20 Eylül 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

20 Eylül 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Doğu muhteliti dün Galatasarayı 2-1 yendi Birinci haftaymı 1 - O mağlüp veziyette bitiren genç Doğulular, ikinci haftaymda enerjik bir oyun çıkardılar Doğu muhacimlerinin Galatasar ay kalesine yaptıkları gol Bir gün evvel Beşiktaşa 6-3 yenilen Do ğu muhtelifi, 2 inci maçını Galatasarayla dün Taksim stadyomunda az bir seyirci önünde oynadı. Hakem Salâhaddinin Ida- resinde Oyuna dördü beş geçe ufak bir seremoniden sonra Doğuluların hücumi- asaray: Sacid - Salim, Vlastar- k, Nuri, Bedii - Salâhaddin, Mü- Asım - Naci, Abdure Nihad, Murad şeklin- durrahman, Hasan, rahman, Mustafa, de idi. Jalatasaray kalesine kadar inen top, uzun bir vuruşla Doğu kalesine indi ve oyunun dördüncü dakikasında Haşim sı- kı bir vuruşla takımına ilk ve sin gnhıı kazandırdı. Bu gol Doğuluları dı. Soldan inkişaf eden güzel bir akın ve Doğu kalecisinin yerinde bir müdahalesi, bir golün olmasına mani aldu. Oyun mütevazin bir şekilde cereyan &« diyor. Devrenin bitmesine yaklaştığı za- Man Galatasaray mühim bir tehlike at- lattı. Sağdan Nacinin sürdüğü topu sağ içe verdi. Onun da çektiği şüt direğe çarptı, çekilen ikinci şüt kalecinin elinde eridi. Devrenin bittiği ilân edildiği zaman Galatasaray 1-0 galib vaziyette bulunu- yordu. İkinci haftaym İkinci haftaym başladığı zaman Ga- Tatasaray, takımında değişiklik yapmıştı. Oyuna sarı kırmızılılar başladılar. Sağ- dan yapılan bir akın neticesinde çekilen şüt kalecinin karnına geldi ve bir müd- det için müsabaka harici kaldı. Oyunun altıncı dakikasında Galatasa- ray kalesi önünde dolaşan. top. merkez muhacim Mustafanın ayağile Galatasa- ray ağlarına takıldı. İki dakika sonra da Doğu muhtelitinin sol içi gayet müsaid bir vaziyette yakaladığı topu Güalatasa- ray ağlarına ikinci defa olarak takmağa muvaffak oldu. Üstüste yapılan iki gölden sonra Ga- latasarayı bir an şaşalamış bir vaziyette gördük. Doğu muhteliti ise büsbütün canlan- mışti. Kazandıkları galebeyi ellerinden kaçırmamak için bütün gayretlerini sar- fediyorlardı. Nitekim bu tâbiyelerinde muvaffak da oldular. Galatasaray bütün gayretine rağmen beraberliği bile temin edemedi. Galatasaray oyuncuları mutlak suret- te galib geleceklerini sanarak oynadıkla- rından bu âkıbete uğradılar. Galatasaraylılar Beşiktaşın bir gün ev- vel 6 gol attığı takıma hiç değilse bu ga» yının yarısını yaparak işin içinden çıkılır diye umuyorlardı. Çabalama kaptan ben gidemem, şek- linde oyunda bazan tribüne, bazan bal- kona bakarak mağlübiyeti kabul eden pekillerde hareketler yapan Galatasnray- hlar nihayet düdük öttüğü zaman 2-1 mağlübiyet halinde olduklarmı anladı- lar. Galatasaraylıların hiç olmazsa bun- Dünkü oyundan heyecanlı bir an an bir ders almalarını temenni edeı ve dünkü muvaffakiyetlerinden dolayı da genç Doğuluları hararetle tebrik ederiz. Marmara turunu Yapan gençler Şehrimizde Bursa gençlerinden müteşekkil 4 kişi- lik bir grupun - bisikletlerile 3 eylülde Marmara turuna çıktıklarını evvelce yaz- mıştık. Gençler evvelki gün şehrimize gelmişler, İstanbula kadar 1092 kilomet- relik bir mesafeyi katetmişlerdir. Bura- dan İzmite ve oradan da Bursaya döne- ceklerdir. Gençler bilhassa Trakyada uğradıkları bir çok yerlerde büyük bir hüsnü Kkabul görmüşler ve C. H. P. tarafından misafir edilmişlerdir, Dünkü bisiklet müsabakası İstanbul bisiklet ajanlığı tarafından tertib edilen 200 kilometrelik müsabaka- ya iştirak etmek üzere şehrimize gelen Bursalı müsabıklar dün yapılan müsaba- kaya iştirak etmemişlerdir. Mecidiyeköyü - Hacıasman bavırı ara- sında yapılacağı tesbit edilen müsabaka- nan düz yolda yapılmasını istemişler ve bü yüzden yarışa girmemişlerdir. Neticede Feneryılmazdan Torum 38 da. kikada birinci, Fenerbahçeden Jirair i- kinçi, Fenetyılmazdan Hampar üçüncü gelmiştir. Türk Milli güreş Takımı Balkan Şampiyonu oldu (Baştarafı 1 inci sayfada) Bugün bu parlak zafer nelicesinde Türk-sancağı şeref direğine altı, bir bi- rincilik kazanan Yunan bayrağı da bir |dc£u çekilmiş ve stadyomu — dolduran bine yakın halk hep bir ağızdan altı de fa istiklâl marşını söylemişt Bugün yapılan müsabakalarda elde edilen neticeler şunlardır: 56 kilo: Biris - Mogı Umulmadık bir tesadüfle Kenanı yenmek talihine mazhar clan Biris, Yu göslav rakibile yirmi dak mücadele (ettikten sonra ancak sayı hesabile ga- |lip geldi. Böylelikle Balkan şamp luğunu kazandı. Bu siklette ikinci Ke- nan, üçüncü de Yugoslav oldu. 61 kilo: Yaşar - Antonoviç Dünya şampiyonu Yaşar dün Yu -| nan rakibine kârşı çık: yunu tekrarladı. Ve Yugoslav An 'öno- viç'i | dakika 44 saniyede tuşla yen- di. Ve çok alkışlandı. Bu kiloda Yugos- lav Balkan ikincisi, Yunanlı Filipis de Balkan üçüncüsü oldular. 66 kilo: Yusuf Aslan - Pankras İlk on dakika zarfında Yusuf Aslan daha hâ aldı. O - > güzel kta dev galip gel- s Balkan ikinçi- güreş - Anknr'.ılı Hüseyin - Marko alı £ yin rakibi Yuna karşı çok üstün bir mm.ı 14 saniyede £ iklette ve Yunan kan”üçüncüsü oldular. 79 kilo; Kamjazis - Kis Bu müsabakada herkes Yuç güreşçinin galebesini umuyordu. netice bi daha hâ galip geldi. Bu sikletin birincil sasen Mersinli Ahmet kazanmıştı İ - kinci Yunan ve üçüncü Yugoslav ol - du. 87 kilo: Mesnet - Geregakis Bu siklette de Büyük Mustafa Bal- kan birinciliğini kazanmıştı. İkincilik ve üçüncülük için Çarpışan “Yugoslav ve Yunan güreşçileri arasındaki müsa- baka 13 üncü dakikada Yunanlının gü- zel bir tuşile neticelendi. Ve Yugoslav üçüncü oldu. Ağır siklet: Çoban Mehmet - Vezis Çoban Mehmetle kuvvetli Yugoslav rakibi arasındaki müsabaka çok zevkli oldu. Çoban Mehmet rakibini 9 dakika 14 saniyede tuşla yendi. Umumi neticede Türkiye 20 puvan almıştır. Yunanlılarla Yugoslavlar 11- rer puvan almışlardır. Bu yüzden Bal kan ikincisi ile üçüncüsü kat'i şekilde tayin edilememiştir. - Yunanlılar bir bi- rincilik kazandıklarımı ileri sürerek i - kincilik hakkımı istemekte, Yugoslav- lar da mukabil iddlalarda bulunmakta- dirlar, Bu pürüzlü mesele yarın (bu - gün) halledilecektir. Müsabakalardan sonra Balkan gü - reşleri İzmir vali muavininin bir nut- kile sona erdi. Türk takı konulan kupayı aldı. Ayrıca güreşçilere de ay- ri ayrı madalyalar — verildi. Gece de Balkanlı sporcular şerefine pariak bir ziyafet verildi. Ziyafette hâraretli nu- tuklar söylendi. | gösteri kurşuna dizi Sayfa 7 ——— Bu hafta göreğğğimiz şayanı dikkat bir film Robert Taylor'un sevgilisi olduğu iddia edilen Barbara Stanwyeki İsti Bu hafta Sakarya sinemasında «İstik- 1âl Sava nektedir. Filmin başrollerinde Barbi Stanwyck ve Preston Forster oynamaktadırlar. Mevzuu şöyledir: Jak Klitoren'in karısı İrlândada Dub- lin şehrinde bir pansiyon — sahibesidir. P: ada bulunanlar şunlardır: Fluter isminde bir işçi, Goveri isminde | bir sosyalist, Bessi Burges isminde bir) Maggi Goğgou isminde dul bir Peter Flinden ismin- meyva kadın, Molser, kız de bir çifti. Kadınlar Klitoren'in karısını iyi gi - yinmek tar&fından dolayı tenkit eyle - mektedirler. Klitoren İrlânda ihtilâlinde çok çalışmaktadır. Karısı da onun çalış- anı teşvik eylemektedir. Nihayet ih- lak verir. Klitoren (Paskalye ) ismindeki kıt'ada kumandanlık mevkiindeki vazifesi başına çağırılmış - tır. Müsademeler başlar. Klitoren ile fe- dailerinden yardır en âsi general Ko- voli (Dublen) şehrindeki mevki binasını Tuza geçer, fakat işler ü- midi na olarak sarpa sarar, İm- dat gönderilmesi için Klitoren ile iki ki- n geriye sevkeder. O sırada evki binası tekrar hükümet kuvvetle- Finin eline düşer. General esir edilerek Klitonen evine iltica & de kaçacak yolları kalmaz. Karısı | Nora çılgına döner. Silâhları bir tabuta | saklar, Askerler geldikleri vakit Klito - reni tabutun önünde duüa ederken bu - ürlar. dersi klâl savaşında görecgğiz Barbara Stanwyek ve Preton Forster «İstiklâl Savaşı» filminde Yeryüzünde yasağı En bol olan şehir B Yeryüzünde, ya en bol şehir hiç | şüphesiz Hollywood'dur. - Hollywood sinema san'atkârları için: Siyasi fikirlerde bulunmak, Düşes dö Windsordan bahsetmek, grevlerden bah- setmek, izin almadan evlenmek, ecnebi- lerle sıkı tıkıya görüşmek, şişmanlamak, zayıflamak, seyahate çıkmak yasaktır... Bu yasağın birçok maddeleri için mü- dürün, yahut rejisörün iznini almak 1â- zımdır. Dahası var... 1 — Meselâ: Meşhur yıldız Carole Lombard arzu eylediği terziye elbise si- pariş edemez. Behemehal elbiselerini, tuvaletlerini Paramontun terzisi Travis Bonton'a sipariş etmek mecburiyetin- dedir. 2—M.G.M yıldızları ise Adriana el- biselerini sipariş ederler, 8 — Loretta Young gibi sigaraya düş- kün yıldızlara <alenen sigara içilmesi» menedilmiştir. 4 — Dik Povel ve Gene Raymonda çok sevdikleri polo oyununu oynamaları ya- saktır, 5 — Robert Taylor, Nelson Eddy gibi bekâr san'atkârlar fotoğraf hediye ettik- ni 'Güneşe doğru,, filminden bir sahn Joan Crawford Sinemayı bırakıyormu Holivutta deveran eden riv ford mukavelesinin hitamında sinema hayatından çekilecekmiş; san'atkârın fik- ri tiyatroya intisap elmektir. Bu haber sinema mehafilinde hayli dedikodulara meydan vermiştir. Clara Bow bar açtı Bir hayli sene evvel sinemanın en kıv- rak, en çılgın yıldızlarından biri olan Clara Bowun Holivutta lokantadan son« ra bir de bar açlığı haber alınmıştır. İşi iyi gittiği takdirde Clara Bowun tekrar sinema hayatına dahil olacağı id- dia edilmektedir. Boris Karlof Meşhur san'atkâr Boris Karlof men - sup bulunduğu Warners kumpanyası ile olan mukavelesi teodit edilmiştir, Çevi- recek olduğu yeni filmin ismi: Without Warningdir. Bu filmin kadın başrolünü Marie Vilson yapacaktır. lere na. leri takdirde fotoğrafların üzerlerine ftam imzalarını vazeylemeleri lâzımdır. l — Sinema yıldızları hakiki isimleri. iremezler, ilâh. İpek-film stüdyoların ruv filminden uzun uzadıya bahset: den güzel bir sahneyi göstermektedir. Resimde görünerler Mediha, Ferdi, Tayfur ve Abidin Dinodur. Geçen gün da çevrilmekte olan «Günese doğ- 'miştik. Yukarıdaki resim, bu film-