31 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

31 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

31 Birinciteşrin - —— —— — Ankaradaki büyük geçid resminden intıbalar SON POSTA di Yukarıda Ankaradaki geçid vesminde izciler, bahriyeliler, kahra - man askerlerimiz ve tayyareler Solda Büyük bayramda bulunmağa gelen Hataylı meb'uslar Ata- türk âbidesine çelenk koy - duktan sonra Sayfa 7 ——— Beyoğluspor Rumenleri - 2-1 mağlüb etti Beşitkaş Sı'ğleymıniye berabere kaldı, Fenerbahçe Beykozu, İstanbulspor Hilâli, Vefa Topkapıyı yendi Romanyanın Trikolor takımı ilk maçı- nı dün sabah saat 1030 da Beyoğlusporla yaptı. Sahaya evvelâ Rumenler biraz sonra |da Beyoğlusporlular alkışlar — arasında çıktılar, | Tik vuruşu Rumenler yaptılar, Fakat bu akın Beyoğlu hafbek hattında kesildi. Beyoğlusponlular mukabil hücuma geç - tiler. Sahaya daha alışık — olmuyan Ru « menler bocalamağa başladılar. Hasımla- rı bundan istifadede gecikmediler. Oyu- nun henüz beşinci dakikasında kale Ö » nünde hasıl olan karışıklığı fırsat adde - den Beyağluspor sol içi Banbino takımı- na ilk gölü kaydetti. Bu gol Rumenleri hayli şaşırttı ve fa- ; kat Beyoğlusporlular bu fırsattan istifade |ederek ikinci golü kaydetmeğe muvaffak Jolamadı. Yavaş yavaş açılan Rumenler mukabil hücuma geçtiler ve Beyoğlu - |&por nısmıf sahasına intikal ettirdiler. Dev |nenig nihayetlerine doğru kalenin çok yakınında topu yakalayan Rumen sağ a- çığı falsolu bir vuruşla Rumenlerin go - Hünü kaydetti. Devre do biraz sonra be - rabere olarak bitti. İkinci devreye Beyoğlusporlular hü - cum hattını değiştirmişler, — Banbinoyu sağ açığa, sol içe de başka bir oyuncuyu ikame etmak gibi sakat bir harekette bu- lunmuşlardı. Ve bu yanlış hareketin ce - zasını da gördüler. Hücum hattı yaka - ladığı bir çok fırsatları kaçırıyordu. Bu devre mütevazin bir şekilde cereyan edi- yordu. Oyunun bitmesine beş alta dakika ka- Ja Beyoğlusporlular yaptıkları bu yanlış hareketi tashih ettiler ve bunun müküfa- tırı derhal gördüler. Tekrar sol içe ge - gen Banbino sağdan artalanan topu çe - Virmek isteyen Rumen müdaflinin vur » masma meydan bırakmadan güzel ve m- kı bir şütle ikinci ve galibiyet golünü kay detti. Bir müddet sonra vaziyet değişmi- yerek bire karçı iki golle Baeyoğluspor galib olarak sahayı terketti. Lig maçları Beşiktaş 2 - Büleymaniye 2 Dün Fenerbahçe ve Şeref stadlarında Tig maçlarına devam edildi. Şeref sta - dındaki ilk oyun Süleymanıye - Beşiktaş arasında idi. Beşiktaşın bâr gol rökoru yapması bekleniyordu. Fakat hiç de böy- le olmadı.. Birinci devrenin 41 inci dakikasında, hakem Süleymaniye aleyhine bir penaltı cezası verdi. Hakkı da günün ilk sayısını böylece yapmış oldu. Ve devre de bu pekilde 1-0 Beşiktaşın galebesile bitti, İkinci devrede herkes Beşiktaşın gol- Jerini çoğaltacağını bekliyondu. 20 inci dakikada Süleymaniyeli Diran beraberliği temin etti. Bu gölden bir da « kika gonra Beşiktaşlılar 21 ınci dakika - da ikinci ve son sayılırmı da kazandı - lar. Oyun bu şekil 1 üncü dakikaya kadar devam etti. 35 Inci dakikada Süleyman, Süleyma- niye takımının ikinci ve beraberlik sa » yaısını Beşiktaş ağlarına takdı. Ve biraz sonra maç da 2-2 berabere bitti, Fenerbahçe 4 - Beykoz 2 Günün en mühim karşılağması hemen hemen bu maçtı. Oyuna Fenerin akını — ile başlandı. Biraz gsönra Penerliler — soldan bir korner kazandılar, Lebib korneri çekti. Beykoz kalecisinin topu bloke edememesi Penere bir gol kazandırdı. Bu göl Beykoz- luları hizlandirdı. Fener kalesini sıkıştırı- yorlar. Beykosun bu tavyiki neticesini vermekte gecikmedi. Beykoz müdafli Bahadir, sıkı ve (ani bir vuruşla beraberlik golünü yaptı. vam ett. Bir Fener akınında Beykoz mü- dafassı AM Rizaya favül yaptı. Penaltı oldu. Naci topu avuta atarak bu farsatı kaçırdı. Biraz sonra devre 1 - 1 berabere bILU. İkinel devrede Fenerbahçeliler takımla - rında — tadilât —yaptılar. Beykozlular Ve - nerlilerin gevşek oyunlarından İstifade e- derek iyi bir netice almak istiyorlar, Be - Şinci dakikada sağdan İnkişaf eden bir Bey- Oyun bundan sonra mütevazin olarak dö- ( zünden sahada bir boğa döğüşü ba Dünkü maçlardan üç güzel enstantane Koz akınında Şahab, Beykozun ikinci go « Ürünü attı. | Oyun Beykosun lehine bir İnkişaf aldi Fenerliler vaztyettn nazikliğini kavramamış gibi bozuk oynamakta devam ediyorlar, 7 İncl dakikada Beykoz müdafaası Fikrete fa vül yaptı. Penaltı oldu. Esad topu kalecinin eline attı. Bu fırsat da kaçtı. Fenerliler va- vaş yavaş toparlanıyorlar. Beykoz kalesi Si-, kışıyor. 9 uncu ânkikada sağdan bir Fenet akınında Naci, Fenerin İkinci ve beraberlik golünü attı. Oyun, karşılıklı Hücumlarla geçiyor. Bu arada gerek Beykor kalesi ve gerek Fenet kalesi tehlikeler savuşturdular. 35 inci Pe- ner kalest bir tehlike atlattı. Yaşar uzun bir vürüşla topu Fikrete kadar gönderdi Fikret de topu sürdü. Fenerin üçüncü go « dünü attı. Artık Fenerbahçe oyuna — hikim, dakikada Satmin ortasından iİstifade a Fikret, güsel bir kafa vuruşlle Fonerin dör- düncü ve kat'i galibiyet golünü attı | Oyun, bundan sonra karfılıklı hücu |ha geçti. Vaziyet değişmediğinden Fener - İbahçe 4 - ? maçı kazandı. İstanbulspor 2 - Hilâl O | Fener stadındaki maçlardan ilki İs: |bulapor - FM maçı İdi. Oyuna Hilâlin aki- mle başlandı. İlk anlar karşılıklı akınlarla geçti. 35 Inci dakikada Hill kalesi önü ka- grıştı. Bahri, bu fırsattan — istifade ederek fatanbulsporun Hlk golünü attı. Devre 1 - € İstanbulspor Jehinde bitti. İkinci devrede de İlk dakikalar karşılıklı akınlarla geçti. Her Yi taraf da fırsatlar kaçırdılar. 26 incl da- kikada İsmet İstanbulsporun ikinci ve ge- Hbiyet golünü attı. Oyun, bundan — sonra Karşılıklı akınlarla devam etti. Oyun Rilâl kalesi önlerinde £ - © İstanbulsporun güle- besile neticelendi. NİYAZİ AYDIN Vofa 2 - Topkapı O 'Taksimde yapılan bu oyuna Vefanın hücu mile başladı. Yedinel dakikada Muhteşemin güzel bir pasını alan Bulhi, bir şütle birin- el gölü aypti. İlk devre 1 - O Vefanm galibiyetile Ditik, İkinci devrede Topkapi güsel akınlarlı Vefayı sıkıştırmağa başladı. 20 nol dakika- da Şükrü, iki bekin arasından sıkı bir şütle tkinol Vefa gölünü attı. Bandan soönra hakemin idaresl: 40 ne ği yü « Hakem Topkapıdan bir, ve Vefad A oyuncu çıkardı we de, oyun çığırı: çi H ve oyuünenlar biribirlerine sille tokat gis riştiler. Araya pollaler girdi ve üğzı burnu kanıyan bir Topkapı oyuncusu sahayı ters ketti. Beş Gakika fasıladan sonra Vefa yedi ve (Devamı 10 ncua sayfada)