7 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

7 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Kü PLÂJDA Bunları yapmayınız (Adaleleriniz ne kadar kuvvetli olursa olasun Hergülvâri hareketler yapmayınız. Güneşe birdenbire çıktınız, Bu yüzden de derileriniz soyuluyorsa onları teşhir etmekten çekininiz. Vücudünüz çok kıvrak olabilir.. fakat plâjda canbazlık yapıp vücudünüzün kıv- | , raklığını isbata kâlkmayınız. Yüz tuvaletinin Esas şartları a) Göz altlarının çizgilenmemesi, çiz- &i varsa azalması için akşamları yatarken buralara yağlı bir krem sürmelidir.Hiçbir vakit gözü uğuşturmamalı, hele alt ka- pağa - krem sürme haricinde - hiç do- kunmamalıdır. Kremi de dafma gözün dışından içeri doğru hafif hafif sürme- K, eli gözün pınarından dışarı doğru gö- türmemiye dikkat etmelidir. b) Ekseri kadınların burnunun ucu parlar, Pudra tutmaz. Bu parlaklığı gi- dermek için şu basit ve ucuz ilâcı yaptı- rıp sürmelidir: 60 ge. Eter 2 gr. “Mantol 6Ü gr. Alkol (Alkol) ün (90) derece olması şarttır. c) Saçları çabucak yağlanan kadınlar, bu yağdan kurtulmak için sık sık yıka- nırlar. Halbuki ne kadar çok yıkanılırsa güddeler © kadar bol yağ ifraz eder. Ne olursa olsun haftada bir defadan fazla yı- kanmamalıdır. Yağlanmanın önü daha kolay bir usulle alınır: Saçları yıkadık- tan sonra bol limon suyu dökmeli, SON POSTA l Bu şık akşam elbisesi siyah maro- kendir. Etek büzgülü ve boldur. Üs- tünde brode taftadan bir bolero vardır. Bu elbise akşam yemeklerinde giyilir. Ğİ SOKAKTA Koyu mayi ipekli emprimeden tay- yör. Kumaştan kesilen yuvarlaklar ya- kanın etrafıma ve kemerin önüne kon- müuştur. Yeni kuvafürler, yeni şapkalar, yeni baş süsleri/ Üyku muntazam Esmerler için Epey zamandır duyuyoruz, saçlar yuk- seliyor. Fakat bizde bu moda nedense henüz kendini gösteremedi. Yeni her şey hem sevilir, hem yadırganır, Halbuki son kuvafürlerin yadırganacak hiçbir tarafı yok.Bir defaomuzlara dökülen kıvır kıvır saçlara nâazaran daha basit, daha pratik. Özden, yandan, arkadan bütün saçlar hep yukarı taranacak « hattâ icabına göre fırçalanacak - uçları da ya tepede, ya tepoye yakın yerlerde iri, ufak bukle ya- pılacak. İşte son kuvafürlerin umumi ta- <M Bu çerçeve içinde sarışın, esmer her kadın kendine yaraşacak şekilde değişik- likler yapabilir, şu veya bu modeli kabul eğrbilir. Son kuvafürlerin hangileri esmerlere, hangileri sarışınlara yaraşır? Her saç modası, umümüyetle sarışın Ve esmerlere diye iki kısma ayrılır. Elbise, şanka modası da biraz öyle değil midır? Pu yaz saç modellerinden sarışınlara yaraşanlar şunlardır: 1 — Tepesi ufak ufak ve sık bukleli ku- valürler, 2 — Verev sık dalgalarla arkaya toralı saçlar. Esmerlere (yani koyu renk saçlılara) yaroşanlar bunların zıddıdır; Alnı açık bırakarak dümdüz arkaya taranan saçlar ve geniş, yassı, seyrek dalgalar, Tek tük iri buklelerle çevrili, düzgün, yapışık tepeler. Bu yeni kuvafürlere hangi şapkalar u- yar? Son saç modasının sevimliliği yalnız pratik olmasından ileri gelmiyor. Enseyi açık bıraktığı için boyunu uzun gösteren N Sarışınlar için bu Buvafür boya da bir incelik ve uzun- luk veriyor. Yüzü de eskisinden daha in- ce gösteriyor, Daha evvelki saç modası ise bunun tamamen aksi idi, Bununla beraber yeni modanın da bü- tün modalar gibi mahzurlu bir tarafı yok değil. Bu mahzur şudur: Bundan otuz, otuz beş yıl önceyi andıran bu şirin moda ©o zamanki vualet, minii başka şapkaya pek uymuyor. Önü alma doğru eğilmiş, küçük bir kanotie ile fev- kalâde hoşa gittiği halde ber türlü relve, tok, türban vesairenin altından tuhaf gö- rünüyor. E tabii... Her yeni saç, yeni şap- ka ister. Yüzünüze yaraşan bir kuvafürü kabul etmek için şapkanızı değiştirmek- te neden tereddüd edersiniz? Bahusus kanotie ne öyle fevkalâde bir şapkacı eli- ne ihtiyaç gösteren orijinal bir şapkadır, ne de yakışması zordur. Yeni baş süsleri: Şapkanın - saça uyarak - mahdud bir şekil alışı Avrupa kadınlarında yeni bir temayül uyandırdı: Şapkasız gezmek. Bizde de epeyce yayılmış olan bu üdetin de bir kusuru var: Rüzgârın bozduğu sa- çı saatlerle düzgün bir halde tutubilmek. Bunun için Paris'de renk renk taraklar |kullanılıyor. Bu tarakların rengi giyilen tuvalete uydurulursa çok şık görünüyor. Saçlara, da çok yaraşıyor. Maamafih bir İ|değişiklik olsun diye meselâ saçınızın rengine de uydurabilirsiniz. Yahud elbi- senizin süsile bir venkte seçersiniz. Bu ufak tefek noktalar zevke bağlı şeylerdir. Mesele bu beş altı tarağı sokacak yeri iyi seçmek, hem onları güzel göstermek, hem saçları en iyi tutmalarını temin etmektir. ni kanotielerden | GECE Beyaz tülden gece tuvaleti. Etek çok bol ve uzundur. Belinde iki renk tafta Kemeri vardır. Kemerin rengi açık ye- şil ve kırmızıdır. Çocuk Bakımı olmalıdır Uykusuzluk çocukta anormal bir hal- dir, Derhal gidermiye çalışmalıdır. Ço- cuk muhtelif sebebler yüzünden uyumaz veya rahat uyumaz: 1 — Ya gıda şekli bozuktur. Lüzumun- dan fazla yemeyi âdet etmiştir, azotlu geylere düşkündür. Bu yüzden vücudünde bir zehirlenme vardır. 2 — Yahud sinirlidir. İrsi bir istidad sinirleri zayıflatır, Birincisi arzidir, Ateşli veya ateşsiz, yiyecekten ileri gelen uykusuzluklar, yi- yecek düzeltilir. düzeltilmez ortadan kalkar, Bunun için her şeyden evvel ye- mek saatlerini ve mikdarını tayin etme- . Çocuğun ihtiyacından fazla yememesi: ne dikkat etmelidir. Akşamları et yedir- memelidir, Her yemekte bol meyva kom- Ppostosu, sebze, süt ve ekmek vermelidir. Emzikteki bebekler, günde Üç kere emzirilmelidir. Süt veren kimsenin sağ- lamlığına, alkollü şeyler içmemesine e- hemmiyet vermelidir. Uykusuzluğun ikinci sebebi olan sinir Hk ârzi değildir, devamlıdır. Bunda en |önce düşünülecek şey çocuğun sinirleri- |hi teskin etmektir. 1 — Çocuğu mümkün olduğu kadar a- İçık havada bulundurmalı. Yorulmıyacak |şekilde gülüp eğlenmesini temin etmeli- dir. Yoran ve heyecan veren hiçbir oyu. na müsaade etmemelidir. 2 — Yavrunun sinirlerini yatıştırmak- ta duşun da büyük bir tesiri vardır. Mi- zac ve reaksionuna göre ılik veya soğuk duş. Jlik (35 derece) duş her halde iyi- dir. 8 -— Yatarken bir bardak ihlamur, portakal çiçeği veya Alman papatyası su- yu içirmek de pek faydalıdır. 4 — Sinirli çocukların rahat uyumasın- da maneviyatının da büyük bir tesiri vardır: Çocuğu yatırırken daima tatlı sözler söylemeli, neş'eli şeyler anlatmalı- dır. Gürültülü caddelerden uzakta yatır- malıdır. Yattığı yerde tam bir sessizlik ve keranlık bulunmasına itina etmelidir. 5 — Uykusuzluğa bazan korku da ge- beb oiabilir. Bazan bunu çocuk belli et- mez, İhtiyaten çocuğa büsbütün yalnız yatıycrmuş hissini vermemiye dikkat et- meli, uyuyuncaya kadar başucunda bu- lunmalı, uyuduktan sonra da pek uzağa gitmemelidir. Korkuyor diye ona ne da- rılmalı, ne de onunla eğlenmelidir. Yal- mız olmadığına, korkacak şey bulunmadı- na onu tatlı tatlı inandırmalıdır, ÖS Siyah robları Nasıl süslemeli ? ılara da yaraşır. Her mevsimde ilebilir. Yazın mevsime uyması için beyaz garnitürle süslemelidir. Beyaz ayni zamanda insana genelik ve tazelik verir. Bu model ince vücudler içindir. Çünkü korsajınım plili, kollarının raglan ol- ması, hattâ sentürünün genişliği silüetin en ufak dolgunluğunu fazlasile meydana Çkarır, Zayıflar için eşine az rastlanan bir fırsat sayılmalıdır, DENİZDE Bunları yapmayınız Nefes alırken ağzınızı faraş gibl açma: yınız. Gözünüze suyun bir zararı yoktur. Bu tarzda göz yummayınız, Ağzınıza giden suyu güğümden boşaltıf gibi boşaltmayınız.