itfaiyecilerimiz, alevden gö zükmeyen koca ahşap evi, tam dört da- kika içinde sönük bir marsığa çevirdi- ler. İtfaiyemizin bu muvaffakiyeti, hal- kın uzun alkışlarile karşılandı. Ve itfaiyecilerimiz, stadyomdaki o müthiş yangınla beraber, hepimizin yüreklerimizdeki o müthiş yangın kor- kusunu da söndürdüler! Dün inandık ki, Türk itfaiyecileri, yangınları değil, cehennemi bile sön - dürebilecek bir tekemmüle çoktan ka- vuşmuşlardır. Pehlivan güreşi 22 ağustos 937 pazar günü Kocaeli Ke- rasu ilçesi Melen köyünde, köyün ©o - kulu namına bir güreş yapılacaktır. İk - ramiyeleri 50, 3020 litadır. Küçük gü- Teşçilere münasip ikramiyeler verilecek- N. $.* Son Posta Matbansı ve saatte komisyona gelmeleri. Kadıköy Vakıflar Direktörlüğü ilânları Mahallesi Sokağı Üsküdar Tavaşihasan Hamam İskenderbabı tekkesi » Rum Mehmed paşa Doğancılar Cd. — Dükkân Cinst « 94/1 » Tenbelhacı Mehmed — Sarmaşık il Hane Beylerbeyi Çamlıca caddesi Hane ! Yukarıda yazılı yerler kiraya verilmek üzere artırmaları 5-gün uzatılmiıştı!. İsteklilerin 17/8/987 Salı günü saat 15-de Kadıköy Vakıflar Müdürlüğüne müra- caatları. (5271) BAAR Çubukluda kireç ocakları cıvarındaki vakfa aid vüyük taş ocağı üç sene müddetle kiraya verilmek üzere arlırmaya çıkarılmıştır. İstekli'erin ihale gü- nü olan 26/0/937 Perşembe günü saat 15-de Kadıköy Vakıflar Müdürlüğüne müracaatları. (5272) EDİLMİŞTİR MÜSABAKA İMTİHANI TEHİR TÜRKİYE CUMHURİYETİ ZİRAAT BANKASINDAN: (İstânbul Yüksek İktısad ve Ticaret mektebi mezunlarının askerlik kampla- rının Ağustos 1937 sonundan evvel bitmi yeceği vukubulan müracaatlardan an- laşıldığından müsabaka imtihanınm başlangıcı 8 Eylüle tehir edilmiştir.) 1. — Bankamıza müsabaka ile ve müsabakada gösterilecek muvaffakiyet de- Trecesine göre mecmuu (12) den az olmamak üzere lüzumu kadar müfettiş namzedi ve şef namzedi alınacaktır. " 2. — Bu müsabakaya girebilmek için Siyasal Bilgiler veya Yüksek İktisad ve leketlerdeki benzerlerinden diplomalı olmak gerektir. 3. — Müsabaka 8, 9 ve 10 Eylül 1937 de Ankara ve İstanbul Ziraat Bankala- rTında yazı ile yapılacak ve kazananlar, yol paraları verilerek Ankaraya getiri« Hip, Eylül zarfında sözlü bir imtihana tâbi tutulacaktır. 4. — Yeni kanunumuz mucibince tekaütlük haklarını da haiz olmak şartile müfettiş namzedlerine (140) ve şef namzedlerine (130) ar lira aylık verilecektir. Müfettiş namzedleri iki senelik bir stajdan sonra müfettişlik imtihanına cekler ve kazanırlarsa (175) lira aylıkla müfettişliğe terfi edeceklerdir. Ankarada Umum Müdürlük servislerinde çalıştırılacak olan şef namzedleri ise bir senelik stajdan sonra yapılacak ehliyet imtihanında muvaffak olurlar ibe şefliğe terfi edileceklerdir. $. — İmtihan programı ile sair şartları gösteren matbualar Ankara, İstanbul, ve İzmir Ziraat Bankalarından elde edilebilir. 6. — İstekliler, aranılan belgeleri bir mektupla Ankara Türkiye Cümhuriyeti Ziraat Bankası teftiş heyeti reisliğine vermek veya göndermek suretile müra- caat etmiş bulunmalıdırlar, Bu müracaat mektubunun en geç 25 Ağustos 1937 tarihinde ele değmiş olma- sı şarttır. — (2593) — (5011) Geyve İcra memurluğundan : Ziraat Bankası Geyve şubesine ez gayri tesviye 150 küsur liraya borçlu Gey- venin Orhaniye mahallesinden Bağcazlı ölü Sadığın işbu borcundar. dolayı hali hayatta iken tahlı hacze alınan ve ölümile vereselerine kalan Geyve han ar- * kası mevkiinde şa. Hacı Mehmed kızı Feride ga., tarık şi, Hacı Ali Paşa ve ce, bıçkıcı Hafız Mehmed ile mahdud bir kıt'ada 3 dönüm tarla halen şa, Meh- med kızı Feride ga, yol şi, Ordulu Mehmed ve eski belediye reisi Rasim ce, es- ki posta müdürü Ahmed tarlalarile mahdut 2757 metre murabba tarlanın. Ve Çeltikler mevkiünde tapu kaydına göre şa, Kastamonili Hüseyin Çavuş ga, İmrahor oğlu İbrahim, şi, mütegayyip berbat kesti ve ce, mer'a ile mahdut bir kıt'ada 4 dönüm tarla halen şa, Kastamonili Hüseyin çavuş veresesi ga, ve şi, borçlu ölü Sadık Ağa vereseleri tarlaları ve ce, mer'a ile mahdut 3676 metre mMmurabbat tarlanın, Ve Açmalar mevkime tapu kaydına göre şa, ve ce, Hacı Abdurrahman ga, e$- hası mütegayyibeden Zarık ve şi, keza mütegayyip Hacı Danail tarlalarıle mahdüt bir kıt'ada 3 dönüm tarla halen şa, ve ga, Abdurrahman veresesi şi, Şev- ki ve ce, Köse Hüsevin karısı Güllü ve kısşmen Abdurrahıman veresesi tarlala- rile mahdut 2757 metre murabbat tarla nın. Ve Çeltikler mevkiinde tapu kaydına göre şa, vakıf bahçesi ga, Monter oğlu İsmail şi, ve ce, tarik ile mahdut bir kıt'ada 4 dönüm tarla halen han- arkasi mevkünde tapu kaydına göre şa, Hasan oğlu Hüsmen bahçesi ve kismen Kadif oğlu Raşit ga, Rıdvan Çavuş ve muhacir Sabri tarlaları şi, ve ce, tarik Jle mah- dut 3676 metre murabbaı tarlanın açık artırma ve peçin para İle satılmasına Ve ilk artırmanın 29/9/937 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 14 de başlıyarak 16 da icrasına ve yeminli ehlivukuflar tarafından beher metre murabbama İ kuruş 64 santim kıymet takdir edildiğine göre mukadder kıiymetlerinin 96 yet- miş beşini bulmazsa ilk artıranların tan hhütleri baki kalmak şartile ikinci ar * tırmanın 14/10/937 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 de başlıyarak 16 da icrasına ve herkes tarafından görülebil mek üzere artırma şartnamesi de 18/9/ 937 tarihine rastlıyan Cumartesi günü icra divanhanesine talikin? karar verilm imî. Bu itibarla diğer alacaklılar ve a'â kadarlar işbu satılığa çıkarılan dört paf” 'ça tarladaki haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını evraki müsbitelerile nihayet 20 gün içinde icra dairesine bildirmeleri lâzımdır. takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça paranın paylaşmasından harif bırakılacaklardır. Taliplerin pey akçelerini veya millt bir bankanın teminat mektubunu hâmiler muayyen gün ve saatlerde 932/27 nuntaralı dosya ifadesil€ Geyve icra dalresine müracaatları ilân olunur. (5374) : —İstanbul Sıhhi Müesseseler arttırma ve eksiltme Komisyonundan: Eksiltmeye konulan iş: Mutfak ve hasta bakıcı odaları üzerindeki — Tarasıih demir camekânla örtülmesi. Keşif bedeli 1998 lira 80 kuruş. Muvakkat garanti: 149 lira 91 kuruş. Haydarpaşa emrazı sariye hastahanesinde yapılacak olan yukarıda yazılı # açık eksiltmeye konulmuştur. - 1. — Eksiltme 18/8/1997 günü saat 15 de Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimat MU” avenet müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapılacaktır. 2. — Mukavele, eksiltme bayındırlık işleri genel husust ve fenni şartnamt” leri proje keşif hülâsasiyle buna müteferri diğer ovrak komisyonda görülebilir 8. — İstekliler cari seneye aid ticarot odası vesikasile bu işe benzer 2000 Jirt” lık iş yaptığına dair Nafıa Müdürlüğünden almış oldukları müteahhitlik Ve& (4850) i kasiyle muvakkat garanti makbuz veya banka mektuplariyie bırlikte belli gön i ğ