17 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

17 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Amele çocukları için barındırma yeri açılacak Bunun için Fatihte yeni bir bina inşa edildi, diğer semtlerde de ilkmekteblerde odalar ayrılacak Teşrinievvelden itibaren şehrin on beş yerinde talebe barındırma evleri aç caktır. Buralarda amele çocukları anne | we babaları işlerinden dönünciye kadar muhafaza edilecek, çocuklara buralarda ders gösterilecek ve öğle yemekleri ve -| Tilecektir, Fatih mıntakası fakir çocuk -| Akay mehtahlı gecelerde tenezzüh seferleri yapacak Adalar yaz tarifesi her sene tem başında tatbik edilirken adalara gittik- çe çoğalan rağbet üzerine Akay ida: bu yıl yaz tarifesinin 22 hazirandan iti- baren tatbikına karar vermiştir. Yeni tarifede geçen yıllara nazaran daha çok seferler vardır. Önümüzdeki pazartesi gönünden itibaren sabahları saat 8 de Büyükadadan bir direkt posta kalkacak ve köprüye gelecektir. Ayni za- manda Büyükadadan diğer bir vapur da 8 de kalkacak ve 8,10 da Heybeliden mfiş- teri aldıktan sonra gene doğruca köprü- | ye gelecektir. Akşamları da Büyükadaya bir direkt posta yapılacaktı 18,5 da köprüden de doğru Bü: ) bir vapur kaldırılacaktır. Bundan başka saat 18 de kalkan Heybeli, Büyükada ve Yalova seferi de aynen yapılacaktır. Akay, yaz mevsiminde mehtab tenez- | züh seferleri tertib etmeğe karar vermiş- tir. Mehtab tenezzüh seferleri temmuzun | 14, 15, 16, 17 inci, ağustosun 12, 13, 14, 15 inci, eylülün 9, 10, 11 inci gecelerinde yapılacaktır. Bu gecelerde Büyükadadan 21,50 de ve 24 de vapurlar kalkacak, bun-| — lar 225 da ve 2415 de Heybeliye uğra- diktan sonra Bostancıya gideceklerdir. Büyükadadan 24 de kalkan vapurun Bos- tancıda tramvayı olacak ve bu tramvay- la Kadıköyüne gelinerek bu gecelere münhasır olmak üzere saat 1,20 de bir vapur köprüye hareket edecektir. Maliye Vekili şehrimizde Maliye Vekili Fuad Ağralı dün sa - bahki ekspresle Ankaradan şehrimize gelmiştir. Gümrük memurları kursu bitiyor Gaz ve petrol antrepoları talima! - namesinin tatbiki için gümrük me - murları arasında açılmış olan kurs bu hafta sonunda bitecektir. Bu kursa 15 buğ ların fazlaca bulundukları semt! olmak itibarile Fatih 13 üncü ilk mekteb bina- sınım yanında bu işe tahsia edilmek üzere r bina inşa ölunmuştur. a muntakalardaki cukları o semtin ilk mel 4 cak odalarda bulundurulacakları Ankarada büyük bir neşriyat sergisi açılıyor Harf inkılâbımızın onuncu yıldönümü münasebe' Maarif Vekâleti, Ankarada yeni 4| büyük Sergievinde bir kitab sergisi aç - mağa karar vermişlir. Bu serginin hazır- lıklarına şimdiden başlanmıştır. Maarıf Vekâleti yayın direktörü Faik Reşid dün basma yazı ve resimleri derleme müdür- lüğünde İstanbuldaki neşriyatla meşgul hususi müesseselerin mümessillerini top- hyarak kendilerile görüşmüştür. Bu gö- rTüşmede, İstanbuldaki neşri: hususi müesseselerin sergiy iştirak edecekleri ve sergide açılacak müşterek satış mağazası için ne şekilde kitab gönderecekleri hakkındaki vekâlet kararı naşirlere bildirilmiştir. İstanbuldaki naşirler vekâletin bu ka- rarını memnuniyetle karşılamışlar ve tla meşgül ne yolda mümkün olduğu kadar vâsi mikyasta ser- giye iştirak etmiye karar vermişlerdir. 'Türkiyedeki bütün vilâyetlerde de, maarif müdürlükleri vasıtasile, hususi | neşir müesseşelerile temasa geçilmek ü- zeredir. Sergide Üniversite ve mektebler ta - lebe kooperatifleri neşriyatile vekâlet neşriyatı, gazete ve mecmualar da teşhir edilecektir. Sergi önümüzdeki kânunusani içeri - sinde açılacak, yirmi beş gün kadar de- vam edecektir, Bu sergi, on yılda Türkiyede yapılan bütün neşriyatı ve neşriyat hayatındaki inkişaf ve terakkiyi göstermek gayesile tertib edilmektedir. Dilencilerle mücadele Dilencilerin yeniden çoğaldığı gö - rülmüştür. Bunun için dilencilerle mü cadeleden geri kalımmaması memurla- ra hatırlatılmıştır. Dün muhtelif sem:;- lerde 28 dilenci toplanmış, haklarında memur iştirak etmiştir. takibata başlanılmı: - Turistlerin aldatılmamaları için teşkilât yapılıyor Evvelâ her yere dağıtılacak bir broşür neşredilecek ve ç— 195 LİRA aa şehirde yapılabilecek masarif bu kroşürde gösterilecek İstanbul belediyesi turizm şubesi sey - yahların gezmelerini kolaylaştırmak için bir program tesbit etmektedir. Bu za - mana kadar dış memleketlerden gelenler, daha rıhtıma ayak bastıkları esnada dört yanlarınım pul vesaire satanlarla çevril- diklerini görmekte idi. Bu yüzden nereye para vereceğini bilemiyen seyyahlar da şehrimizden bir şey almadan, hiç bir masraf yapmadan dönmekte idi. Diğer taraftan iç memleketlerden gelenler de şehri gezecekleri, şehirde eğlenecekleri — esnada büyük sıkıntılara maruz kalmak- ta, ve ihtiyatsız hareket ederlerse para - larının pek çabuk bitiverdiğini görmek - tedirler. Her şeyden evvel şehri gezen - lerin maruz kaldığı bu müşkülâlı orta- — dan kaldırılacaktır. 6 -- Büu maksadla birçok broşürler hazır - lanmaktadır. Bu broşürlerde şehir da - hilinde tren ve vapurların hareket saat- tir. İstanbulda yüz elliden fazla otel mev- cuddur, Broşürlerde her otelde kaça ka- hnabileceği yazılacak, barlarda, sinema ve diğer bilümum eğlence yerlerinde ne kadar para harcanabileceği ilâve oluna- caktır, Broşürler, bütün vilâyetlere, vapur a- centalarına ve dış memleketlerdeki se - yahat acentalarına dağıtılacaktır. Bu işe şimdiden başlanmış ve İktisad Vekâle - tine bağlı olarak teşekkül etmiş olan tu- rizm ofisi müdürlüğü ile temasa geçil - | miştir. Ankaradan seyahat maksadile İs-| tanbula gelecek, turizm ofisin delâletile Btup, grup İstanbula gelecek, burada tu- rizm şubesi tarafından gezmeleri temin edilecektir. Belediye turizm — şubesinin hazırlamış olduğu broşürlere göre soya- hat edecekler seyahat paralarını Anka - rada ofise yatıracaklar, bir hafta İstan- bulda hiç masraf etmeden gezdirilecek - lerdir. Turizm şubesi bütün vilâyetler - |leri, bilet ücretleri her mesitelerdeki lokanta, plâj fiatları gösterilecek - den şehrimize turist gelirilmesini temin edecek ve bu teşkilât teşmil olunacaktır. Fatihten |h Dün Taşkışlaya yıldırım düştü Maddi zarar 3-4 balya ot yanmasından ibaret Dün öğleden sonra hava birdenbire kararmış ve saât 15 de de şehirde ev - velâ hafif, sonra da sağnak — halinde iştır. Yağmur — saat 18 e| am etmiş ve bu sırada şid - gök gürültüleri olmuştur. yehir nde muhtelif — yerlere yıldıriım düşmüşse de bu — yıldırımlar di hiç bir zararı mucib olmam Bu arada Taşkışlanın ot ambarına da | yıldırım isabet etmiş ve ambarda bu - lunan otlar tutuşarak üç dört balyası yanmıştır. Hâdiseden haberdar edilen itfaly tişerek yıldırımdan mütevel- Ld bu yangın başlangıcını b meydan vermeden söndürmüştür. Iş Bankası İstanbul .. Yer at v ee müdürlüğü İş Bankasının İstanbul şubesi ikinci |müdürü olup Bay Yusuf Ziyanın De - |nizbank müdürlüğüne tayininden son- | İra şubenin müdür vekâletini !fa eden Bay Nejad asaleten İş Bankasının İs- tanbul şubesi müdürlüğüne tayin edil- miştir. İktidar ve dürüstlüğü jle tema- yüz eden yeni müdüre, yeni vazifesin- de de muvaffak olmasını temenni ede- riz, Vali Atina yolunda İstanbul Vali ve Belediye Reisi Mu- İhiddin Üstündağ, yanında Şehir Mecli- si âzalarından Necib Serdengeçti — ile Selâmi Sedes ve belediye iktısad mü - dürü Asım Süreyya olduğu — halde bu sabah limanımızdan kalkan Adriyatika İkumpanyasının Foskari vapuru ile A - tinaya gitmektedir. Vali beş gün Atinada kaldıktan son- ra tekrar İstanbula dönecektir. Beledi- ye İktısad Müdürünün seyahati uzaya- cak, Asım Süreyya, Vali ile İstanbula | dönmeyip, Atinadan Belgrada, oradan da Bükreşe geçecek, bu şehirlerin be - lediye faaliyetini gözden geçirecektir. | Taşdelen ve Alemdağ suları Evkaf idaresince, Taşdelen suyu için Alemdağında yapılacak tesisata aid ol- mak üzere Almanyadan getirtilen ma- kineler gümrükten çıkarılmış, dünden itibaren kısım kısım Alemdağına sevke başlanmıştır. Alemdağında bu makine- lerin montajına yarından itibaren baş- ianacaktır. Karakulak suyu için böyle muazzam tesisat yapılmasına lüzum — görülme- mektedir. Sekiz - on bin lira sarfile bir kaptaj tesisatı yapılması daha muvâfık bulunmaktadır. Herkese uygun NATTANIN Ucuz seyahati 23 Temmuzdan 24 Ağustosa ka- dar Otel, Yemek, Yren, Vapur, Pasaport, bütün vizeler, Eşya nâ- killeri dahil. (Pasaportu olanlar- dan pasaport masrafları indirilir.) Gidiş Köstenceden Dönüş Brendiziden Üçer gün Budapeşte, Berlin, Viyana, Româa | İkadar eden diğer bazı mesail hakkında |lu evinden kaldırılarak namazı Eyüb - |sultan camii şerifinde kılındıktan sonra İzmir fuarı İzmir (Hususi) — 938 İzmir enter-| anbul vali ve bele- ir ve ecnebi davetlidir. heyet, Ankara ve İ: diye reisleri, İstanbu gazetelerin Davetiye listesinde 3000 Açılma töreni 20 ağı 17 de Başvekilimiz Celâl Bay nutkile yapılacaktır. Donanmamızın da açılma töreni günü İzmirde bulun- masıma teşebbüs edilecek Donanma İzmire gelirse Kültürpark'a giden sa- hil üzerinde yer alacak ve geceleyin tenvir edilecektir. Açılma törenini müteakib, gece samt 21 de Kültürpark gazinosunda fuar ba- losu verilecek; fuar komitesi resmi da- | vetlilere 3000 kişilik bir ziyafet vere- cektir. Yeni yıl mahsulünden ilk bakla ihracatı yapıldı Bu yil toprak — mahsullerinden ilk istihsal maddesi olan kuru bakla ilk de fa olarak ihrac edilmiştir. İlk parti o- larak Bandırma havalisinden 9000 Ji- ra değerinde 200 ton kuru bakla muh- telif dış piyasalara gönderilmiştir. Çikolatacılar toplanıyorlar Önümüzdeki hafta içinde Salı günü | İstanbul çikolata âmilleri Milli Sanayi | Birliğinde toplanacaklardır. Bu toplan- tıda beynelmilel çikolata ofisinin yap- | tığı teklifler etrafında görüşmeler ya- pılacaktır. Beynelmilel çikolata ofisi -| nin teklifleri arasında standard, kalite- lerin ve çikolata gramlarının etiket ü- zerine yazılması gibi şeyler vardır. O - fis ayni zamanda çikolata sürümünün arttırılması ve beynelmilel gümrük ta- rifelerinin çikolata sanayiine karşı o - lan tahdidatımı izale için işbirliği tek - lif edilmiştir. Deri sanayicileri toplandılar Dün İstanbul Ticaret ve Sanayi O-| dasında deri sanayicileri bir - toplantı yapmışlardır. Bu toplantıda deri piya- sası hakkında görüşmeler yapılmıştır. Bu arada dericiler deri sanayiini alâ - da görüşmüşlerdir. Onuncu yerli mallar sergisi Bu sene 22 Temmuzda açılacak olan onuncu yerli mallar sergisinin fevka - lâde ve ideal bir sergi olması için ha - raretli bir faaliyetle — çalışılmaktadır. Şimdiye kadar sergiye muhtelif 110 bü yük firma müracaat ederek pavyonla - rinı angaje etmişlerdir. Sergide inhi - sarlar idaresi geçen yıllara — nisbeten daha büyük bir pavyon — kiralamıştır. İdare bütün inhisar maddelerini ve te- ÖLÜM Samsun Eşrafından Merhum ALDIKAÇTI ZADE Rüştü haremi Zülfiye Aldıkaçtı dün rahmeti rahmana kavuşmuştur. Cena - zesi bugünkü Cuma günü saat 11,30 da İstanbul Belediyesi civarında Binbirdi - rekte Askerlik şubesi karşısındaki 1 No, mahalli mezkürdaki -aile kabristanına defnedilecektir. Mevlâ rahmet eyliye: HALE OPERETİ murıcu Yaz temsilleri gün Prag, Münih, Venedik, Milâno, Napoli Birer gün Bükreş, Lalpzig, Dresten, Nuren- berg, Triyeste, Atina Müracaat. NATTA Galatasaray Tel. 44014 18: Cumartesi : Anadoluhisarı 19: Pazar: Beylerbeyi y 20: Pazartesi Narlıkapı Şafak 21 ; Salı: Azak e. 22: Çarşamba : Beşiktaş aile Bahçesinde 24: Cuma ; Bebek Bahçelerinde Başlıyor nın açılma programı tesbit edildi Törene 3000 ;şi davet ediliyor, o akşam 3000 kişilik muazzam bir de ziyafet verilecek kemmülülın: gösterir hazırlıklar Yap * maktadır. Bütün firmalar sergi İŞ hususi mamulât yapmaktadırlar. Alâ “ kadarlar bu seneki serginin bir çok © hetlerden beklenmiyen sürprizleri İ tiva ettil Ankara borsası Açılış- kapanış fiatları 16 -6- 938 ÇEKLER Açılış 623 125,3076 3,4925 6,5916 28,785 69,65 50,64 21,326 114 1376 4,365 6-9225 230015 492 0,9375 2.B6 362725 84. 1226 2367 Kapamı$ Londia - 626 Nev-York Anadolu gm. & 60 peşin A, Gm. * 60 vadeli Bomonti - Nektar Aslan çimento Merkez Bankası '3 Bankası 'Telefon İttihat ve Değir. Şark Değirmeni 'Terkos b & Buğday sert Buğday kızılca Arpa Anadol Misir. beyaz BEĞLncramacaN B BEĞENEESE Peynir kaşar Cemal Sahîr()pel'etı ; Cumartesi Şehremini İnşirah Bahst” —— sinde Marinellâ, — Pazar Yeşilköy İstasyon bahçı esindi Küçük Daktilo. Pazartesi Beşiktaş Suadpark" rinellâ. ea Pek yakında Aşk Resmigesidi ei TAKViM u!"'.