13 Temmuz 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

13 Temmuz 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

$ b genişli; — , Mmak dür Sayfa — *Son Postas nan sabıta mamanı: 14 Vard 10 — Yazan: Sapper “ Polis 'Tabii eğer Madam Polen öldürül - Mmüş olsaydı, herhangi bir şeyi ört bas etmek mümkün olmazdı, fakat şimdi vaziyet böyle değildir. Binaenaleyh dün gece size binbaşı Jimmi Latimer | hakkında söylemiş * olduğum — sözleri | kendinizde saklamanızı rica ederim. — İki hâdise hakkında bir rase- | bet olduğunu mu zanne — Mühakkak bu, böyledir. Aksi hal de tesadüf pek garib olurdu. Mösyö Lidet facianın tam ortasında bulunu- yoruz. Öyle bir facia ki, henüz bütün | de bilinir değildir. Fakat öğ- reneceğiz. Yalmız söylediklerimiz her- kesin kulağına gidecek olursa hareke- timizi zorlaştırır. Otel müdürü inanmaz görünüyordu: — Fakat saklamak, madam Polene karşı doğru bir hareket olur mu? — Bu meseleye bizzat kendisi karar versin. — O halde zabıtaya ne söyliyecek- siniz? — Hakikati, yani yüzbaşı Drum- mondun bir gürültüden uyanarak me- Tak edip koridora çıktığını, madam Po- in oda kapısının zorlandığını gör- nü, ve endişeye düşerek takib et- tiğini, tam zamanında bir facianın ö- nüne geçtiğini söyliyeceğiz, ba: zin üzerindeyiz. naenaleyh hareketimizde serbest kal- maklığımız lâzımdır. Biraz evvel y başıya da söylediğim gibi.bu cinayet | münhasıran bizim zan altına alınmak- | lığımız için tertib edilmiştir. Eğer mu- vaffakiyetle neticelenseydi ben ve ar- kadaşım zor bir mevkie düşeceklik. Bi- naenaleyh polisin bizi rahat akma- sı için mesele etrafında fazla gürültü yapılmamasını isterim. Hâdise sadece bir cinayet teşebbüsü mahiyetinde kal- malıdır. Otel direktörü: — Pekâlâ baylar, istediğiniz gibl ha- reket edeceğim, dedi. Fakat madam Polenin uyuşturucu ilâcm — tesirinden kurtulduktan sonra fikrini söylemesi şartile. , dedi. Sizinle mutabıkım, ya zabıta memurları giriyordu, Standiş arkadaşının kulağına fı imdi temenni edeceğimiz susmasıdır. Standişin temennisi yerini buldu. A- dama sorulan sualler ne kadar mahira- ne tertib edilmiş olursa olsun, hepsi de neticesiz kaldı. Kat hizmetcisi ısrarla susuyordu, nihayet iki polis refaka- tinde hapishaneye yollandı. Otelde a- 'damın odasını araştırmak - va; ile mükellef olarak yalnız bir memur kal- mişti. Araştırmadan da bir netice çıkma- abilen yegâne malümat uyku- andırılan bir başka garsonun i- fadesi oldu, Ona göre suçlu Lui Fro- t ahlâklı, kendisine inanıla- bilecek bir adamdı, bunun içindir ki bütün otelde en kazançlı telâkki edi- len bir katın hizmetine verilmi: Fromak serbest saatlerini nasıl geçir- 'diğini hiç kimseye söylememiş olma- sına rağmen şehrin eski kısmında kâin küçük bir meyhaneye gittiği biliniyor- (du., Bu meyhane ise ihtilâlci fikirler dolu olanların devam ettikleri bir yer- di, müşteriler orada içerler, içtikleri nisbette de söylerlerdi. Polis memuru: — Fakat bu meyhaneyi ben de bi- Tiyorum, dedi ve omuz silkerek ilâve etti: — Gidenlerin orada yaptıkları geve- zelikten başka bir şey değildir. Bir din- Teseniz, heriflerin dünyayı yıkıp yeni- den yapmak kabiliyetinde olduklarına Ananacağınız gelir. Benim anladığım bu yet teşebbüsünün tek âmili hırsız- Hktan ibarettir. Maamafih yarın gene gelirim. Bir defa da madam Polenin bu meselede bizi tenvir edip edemiyece- — ğine bakmak lâzım. Ve üç erkeği selâmlıyarak dışarıya |ne münasebet bulunduğu sualini de u- İnutmamak şartile., Şşüb çıktı. İki arkadaş odalarında biraz is! rahate kayuşmak maksadile merdiven- leri tırmanırlarken Standiş arkadaşı- na: — Polis memurunun bu kanaatte ©-| luşu bizim de işimize gelir, dedi. Şim di hizim yapacağımız şey madam Polen ile polis memurundan evve| konuş- maktır. Drummond düşünceliydi, sordu: — Peki, şu ihtilâlciler kahvesi mü- — Vallahi; hikâyenin tek karanlık noktası budur; Milyoner Çatls Burton ile otel garsonu Luf Fromak arasında — Doğru, yalnız bu suallerin cevab- helenmesin Türkeeye çeviren: Hasman Uşaklığ larını şimdi bulamayız, ben uykusuz- ktan bitkinim, bonsuvar, —-t Drummond madam Potenden bir kâ- ğid getiren garson tarafından uyandı- rıldığı zaman başını yaslığa henüz koy- muş olduğu hissinde idi. Kâğıdda sa- dece: — Hemen salonuma geliniz, denili- yordu. Drummond sür'atle traş olup giyinir- ken pencereden içeriye parlak bir gü- neş dalgası giriyordu, koridora çıkın- ca madam Polenden ayni davetiyey almış olacak olan arkadaşı Standiş ile karşılaştı (Arkası var) MESELELER (Baş tarafı 7 inci sayfada) | yolaa epey gayret göstermişlerdir. Yal - niz, tabiin müelliften şikâyet etmes'ne benim aklım ermiyor. 'Tabilikle zengin olmuş olanlar vardır. Fakat müelliflikle yok. Babıâli caddesin- de en çok eser telif edenler en çok ee tabedenlerin tamamen zıddına — olarak | maddi ve manevi bir perışanlık içinde dolaşırlar. Bundan başka tabilerin pak o| kadar övünmeğe de hakları yoktur sa - nirim. Otuz, kırk sene evvelki tabilerle bu - günküle! ayese edersek netice her Günün Bulmacası SOLDAN SAĞA: 1 — Alış verişte fiat hususunda konuşmak. 2 — Aileler - İskambilde birli - Ondan a- şağı bir rakam. 3 — Kuşun uçmasına yarıyan uzvu - Ka- radeniz ahalisinden bir kısmı, 4 — Rastgelmek. $ — Bulak olmiyan - Bir nota, 6 — Yüz sene. 7 — Dilimiz - Ced, 8 — Kırmızıya benzer bir renk - Mevki. 9 — Şeref - Resim yapan, 10 — Para konulan torba - Hissettirme. YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Temiz - Yanlış. 2 — Düzeltme - Kan emen su böceği. $ — Sanmak - Şehir dışı - İstifham ni- dası. * — Alatranga olmiyan. 5 — Vücüdden deri üzerine çıkan - Bir no- ta, 6 — Bir nota - Sarsıntı. 1 — Ldlanmış - İskambilde birli. 8 — İsim - Kira otomobili. 9 —Bir meyva - Yemek. 10 — Tokun giddi - Fiat kelimesinin iki harfle ifadesi - Lâkin. 2333 aA0 e zaman lehlerine çıkmaz. Moselâ: (Kamu- su Türki) veyahud (Kamusülâlüm) ce - samet ve ciddiyetinde bir eser neşr.ne tabilerde bugün pek az restgeliyoruz. Eğer Avrupalı müelliflerin değerinde bizde müellif yok, denilmek isteniyorsa, ki tabilere benziyen bir kitabcı da gösterilemez. Halbuki içlerinde: — Allah arttırsın, servetleri onlardan hiç te aşağı kalmıyanlar vardır. Muharrirlerin bombardımanı burada bitmiş değildir. Ankara caddesinin mu- or: hasarasına yarın da devam edeceğiz. Nusrat Safa Coşkun Bir doktorun günlük notlarından Güneş banyosu hava banyosu gibi vücu- dü mukavimleştirmediğinden yalnız gü- neş banyosu ile iktifa etmemelidir. Ser. best havada vücüd Azalarının faaliyı artar, Her âzanın olld ile irtibatı vardır. Bıicağı tanzim eden — vücudümüzdeki ci- haz, derimizdeki kan damarlarını idara eden sinirler ile dimağımızdanı idare olu- nur Yapdan hava banyoları — cildii tesir edince kan damarlarını idare © sinirlerin faaliyetini artırarak bu ' su- retle kanın deveranını faaliyete getirir ve tanzim eder. Dolayısile iştihayı artı- rır. Fikrin ve hissin tekâmülüne yardıun eder, Keza hava banyosu cildin âsübinı mukavemetleştirdiğinden cildi idare eden kan damarlarının soğuğa ve sıcağa kar- Şı çabuk mütçessir olmamasını ve daya- nıklı olmasını temin eder, Hertgün on da- kika vücudü ovarak yapılan masafların da tesiri vardır. Serbest havada kısa bir müddet yapılan güneş banyosundan sonra kuru kuruya ovmak vücudün mu- kavemelini artırmak için faydalıdır. Bu suretle etlerine ve derisine kan hücum ettiğinden iç âzalarının bühassa ciğer- lerinin kanın cilde doğru gitmesini te- min ederek kanın deveranmı artırır. ve dolayısile cild hücrelerini temiz kanla yı- kayarak sağlamlaştırmış olut. Cevab isteyen — okuyucularımızın — posta pula yollamalarını rica ederiz. Aksi tak. dirde istekleri mukabelesiz kalabilir. Nöbetci eczaneler Bu gece nöbetei olan eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Esad). Beyazıdda: (Hay- dar), Samatyada: (Teofilos), Eminönün- de :(Aminasya). Eyübde: (Arif Beşir), Fonerde: (Vitali), Şehremininde: (Nü- zum), Şehzadebaşında: (Ünivorsite), Ka- ragümrükte; (Kemal). Küçükpazarda (Hikmet Cemil), Bakırköyünde: (Moer- kez). Beyoğlu cihetindekiler: İstiklâl caddesinde: (Galatasaray - Ga- rih), Galatada: (Hidayeti, Kurtuluşta: (Kurtuluş). Maçkada; (Feyrl). Beşiktaş- ta: (Süleyman Receb). j Boğasiçi, Kadıköy ve Adalardakiler: Üsküdarda: (Ömer Kanan), Barıyerde: (Osman). Kadıköyünde; (Sıhhat - Rı- fat), Büyükadada: (Halk), — Hoybelide: Yapı işleri ilânı Nafıa Vekâletinden: K lisesi — inşaatıdır. /1/938 Çarşamba günü saat 11 de Nafia Vekâleti Yapı İşleri Eksiltme Komisyonu odasında kapali zarf usuliyle yapılacaktır. 8 Eksiltme şartnamesi ve buna mi c kabilinde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden alınabilir. 4 — İsteklüer 29198 liralık muvakkat teminat vermeleri ve Nafia Vekâletin - den alınmış müteahhitlik vesikası j)brazı ve buna benzer bir defada yaptlığı en inşaatın bedeli en az 400000 liralık olması ve isteklinin bizzat diplomalı yüksek mühendis veya mimar olması veya bu şartları haiz olan bunlardan biri- Bile müştereken, teklif yapması ve mukaveleyi birlikte imza etmesi lâzımdır. 5 — İstekliler teklif mektublarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat ev - veline kadar Yapı Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde teslim edeceklerdir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. Kimyager alınacaktır. Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğünden : Umum Müdürlük teşkilâtında istihdam edilmek üzere kimyager alınacaktır. İsteklilerin bizzat ve Ankara haricindekiler istida ile mürâcaat ederek şartları öğrenebilirler, — <4018> İstanbul Belediyesinden: büyü 42237 «4162> İlk teminatı ——— 270 Senelik muham- men kirası Kapalıçarşıda Hacıhasan sokağında 14 No. dükkân 36 Arnavutköyünde Lütfiye mahallesinde EBiçi sokağında 23/47 No. ev. 3 3,15 'Tepebaşında Meşrutiyet caddesinde 12 No, dükkân. 136 10,20 Yukarıda semti, senelik muhammen kiraları yazılı olan mahaller “ayrı ayrı ki- raya verilmek üzere açık artırmaya konulmuştur. Şartnameledi Levazım Müdür- lüğünde görülebilir. İstekliler hizalarında gösterilen ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 14/7/938 Perşembe günü saat 11 de Daimi Encümende bu- lunmalıdırlar. () (4051) Müsabaka imtihanı Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankasından: 1.— Bankamıza müsabaka ile <10» müfettiş namzedi alınacaktır. 2. — Bu müsabakaya girebilmek için Siyasal Bilgiler veya Yüksek İktisaa ve Ticaret okullarından veyahud Hukuk Fnkültesinden veya bunların yabancı mem- leketlerindeki muadillerinden diplomalı olmak lâzımdır. 8. — Müsabaka 7, 8 ve 9 Eylâl/938 günlerinde Ankara ve İstanbul T. C, Ziraat Bankalarında yazı ile yapılacak ve kazananlar Teşrinievvel içinde sözlü bir im- tihana tâbi tutulacaktır, 41 — Müfettiş namzedlerine «140> lira aylık verilir. Askerliklerini yapmak Ü- zere ayrılan müfottiş namzedleri askerlikten avdetlerine kadar maaşsız mezun sayılırlar. Müfettiş namzedleri iki senelik bir slajdan sonra müfettişlik imtihanına — tâbi tutulacaklar ve kazanırlarsa «175> lira aylıkla müfettişliğe terfi ettirileceklerdir. «Yehi kanunumuz mucibince bankamız memurları da tekaüdlük hakkını haiz- dirler.» 5.— İmtihan programı ile sair şartlan gösteren matbualar Ankara, İstanbul ve İzmir T. C. Ziraat Bankalarından elde edilebilir. 6. — İstekliler, aranılan vesikaların asıllarını veya noterden tasdikli suretle- rini bir mektubla Ankarada Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası Teftiş Heyeti Reisliğine vermek veya göndermek suretiyle müracaat etmelidirler. Bu müra- caat mektubiyle vesikaların en geç 24/8/ 938 tarihinde Teftiş Heyeti Reisliğine gelmiş olması meşruttur. — <2391> 4402 İstanbul Belediyesi İlânları Belediye ve müesseselerine Tüzumu olan 106350 kilo mangal kömürü açık ek- silkmeye konulmuştur. Bir kilo mangal kömürüne 4 kuruş 23 santim bedel tah- min edilmiştir. Listesile şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülebilir. İstekli- ler 2490 No, lı kanunda yazılı vesika ve 338 lira 99 kuruşluk (İk teminat makbuz veya mektubile beraber 15/6/938 Cuma günü saat 11 de Daimi Encümende bu- lunmalıdırlar. — (İ.) — (4049) Gayet modern biçimde, Gri ve beyaz fanilâ pantalonlar, Fantazi fanilâ pantalonlar, Palmbeach (sinye) pantalonlar, Keten ve pamuklu pantalonların Zengin şık çeşitleri Reklâm fiatına Boyoğlunda BAKER Mağazalarında Son Posta . Yevmi, Siykel, H_ı!.ı?ve Gasetesi | Yerebatan, Çatalçeşme sokak, 25 İSTANBUL Gazelemizde çıkan yanı ve resimlerin — bütün — hakları mahfuz ve gazetemize aiddir ABONE FIATLARI 6 |3 E 710 | 270 800 | 800 Abone bedeli peşindir. Adres değiştirmek 28 kuraştus, Gelen evrak geri verilmez. Hânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevab için mektublara 10 kuruşluk Pul ilâvesi lâzımdır, # Posta kutusu : 741 İstanbul Telgraj : Son Posta 'Telefon : 20203 vessanenLacASANENAK e cenSnnnA! Dr. BESİM RUŞEN Corrabpaşa bertanesi dabiliye mütehansısı ÇARŞIKAPI TRAMVAY DURAĞI Eğe Tiyatrosu Temsilleri Nureddin Genç ve arkadaşları Bu akşam Taksim Altıntepe bahçesinde KAN Facia 3 perde Varyete - komedi ir w CemalSahirOpereti Perşembe Kasımpaşada — Mechul Serseri, Cuma Halıcıoğlunda Daktilo