14 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

14 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

eçimsizliğin doğurduğu bir aile faciası Müddetumumi B. Hikmet Onat ve Emniyet müdürü Sadrettin Aka binadan çıkıyorlar (Baş tarafı 1 inci sahifede) Yeni bir hayat arkadaşı Aile hayatına düşkün olan Şevket, Yeniden bir aile yuvası kurmak sure- tile eski saadetine kavuşabileceği 2a- babına kapılmıştır. Bu ümidle ken- dine yeni bir hayat arkadaşı arıyan Şevket, kaynanasmın evine yakın 0- turan Vildan isminde yirmi sekiz yaş“ larında bir kadınla tanışmıştar. Vildan, ilk kocasından ayrılmış bir duldur. Bir de on yaşlarında çocuğu bulunmaktadır. İçtimai mevki sahibi bir aileye mensup ve münevver bir genç olan Şevket; Vildafın babası Mehmed Alinin, bir şirkette kapıcı olmasına ehemmiyet vermemiş, ev- lenmek teklif etmiştir. Vildan da; oldukça yakışıklı olan Şevkete karşı pek alâkasız kalmadığı için teklifi kar bul etmiştir. Bundan sekiz ay kadar evvel Vildanla Şevketin nikâhları kı- yılmıştır. N Şüphe ve kıskançlık İlk aylar, güzel geçmiş, fakat bu sıralarda Şevketin kulağına karısının mazisi hakkında bazı dedikodular çalınmağa başlamıştır. Şevket, zaman zaman bu dedikoduları karısına âaç- mış, bu yüzden münakaşalar olmuş- tur, Şevket, karısının her hal ve hare- ketini gözönünden ayırmak istemedi- dinden, onun fazla süslenmesi, fazla tuvalet yapmasını bile arzu etme- mektedir. Hattâ bir gün, berberden yeni gelmiş karısile karşılaşan Şev- ket, onun kıvrılmış saçlarını tutarak bir haylı hırpalamış, bu hırpalayış esnasında da kaynanası Nazife mü- dahale ederek: — Artık senin kızıma yaptıkların yetişir! Seni çekemiyeceğiz demiş ve kızını da tahrik ederek darb ve haka- ret suçlarından dolayı kocası aleyhi- ne zabıtaya baş vurdurmuştur, Zabı- ta da bir cürmü meşhud zabtı yap- muştur, fakat bilâhare karı koca barış- mıştır. Karı koca arasındaki mütemadi ge çimsizlik Vildanın mahkemeye mü- racaatına sebep olmuştur. Vildan, oturduğları mntaka itibarile Falih sulh hukuk mahkemesine müracaat etmiş, bu suretle işi boşanma mecra sına dökmüştür. Fatih sulh mahkemesinde alelusul hafi olarak yapılan sulh teşebbüsü; Vildanın barışmak istememek isranı karşısında tabii şekilde akamete uğ- ramıştır, Bu vaziyet dahilinde takib edilecek kanuni yol; sulh mahkemesinden an- laşma imkânsızlığı ilâmı alarak asli- ye mahkemesine müracaatlır, Hâdise nasıl oldu? İşle, dün sabah saatona doğru Vildanla anası Nazife sülh teşebbü- sünün akametine dair olan ilâmı al mak üzere Fatih sulh mahkemesine gelmişlerdir. Bunlardan kısa bir za- man sonra işi başına gelen Şevket de elinde çantası olduğu halde kalem odasına girmiş, burada Vildan ve an- nesile karşılaşmıştır. Şevket karısına tekrar tekrar yal- varmış, boşanmaktan vazgeçmesini rica etmiştir. Fakat bu teklifi kabul edilmemiştir. Bu münakaşalar sırasında, Şevket, cebinden üzerleri yazılmış ve pullan- mış üç mektup çıkararak kalem ar- | kadaşlarından bayan Nerimana ver- miştir. Şevket bunları verirken, ba- yan Nerimana, Ankarada bulunan valdesinin öldüğünü bu hale çok mü- teessir bulunduğunu söylemiş, ken- disi öğle paydosunda dışarı çıkmak istemediğinden bu mektupları posta- ya atıvermesini rica etmiştir. Bayan Neriman, az sonra geçecek faciadan bihaber mektupları almış gözüne koymuştur. Arka arkaya atılan kurşunlar Şevket, bundan sonra tekrar karı- sına yaklaşmış, ona da annesinin öl- düğünü, böyle teessürlü zamanında kendisini yalnız bırakmamasını söyle- miş, bir haylı yalvarmıştır. Fakat gene red cevabı üzerine be- raberinde getirdiği çantayı açarken diğer taraftan da kalem odasının ka- pısını adamakıllı kapamıştır Şevket, çantasından çıkardığı bir brovnig tabancasile, evvelâ (okarısına, sonra kaynanasına ateş etmiş, her ikisi yep- lere yıkılırken, bayan Neriman, ka- Jem arkadaşına mani olmak istemiş, fakat gözleri kararan Şevket, yere yıkılan Iki cesed üzerine dahi ateşte devam etmiştir. Bu kanlı sahne karşısında kendisi- ni kaybeden Şevketin ayağı bir ma- saya İakılarak kendisi de yere düş- müş, bu düşüş esnasında, tabancada kalan bir kurşun ateş alarak Şevke- tin boğazından girmiş ve kafasına saplanarak ölümüne sebep olmuştur. Üç cesed ortasında Bu şekilde üç cesed ortasında ka- lan bayan Neriman, kapıyı açarak dı- şarı fırlamış, faciadan haberdar olan Jar da keyfiyeti zabıtaya ihbar etmiş- lerdir, Faclayi haber alan müddeiu- mumi B. Hikmet Onat, emniyet mü- dürü B. Sadrettin Aka bizzat vaka yerine giderek tahkikata el koymuş- lar ve facianın şekli cereyanını tesbit etmişlerdir. Şevketin çantası açıldığı zaman bazı kâğıdlar ve tuvalet leva- zımı bulunmuştur, Mektuplar açıldı Bundan başka, postaya verilmek üzere teslim ettiği mektuplar açılın- ca bunlardan birinin, Vildanın eski kocasına, diğerinin ölen birinci karı- sının anasına, yani bir buçuk yaşın- daki yavrusunun hâmisine, üçüncü mektubun da Ankarada bulunan ken- di babasına hitaben yazıldığı görül“ müştür, Şevket, bu mektuplarda aile- vi vaziyetini anlatmaktadır. Dün geç vekte kadar mahallinde yapılan tahkikat ve tedkikat netice- sinde lâzım gelen evrak tanzim edil miştir, işlediği cinayetin suçlusu ve kurbanı olan Şevket hakkındaki bu evrak müddelumumiliğe tevdi oluna- rak hıfzedilecektir. Zonguldağın sıhhi durumu Zonguldak (Akşam) — Tifo vakaları azalmaktadır, Büyük bir işçi muhiti olan şehrimizde temizliğe fazla dik- kat etmek lüzumu anlaşıldığından Belediye faaliyete geçmiştir. Bir çok vilâyetlerde olduğu gibi burada da kahvehanelerde hakiki mik- rop nakılı olan iskambil kâğıdlarını kaldırmak ve bu suretle bir tembellik Aâmilini yok etmek için teşebbüs var- dır, Sıtma musablarının çokluğu kar- şısında sılma mücadelesinin artır. ması, hattâ bu mücadeleye belediye- nin de iştiraki şehrin sıhhatı namına zaruri görülmektedir, Belçika kralı tek- rar evleniyor mu? Ze pe Belçika kralı Şarl, bir kaç gün ev- vel Parise gelmiş, ve bir kaç gün İsti- rahat etmek üzere Nis taraflarına git» Kraliçe Astridin feci bir otomobil kazası neticesinde ölümünden sonra bekâr kalan kral Şarlin Yunan pren- seslerinden İren ile evleneceğine dair bazı şayialar dolaştığını İntransigeant gazetesi yozıyor. Fakat resmi maha- filin bu haberlerin doğruluğuna inan- madıklarını da ilâve ediyor. Bir tramvay bir çocuğa çarparak yaraladı Vatman Remzinin idaresindeki tramvay, Pangaltıda, ilkmektep tale- besinden İbrahim isminde bir çocuğa çarpmış, yaralı çocuk Etfal hastane. sine kaldırılmıştır. 13/1/9329 Esham ve Tahvilât 05 19325 10,— Rrgant Türk borçu I peşin Sıvas — Erzurum battı IT Sıvas - Brzurum hatti YE 191$ Sıvas - Erzurum hattı II 19,225 PARA ve ÇEKLER (Kapanış flatleri) Londra 1 Sterlin s9ı New-York 109 Dolar 126.535 Parig 100 Prank 33325 Milâno 100 Liret 8.66 Cenevre 109 İsviçre Fr. 24506 100 Florin Amsterdam —— iğ Berfin Brüksel 100 Belga Atina 100 Drahmi 10715 100 Lava 1555 100 Çekoslovak Kr. 43375 100 Pozeta 591 100 Zlot 23M13 190 Pengo 50 100 Ley 100 Dinar 100 Yen 100 İsveç Kr. 68.3015 50TI5 21375 Madrid Bütün Göğüs HMASATALIKLARININ Kara habercisidir Hastalık ihtimallerini GRiPiİN alarak yok edebilirsiniz. Gripin, Radyolin müessessjerinde . fevk- âlâde itinalarla hazırlanır, Ra- hatsızlıkları defetmekte bir pan- zehir kudreti gösterir. Kalbinize, midenize ve böbreklerinize yor- gunluk vermez. İcabında 3 kaşe alımabilir, İsmine dikkat, taklid- lerinden sakınınız ve Gripin ye- rine başka bir marka . verirlerse şiddetle reddediniz. . i Roma konuşmalarına dair tebliğ dün gece neşredildi Son günler zarfında Duçe - Cham- |bazı muallak meselelerin hal ve faslı için berlain arasında iki memleket Harici- ye Nazırları B. Ciano ve Halifaxın iş- tirakile vukua gelen görüşmeler esna» sında halihazırın en mühim meselele- ri ve iki imparatorluk münasebetleri tetkik edilmiştir. Görüşmeler gündüz büyük bir sa- mimiyet içerisinde cereyan etmiş, ge- niş ve açık bir fikir teati ile neticelen- miştir. İki memleket arasında mev- cut münasebetleri 16 nisan paktının dostluk zihniyeti dahilinde inkişaf et- tirmek niyeti bir kere daha teyid olun- muştur, Bu pakta mevzuubahs hususi an. laşmanın mümkün olduğu kadar ça- buk bir surette akdedilmesi de karar. laştırılmıştır. Görüşmeler esnasında İtalya ve Büyük Britanyanın müessir surette sulhun idamesini istihdaf ey- Biyen iki hükümetin gayretlerini ken- disi üzerinde cemetmiş ve cemetmek- te bulunmuş olan politikaya devam azmi bir kere daha müşahede edil miştir. Anlaşma olamadı Londra 13 (A.A.) — Havas ajansı. nın muhabiri bildiriyor: Roma ile sıkı temaslarda bulunan İngiliz siyasi mahfilleri İngiliz ve İtalyan devlet adamları arasında ya» pılan noktal nazar teatisinin yeni bir teklife veya aralarında bir anlaşmaya müncet olmadığını bildirmektedirler. Siyasi mahfeller, Mussolininin dün Japonya ve Almanya sefirlerile görü. şerek kendilerine Chamberlain ile yaptığı mülâkat hakkında malâmat vermesini İtalyan Başvekilinin Romn - Berlin - Tokyo müsellesinin mevcudi- yetini yeniden teyid etmek ihtiyacını duyduğuna atfemektedirler, Bu mabfillerin kanaatine göre bu tarzı hareket Mussolini'nin İtalyan taleblerini İngiliz nazırlarına kabul ettiremediğine bir delil teşkil elmek- tedir. larını beyan ederek her türlü tefsir. | de bulunmaktan çekiniyor. İyi haber alan mahfiller, Mussoli. in'nin İspanyol meselesini hemen hiç münakaşa etmediğini söylemektedir. * Mussolini, askeri vaziyetin yakında halledileceğini ve İtalyan kıtalarının Franko'nun zaferinden sonra geri çağrılacağını söylemekle iktifa etmiş- tir. Diğer cihetten salâhiyettar mah. filler, bir yandan Roma görüşmeleri yapılırken bir yandanda Hitler'in Berlinde sefirler heyetini kabul ede- rek sulhün muhafaza edileceğinden ümidvar olduğunu beyan ettiğini ehemmiyetle kaydetmektedirler. Ayni mahfiller Almanyanın şimdi- ki veya ilerideki diplomatik teşebbü- sünü takviye etmiyecek ola bir as- keri harekette bulunmuyacağını söy- lemektedirler. İngiliz gazetelerinin makaleleri Londra 13 — Times gazelesinin Roma muhabiri, İngiliz nazırlarının ziyaretini şu suretle hulâsa ediyor; «İngiliz - İtalyan görüşmeleri sa- dece itllâf zemini araştıma ve müte- kabi! izahat verme mahiyetinde ol- muştur.» Bu mütalea, hemen hemen bütün İngiliz gazetelerinin mutaleasıdır. B. Chamberlain'in sulh ve sükün siyasetine lehdar oln gazeteler, Baş- vekilin Fransa hükümeti ile mutâ- bik kalmak suretile kararlaştırılmış olan hattı hareketi azimkârane mu- hafaza etmesini muvafık buluyorlar, Mubaliflerin naşiri efkârı olan gaze- teler, hiç olmazsa muvakkaten, Ka- binenin harici siyasetine hücum et- mekten fariğ olmuşlardır. Times güzetesi diyor ki: «Dört na- zır, vazifelerini «Avrupa'nın siyasi ufkunâ bir nazar atfetmek» suretile ikmal etmişlerdir. Bu görüşmelerden ne netice hasıl olacağı hakkında her hang İbirşey söylemek için vâkit daha çok erkendir. Fakat her halde bu gö- rüşmeler, vaziyeti tenvire medar ol- muştur.» Daily Mail yazıyor: «Chamberlain Mussolini, İspanyol meselesinde ay- ni fikirde değildirler, Duçe; Tunusta- ki İtalyanların hukuku meselesi gibi bir dörtler konferansının toplanması arzusunu izhar etmiştir. Chamberlain Chamberlain, herne olursa olsun, her ne olursa olsun, İngilterenin Fransaya müzaherette bulunacağını açıkça söylemiştir, Mussolini, Berlin - Roma - Tokyo müsellesinin her zaman olduğu gibi çok müttehid olduğunu söylemiştir.» Fransız gazetelerinin mütaleaları Paris 13 — Fransız gazeteleri, İn- giliz Başvekilinin Roma seyahatinin menfi neticeler vermesine şaşmamak- ta ve İngiliz Başvekilinin metin hattı hareketini kaydetmektedir. Action Français gazetesi soruyor: «İngiliz Nazırları bu mülâkatlardan ne netice çıkaracaklardır. Bu, yarının meçhulüdür. Libertö gazetesi, İngiliz Nazırları- nın Akdenizde statükonun muhafaza- sını tazammun eden İngiliz - İtalyan itilâfının tatbikinde tevakkuf <ettik- lerini yazıyor ve bu konuşmaların uz- laşmaya mı yoksa Fransız - İtalyan gerginliğinin şiddetlenmesine mi hiz- met edeceğinin ancak bir müddet sonra belli olacağını ilâve ediyor. Petit Parisien gazetesi şöyle diyor: «İngilterenin azimkâr tavrı, Romada inkisar uyandırmıştır, B. Mussolini karşısında geçen eylüldeki Chamber. Isini bulmamıştar.» Ordre gazetesi de şu mütaleayı yü- rütüyor: «Menfi neticeler ortaya pek müsbet ve pek vahim meseleler atı- yor. İtalya, görünüşe nazaran İspan- yada hareketini şiddetlendirmeğe mecbur kalacak ve Fransaya karşı taleplerini şiddetlendirmese bile mu- hafaza edecektir. Mühim görü nz Roma 13 (A.A.) —lLord Halifax, saat 10,30 da Fransa sefiri B. Fran- çois Ponset'yi kabul etmiştir. İngiliz Hariciye Nazırı, müteakiben Amerika sefiri B. William Phiilipsi kabul et miştir. Lord Halifax, öğleden sonra Mısırın Roma sefiri B. Mustafa Elsadik ile Irak sefiri Musabim El Paehachi'yi kabul etmiştir. Roma 13 (A.A.) — Kon$8 Ciano, bu sabah Almanya sefiri Mackenseni ka- bul etmiştir. Messageronun makalesi Roma 13 (A.A) — Bir Alman gi- zelesi olan Correspondance Politigus Et Diplomatigue, «Akdeniz müvaze- nesinin teessüs elmeklen pek uzak» olduğunu yazmaktadır. Bu cümle hakkında tefsirlerde bulunan Messa- gero gazetesi diyor ki: «İtalyanın tabii emellerine engel olmakta menfaati olanlar kasden «muvazene» ile «statuguo> yu birbi- rine (o karıştırmaktadırlar. Halbuki bunlar, birbirinden tamamile ayrı iki mefhumdur: Statuguo, ancak bir sulh garantisi olduğu ve kuvvetlerin normal muvazenesine tekabül ettiği zaman meşrudur.» Sulh birliği komitesinin bir kararı Londra 13 (AA) Beynelmilel sulh birliği komitesi, kabul ettiği bir karar sureti ile İtalyan kıtaları İspanya harbine iştirak ederken, ve İtalyan tayyareleri, İspanyaya gıda maddeleri nakleden İngiliz vapuru. nu bombardıman etmeğe devam eder- ken çarşamba günü Châmberlainin Romada bir nutuk söyliyerek malüm olah şekilde hissiyatını izhar etmesi- ni protesto etmektedir. Komite, bu şekilde bir protestoda bulunmakla İngiliz vatandaşlarının büyük bir kısmının hissiyatına terce- man olduğunu beyan etmektedir. Kont Cianonun ziyafeti Roma 13 (A.A) — Operada verileni suvareden sonra, B. Ciano Ekselsiyor otelinde B, Chamberlain ve Halifaks şerefine 130 kişilik bir supe vermiştir. Bir çocuk sokakta koşarken düştü, bir ayağı kırıldı Aksarayda Pertevniyal lisesi talebo- sinden Nihad, Valide camii avlusun- dan koşarak geçmekte iken düşmüş ve bir ayağı kırilmıştar. Polis, Nihâdı Cerrahpaşa hastans- sine yatırmıştır.