14 Ocak 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

14 Ocak 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa Manisada belediye ve kültür faaliyeti Şehrin elektrik tesisatı için belediyeler bankasından istikraz yapıldı, kız enstitüsüne rağbet artıyor Manisa kız enstitüsü Manisa (Hususi) — Belediye reisi Avni Gemicioğlu şehir işleri etrafında Vekâletle temas etmek üzere Ankara- ya gitmişti. Yaptığı temaslar netice * sinde Manisa için hayırlı işler elde e ilmiştir. Manisan'pn dekirik tesisatı ve santral binası için lüzumu olan is- tikraz yapılmış ve buna belediye hâli karşılık gösterilmiştir. Cümhuriyet alanımda bir elektrik taksim yeri yapılmaktadır. Belediye su işleri ile de çok yakinen alâkadar olmuktâdır. Mevcud su yazın ihtiyacını karşılamıyacak derecede ol duğundan ve halk tarafından füzuli olarak sarfedildiğinden belediye her eve bir saat koymağa başlamıştır. Bu tedbir hem halk için ve hem de beledi- ye için çok faydalı olmuştur, Diğer ta- raftan pene şehrin muhtelif yerlerine ağaç dikilmeğe başlanmıştır. ” Belediyenin ehemmiyet vermesi lâ- gim gelen işlerin başında şehrin temiz- diği ve intizamı sayılabilir. Meselâ İnönü mahallesinin «Yeni sokak» 80- kağı bir bataklık halindedir. Bu sokak islâha, buralardaki havayiçi zaruriye de konirola muhfactır. Pek ucuza mal edilerek getirilen balıklardan toriğin kilosu yirmi, uskumrunun kilosu 50 ve kılıcın kilosu 60 kuruş üzerinden ve - rilmektedir. Meyva da keza çok yük » sek fiatla satılmaktadır. Halkevi fşaliyeti Halkevi çalışmalarına devam et » mektedir. Yılbaşında sosyal yardım Yolu tarafından verilmiş olan balo çok nezih olmuş ve rağbet görmüştür. Neş- riyat mükemmel bir surette hoparlor” larla temin edilmektedir. Temsil kolu Kör piyesini vermek için hazırlıkla - ra başlamıştır. Haftanın her on beş gü- nünde bir konferanslar vermekte ve yurddaşlar irşad edilmektedir. Bu haf- tâ pazar günü musllimler evin salon- larında toplanmış ve mesleki hasbihal- de bulunmuşlardır. Kültür hareketleri Şehrimiz kız enstitüsüne gittikçe rağbet artmaktadır. Bugün okula de - vam eden talebeler tedrisat ve sair iş- ler için gözden çıkardıkları masraf pek cüz'idir. Açılan pansiyona kazalardan ida iştirak edenler vardır. Enstitü önü- müzdeki yıl için daha iyi bir surette hazırlanılacak, leyli talebe Kaydedile- lecek ve ücret 120 lira olacaktır. 70 yaşında hir kedın beygirden düşüp öldü İzmir (Hususi) — Çeşmeden tütün yüklü olarak İzmire gelmekte olan 8 numaralı Çeşme kamyonu, Boyalık mevkiinde, atı üzerinde köyüne dön - mekle olan 70 yaşmda Naime adlı bir kadınla karşılaşmıştır. Otomobilden ürken hayvan şah'anmış ve ihtiyar ka- dın düşerek ölmüstür. Manisada Kızılay balosu Manisa (Hususi) — Kızılay idare heyeti, azalardan Nefise Urai, Rıza Akaslan, Nadir Fyiboğlu başkan Dok- tor Cemilin reisliği altında toplanarak cemiyete bir gelir temin maksadile bir balo verilmesini o kârarlaştırmışlardır. Balo önümüzdeki ayın oüçüncü günü Halkei salonlarında verilecektir, Edirnedeki sinema çökmesinin tahkikatı devam ediyor Edirne (Hususi) — Sinema yapıl - mak istenen bina çatısı omakaslarının çökmesi üzerine vaki olan kazanın ma- hiyetini tayin ve tesbit etmek üzere te- şekkül ettiğini bildirdiğim fen beyeti raporunu alâkadarlara vermiş ve key * fiyete adliyemiz vaz'ıyed eylemiştir. Fen heyetine göre, kazanın başlıca sebebi sinema yapılmak istenen bina - nın yalnız tamiri için Belediyeden ruh sat alındığı halde şekli tamamen de - giştirilerek yeni baştan inşaata girişil- mesl ve bu inşaatın bir fen memurunun mesuliyeti altına verilmiş olmaması * dır. iranın Paris Sefiri istanbulda Bay Sekah Bodi (sağ da) İran konsolosile beraber Bir Fransız gazetesindeki neşriyat - Ekselâns Bodi, Sirkeci istasyonunda tan dolayı Fransa ile diplomatik mü - İran konsolosu ve konsoloshane erkâ- naşebatını kate! teki sefiri ekselânz S İsketine dönmek ekspresle şehrimize gelmiştir. vi * iş olan İranın Paris-|91 sari dan karşılanmıştır. ekspresle Ankaraya Dün akşamki - Sekah Bodi, mem-| hareket eden Bodi'nin bir iki gün An- üzere dün sabahki| karadaki İran sefarethanesinde misa- fir kalması muhtemeldir. “SON POSTA izmir limanına bir ayda 194 vapur girip çıktı İzmir (Hususi) — Son bir ay içerisinde İzmir limanına girip çıkan vapuriarın Sâ- yısı 194 tür. Bunların safi tonilâtosu 132,221 dir. Ölü mevsim olmasına rağmen her gün yedi sekiz ecnebi vapur mal yük liyerek şima!t Avrupa memleketlerine ve İngiltereye hareket etmektedirler. Tiftik kursuna yakında başlanılacaX İktısad Vekâleti şehrimizdeki kontrol dairesine yeniden biri kontrolör. üçü! kontrolör muavini olmak üzere dört me- mur göndermiştir. Borsada iki ay evvel başlanan yapağı ve tiftik kurslarından yapak kısmı ikmal edilmiştir. Bir kaç güne kadar tiftik kursuna başlanacaktır.! Kitablar arasında (Büştarafı 7 inci sayfada) Kendi köşesinde, hiç te farfaracılığı! kalkmadan, mütevazı bir çalışma »le bi- 76 yeni yeni eserler veren ve tercüme kütüphanemizi zenginleştiren H. Â. E- dizi tebrik ederken, okuyucularıma da «Aşk rüyasını» ve Edizin diğer tercüş melerini de okumalarını hararetle tav- siye edeçeğim. İbrahim Hoyi Motörde ölen amelenin cesedi morga kaldırıldı Estonya tütün şirketine aid Yıld - rım motöründe amele Hayri, evvelki gün motörle birlikte Ahırkapı açıkla- rından pelmekte iken, birdenbire dü - şüp bayılmış, berayi tedavi Gülhane hastanesine getirilirken yolda ölmüş - tür. Cesed, ölüm şeklinin tesbiti için Morga kaldırılmıştır. 3 yankesici yakalandı Muhtelif tarihlerde, Ömer, Basri, Mehmed, Ali ve Eşref adındaki şahıs - ların paralarını tavcılık ve yankesilik suretile çalan Cemal, İbrahim ve İh - san yakalanmışlardır. Suçinlar hakkında takibata başlan - mıştır. Bir apartıman kapıcısı eşya çaldı Beyarıdda Zeynebkâmil sokağında oturan Hasan, zabıtaya müracaat ede- rek ;baz: eşyalarının çalınmış olduğu - nu iddia etmiştir. Yapılan tahkikat neticesinde, bn sirkatin apartıman ka - pıcısı Mehmed tarafından yapıldığı anlaşılarak, suçlu hakkında takibata başlanmıştır. Bir çocuk tramvaya at'arken düştü Vatman Münirin idaresindeki 149 numaralı Şişli - Tünel tramvay araba- sı Pangaltıdan geçmekte iken, 12.ya - şında Mehmed adında bir çocuk tram- vaya atlamak istemiş ve müvazenesini kaybederek düşüp yaralanmıştır. Yaralı, berayi tedavi Şişli Etfal has- tanesine kaldırılmıştır. Kadın hekim'eri toplantısı Türk Ginekoloji kurumu bu ayın toplan- tım Der. Ahmed Asım Onurun başkanlığı altında yapmıştır. anesessann Satıcı araniyor — Almanca bilen bir satıcıya ihtiyac vardır; Ankarada Ak- ba Kitabevine mufassal şeraille mü - racaat olunması. ŞEHIR TİYATROSU Tepebaşı Dram S, 20,99 HAYDUTLAR İstiklâl caddesi Komedi Gündür 5, 14 Çoerk tiyatrosu Gem 5. VW OĞLUMUZ TURAN TİYATROSU Buyün yündüz talebeye Akim umuma Saz Krahı Gregor, Frans yldın — Eiviyamay, serei şantör Broz Tomas, Seve mik şantözü Mekvin 15 "iri Sevenikmen Sennikâr .daşit Cemal Sabir birlikte YABAN GÜLLERİ 3P, ERTUĞRUL SADİ TEK TİYATROSU Taksimde bu gece (HİSSEİ ŞAYİA) Vodvil 3 perde Pek yakında: İnsan Mabut Eski Şehremini Topuzlunun hatıraları (Baştarafı 8 inci sayfada) rahatsızlansa, edeta telâşlanırdı ve has- tayı tedavi eden doktorun muvaffakiye- tini hemen rütbe ve nişan fle takdir et- miş görünürdü. Daima da tababetin iler- lemesine hâdim olmak istediğini söyler- di. Hünkârın bu husustaki cömerdliğini anlatmak için, zamanında, doktorlardan 4 tane müşürün, 40 tan fazla da ferik ve liva rötbelerini taşıyan askeri ve bâlâ ricalinden mülki paşanın bulunduğunu söyliyeceğim!. Bu meyanda, operatör ol. duğum için, ne olur ne olmaz, belki bir gün «Cemilin bıçağına teslim olurum!» endişesile bilhassa bana çok iltifat eder- di. Hattâ, garib değil mi, her zaman «Pa- Şu hazretleri» der iği! Lâkin, Abdülhamid II nin buzurunda İkonuşmak, uluorla JAf etmek her baba- yiğitin harcı değildi! Akla gelen her sö-! zü dinliyen, dalma güler yüzle muhatab- İarını karşılıyan yegâne padişah Meh/ med Reşad V dir diyebilirim! Halbuki, maruf şöhretile, Kızıl Sultan karşısında, daima ihtiyatla konuşmak gerekti. Hu- zuruna girildiği zaman, hünkâr, hiç ayar ğa kalkmazdı. Karşısındaki koltuğu işa ret ederek: «— Buyurunl> Derdi. Onun ile temas ede ede, ödetle- rine karşı meleke hâsıl eylemiştim. Önü- he baktığı, yahud kaşlarını çattığı zaman derhal lâfı değiştirmek Jâzımdı! Güler bir yüzle size müteveccih ise, korkma- dan, söze devam edebilirdiniz! Ayni za- manda huzurda oturmak iradeye, kalk- mak gene iradeye bağlı idi. Hattâ, bu yüzden, yani ufak bir dikkatsizliğimden dolayı, bakınız başıma ne geldi: Bir gün, gene huzurda bulunuyordum. Kakvecibaşı elinde ibrikle kahve getirdi, padişahın yanımdaki masanın üstüne koydu. Abdülhamid TI, bu sırada taba- kasından bir sigara çıkardı, Ben de eklım sıra, bürmet olsun'diye kibrit çakmak is- tedim ve ayağa kalktım. Bunu gören pa- dişah ta hemen yerinden fırlamasın mı?! Üstelik, benzi de sapsan... O zaman aklım başıma geldi ve irade- Cevabımı verdi. # Kulağınızda EN MÜDHİŞ İSTİRAPTAN Kullanmakla kabilaır. Bir hamlede nezle ve gripi geçirir. Baş, diş, sinir, mafsal, adale ağrunn ancak GRİPİN iş çabuk defedilebilir. , İcabında günde 3 kaşe alınabilir. İsmine Taklidlerinden sakınınız. slınak suretile dikkat. Kiralık kapalı yüzme havuzu Pisin ve Gazi Ankarada Çocuksarayı caddesinde Sus sineması aMında Çocuk Esirger gi rumu tarafından inşa ettirilmiş olan kapalı yüzme havuzu, gazino ve Mm gi lâtlarının inşastı ilkmal edilerek tecrübesi yapılmıştır. 20 İkincikânun 939 günü saat 15 te Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Merkez'nde yapılacak gg arttırma ile kiraya verilecektir. Görmek ve şeraiti öğrenmek istiyenler j rum hesab işleri direktörlüğüne müracaat etmeleri, ğ operatör Gemil siz ayağı kalkmamdan, Aaa Tl nin korktuğunu anladım; ne yi dımı şaşırdım! Hünkâr, kalın sesile: «— Gelh Diye bağırdı. İçeri giren müsahfbe «— Cemil Paşa gidiyor!» sözlerini sir ledi. Böylece bir kelime koni i kapıdan dışarı çıktım! Fakat, yukarıda da söylediğim vefiii le, zamanla, padişahın nabzına gire KE sıl şerbet verileceğini öğrenmiştim. mun iemayüllerine güre sözü idare MÖNÜ ve maksadımı, bin dereden su geti anlatırdım. İşte, gene bir gün, padişahın özüni ki tebessümden cesaret alarak yavaş 2 vaş «Mektebi Tıbbiyeli Askeriye si mevki itibarile fena bir yerde olduğu! söyledim. Gülhane kışlasının darlığı” şimendifer (İstasyonuna yakınlığınd dolayı gürültünün bitip tükenmediği ve bahusus hastanedeki levazımın p noksan bulunduğunu anlattım. Abdülhamid Ir: «— Mektebi tıbbiyeniz hakkında “ İcdiğiniz şeyir çok nazarı dikkatimi betti, Yarm, selâmlik resminden serasker Rıza Paya ile bu husus için # rüşeceğim, Size, mükemmel bir mekisli tibbiye yaptırmağı vâdeaiyorum!» Dedi. Ben de hemen temennayı huzurdan çıktım. Filhakika birkaç gün sonra, setürebi resminde Serasker Rıza Paşayı gördü” Bina: — Şevketmeab efendimiz hazreti sehir haricinde bir Mektebi "Tıbbiyei Mf keriye yapılmasını irade buyurdulâf- # mimar Valöriye havale etim. Bine” plânları yakında hazırlanacak. Sans * gösteririm.» Dedi. Ben, binanm şehir haricinde Yİ pılmasındaki hikmeti sordum. Sera gg KI Rıza Paşa, göbeğini hoplata hoplata dü: A 4 «— A oğlum, fikri hümayunu, sen be den pek daka iyi bilirsin» A ; küpe olsun! Harareti sür'atle düşürür. 4 o. (172)