31 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

31 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Meçhul bir muhitten mektub Zennette köşk hülyasına kapılan! Tarilerden, derhal paralar gelmiye başlamıştı. Fakat, herhalde bu işin me- Taklısı az olacak ki; gönderilen parala- Tın mikdarı pek azdı. Onun için, kâfi derecede para toplanamamıştı. * İşte bu sırada, (Razlık) kazasının (Beliça) köyünde bulunan, ( Selânik Protestan cemaati vâizi, mister Havs), $u mektubu almıştı: (Azizim mister Havs!. (Size bu mektubu, meçhul bir mu - İtten yazıyorum... Büyük Okyanusun hücra köşelerinde bulunan isimsiz ada- Jar gibi meçhul bir muhit. şeytanın meşalelerle arayıp bulamıyacağı ka - dar, tamamile meçhul bir muhit... İşte; bulunduğum bu meçhul muhiti Mâzarı dikkate alarak, beni aramak “usunda gösterdiğiniz vefâ ve lü - tufkârlığa teşekkürler ederken; bü - tün bu zahmetlerinizin boşa gideceğini düşünerek fevkalâde müteessif oluyo- Tum, (Azizim mister Havs; esaret ha; İma duçar olalı bu kadar ey geçtiği halde, benim tahlisim için istenilen pa- Tanın daha hâlâ tedarik edilememesi - ne cidden hayretteyim. (Şu hal de gösteriyor ki; Amerika, bir aciz ve iflâs halindedir. Ciha- Ban dillerine destan olan Amerikanın Muazzam serveti, ve Amerika halkının “ömerdiliği ise, bir efsaneden başka bir tey değildir. (Eğer Amerikanın bana bu kadar ka- Yıdazlık göstereceğini bilseydim, bu dertce büyük fedakârlığa kalkışmaz; Ye böyle âkibeti ölüme kadar dayanan bir maceraya atılmazdım, (Azizim misler Hava, © artik anlı - Yorum lardanberi benim hayatı- Ma aid yelerle vakit geçiren Ame- Tika efkâri umumiyesi; nihayet ölü - mümle son heyecan ni tatmin *decek.. ve sonra da beni, nisyanın de- TİN mezarına gömecektir. Buna, benim- le beraber şimdiden siz de teessüf edi- hiz, ( Beni esir ve tevkif edenlerin, A - Merika efkârı umumiyesinden daha nız. Sizin aranızda yetiştiğime; ve si « zin şerefinizi yükseltmek için hayatımı feda ettiğime teessüf ediyorum, diyece- ğim. (Azizim mister Havst.. İşte, size ve Amerika efkârı umumiyesine; en son sözlerim.) H. Eston Mister Havs, cidden iyi kalbli ve muhterem bir adamdı, (!) Bu mektubu ( Şu hal de gösteriyor ki; Amerika okur okumaz, bütün soğukkanlılığını kaybederek, hüngür hüngür ağlamıya başlamıştı. Bu mmeklubu kendisine veren adam ertesi gün gene esrarengiz bir şekilde kendisine müracaat etmiş; cevab iste- mişti, Mister Havs, cidden âkilâne bir şekilde inerek şu cevabı vermişti. ( Mis, Hellen Estonl. (Mektubunuzun beni ne kadar müte- essir ettiğini size izah edemem, (Amerika efkârı umunlüyesinin sizi ihmal et zannediyorsanız, hak - sızlık etmiş oluyorsunuz. Bu kabahat bizde ve sizde değil.. doğrudan soğruya sizi tevkif edenlerdedir. Çünkü onlar, aramıza çok kalın bir perde germişler; ve aramızda bir münasebet ve muha- bere tesisine müsaade etmemişlerdir. (Biz; onların saklamak mecburiye - ()) Bu zat, son senelere kadar, Selinikte vâlslik vazifesini ifa etmişti, Geçen sene 03 yaşında oldugu halde Amerlirmda vefat ot- miştir, BiOGENiN bir devadır. BiOGENİNE : “ömerd olduğunu size isbat etmek için Yu son mektubumu, bilhassa size yazı Yorum... Başucumda ( bekliyenleri her an kalbime sivri bir demir soku - Vermeleri; yahud, ellerindeki o kor- kunç parabellomların tetiklerine şöy- bir parmaklarını temas ediverme- leri kâfi iken, bunlar bana acıyorlar; ddetâ beni, Tütfen yaşatıyorlar... Fa - kat, artık bu adamların bütün bu sabır Ve cömertliklerinin sonu geldiğini görü Yorum. Ve, tahammüllerinin suiistima) *dilmesinden mütevellid bir öfke ile et- Tafımda dolaştıklarını müşahede edi - Yorum. ( Bu son lütufları; şu mektubumun İarihinden itibaren yirmi gün sonra bitam bulacaktır... Eğer bu müddet Zarfında bu para tesviye edilmiş ol - Maâzsa, o zaman yapacağınız bir tek iş kalıyor ki o da, ruhumun istirahati için Ton bir duada bulunmanızdan fbaret - tir, , (Azizim Mister Havs. Amerika ef - Xârı umumiyesi, eğlenmeyi sever, bu- nu, bilirim... Ve bunu bildiğim için - dir ki, ben de kâfi derecede Amerika €fkârı umumiyesini eğlendirdim... A tik yeter. Bir gün gelecek; bu hâ terihe intikal edecektir. O zaman ta- tih, bütün Amerika halkını o hasis - likle itham edecek; ve o Amerika kasalarından taşan dolarlara, lânet ey- Viyecektir. (Halâskâr (İsa)nın sadık kulları; o- hun en sadık bir kızının meçhul bir dağ başmda sessiz sadasız bir ölümle kur - olmasına göz yumarlarsa, abirette onların önlerine dikileceğim. kanlı konbinezonumla onların © yüzlerine ykırarak; — Siz. medeniyet ve insanlık şefkati bir an bile hissetmemiş mahlüklarsı - BiOGENİNE : BiOGENİNE : ğinde pek mühim rol oynar. BiOGENİNE : BiOGENİNE: BIOGENINE KAN v DERMAN Terkibinde bulunan kinin, * acı nebatat hülâsalariyle tababetin fevkalâde ehemmiyet verdiği ve şayanı hayret muvaffakiyetler temin ettiği Uzun ve kısa ateşli ve ateşsiz süren hastalık- lardan sonra görülen zafiyet, halsizli lık ballerini mucize gibi pek kısa bir zamanda izale eder, Kam- daki kırmızı yuvarlacıkları tazeler ve çoğaltır. İştihayı açar, der- mansızlığı giderir, vücude daima gençlik, dinçlik verir. Cildin soluk rengini canlandırarak penbeleştirir. Sinirlilerin kiymetli ve sadık bir arkadaşıdır. Sinirlere kuvvet verir. Hastayı ve muhitini usandıran bir çok asabi buhranları en çabuk bir zamanda şifalan- dırır. Hiçbir sinir ilâcı: Nevrasteni ve İsteriye müptelâ olanlara (BIOGENİNE ) kadar istifade temin edemez. Gençlerde defi rasteniden mütevellid mi zi bel gevşekli- Sıtmaya karşı fevkalâde koruyucu tesiri oldu- ğu gibi sıtma nekabatlerinde de pek müessirdir. erimi hap şeklindedir. olaylıkla alabilirler. Sıhhat adesini haizdir. Her eczanede bulunur. BON FOUSTA Yazan: Ziya Şakir tinde olduklar? esrarı (keşfet - mek ve onları ele vermek fik - rinde (değiliz. Onun içindir ki; bir taraftan sizi ararken, diğer ta - raftan da aldığımız malümat etrafında tam mânasile bir ketumiyet göster - mekteyiz, ( Fakat, mademki, sizin hakkınızda taharriyatta bulunmamızı hoş görmü- yorlar; şu halde, bugünden itibaren biz de bu husustaki faaliyetimize niha- yet vererek sadece paranın tedariki İçin gayret göstereceğiz. (Gerek siz ve gerek onlar. hepiniz! şuna kani olunuz ki, bu para az bir za“ manda tedarik edilecek; ve istenilen şekilde gönderilecektir. Yalnız, sizi tevkif eden (centilmen)- lerden şunu rica ederim ki; bu mesele-| de böyle kısa müddetler konulması, doğru değildir. Zira, ne Osmanlı hü - kümeti ve ne de Amerika hükümeti, bu parayı resmi hazinelerinden çıkara- rak tesviye etmek fikrinde değillerdir. Para; ancak, hususi vasıtalarla temin, ve tesviye edilecektir. (Siz, ve onlar. ümiğvar olunuz, ve bekleyiniz. (Baki, Cenabıhakkın şefkat ve mer-| hameti, cümlemizin üzerine olsun. âm.. men... Selânik protestan cemaati vâizi elik, Arsenik ve kansız- birincit eşrin tar EN ihli bilmecemizde kazananlar 15 birinciteşrin tarihli bilmecemizde kazananları aşağıya yazıyoruz. İstam bulda bulunan talihli küçük okuyucu" larımızın pazartesi, perşembe günleri öğleden sonra hediyelerini bizzat jda- rehanemizden almaları lâzımdır. Taşra okuyucularımızın hediyeleri posta ile adreslerine gönderilir. Bir kilo çikolata İstanbul Gelenbevi ortamekteb 3/A dan 51 AH Rıza Oleayko. Bir Cengel kitabı Konyo lisesi orta kıstm sınıf 3/A dan 784 (Son Posta batıralı) Ankara posta telgraf umum müdürlüğü hesab işlerinde Sabri kızı Süheyl, Konya gedikli erbaş orta okulu sınıf 8 de 32 numa- ralı Hasan Uysal, İstanbul Cağaloğlu erkek orta okulundan 379 Recai, İstanbul Gelen- beri orta okulu sınıf 2-8 de 124 Sakıb, İs- tanbal Beyazid Camcıall mahallesi No. 13 de Eenine İlhan, Çorlu Cumhuriyet okulu sınıf 5 de Kenan. YUVARLAK DÜNYA KALEMTRAŞ (Son Posta hatıralı) İstanbul erkek iisesinden 1770 Pikret, İs- tanbul Beşiktaş Nüzbetiye caddesi No. 97 de Seniye, İstanbul kiz lisesinden 50 Badla, İs- tanbul erkek lisesinden 1815 Sezal, İstanbul Cihangir Kumrulu yokuş No. 9 da P. Altın- terim, DİŞ FIRÇASI (Son Posta hatıralı) İstanbul Dolmabahçe Karaabalı sokak No, 6 da Vahap, Taşköprü mahkeme başkâtihi oğlu Kemal Kayacan, Mardin gümrük mu- hafaza taburu satın alma komlyon Telsi Halil kızı Fahriye, Antalya lise 8/B den 692 Sakıb, İstanbul kız enstitüsü talebelerinden 53 Feyzi Yezdan DİŞ MACUNU Bafra kültür memurluğundan Örencik kö- yü öğretmeni Ahmed kım Gönül, Balıkesir Şehir şekercisi yanında Mustafa Dadan, İs- tanbul Erenköy Bağdad caddesi Noter sokak No. 8 de B. Arman, İstanbul Cağaloğlu Mol- lafenari sokak No. 15 de Sabahat, İstanbul Beylerbeyi lik okul talebesinden 140 Jale, M BARDAK (8on Posta hatıralı) İstanbul Cibali orta okulu sınıf 2-A da 114 Nermin Turnaoğlu, İstanbul Cumhuriyet kız lisesinden 275 Hüsnüye Güncan, İstanbul Kabataş erkek lisesinden 268 Adnan, İstan- bul Fatih 11 inci okuldan 210 Rafet, İstan- bul $$ üncü ük okul sınıf 4-A da 151 Sülep- man, KOKULU SABUN İstanbul Sirkeci küçük İsmatipâşa han No. İJ de Kurtuluş, İstanbul Kabataş erkek lise- İsinden 47 Hüsnü, İstanbul Beyoğlu birinci| İstanbul Nişantaş kız| ük okuldan 171 Bedia, orta okulundan Xihal Özşener, Hayriye Hsesi sınıf 1 den 231 Nejad. ALBÜM (Son Posta hatıralı) Mersin Kurtuluş Uk okulu sınıf 3 de M. Kemal Bilgin, Ankara İsmetpaşa mahallesi Ulucak sokak No, 4 da Hüsami, İstanbul Be- İstanbul k ve küçükler ekâletinin müsa- Nafıa Vekâletinden: Eksiltmeye konulan iş: 1 — Bergamada Bakırçay ovası ve nehir ıslahatı (1,564,863) lira (88) kuruştur. ameliyatı keşif O bedeli 2 — Eksilime 14/11/938 tezihine rastlayan Pazartesi günü saat (15) de Nafia Vekâleti Sular Umum Müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi mukavele projesi bayındırlık işleri genal şartnamesi, fenni şartname ve projeleri (50) lira mukabilinde Sular U- mum müdürlüğünden alabilirler, 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (60,696) liralık muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün vvel ellerinde bulunan bütün vesikalarla birlikte bir istida ile Vekâlete müracaat ederek bu işe roahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikâyı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmeye iş- tirak edemezler; 5 — İsteklilerin teklif mektublarını ikinel maddede Yazılı saatten bir saat ev- veline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. ( (7634) şiktaş Serencebey yokuşu şair Nahifi sokak No. 14 de Fatma, Kumkapı orta 0- kulundan sınıf $-A da İsmet Gök, İstanbul Nuruosmaniye caddesi No. 58 de Mehmed. BOYA KALEMİ İstanbul Kadıköy birinci orta okulundan Baeld, Safranbolu frengi mücadele sıhhat memurlarından Muharrem oğlu Badık, Sı- vas Paşabey mahallesi eski Mahkeme sokak No. 83 de Sidik, İstanbul Arnavudköy birinel endâa No, 50 da Şaka, İstanbul Cağaloğlu or- ta okulu sınıf 2-0 de Vedad Tükel AYNA (Son Posta hatıralı) İstanbul Haseki kadınlar hastanesinde ec- zacı Hayri kızı Münevver, İstanbul Fatih 11 #nel ik okuldan 20 AN, İstanbul Vezneci- ler Zeynebkâmll sokuk No. 23 de Muammer, İrkanbul Vefa erkek ilsesinden 848 Cevdet. KİTAB Kayser! İstanbul caddesi No. 47 de Kirkor, Kis varidat memuru oğlu Bmin Yazgan, Ordu ziraat mücadele teknisyeni kızı Bey- han Korkmaz, Bursa Anadolu oteli arkası No, 1 de Fahrünnisu, Bursa birinci orta okul #sımf 10 da 673 Yümaz Yıldırım, Edirne Ka- rumâ orta okulu sınıf 1-A da 816 Nazmiye Özer, Ankara Çankaya caddesi 178 numa- rada Muammer Solmaz, İstanbul 44 üncü 0- kuldan 266 Necdet, Hasankale askerlik şu- besi başkanı binbaşı Asım oğlu Orhan, Kaş- tamonu lisesinden 229 İlhami, Antalya nafta başkâtıbi Nevzad oğlu Vedad, İzmir posla kutusu No. 292 Necmeddin, Eskişehit Hoşnudiye Sökmen sokak No. 10 da Necdet. RESİMLİ ELİŞİ MODELİ Bülikesir Aygören mahallesi Asmalı sokak No. 3 de Nevin, Ankara Sıhhat Vekâleti ay« niyat muhasebesinde Nal Can kıs Güzin Can, Torbalı Tepeköy ilk okul telebesinden 82 Şahende, İzmit defterdarlık tahsilât şefi Şevki kızı Nevmd, Tekirdağ polis memuru Mehmed oğlu Kemal Aslan, İstanbul Eren- Köy 4 üncü ik okul sınıf 5 de 271 Melek, Gi resun maliye tahsil kâtibi Cemal Alkan oğ- lu Fund, İstanbul Köyiçi Mekteb sokak No. 1 de Met# Türnman, Bursa vilâyet idare he- yeti kâtibi Balm oğlu Babih YIğIt, Ankara İs- tiklâi caddesi No. 13 de L. Şengel, Ankara fişek fabrikası hesab memuru Cemli oğla Doğan, Bursa Meydancık İneirli cadde No, 5 de Osman. KART Antalya Bileydi ticarethanesi kızı Lâtfiye, İzmir Burn İZ de Muazzez, Zonguldak Çelikel lisesi sinif İ7/2 de 698 Hadi, Giresun komiser muavini Hikmet kızı Seyim, Adana 5 kânunusani ilk İ okulu birinci sınıf talebesinden Cavid, Trab- zon elektrikçi Salâhaddin elile Kemaleddin 'Taliy, Nizib icrâ memuru Şükrü biraderi A- rf Ülken, Samatya Hacıkadın caddesi No. 92 de Nusret, Düzce hükümet sokağı No, 24 de Müzgün, İzmit Akçakoca ilk okulu smit İS de 119 Orhan Alpaydın, Balıkesir lisesi gı mıf 4 de 577 Müşerref, Trabzon gümrük mu- hafaza memuru Hasan kizi Gülten, Sıvas emniyet müdürlüğü komiseri Bekir OÇerik yeğeni Alaşan, eski Foça ilk okulu 5 nel si- mf talebelerinden Rezan Ceyhan, Kilis orta okulu sınıf 3 de 343 İbrahim Akın, Adana İ- kinci orta okulda 1-E sınıfında 158 İsmet, As laşehir Istasyon şefi kızı Nevin, Çine ziraa$ memuru kızı Ayten, Bursa İncirli okulu 108 numaralı Fahreddin, Adans kolordu cadde sl No. 269 da Sacid, İzmir Değirmendağı Tel- gralçı sokak No. 15 de Kâmran, Ankara yeni hal No. 14 de Urfa pazarı M. AN oğlu Celâl, Konya devlet demiryolları mühendisi M. E- min oğlu Nocdet, Havan dava vekili Tahsin Çörekçi oğlu yeğeni Mehmed Cevdet, Çorum hükümet karşısmda tütün bayli Sı oğlu m Bir doktorun günlük notlarından Saç dökülmesi Bazı okuyucularımız saç dökülmesinden şiküyet etmektedir. Hakikaten bu mesele çok mühimdir ve mühim olduğu nisteb- te de önüne geçilmesi güç bir derdâdir. Maâmafih bir kısım saç dökülmesi var- dır ki derisi çok yağlı onlarizrda vuku- bulur. Bunlarda kurumuş yağdan başka bir şey olmıyan kepek çoktur. Başında gok kepek olanların hemen hepsinin de- rileri yağlıdır. Bunların hemen gün aşırı &icak sabunlu su ile başlarını yıkama- Jarı lâzımdır, Çünkü teraküm eden yağ- Jar kepek haline inkılâb eder ve saçların köklerine yupışarak sag diblerinin deye- ran ve teneffüsüne mâni olur ve saçlar dökülmeğe başlar. Bu gibilerin başları İN temiz oldukça seç dökülmesi aratır. İİ Binaensleyh bu hususta kmen herkes kendi kendinin doktoru olmalıdır. Ke- pekleri izale için başı kükürtlü sabunla yıkamak çok iyidir. Kuru cildler için ise İş tamamen aksidir. Bu gibiler seyrek yıkanmahdırlar ve zaman saman saçla- rın diblerine köklerini kuvvetlendirmek için musyyen bazi formüller kullanmalı. dırlar. Cevab isteyen okuyucularımızın. porta pulu yalismalarını ren ederiz. Aksi tah» dirde istekleri mukabelesiz kalabilir. SAÇ BOYALA Sabittir, sıhhi Kumral ve siyah olarak saçlara tabii surette istenilen rengi verir. RI JUVANTIN ve zararsızdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu — İstanbul