9 Eylül 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

9 Eylül 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

— dile, şehir etmesinin temini be Türk varlığının göz on altı yıl önce b (Baştarafı 1 inci sayfada) Dünya kurulalıdanberi geçen bütün asır- ların henüz bir benzerini dahi yaratama dıkları En Büyük Adam, orada, parmağını, Birçin dalgalarla köpüren engine doğru uza- tarak, muzaffer ordusuna Akdenizi, hattâ sade Akdenizi değil, uzun ve parlak bir is- tikbali de aynl mmındı hedef olarak gös- termişti. On altı yil içinde Türk milleti, Büyük Şe- | zü bebeği güzel İzmir, ugün kurtulmuştu z, ister stemez tamamile ona Ve titriyen dudaklarımızdan, ona hitaben şu mealde sözler dökülür: İzmir!. Güzel İzmir!. Mukaddes — yurdun tek taş pırlantası! Bir vakitler senin milli- yetini bile inkâra kalkışan kem gözleri, on al- A yıl evvel, ufuklarında parlıyan Atatürkün nuru kamaştırdı. söndürdü. Vatanın talihi- 1e beraber yükselan senin de talihin, o kara Ti bir daha sana göstermiyecek. Cum- “finin işaret eylemiş olduğu bu hedefe, onun | dü -Peşinde ulaştı. Bu devâsâ yürüyüşün, bu yükselişin ve bu ulaşmanın ilk adımı kıyılart: tıldığı içindir ki, İzmir bi arasında şöphesiz n bahtiyarlarından biri, en bahi Hususile ki İzmirin kurtuluşu, tekmil va - tanın düşman işdalinden kurtuluşuna, son- il milletin cehaletten, hürafeler- evi esaretten kurtuluşuna başlangıç Bu itibarla, 9 eylül, sade bir tarihten iba- ret değildir. O, Türk azminin, Türk kuvvet ve kudretinin, 'Türk istiklâl aşkının ve Türk medeniyet kabiliyetinin beliğ bir zembolü- dür. Her yil, bu sembolün önünde tazimle eği- dirken, İzmir hakkındaki sarsılmaz duygu - Tarımızın ifadesi için de yakışır tabirler gra- rir Vatan bir bütündi Milli mücahede esnasında Atatürkün — her Byak bastığı yerde bizler için bir - küdsiyet vardır. Lâkin tarih nazarında İzmirimizin Ağmı bir husüsiyeti mükayyeddir. ki, Onun elermle ve hüsi Ve şerefle biten serencamıdır. Bunu unutmamıza im yoktur Açin her yü, bugün nazarlarımız, göl Zabıta geceleri 10 o da ir.. Millet, tek bir varlık | nla başlıyan ve sevinçle | , devam et. mes'ud ve müreffeh ol. Beni kur- an ulu varlığın da senin hakkındaki di- i, emin ol ki budur. Bu kutlu günde, oD sekiz milyon Türk sa- na dönmüş, can ve yürekten seni selâmlıyor. Varol, Uâhi yurdun — güzel bölgüsil. Türk yarlığının göz bebeği! Asırlar deram ettikçe, dünyalar durdukça, milll gururunla Akdeni- ya, ak yüzünü çevir, garba karşı vakarla ve emniyetle bak! Senin varlığın üstünde, tarihimizin en parlak sayfası bir emniyet zamânı gibi du- ruyor. Sen bizim İzmirimizsin!. Ebedi Türk İzmir! Ercümend Ekrem Talu * İzmirde bugünkü merasim İzmir 8 (Hususl) — Aydın dün, Manisa İbugün kurtuluş bayramlarını heyecanla ve tezahürat arasında kutlulamışlardır. İzmir de yarın — (buzün) — kurtulu - şunu — ve — Atatürk gününü — kutlula « mağa — hazırlanmıştır. — Yapılacak — bü - yük genliklerde bulunmak — üzere son 24 saat içinde İzmire (50) bin kişi gelmiştir. ün) Şehldlikte yapılacak ordumuz üç koldan sembolik su - ükümete bayrak çekilecektir. Şenliklere donanma - mız, hava küvvetlerimiz geniş mikyasta işti- | dan sonra Tradyo çalınmamasını - istiyor (Baştarafı 1 inci sayfada) kilde yüksek perdeden radyo çaldıkları — görülmektedir. t, bir çok kimselerin emniyet | ne müracaat ve şikâyette bu- iştir. nce bu Şikâyetler lunmalarını intaç nazarı itibara alınmış, saat 10 a kadar — haşkalarını etmiyecek şekilde çalınmasını ve 10 dan itibaren tamamile tatili faaliyet diyeden istenmiş - Mahâlle aralarındaki gazinoların faa-| mofonlar da ayni talebe da-| Jiyeti ve gra - hildir. Emniyet direktörünün beyanatı Son günlerde bazı gazet telif noktalarında ve Köp: dun bahseden, şikâyetâmiz ya - ktedirler. Dün kendizlle görüşen bir muharririmize Emniyet Müdürü Salih Kilış demiştir ki: *Seyrüseforde intizam temini maksa - dühilinde yapılacak ıeıuım.ın başlangıcında, halka yol göstermek için, ayyen bir saman zarfımda polis meti nurlan / Pazarlıksız satış talimatnamesi tatbik ediliyor (Baştarafı 1 inci sayfada) 'Talimatname ilk plânda eski tahmin - “lere göre daha çok genişlemiş — bulun - — Maktadır. Bu esaslara nazaran pazarlıksız satış üsulü yalnız gida maddelerine münha - — sir bulunmiyacak, tuhafiye, manifatu - raya aid eşyalar üzerine de tatbik edi - Tecektir. Bilâmum dükkânlarda ve me - selâ bir bakkal dükkânında satılan her nevi gıda maddeleri emtia âlât ve ede - — Zuu olmamaktadır, yat da bu grupa dahil bulunacaktır. Diğer taraftan seyyar satıcılar zarlıksız satış mecburiyetinin dışında ka- dacaklardır. Talimat esaslı noktalard pa - enin tebarüz ettirdiği en birisi de ticaret erba- in kiymetinin tak- caktır. Matlüp olan şey zıli fiatın a çokluğu dej ! Bu - alerce edilmesi — ye tarafından tayini meselesi bahis mev- | Bu süretle kanun Yekabetin daha çok teminini istihdaf et- Kararname, büuğünlerde Ankara, İs- şehir dahilindeki bulundurulur. &, her şeyi polisten bek- lemek te, yanlış bir zihniyet olur. Muayşen bir zamanı müteakib, halkın kendi kendine haröket etmesi lâzımdır. Çivill geçldlerdeki (polislerin kaldırılması da, bu maksadı istih- daf eder. Her yapılan işin başında uzun zaman po- n sadile alınan * halka yol gi İntizamsızlık, b feleri yapmamış tedir. Mütâmadi yorulmamıza — ve çalışmamıza rağmen, seyrüsefer işleri üzerinde, — bazan inttzam bozulmakta, kazalar vukua gelmek- tedir. Bokakta yürümek kaldesini, gerek sl- tibat, getekse gazetelerin yardı - ralle halka anlatmak vazifesini yaptık. Fa - kat. bÂlâ yaya kaldırımlarını, bırakip, sokak ortasından gidenlere. iki tarafına bakıp da, polis görmeyince, yürürken tramvaylara bi - nip, inenlere tesadüf ediliyor. İşin, polisce yapılması lâzım gelen kısım- ) Üzerinde, uzun uzadıya meşgul olundu. nizamatına riayeti ve bu ni » 'den ibaret olduğunu — bilmesi yolunda, herkese bir fikir verilmiştir. Bundan ötesini, hep beraber, halkın ken- disinden istemek, lâzım gelir. Yoksa, — bazı u | gazetelerin yazdıkları gibi, her yerde polis bulundurulmasına, mecburiyet görülemez.a lkın kendisine ald vazi - asından, ileri gelmek - Hindistan hava kuvvetleri umum kumandanı dün tayyare ile Lodradan şehrimize geldi Hindistan hava — kuvvetleri umum kornutanı dün öğleden sonra tayyare i- le Yeşilköy hava istasyonuna gelmiş - tir. Londradan gelerek Hindistana gi - den Mareşal Kendisile konuşan bir mu- haır.rlmızc seyahati etrafında şunları söylemiştir: — «Seyahatimiz — çok iyi geçmiştir. Şehrinize daha evvel gelmesini arzu tmekte olduğumdan seyahat progra * mırı öna göre tesbit etmiştim. Fakat havanın muhalefeti bu imkânı geri bı- raktı ve ancak şimdi gelebildim. Ha - varın muhalefeti yüzünden Belgradda |biz müddet tevakkuf etmek zaruretin- de kaldık. Belgraddan sonra Bükreşe ve oradan da İstanbula geldik. Bükreş ile İstanbul arasındaki seyahatimiz çok r, Yarın Hin- distana gitmek Üzere hareket edece - | ğim.» lecek, gazetelerde de ayrıca ilân edildik- ten sonra tatbik sahasına girişilecektir. Diğer vilâyetlerimizde de tatbike ald lhınrhk.lıu başlanılmış bulunacaktır, SOLDAN SAĞA: 1 — Kopye - Beygir. 2 — Her zaman - Bir ev halkı. $ — Botrada fazla olan biçak. 4 — Hayvanların derilerine yapışan bö- cek. 58 — Bir iş sonunda ortaya konulan. 6 — Pralik - Büyük cüsseli, 1 — Elemek maşdarından emrihazır - Bir yerde oturmak. 8 — Bir deniz nakil vasıtası - Kırmızıya benzer bir renk - Şart lâhikası. 9 — Kaşabın satlığı - Gölgesi. 10 — Rahat etmek maadarından emriha- - Bir nota, YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Tedvir etmek - Lokman ruhu. 2 — Kışın yağan « Yemek arasında yeni- len. $ — Soğuktan dişlerini dereceye gelmek. 4 — Hissettirme - Bir nota - U & eden - İzimlerden birbirine — vurur Sevkoden - Avadanlık, 8 — Derünüum. 9 — Baha - Tablo. 10 — Keçinin erkeği - Vermek, 12384 6 8 8 10 5 7 "Bugünkü program İSTANBUL 9 Eyiâl 1938 Cuma ÖĞLE NEŞRİYATI: 12.30: Plâkla Türk musikisi. 1250: Bava- dis.13.06: Plükla Türk musikisi. 1330: Muh- telif plâk neşriyatı. AKŞAM NEŞRİYATI: 1830: Dans musikisi (Plâk), 19: Konfe- rans: Selim Sırrı Tarcan (Tarla sıçanı), 19. 30: Dans müsikisi (İPâk). 19.58: Borsa ha- berleri. 20: Saat âyarı: Grenviç rasadhane- sinden naklen, Vedla Rıza ve arkadaşları ta- idan Türk musikisi ve halk şarkıları. 20. Hava raporu, 2043: Ömer Rıza Doğrul tarafından arabca söyler. 21: Saat âyarı. Ökestra, 2130: Baz eserleri: Refik Şemsettin ve arkadaşları. 22.10: Amatör mandolin or- kestrası: Dömartini idaresinde. 22.50: Afans haberleri, ertesi günün programı. Ayarı, ANKARA 9 Eylül 1918 Cuma programı ÖĞLE NEŞRİÜYATI: M30: Karışık plâk neşriyatı. 14 50: Plâkla Türk musikisi ve halk şarkıları. 15.15: Ajans haberleri. AKŞAM NEŞRİYATI: 18.30: Plâkla dans musikisi, 19.15: Türk musikisi ve halk şarkıları (Mukadder), 20: Baat Ayarı ve arabca neşriyat, 20.15: Tü: musikisi ve halk şarkıları (Salâhaddin), 21: Plâk neşriyatı, 2115: Stüdyo salon orkestra- H, 22: Ajans haberleri ve hava raporu, 22.15: Yarınki program. GERRecer TÜ eK6 eeenaeceLAArEEEELAETAN A rALALELELADA eNERAN Çimento nizamnamesi Ankara 8 (Hususi) — Çimento nor maları hakkındaki nizamname — Hey'eti Vekilece tasdik edildi ve bugünkü res mi gazetede esasları neşredil mname ön beş gün sonra mer'iye! küne girmiş bulunacaktır. e İTİZAR (Devlet kapısında elli yıl) tefrikamız bu gün yam çokluğundan konamamıştır. Özür dileriz. İlk teminat İstanbul birincl yatı okulunda yaptırılacak tamirat. (En az 3000 liralık bu işe benzer iş yaptığına — dair Nafia Müdürlüğünden bir hafta evvel ehliyet ve 938 Ticaret Odası vesikaları). Çubuklu gaz deposunda istinad duvarı ya pılması. (Fen İşleri Müdürlüğünden vesika). Beşiktaş Maliye şubesi binasının tamiri. (Fen İşleri Müdürlüğünden vesika). 71,05 SAT35 Yukarıda keşif bedelleri yazılı tamirler ayrı ayrı açık eksiltmeye konulmuş tur. Keşif evrakile şartnameleri Levazım Müdürlüğünde — görülebilir. İstekliler 2490 numaralı kanunda yazılı vesika ve hizalarında gösterilen ilk teminat mak- buz veya mektubile ve vesaikle birlikte 26/9/938 Pazartesi günü saat 14 buçukta Daimt Encümende bulunmalıdırlar. — (.) — (6261) Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan: ölikdarı İlk teminat Keşif bedeli 813,11 417480 T1,05 94735 Eşyanın cinsi Tagınlanan tutari Lira Kur. Gü. Mh. eratı için 4294 takım 22828. 80 yazlık elbise Eksiltmenin Lira Kur. 1675 00 Tarihi Günü Saai 14-9-938 Çarşamba 14 1 — Yukarıda yazılı eşyanın gösterilen gün ve saatlerinde kapalı zarfla eksilt- meleri yapılacaktır. 2 — Şartname ve evsafları komisyondadır. Görülebilir. 3 — İsteklilerin o gün eksiltme saatinden bir saat evveline kadar 2490 sayılı kanunun 32 nci maddesi hükmüne göre hazırlıyacakları teklif mektublarını Ga- lata Eski İthalât Gümrüğü binasındaki komisyona vermeleri. — <5058» Hendek İcra Memurluğundan: Şabab Çipruta 550 lira 46 kuruş ve masarifinin itasına borçlu Dereboğazı ma- hallesinden Alrmed Necatinin gayri men kullerinin paraya çevrilmesine karar verilmiş olduğundan dört oda ve mikdarı kâfi bahçeyi havi ve medyunun hissesi- ne isabet eden kısma 400 lira takdiri kiıymet edilmiş 39 No. lu bir bap hanenin mısfı sekizde yedi hissesile diğer nısfı 32 hisse itibarile yedi hissesi borçluya attir ve yine mahalle içinde borçlunun hissesino isabet eden kısma 155 lira tak- diri kıymet edilen 45 No. lu bir dönüm bahçenin nısfı ve yine mezarlık başında borçlunun hissesine isabet eden kısma 150 lira takdiri kıymet edilen bir buçuk dönüm 46 No, lu tarlanın sekiz hisseden yedi hissesile dört hisse itibarile bir hissesi borçluya aiddir ve yine borçlunun hissesine isabet eden kısma 100 lira takdiri kıymet edilen fabrika altında bir dönüm 47 No, lu tarla dört hisse itiba- rile bir hissesi borçluya aid olup ve yine Kalaycılar mevkiinde borçlunun hisse- sine isabet eden kısma 75 lira takdiri kıy met edilen 48 No. lu ve üç dönüm tarla dört hisse itibarile bir hissesi borçluya aid olup ve yine Çam köprü mevkiinde borçlunun hissesine isabet eden kısma 50 lira takdiri kıymet edilen ve 49 No. lu ve iki dönüm tarla dört hisse itibarile bir hissesi ve yine Kalaycılar mevkünde borçlunun hissesine 50 lira takdiri kıymet edilen ve 50 No. lu ve iki dönüm tar la dört hisse itibarile bir hissesi ve yine Yeniköy mevklinde on altı dönüm ve borçlunun hissesine isabet eden kısma 40 lira takdiri krymet edilen ve 33 Nö. da mukayyed tarla dört hisse #ibarile bir hissesi ve Yeniköy mevkiünde ve borçlunun ne isabet eden kısma 15 lira takdiri kıymet edilen 34 No. lu tarla beş dönüm ve dört hisse itibarile bir hissesi ve yine Yeniköy mevkiinde borçlunun hissesine isabet eden kısma 15 lira takdiri kıymet edilen ve 35 No. da beş dönüm tarla dört hisse itibarile bir hissesi ve yine Yeniköyde borçlunun hissesine 67 buçuk lira takdiri kıymet edilen 36 No. da on dönüm tarla döri hisseden bir hissesi ve yine Değirmen caddesinde 44 No. da halen arsa halinde bulunan bahçenin nısfının sekizde yedi hissesile diğer nısfı 32 hisse itibarile ye- di si borçluya aid olup borçlunun ne isabet eden kısma 100 lira tak- diri kıymet edilmiş olup bu kere birinci açık artırma ile 5/9/938 tarihinden iti- baren 5/10/938 çarşamba gününe kadar artırmaya vazedilmiş olup mezkür gün saat 15 de Hendek icra dairesinde açık artırma ile paraya çevrileceği ve haddi lâyıkını bulmadığı takdirde ikinci açık artırma ile 20/10/938 perşembe günü ayni saatte Hendek fera dalresinde açık artırma ile paraya çevrileceğinden ayni haklara irtifak haklarına ve satr haklara malik olanlar yirmi gün zarfında evra- kı müsbitelerini ibraz etmeleri aksi tak dirde paylaşmadan hariç bırakılacakları ve artırma şartnamesi bugünden itibaren herkesin görebileceği. Talib olanlar yüzde yedi buçuk depo akçesi veya banka mektubu ibraz etmeleri daha fazla malümat almak istiyenler Hendek tera dalresinin 937/311 No, lu dosyasına mü- racaat etmeleri ilân olunur. Kadıköy 1 inci Orta Okul Satınalma Komisyonundan: Aded Beherinin tahmin bedeli — Teminat bedeli Lira K. his: Dershane sırası 20 Masa 2 K Dolap 1 45 Okulumuzun ihtiyacı olan yukarıda cins ve muhammen bedelile teminatı ya- zılı olan işler 12/9/1938 Pazartesi günü saat 11 de İstanbul Kültür Direktörlüğü binası içinde toplanan okul komisyonunca pazarlıkla ihalesi yapılacaktır. Bu işe girecekler bu gibi işler yaptığına âair resmi dairelerden verilmiş vesika, tica- ret odası veya ruhsat ünvan tezkeresi ve teminat makbuzile birlikte belli gün ve saatte komisyona gelmeleri. — <6254 ı2 56 25 Hendek İcra Memurluğundan: Orman idaresine 3079 kuruş itasına borçlu Hüseyin Şeyhköyünden Halilin Hüseyin Şeyhköyünde vaki 216 lira kıymetinde Ziraat Bankasına ipotekli bulu- nan ve ipotek fazlasının paraya çevrilmesine karar verilen şarkan Mehmed gar- ban İsmail şimalen Hapiç cenuban Mehmed ile mahdud 127 No. ve 324 tarihli tapunun ihtiva ettiği elli dört dönüm tarla bu kere birinci açık artırma ile 5/0/ 938 tarihinden itibaren 5/10/938 çarşamba gününe kadar bir ay müddetle artır- maya vazedilmiş olup mezkür günde saat on altıda Hendek icra dalresinde açık artırma ile paraya çevrileceği ve haddi lâyıkını bulmadığı takdirde ikinci açık artırma ile 20/10/938 perşembe günü ayni sastte Hendek icra dairesinde paraya çevrileceğinden ayni haklara irtifak haklarına ve sair haklara malik olanlar yir- mi gün zarfında ovrakı müsbitelerini ibraz etmeleri aksi takdirde paylaşmadan hariç bırakılacakları talib olanlar yüzde yedi buçuk depozito akçesi veya banka moektubu ibraz etmeleri daha fazla malümat almak istiyenler Hendek icra dai- resinin 938/534 No, lu dosyasıma müracaatları ilân olunur,