6 Mayıs 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

6 Mayıs 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

A SN SPOR. ) Sporcuların Ş—rıı Çai "'_Aı:'.!:’&-a inandıkları batıl itikadlar Fransanın meşhür bir takımının Tunuslu olan sol açığı, takım müşkül vaziyete düştü mü “Ya Alil,, diye bağırır. Diğer takımların Spor ile «batıl itikadlar» ınm ne müna- sebeti olacağına şaşılır değil mi? Halbu- ki işin içyüzü hiç de böyle değildir. Av- rupa ve Amerikanın en değerli sporcula- m bir takım batıl itikadlara inanırlar ve onlara son dercce bağlı kalırlar. Bugün yazmağa başlıyacağımız bu vak'alar tamamile doğrudur. Futbolda Fransız. çok meşhür bir. — futbol ftakımı — vardır. İsmi — Les Dauphins Setois'dir. Bu klübün başında Bay - rou bulunmâktadır. Klübün Buffala da maç yapacağı gün Bayrou takımına erken öğle yemeği yedirir ve hemen yola çıkarır, Maksadı Buffalo spor sahasına erkenden varıp sağ taraftaki elbise do » labını tutmaktır. Bayrou dikkat eimiş, sol taraftaki dolabı tuttuğu gün muhak- kak takımı mağlüb olurmuş, Sağ taraf ise takımına uğur getirirmiş. Hesperides toprağı Fransa kupası için Marsilyada Cannes İle Antibes maç yapıyorlarmış. Tesadüf bu ya, o gün Cannes takımı galib gelmiş. Gazetecilerden biri takım kaplanına yak- laşmış ve Antibes takımı kadar kuvvetli olmadıkları halde nasıl olup da kazan - dıklarını sormuş. Kaptan demiş ki: — Bu mevsim Hesperidesde bir hayli | maç yaptık. Hiç birini kaybetmedik. Biz- de bize uğur getiren bu mahallin topra- Bindan bir torba taşırız. Maçtan evvel ©-| yuncularımız bu toprağı çiğnerler ve ga- hb gelirler... Uğur getiren kostüm Batıl itikadlar vak'alarının en hoşları İngilterede geçer. Anlatacağımız bu vak'a Chelseanın meneceri Leslie Knighton ta- rafından nakledilmiştir: , — Londraya gelmezden evvel Birming- hamda idim. Bundan dört sene evvel ma- denciler takımı kupanın finaline kalmış- tı. Bunu kostümüme medyundurlar. Ben onların başında idim. İlk devrede kısme- timize Liverpool düştü. Herkes gibi ben de müâğlüb olacağımıza kani idim. Hava da berbad idi.: İnsanda cesareti, şevki kı- racak bir hava... Yağmur adamakıllı ya- Bıyordu. Stada gitmek için en eski kos- tümümü giymiş idim. Hayret! Takım galebe çaldı. Aklıma derhal kostümümün uğur getirdiği geldi. Bundan sonraki maçların hepsinde bu kostümü giydim. Hava çok güzel olduğu vakitlerde bile bu kostümü çıkarmadım. Finallere kadar hep böyle devam etti. Büyük maç Wembleyde yapılacak 'ıdi.; Spor sahasında kral ve kraliçeye takdim edilecektim. Tabif yeni bir kostüm giy - dim. West Bromvitehin (ikinci takımı) bBize bir galebe çaldı ki bu mağlübiyetin mes'uliyeti hâlâ omuzumdadır. Cenaze meselesi Fransada bir itikad vardır. Stada gi - Gen takımlar yolda bir cenazeye rast - geldikleri takdirde muhakkak maçı kay- bederler. İngilterede de buna inanan ve fnanmıyanlar vardır. Chelsea takımının mühim oyuncularından Andy Wilson ce- Dazelerin «uğur» getirmediğine kanidir. Halbuki ayni takımdan Alec James «u - Bur» getirdiğine İnanır, Bu hususta Alee şu hikâyeyi nakleder: — İskoçyada oyuna çıktığım ilk stad - yom bir mezarlığın yanında idi. Her cu- martesi günleri öğleden sonra papazlar fyin yaparlardı. Buna rağmen stadımız - da ancak bir defacık mağlüb olduk. Ne diye mağlüb olduk bilir misiniz? O gün papazlar kabuklarına büründü- ler. Ve vatandaşlardan hiç kimse ölmek nezaketini göstermedi! Kara kedi Öyle futbolcular vardır ki «gol> yap - tıkları kunduralarından bir türlü ayrıl- mak istemezler. Bu kunduraları tamir ettirir, ettirir giyerler, Takımlardan bazıları da «kara kedi beslerler. Maçtan evvel kedi vestiyere gi- rer ise takım kaptanı hermen kapıyı ka - da garib itikadları vardır par ve kaleci onu mutlaka sol elile tutu. ve pencereden fırlatır. Bu uğur getirirmiş. Meş'um kadın Fransa milli futbol takımı oyuncuları Mmaç yaptıkları gün Bseyirciler arasında Parisin çok tanınmış olan bir gazetecisi - nin zevcesini gördükleri vakit muhakkak oyunu kaybettiklerine kanidirler. Geçen sene bu takım Luxembourgda (dünya kupası )için Luxembourg takımı ile ma- ça çıkacakları gün bu güzel kadının da o şehre geldiğini haber alırlar. Hemen o » nun oteline giderler ve maç esnasında otelde kalmasını istirham ederler... Ka - d istemiye istemiye otelde kalır ve Fran s1z takımı bir farkla maçı kazanır, «Yâ Ali!» Fransanın çok meşhur Söte takımının sol açığı Benouna yaman bir oyuncudur. Oyunda güç bir mevkide bulunduğu sı - rada hemen iki kolunu havaya kaldırır ve «Ya Alil» diye bağırır. Benoune Tu - nusludur, Ragbide Ragbi takımının her bir oyuncusuna bir numara tahsis etmek âdettir. Fransız. İngiliz takımlarının maç yapacakları bir gün maçtan az evvel Paris Colombes stadının vestiyerinde bir hâdise çıkar. Paris takımının bir oyuncusu Üzerinde 13 rakamının bulunduğu elbiseyi giymek- ten Imtina eder. Oyuncu meşhur bir deli- kanlı imiş. Ondan sarfı nazar etmek im- kânsızlığı karşısında bir arkadaşı elbise- sini ona verir ve 13 rakamlı elbiseyi ken- di alır, Uğur getiren adam Parisin Racing takımi garib'bir tılsım bulmuş. Bu tılsım güçlü kuvvetli bir köy- lüdür. Maç günü stadyomun kapısına ge- lir vet — Ben buradayım! diye bağırır. 1925, 1926 ve 1927 senelerinde bu ada- mın bulunduğu müddetçe filhakika Ra- cing hiç bir maç kaybetmemiştir. Lezignan'ın maymunu Fransanın Ragbi maçlarında senelerce birinci mevkli muhafaza etmiş olan Le - zignan takımının şebeği meşhurdur. Ta- kım nereye gitse muhakkak şebek te bir- likte gider ve şebek gittikçe de takım maçları boyuna kazanırdı. Maçtan evvel oyuncular şebeğin olini sikarlardı. Bir gün takım maçı kaybetmiş, oyuncular - dan biri de hiddetinden derhal biçare şe- beği boğmuştur. Profesyonel güreşcilere ilân 'Türk Spor Kurumu Güreş — Foderasyo - nundan: Profesyonel güreşellere lisans ve - rilecektir. Lisans almayanlar Türkiye pro - fesyonel güreş şampiyonluğuna ve Türkiye- de yapılacak profesyonel müsabakalarına iş- tirak edemiyeceklerdir. Lisans almak için Ankarada Türk Bpor Kurumu Güreş Federasyonuna üç adet sika fotografile soyadını ve doğum yeri tarihirri bildiren bir mektubla mürâcsat et- mek küfldir. Mektubda adres sarih olmalı - dir. Lisanalar adrese gönderilecektir. SÖON POSTA İngiltere Kral Kupası finalinden intıbalar Penaltıyı atan Maç anlatıyor: “Geri çekilip te koşmıya başlayınca niçin koştuğumu tayin edemedim. Kaleye şüt çektiğimi hatırlıyamıyorum. Sağ ayağımın iç kısmının topa değdiğini ve tın diye bir ses çıkardığını duyar gibi oldum. Top ağlara takılıncıya kadar uzun saniyeler geçti,, Penaltı haksızlıkla mı verilmişti? Londra (Hususi surette giden arkada- şımızdan) — Geçen sene bin müşkülâtla elde ettiğim kupa maçının bileti için bu sefer pek ümidsizdim. Tallinde yapılan güreş maçlarının geç başlaması yüzün- den kral kupasından bir gece evvel Lon- draya geldim. Cumartesi sabahı pek ümidsiz bir şe- kilde futbol cemiyetinde umumt — kâtib Mister Ransı görmeğe gittim. Geçen se- na dişini söker gibi davetiye aldığım Mis- ter Rans beni görünce şaşırdı. İstanbul- dan Londraya maç seyrine geldiğime bu sefer hayret etmiyen kâtibi umami kimin için ayırdığını bilmediğim davetiyeyi ve- rirken gelecek seneki maçın davetiyesini de temin etmeği unutmadım. Bir bilet için bütün İngilterenin birbi- rini yediği, hele Vembleyin kapısında kedi ciğere bakar gibi melül melül bek- liyenleri düşündükçe bu kadat yaver gi- den talihime doğrusu ben de memnum ol- dum. Buraya kadar gelip te bu maçı gör- meden İstanbula dönmek doğrusu yazık olurdu, * Maç sabahı Londra sokaklarını mavi beyaz kordelâlhı Preston ve düz beyaz koördelâlı Hudersfield taraftarları doldur- muştu. 12.15 de açılan stadda İrlanda, İs- koç muhafızlarile, anavatan dananması bandosunu ve muhtelif eğlenceleri geçen seneden bildiğim için erkenden soluğu Vembleyde aldım. Preston ve Hüuders- field şehir ile İngilterenin muhtelif yer- lerinden gelen halkı stada taşıyan yeral- ti trenlerinde gene nefes almak müm- kün değil. Her türlü eğlencesile bir panayır ye- rini andıran Vembley Parkı dolduran Penaltıya sebeb olan kasdi düşürmenin fotografla tesbit edilen şekli halk, stada girip çıkan 95 bin kişiyi gey- redebilmekte bile zevk aradığı için yol- lar ana baba günü halinde sel gibi akıp duruyor. Harb malüllerinin çelgı grup- ları, cazband takımları kırk gün kırk ge- celik düğün manzarasile ortalığı çınla- tıp neş'e saçıyordu. Doksan dakikalık bir futbol, Londrayı yerinden oynatmağa kâ- fi bir sebebdir. Halkm büyük alâkasına tercüman olan gazeteleri burada görmeli, İsimleri meç- hulümüz olmıyan bütün maruf gazeteler portatif makineleri Vembley Parkın ge- niş meydanına yerleştirmişler, maçın mneticesini bütün memlekete soatile bil- dirmek için son saniyeyi bekliyordu. Staddan çıkan halkın eline en büyük mu- harrirlerin maç hakkındaki kritiklerini tutuşturuyordu. Stadın üzerinde uçan tayyarelerin he- men hepsi birer gazetenin reklâmini ya- pıyor, Muhtelif stadlarda yapılan maçla- İngiltere kralı, galib Preston takımına kupayı verirken Rengârenk balonlar, şemsiyeler, kü...- lar, koca koca kaynana zırıltılarile sta- da girdik. Bu seneki yerim sahanın tam ortasına isabet ettiği gibi sahaya da çok yakın. Birbirini takib eden bando, şarkı ve eğlencelerle saat nasıl Üçü buldu şaştım. Stad artık benim için de yabancı olma- dığından tanıdık bir göze rastgelebilir miyim diye etrafıma bakınırken Fener- bahçenin eski antrenörü Cimi Elyolu gördüm. Seslendiğim zaman hayretinden donakaldı. Oğlile yer değiştirip yanyana oturdum. İstanbuldaki maçlardan, - bil- hassa Fenerbahçenin vaziyetinden sordu. Etraflıca konuştuk... Üçe an var.. Mutad olduğu üzere kral altıncı Jorj açık gri bir elbise giymiş ol- duğu halde evvelâ locasına bilâhare sa- haya geldi. Prestan ve Hudersfield oyuncuları yan- yana ve hakem vo yan hakemlerin arka- sında kralın bulunduğu yere kadar gelip karşılıklı dizildiler. İngiliz 1rarşını ©- yuncuların krala takdimi takib etti. Ve saat tam üçte oyun başladı. Geçen sene kupa finalinde Sunder- landa mağlüb olan Preston North End be- rabere kaldıkları için yarım saat uzıyan iki saatlik bir oyundan sonra kazandık- Jarı kupayı omuzlayıp Prestona götür- meğe muvaffak oldular. Preston 1889 se- nesinde Volverhampton takımını 3-0 ye- nerek bir defa daha kupayı kazanmış ve şimdi ligde dördüncü vaziyette bir ta- kımdır. Bu takımda İskoçya milli takımında yirmi gün evvel İngiltere milli takımına karşı oynamış dört mühim oyuncu var- dır ki bunlardan biri sol müdafi, sol mu- avin, diğer ikisi de iç oyunculardır. Hudersfield takımında ise eyın on ü- çünde Almanyaya karşı oynıyacak İngi- liz milli takımının sol ve merkez mua- vini bulunmaktadır. Preston hücum hattının kuvvetini tak- dir eden Hudersfield takımı merkez mu- avinleri meşhur Yungu üçüncü müdafi o- larak iki müdaflin arasında oynatmış ve bu sayededir ki Preston takımının her fırsatta coşan hücum hattının bütün teh- likeleri bu hat üzerinde kesilmiştir. Doksan dakikalık oyunda iki taraf ta bir tek sayı yapamadı. Bunda her iki ka- lJecinin oynadığı büyük rolleri unutma- mak |âzımdır. Yarım saat uzatılan oyu- nun neticesine tam iki dakika varken Fenerbahçenin antrenörü artık çıkalım rın neticelerini takib etmek hayat, me-|dedi, razı olmadım. Nitekim son dakika mat kadar herkesi alâkadar ediyor, içinde ikan Preston sağ içinin bir hücu- munu bütün oyun esnasında harixulâdt sert oynıyan Huderafield takımının kâf* tanı Yung hatalı bir şekilde kesti. Oyunun canını alan düdük öttüğü Zü” man 95 bin insanın nefesi birden kesil* di. Telâfisi gayri mümkün bir bhata, bili* de bir ihtimal ile penaltının dışarı gil” mesi veya kaleci tarafından tütulmasilt ancak kapanabilecekti. Oyun esnasında gerile gerile şüt atallı kırk yardalık frikikten gol yapan İngilli oyuncuları penallı kaçırırlar mıydı miyorum. Penaltı çizgisine yerleştirilef top bütün nazarları üzerine çekmiş taraftan birine buyram yaptıracaktı. On yarda gerilen sağ iç Maçın kuv* vetli darbesini yiyen top iki üç saniye eV” velki azametini kaybetmiş ağların içindt süklüm büklüm söünüvermişti. Ortaya gelen top iki ayak arasında dü" laşacak kadar bile zaman bulmadan bi* kem Preston Norih End takırrının galt biyetini ilân eden düdüğü çaldı Talihsiz Hudersfleld çarşamba — gütü ikinci bir maç yapmak fırsatını kaçırmifı Prestan için yapılan coşkun tezahürat # rasında büsbütün şaşkına dönmüştü. Kırk dokuz sene sonra ikinci defa Kü payı almağa muvaffak olan Preston ikrü* liçeden madalyaları, kraldan kupayı mış ve Macth arkadaşlarının omuzlarıi Ü” zerinde soyünma odasına kadar — taşli” mişti. Preston takımı 1922 senesinde Stafif ford Bridg stadında kendisini bir — sıfif mağlüb eden Hudersfieldi ayni sayı faf” kile mağlüb ederek on altı sene sonra TÜ vanşını almış oldu. Fakat iş bununla bitmedi. Birçok mü” nekkidler, hakemin verdiği penaltı ceti” sına itiraz etmekte ve bu iddialarını esnasında çekilen fotograflarla isbata 47 lışmaktadırlar. Gördüğünüz resim, f çekilmiş olan maçın Prestonun kazanm” sına sebebiyet veren sahnesini — göstt” mektedir. Sol tarafta siyah pani Maç Hüdersfield kaptanı tarafından yat düşürülmektedir. f Bu favul yüzünden, penaltı cezas) Wf rilmiş ve Maç ta Prestonun galibiyet #7 lünü atarak, klübüne kral kupasını KF zandırmıştır. (Devamı 14 üncü sayfada) pen- Spor haberlerimiz bu- rada bitmemiştir, 14 üncü sayfamıza bakınız!