20 Mayıs 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

20 Mayıs 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

SON POSTA dekar nazarı dikkati celbedecek ka- ane Âdeta insanın, kardeşinin ba inden fazla bir teessür duymadı- hükmedeceği geliyordu. ru bir sesle, kelimelerin üzerinde 4 dura; Güm Alahi efendim, ne diyeyim... €sile söze başladı. Kardeşimin Bi, hiçbir düşmanı yoktu. Gerçi zih- Yin Perişan ama bu hususta sizleri ten- Mek hiçbir hatıram olabileceğini miyorum. tep komiser bir (ki saniye düşündü, 78 Suallerine devam etti: Yala, cla maktulün evleneceği gece Wi buluyor, Bu itibarla cinayet sebe- Bu ye akla ilk gelen şey düğündür. Usüsta ne buyurulur? Suali anlamadım, efendim. Sa Bu düğünün yapılmasını istemi- bir şahıs, yani Kenan beyin bir ra- var mıdır? cevab vermekte acele etti: e münasebet? Kat'iyen! Her hal- Münüz ve böyle bir rakib yok. Düşü- — ki biz onun kardeşleriyiz... Canım efendim, sualimi yanlış an- ğin. Ben bu evde demedim, mi? Ever ei, Znhetmiyorum. Daha doğrusu < ,*y bilmiyorum. aj, , “man bey, bize (Hayalet) imza- dar, rilen bazı tehdid mektubla- bahsetmişti, daş nana tehdid mektubları mi gön- Yok, i8? Ne diyorsunuz? Hiç haberim bize bunlardan bahis Me medi Pek garib... mektublardâni imza ile &vini- ag dir münasebet bulmuyor musu- laç Evet, buraya (Perili konak) diyor- Br, I Ben böyle şeylere inan- Yarayı kat bunun elbette bir sebebi İz, Sebebi? Evet, sebeb denebilecek İğ, #Yler var. Fakat bu uzun bir hi- Xi Mir Hâdise ile alâkadar olabileceği- Bey tniyorum. Drug, “miser Rıdvan Sadullaha boktı. eyi aPtığı belirli belirsiz bir işaret o, War elti: arar yok. Hüdise ile alâkadar ol- De Baha Bey. Lütfen bize anlatınız! <mlı bir tedkik doktorun süküne- olduğunu meydana çıkarı- tak 'ecanını yavaş yavaş artık o Ürde, Yememeğe başlamıştı. van ce- keten mendilini «ikardı. Riya biriken terleri sildi. Sonra an- <2 başladı: Yay, Evimizi ve zuhitimizi kaplıyan bu yarı korkunç hava baba- geçen bir aşk macerası- eSticesidir. Diyebilirim ki biz bu günahını çekiyoruz. Evet, Belki de bu son facia da © dahın bitip tükenmiyen ceza- biridir. Baba cinayet denebile- İşledi ve bunun bütün ava- başka vicdan azabı da evlâd- yüklendi. Abdülhamid devrinde ge- babamın kurulmuş bir aşk r etmesile başlar. Ba- Pâşa, belki bilirsiniz, belki yoktur; meşhur Fehim Samimi arkadaşlarından bi- M hayatı onunla birlikte menhus haile de gene 0- sâyesinde oynanmıştır. Ba- ğinde bir kızı seviyor, fakat bele görmüyor. Aradan » babam Fehim paşa sa- ür ve kudretli bir şahsi- * SE gençlik aşkını kalbinden dığı için vaktile sevmiş ol- i arayıp araştırıp bulu- genç bir bahriye zabiti Yeni evlenmiştir ve kocasını tedir, Miş eği Karamanını artık babam di- Le Sabur paşa olarak zikrede- ZE ZE in ; ME ? # 7 Z İs STEBİTİFİİ, Tim 1 Z di, > “ bur paşanın bütün hiddet Hayaleti İce kenanan ilk perdesi Bu u d, baik tarafından verilen isim arasın | Devamlı bir tedkik doktorun sükünetinin zahiri olduğunu anlatıyordu damarlarını kabartıyor. İçinde şiddetli bir intikam arzusu uyanıyor. Fehim pa- şaya vaziyeti anlatıyor ve bunu müte - akip mel'unane bir plân kuruyor. Bahriye zabitinin padişaha suikasd zırlıyanlarla birlik olduğu hakkında ikalar uyduruluyor ve zavallı genç koca evlendiğinin haftasında bir gece tevkif edilerek Fizana sürülüyor. Ayni gece zavallı gelin de evinden kaçırılıyor ve Sabur paşanın kolları arasına atılı. yor. Bu hakiki dram netic: de genç kadın çıldırıyor. Buna rağmen babam- ls evlendi Or, Efendiler, bu kadın bizi doğuran ka- dındır, validemizdir ve facianın böyle- 36 sene evvel teşrini»- “e! ayınm 3l inci günü akşa- mı oynanmıştır. Serkomiser heyecanla atıldı: — Ne garib tesadüf! Bu facianın tam senei devriyesinde bulunuyoruz. Sa- bur paşanın büyük oğlu ayni gece kat- lediliyor! — Ben de sizin fikrinizd. dim, çok garib bir tesadüf... — Lütfen devam ediniz, Baha bey. Facinnın ilk perdesi böylece kapandı, İdediniz... Ya müteakıb perdeler? — Aradan yirmi uzun yıl geçti. Ni- rim efen-| hayet Sabur paşa hayata gözlerini ka- padı ve bu tarihten itibaren evde bütün aile halkına korku salan bir hayalet hi- küâyesidir başladı... Fizana sürülen ve orada ölen bahriye zabiti güya hortla- miş... Geceleri aynen ona benziyen bir hayalet kırmızı fesi, siyah ceketi, beyaz pantalonu, parlak düğmeleri ve apület- leri ile ev dahilinde dolaşıyor, annemin odası önünde uzun uzun duruyor, Sa- bahın ilk ışıkları ile ortadan kaybolu- yormuş. Serkomiser, doktorun sözünü kesti: — Aile bu hayaletten şimdiye kadar bir zarar gördü mü? — Hayır... Kat — Siz kendisi — Hayır. — Kim gördü? — Galiba benden başka herkes... — Affedersiniz, doktor. Mübhem kalan bir nokta var, Bu evde Fizana sü- rülen bahriye zabitini valideden baş- ka tanıyan olmaması lâzım. Hayaleti görenler böyle bir müşabeheti nasıl id- din ediyorlar? — O günleri yaşıyanlardan validenin ihtiyar dadısı da sağ... O da bu eve an- nemle beraber getirilmiş. Belki rivayet ondan çıkıyor. (Arkası var) gördünüz mü? RADYO Bugünkü program İSTANBUL 20 Mayıs 1938 Cuma Öğle neşriyatı: 1230: Piâkie Türk musikisi, 1250: Hava- dis. 13.05; Plâkla Türk musikisi. 1830: Muh- telif plâk neşriyatı Akşam neşriyatı: 1830: Plâkla dans musikisi, 1915: Konfe- rans: Ali Kömi Akyilz (Çocuk terbiyesi), 19, 56: Borsa haberleri, 20: Muzaffer İlkar ve arkadaşları tarafından Türk musikisi ve halk şarkıları. 2045: Hava raporu. 2048: Ö- mer Rıza tarafından arabea söylev. 21: NI- nal ve arkadaşları tarafından Türk musikisi ve halk şarkıları, (saat Ayarı). 2143: Orkeş- 2215: Ajans haberleri, 22.90: Plâkla s0- ar, opera ve operet parçaları, 2250 Son haberler ve ertesi günln programı. o ANKARA 20 Mayıs 1938 Cuma Öğle neşriyatı: 1230: Karışık pid neşriyatı, 1250: Plâk: Türk musikisi ve halk şarkıları. 1818: Dahl ve barici haberler. Akşam neşriyatı? 1830: Karışık plâk neşriyatı. 19.15: Türk müsikisi ve halk şarkıları (Hikmet Rıza ve arkadaşları). 20: Sant âyarı ve arabca nej- riyat. 20.18: Türk musikisi ve halk şarkıları (Handan ve arkadaşları), 21: Saksofon solo: (Nihad Esengin). Piyanoda (Marssi Bİ). 21. Samsunda bir temsil Bamsun (Hususi) — Halkevi temsil şubesi (Gönül Masalı) isimli eseri büyük bir mü- vaffakiyetie temsil etmiştir. Piyes Iki gün üstüste oynanmış ve iki bin- den fazla halk eseri büyük bir zevkle temaşa etmişlerdir. Finlândiya milli güreş takımı geliyor Estonyada yapılan Avrupa güreş şampi- yonasından sonra memleketimizde büyük bir müsabaka tertibini düşünen güreş federas- yonu sık sik şimal memleketlerile temas yap- mağa karar vermiştir. Bu maksadla Eston- yada Finlandiyahlarla yapılan konuşma- lar müsbet bir şekilde neticelendiğinden ya- kında İstanbul ve Ankarada İki memle- ket arasında mühim güreş müsabakaları ya- pılacaktır. 11 ve 12 haziranda yapılacak müsabaka- lar Helsinki, İstanbul ve Ankara şehirle” ri maçı namı sltında yapılacaktır. Finlan- diya takımı yedi güreşci, bir idareci ve bir ha» kem olarak dokuz kişlden mürekkeb olacak- tar, İlk müsabaka İstanbulda yapılacak, o ak- 4m Ankaraya hareket edecek olan tükim er- tesi gün İkinci müsabakayı yapacak» tır. 1-2 kilo tolerans kabul edilmiştir. Müsubukaların ikisi Greko Rumen, biri serbest güreş olacaktır. Turnuva şeklinde ya- pilmiyacak olan bu müsabakaların biri Tür- kiye - Finlandiya arasında resmi diğer ikisi hususi müsabaka olacaktır. Müsabukalarda hakemler dalma 2-1 şek- dinde değişecektir. Güreşcilerin beraber geğirecekleri hake- min masrafını kabul etmediğimiz takdirde Finlandiya takımı memleketimize gelmiye - cektir, Ayni zamanda her hangi bir sakatlığa maruz kalmamak için serbest güreş yapmak İstememektedirler, Galatasaray - Edirne lisesi , maçı berabere neticelendi Edirne, 19 (Hususi) — Galatasa - ray - Edirne lisesi maçı 2 - 2 berabere neticelenmiştir. İki Jise talebeleri ara - sında yapılan völeybol müsabakası az farkla Edirneliler lehine neticelen - miştir, Marmarada yeni bir spor klübü açılıyor Erdeğin Marmara nahiyesinde «Genç- lerbirliğis adı altında bir spor klübü a- 19 Mayıs hayra (Büş tarafı 12 inci sayfada) yecanla dinlemişler, ve coşkun tezâhü - rütta bulunmuşlardır. Şeref stadında Şeref stadında yapılan şenliklere Bey- oğlu ortadan 60, Boğaziçi lisesinden 90, Beykoz ortadan ve Beşiktaş ortadan 30 zar, Hayriye lisesinden 60, İnönü kız ortadan 120, Işık lisesinden 85, Kandilli kız lisesinden 150, Okullar Güneşi ve Sel çuk kız enstitüsünden 60 ar talebe ol - mak üzere 750 kız, Beyoğlu ortadan 60, Boğaziçi lisesinden 120, bölge san'at er- kek okulundan 90, Beykoz ortadan 30, Emirgân ortadan 60, Gâzi Osmanpaşıdan | 60, Hayriye lisesinden 95, Işık İlisesin - İşinden 60 talebe olmak üzere 870 erkek İalebe iştirak etmiştir. Merasim saati yak- Jaştığı zaman Şeref stadı hıncahınç halk- la dolmuştu. Evvelâ kız talebeler, bilâ - hare erkek talebeler stada girerken u - zün uzun alkışlandılar. Merkez komutanı Tümgeneral İhsan, Beşiktaş kaymakamı, | maarif, Parti, Halkevi, teşekküller mü.) messilleri talebeleri gezip gördükten sonra geçid resmi yapıldı ve merasime İstiklâl marşı ve 'Türk bayrağının direğe çekilmesi ile başlandı. Bundan sonra kürsüye Beşiktaş kay- makamı, bilâhare bölge san'at mektebin- den 513 İbrahim gelip birer nutuk söyle- diler, Evvelâ kız talebeler sahada yer al- İdılar ve Kandilli kız lisesi muallimlerin- den İffetin kumandası altında jimnastik hareketleri yaptılar. Genç kızlarınızın çevik hareketleri üzün uzun alkışlandı. Kız talebelerden sonra erkeklerin jim - nastik hareketleri başladı. Kabataş er - kek lisesi muallimlerinden Hamdi Seve- nin kumandası altında jimnastik hare - ketleri yapılırken her fasılada tribün - lerden bir alkış yükselmekte idi. Şen - liklere geçid resmindön sonra nihayet ve- rildi ve talebeler mekteblerine döndüler. Fener stadında Kadıköy mıntakası mektebleri de, saat 9.5 du Kadıköyünde Fener stadında toplanmış- lardı. Merasimden evvel, General Osman Tu - fan, Kadıköy kaymakamı Cenab, mıntakn spor şenlikleri başkanı ve Erenköy Hsesi di- rektörü Hasan Mahir ile Halk partisi mü - messilleri tarafından talebe teftiş edilmiş - tir. Bundan sonra bando müzika ile beraber 1900 genç tarafından İstiklâl marşı söylen - İmiş ve Haydarpaşa lisesi | iselleri | sahaya Türk bayrağını çekmişlerdir. istanbul okulları namına hazırlanan bir gelerik Atatürk anıtına konulmuştur. İ Müteakiben Kadıköy kaymakamı Cenab ve Erkek muallim mektebi talebetinden Az- mi tarafından Alatürk'ün Samsaria (ayak bastığı bu büyük günün yüksek mânasını te- barüz ettiren birer söylev verilmiştir. Sonra kiz talebenin jimnastik hareket - leri yapılmış, bu hareketleri Erenköy lisesi #imnastik muallimi Hidayet Atıkol idare et- miştir. Kızlarımızın çok muvaffak jimnastik ha- Teketierinden sonra, Erkek muallim mekte - bi jimnastik muallimi Forbadın idaresinde erkek talebelerin hareketleri başlamış, ayni muvaffakiyetle neticelenmiştir. 'Pribünleri dolduran binlerce balk önün - coşkun tezahüratla kutlulandı İden 95, Kabataştan 210, Okullar Güne -|“ Sayfa 15 mı bütün yurdda Eminönü mıntakasındaki Alemdar Gençler Birliği ve Demirspor klüpleri iştirak etmiş « tr. Evvelâ askeri bando tarafından istiklâl marşı çalınmış, bunu mütcakib sporcular a“ dma Yekta Anıl ve Hülkevi adına Eminönü, Halkevi Başkanı Agâh Biri Levend tara fından birer söylev verlimiştir. Söylevlerden, sonra Alemdar gençler Birliği (Omensuplari tarafından piramid bareketleri oOyapilmış, Halkevi gösterit kolu gençleri de Üniversite Önünde kurulun açık sabnede İstiklâl piyer sini temsil etmişlerdir. Karagümrükte — Karagümrük futbol sahasında da genç » İlik bayramı münasebetile merasim ve tezas) hürat yapılmıştır. Merasime istiklâl marşile başlanmış, Fatih kaymakamı ve Halkevi res isi tarafından gençlik bayramının ehem « miyetine dair birer nutuk söylenmiştir. Bun n sonra, önde Dariişsaaka olmak üzere, sırasile, Hayriye lisesi, Fatih Halkevi, Akın- spor, Duvudpaşa, Karagümrük, Sümer spor gençleri, bayraklarile geçld resmi yapmış « lardır. Bu suretle merasime nihayet (o verilmiş, daha sonra, sahada, Karagümrük - Davud« a ve Sümer spor - Hayriye lisesi takım- ları birer maç yapmışlardır. Davudpaşa Ka» ragümrüğü 3 - 0, Sümer spor Hayriye Hses #ini 1 - 0 mağlüb etmişlerdir. Bundan sonra, Darüşşafaka ve Feneryils maz takımları karşılaşmışlardır. Şehremini ve Bakırköy sahalarında Şehremini Halkevinin Topkapı haricin « deki sahasında ve Bakırköy (sahasında da Halkevlerinin tesbit ettiği proğram dahilin de merasim yapılmıştır. BURUŞMUŞ Buruşukluklar, ihtiyarladığı- mız zaman teşekkül eder. den, çok muntazam bir yürüyüşle ve müzika iştirakile yapılan resmi geçidi O müteakib merasim sona ermiştir. Kadiköyündeki ldman şenliklerine Eren - köy kız İlsesi, Heybeliada mühtelit orta, Ka- dıköy kız enstitösü, Kadıköy 1 inci, 2 inci, 3 üncü orta, Üsküdar 1 inci, 2 nel, 3 üncü orta okulları, Haydarpaşa erkek Jisesi, er - kek muallim mektebi, Üsküdar kız enstitö- sü, ve mıntaka spor klüpleri iştirak eteniş- lerdir Öğleden sonra, gene Fener stadında Ka- dıköy Halkevi başkanı İdaresinde bir spor genliği tertib edilmiş, Fenerbahçe takımı İle Halkevi gençleri arasında da bir futbol mü- sabakası yapılmıştır. Bahriye Gedikli mektebinde Kusımpaşadaki Bahriye Gedikli mekte - binde de dün 19 Mayıs münasebetile eğlen- celer yapılmıştır. Eğlencelerde Deniz ve As - keri iseler komulası, sübaylar ve davetliler hazır bulunmuştur. Şenliklere istiklâl marşi- Je başlanmış, okul müdürünün o nutkundan sonra okul marşı söylermiş, sporcular geçid resmi yapmıştır. Bir küçük talebenin söy - levi bistikten sonra musiki ie toplu beden bareketleri, idman (gösterişli, (o piramld, vokz gösterişleri, çember yarışı, bisiklet ya - rışı, halat çekme sporları yapılmıştır. Bu #- rada soyunup, giyinme ve yatarak (marul yeme oyunları gok alkışlanmıştır. Bilâhsre deniz yarışları yapılmış, müsabakalarda KA- zananlara mükâfat verilmiş ve müdür eğ - leneelerde bulunanlara teşekkür etmiştir. Beyarıd meydanında Bant 16 da Beyazıd meydanında Eminö- çılması kararlaştırılmış ve teşebbüslere|nü Ha'kevi tarafından hazırlanan program girişilmiştir. mucibince yapılan merasime askeri bando, Cilt, bazı hayati unsurlarını kaybeder, bu hayati ve kıymetli unsurları iade edince, gençleşir ve tazeleşir. İşte, Viyana Üni- versitesi profesörü Doktor Stej- skal'in şayanı hayret keşfi bu- dur. «Biocel» tâbir ve genç bay- vanların cilt hüceyrelerinin mer- kezinden istihsal edilen bu kıy- metli cevher, pembe rengindeki Tokalon kremi terkibinde mev- cuttur, Her akşam, yatmazdan evvel kullanınız. Siz uyurken, o, cildinizi besleyip gençleştirir ve buruşukluklarınızı serlân izale eder. Bir hafta zarfında on yaş gençleşmiş görüneceksiniz. Gün- düz için cilt unsuru olan beyaz rengindeki Tokalon kremini kul. lanınız. Siyah benleri eritir, açık mesameleri kapatır ve birkaç gün zarfında en esmer ve sert bir cildi beyazlatıp yumuşatır. BAYANLARIN Nazarı dikketine Satın aldığınız Tokalon kremi varolarının büyük bir kıymeti var- dır, Onları baytinize iade ettiğiniz- de beheri için 8 kuruş alacak, synt iş- #irak hakkını veren bir bilet tek - dim edecektir.