14 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

14 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sene 21 — No, 7273 — Fiati her yerde 5 kuruş Roma konuşmalarına dair tebliğ dün gece neşredildi Iki memleket arasındaki münasebat dostluk zihniyetile inkişaf ettirilecek Başka bir habere göre, B. Mussolini konuşmalarda | akşamki yesil ile Ankaraya gönderildi ne kadar mutedil davranmışsa Kont Ciano bilhassa Fransız talebleri hakkında o nisbette şiddet göstermiştir Vatikan 13 (A.A.) — B. Chamber- İain ile Lord Halifax beraberlerinde İngilterenin Papa nezdindeki elçisi bulunduğu halde saat 11,55 de Vati- kana gelmişlerdir. Vatikanın otomo- billeri, İngiliz Nazırlarını Villâ Mada- ma'da ikamet etmekte oldukları sa- raydan almıştır. Güzergâhta birçok halk birikmişti, Papa, İngiliz Nazırlarını hususi kü- tüphanesinde kabul etmiş ve kendile- rle yarım saat görüşmüştür. Chamberiain “ile Halifax mütcaki- ben Papalık Hariciye Nazırı Kardinal Pacelliyi ziyaret etmişlerdir. Mütes- kiben İngiliz .Nazırları, Vatikandaki İngiliz sefarethanesine gitmişlerdir. Orada sefir B. Osborne, - Kendilerine bir öğle ziyafeti çekmiştir. Vatikan 13 (A.A. ) — Kardinal Pa esli, İrigiliz Nazirlârı tarafından bu gabah yapılan ziyareti iade etmek üztre İngiltere sefarethanesine git- miştir. Kont Ciano ısrar ediyor Londra 13 (A.A.) Havas ajansı- nın muhabiri bildiriyor İyi haber alan mahfillerde söylen- diğine göre, Romadaki İngiliz murah- has heyeti Mussolini - Chamberlain Me ile Ciano - Halifax görüş- | ! | Papanın oturduğu Vatikan sarayı ve Papa meleri arasındaki hava ve ton farkını büyük bir hayretle karşılamıştır. Mussolini ne kadar mutedil ve nâ- davranmış ise Clano, bilhassa Fransadan yapılan talepler hususun- da o nisbette şiddet .göstermiştir. zik Resmi tebliğ Roma 13 (A.A) — İtalyan - İngi- liz görüşmeleri hakkında bu gece aşa- ğıdaki tebliğ neşredilmiştir: (Devamı 10 ncu sahifede) Geçimsizliğin doğurduğu bir aile faciası Fatih sulh mahkemesi kâtibi karısile kaynanasını vurdu, kendisi de bir kaza kurşunile öldü Mahkeme kâtibi Şevket çok sevdiği karısının kendisinden ayrılmağa karar verdiğini görünce bu feci cinayeti işlemiştir Dün sabah saat oha doğru Beya- zıdda sulh mahkemesi binasında bir sile faclasi cereyan etmiş, bir genç, karısı ve kaynanasını öldürdükten sonra kendisi de bir kaza kurşunile hayata gözlerini kapamıştır, Bir aile geçimsizliğinin tevlid ettiği bu facia hakkında yapilan tahkikat ve elde edilen tafsilât şudur; Bundan bir buçuk ny kadar evvel Fatih sulh mahkemesi kâtipliğine ta- yin edilen yirmi alti yaşlarında Şer- ket İsminde bir genç, iki buçuk sene kadar evvel Aksarayda Nedime ismin- de bir kadınla evlenmiş ve bu evlilik bundan dokuz ay evveline kadar ga yet muntazam bir şekilde devam et- miştir, Biribirlerini cidden 5 karı kocanın bir de çocuk ve bu çocuk bugü, yaklaşmıştır. Bundan on ay kadar ev. vketin karısı ölmüştür. Şevket, ve karısından biricik hatıra kalan yav- rusunu Hasekide oturan kaynanası- na birakımış ve ber ây ona on lira ve- rerek çocuğun iaşesini temine çalış mu; tir, (Devamı 10 unen sahifede) Dünkü hâdiseye sahne olan Fatih sulh mahkemesi binası ve hâdisenin şahidi bayan Neriman Fransız sefiri İB. Massigli dün Reisicümhür tarafından | kabul edildi Ankara 13 (A.A.) — Fransanın An- kara büyük elçisi B. Massigli bugün saat 16 da Reisicümhur tarafından kabul edilerek itimalnamesini tak- dim etmiştir. Kabulde Hariciye Ve- kili B. Şükrü Saraçoğlu hazır bulun- muştur, Büyük elçinin muvasalat ve avde- tinde askeri merasim yapılmış ve bando Fransız milli marşını çalmış- tır. Ziraat Vekâleti müsteşarlığı Ankara 13 (A-A.) — Ziraat Vekâ- Jeti müstesarlığına statistik umum müdürü B, Celâl Aybar tayin edilmiş, bu husustaki karatname milli irade- ye iktiran etmiştir. nDükkitler: “Zındandan beter,, olur mu? Kaçıncı defadır rastladığımız şu tazallüme dünkü adliye haberleri ara- sında yine tesadüf ettik: — Aman bay hâkim! . Beni serbes bırakmayınız. Bu kışta kıyamette yatacak yerim yok. Tevkif edip hapis- haneye koyunuz ki mahfuz birdam altma gireyim. Cezaevleri şeraitini o kötüleştirerek değil, içtimai teşkilâila kara sefaleti kaldırarak, böyle bir tercihi bundan sonrasi için ömkânsızlaştırmak mec- buriyetindeyiz. Bir tek masum Türk vatandaşının bile zindandakinden better bir mev- cudiyet sürmesine milli viodanımızın tahammülü yoktur. CUMARTESİ 14 Kânunusani 1939 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yam işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Tayyare kaçakçılığı Dün de dört gazeteci muhbir sıfatile dinlendi Dinlenenler arasında Ankara mebusu B. Akagündüz de vardır İstinabe evrakı tanzim edildi, dün B. Aka Gündüz B. Rasim Us B. Zekeriya Sertel B. Etem İzzet Benice Evvelki gün ve dün dinlenen gazete muharrirlerinden bir kısmı Tayyare kaçakçılığı ve sahtekârlık hadisesi etrafında bazi gazetelerde yapılan neşriyat üzerine Ankara müd- delumumiliğinden .gönderilen istina- be talimatnamesi mucibince İstanbul müddeiumumiliği tarafından bu ga- zetelerin alâkadarlarının fatile isticvap edildiklerini dün yaz- maştık. İ, . Müddelumumi OB, Hikmet Onat dün de istievaplara devam etmiş ve Yeni Sabah gazetesi sahibi B. Cema- leddin Saraçoğlu İle neşriyat müdü- rü B. Murad Sertoğlunun ifadelerini almıştır. Bunlar, Yeni Sabah gazete- sinde bu mesele etrafında intişar eden Konyalı tarafından yazıldığını söyle- mişler, müddelumumilik bu ihbar üzerine İbrahim Hakkı Konyalıyı da çağırarak ifadesini almıştır, Diğer taraftan, evvelki gün istic- vap edilen 'Tan gazetesi baş muhar- riri B. Zekeriya Sertel verdiği ifade- muhbir si- | bir yazının, gazeteci İbrahim Hakkı | de tayyare kaçakçılığı etrafında Tan gâzelesinde çıkan bir yazının Anka- ra mebusu B. Akagündüz tarafından yazıldığını söylemiştir. Bunun üzeri- ne mebus B. Akagündüz de dün müd- deiumümiliğe davet edilerek ihbar mahiyetiride telâkki olunan bu yazı- nın muharriri sıfalile malümatına müradcâat olunmuştur. Isticraplar dün öğleden sonra baş- lamış ve akşam saat on sekize kadar devam etmiştir. İstievabın ikmalin- den sonra müddelumumilik derhal istinabe evrakını tanzim etmiş ve dün akşamki posta ile Ankara müd- deiumumiliğine göndermiştir. Daimi fotoğraf müsabakamız 1 ikineikâmun 1939 seçimin- Tunusun başına örülen çorapl..