13 Şubat 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

13 Şubat 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

SON POSTA Meşhur Alman Güzellik mütehassısı Profesör Doktor E. WINTER TARAFINDAN Formülü yapılan VENÜS KREMİ torkib, tesir ve cild güzelliği bakımından dünyada mevcut kremlerin muhakkak ki en iyisidir. Mubalâgalı reklamlara hacet yoktur. Bir tecrübe ve mukayese kâfidir. Deposu: Nurettin Evliyazade müesöesesi İstanbul. YAVRUNUN gürbüz, tombul, sağlam, neşeli olmasını istersen FOŞFATİN NECATİ yedir. Bahçekapı SALİH NECATI İstıhlarlar üzerinde Maarif Vekâleti ıstılahlar üzerinde e -| bemmiyetle durmaktadır. Lise muallim » lerine bu hususta sorulan suallere hazıf- lanan cevablar Vekâlete gönderilmiştir. Vekâlet mekteblerden gelen raporları tet kik edecek, neticeyi Haziranda toplan « ması muhtemel olan Maarif Şürasına ar- zedecektir. Muallimler, imlâ kaldelerimden şikâ » yette bulunmuşlar, kelimelerin kitablar. da, mecmuslarda, gazetelerde ayrı ayrı İmlâda yazılması yüzünden teörisatta müşkülâta maruz kaldıklarını anlatmış - lardır. Maarif Vekâleti, mua'l:mlerin şi- çalışmalar başlıyor cak, her kelime hakkında kilabda en a? iki satır malümat bulunacaktır. Toplantılar : Galatasaray'a konser Galatasaray caz heyeti dün saat 15 bu- Çukta bir konser vermiştir. Konserde çocuk velileri ve kalabalık bir davetli kütlesi bu - Yunmuş, boş vakit geçirilmiştir. Yeşilayın çayı Yeşilay ve gençliği senelik çaylarını Şu - batın 18 inci Cumartesi günü aksamı Tepe- |? başı Garden salonlarında vereceklerdir. Mevsimin en güzel bir eğlencesini teşkil ölecek olan bu çay Yeşilay ailesinin en gü - zel bir toplantısı olacaktır. Toplantıya Gar- den varyets heyetinin iştiraki temin edil- miştir. Yeni neşriyat Episkop ve Şürekesı — Gabriel d'Annun- zlo'nun et güzel on bir hikâyesini bir ara- ya toplıyan bu eser de dilimize çevrilmiş- e i 5 İtir. Ayrıca büyük bir diksiyoner vücude ge | “Sa iratina — Paneli İstirati'nin &iU - tirilmesi için çalışılma Yeni dik *İmize çevrim; ilk tamanıdır. Ramal kitabevi Biyonere sekiz veya on bin kelime könâ- ül ap - kâyetini haklı bulmuş, incelemelere baş- Tamıştır, Vekâlet yeniden bir imlâ lügatı vücü - de getirecek, imlâmızdaki şıklıklara mihayet verilecektir. Bt işde Türk dili tot kik kurumu ile berabez çalışılacaktır. TORK ANONİM ŞİRKETİ TESİS TARIHI 1863 Sratdleri ne Türkipe Cümburiyeri ile minakit rmrkavelenamesi 2292 Numaralı 10/6/1933 tarihli konunle tasdik edilmiştir 4241611933 tarihli 2435 Numaralı Resmi-Gazete ) Sermayesi : 10.000.000 ingiliz Lirası ihtiyat akçesi: 1.250.000 İngiliz Lirası ————————— Türkiyenin başlıca Şehirlerinde PARİS, MARSILYA ve NİS'de LONDRA ve MANÇESTER'de MISIR, KIBRIS, VUNANISTAN, İRAN, İRAK, FİLİSTİN ve MAVERAYI ERDÜN'de Merkez ve Şubeleri VUGO$LAVYA, RUMANYA, YUNANISTAN, SURİYE, LÜBNAN ve HATAY'da Filyalleri ve bütün Dünyada Acenta ve Muhabirleri vardır ———— —— Her nevi Banka Muameleleri yapar Hesabı cari ve mevduat hesapları küşadı. Ticart krediler ve vesakli krediler küşadı. Türkiye ve Ecnebi memleketler üzerine keşide senedal wkontoşu Borsa emirleri, Esham ve lahuslât, allın ve emiaa Üzerine avans. Senedat tahsilât ve saire. aaa aa En yüksek emniyet şartlarım haiz kiralık Kasalar Servisi vardır. Piyasanın en müsait şartlarile ( kumbaran öeya kumbarasız ) tasarruf hesapları açılır. Vekâletinden Nafıa Ekşiltmeye konulan iş: | — M. Kemalpaşa deresi üzerinde inşa edilmekte olan regülâtöre sid kapak- ların imal ve montaj işleri keşif bedeli (47.709) liradır. A — Eksiltme 8/4/989 tarihine rastlıyan Pazartesi günü saat (15) de Nafıa Ve- kâleti Sular Umum Müdürlüğü Su eksilme komisyonu odusında kapalı zarf usulile yapılacaktır. İ — İsteklilerin eksiltme şartnamesi mukavele projesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi, fenni şariname ve projeleri (2) lira 39 kuruş mukabilinde Su- lar Umum Müdürlüğünden alabilirler, 4 — Eksilimeye girebilmek için isteklilerin (3598) lira (20) kuruşluk muvakkat “eminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan bütün vesikalarla birlikte bir istida ile Vekâlete müra- caat ederek bu işe mahsus olmak Üzere vesika almaları ve bu vesikayı ib- Taz etmeler; şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bulunmayanlar ek- siltmeye iştirak edemezler, U— istekirlerin teklif mektublarını ikinci maddede yazılı saatlen bir saat ev- veline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri, MM zımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (o (442) (o (687) RADYO Türkiye radyo difüzyon postaları Ankara radyosu DALGA UZUNU"! 1089 m. 183 Kor 190 Kw. TAG 10,74 ım. 15195 Kas, 20 Kw. TAP 31,70 m. 9455 Kos 20 Kw. PAZARTESİ - 13/2/39 12.30: Proğram, 1235: “Türk müziği - PL. iz nleket saat Ayarı, ajans, meteoroloji leri, 13.10 - 14: Müzik - (Cazband - Çi- Lantaç orkestrası, 1830: Proğram, 18, Mü (Senfonik plâklar), 19: Konusma, 19.15: Türk müziği - asıl heyeti - Celâl Tok - ses, Hakkı Derman, Eşref Kadri, Bneri Üf - ler, Hamdi Tokay, (Baysti fazlı), 20: Ajans, a«*eoroloj". haberleri, Ziraat borsası (fa0, 20.18: Türk müziği - (Klâsik proğram - Bes- tekâr tanburi Al efendinin “hatırası için). I — Tanbur Ali efendi - Suzidil peşreri, 2 — 'Tanburi Ali efendi - Suzidil 1 ci beste | Oyükuüdı darbı sitemden), $ — Tanburi AH e- fendi - Suzidil 2 cl beste (Bilmedik yari kim bizden), 4 — Tanböri Ali efendi - Surldi a- Rir sömai (Kan! yadı lebinle), $ — Refik Fer İsam - Tanbur taksimi, 6 — Tanburi AH efe Jd1 - Buzldll şarkı (Yandıkça (oldu suzan), 7 — Tanburi AM efendi - Suzldll şarkı (Bir nigübla ey dilrüna), 6 — Tanburi Ali efendi- Suzldil şarkı (Her bir bakışında neş'e), 9 Tanbur! Al efendi - Yürük sema! - (Ceyhun arayan diğel giryan), 10 — Tanburi Ali efen- di - Saz semaisi. 31; Memleket saat Ayarı. 1: Konusma. 2115: Baham, tshvilt, kam- p nukut borsası (flat), 2130: Müzik Gü çük orkestra » Şef; Necib Aşkım.) 1 — Lind- ner « Şarap yortusu (Fantezi), 7 — Mun - kel - Veneyik hatıram (serenad), 3 — Czer- nik Güzel sar'atlar festivali üvertür), 4 — Dletrieh - Fifreler (Marş), $ — Müller - La erine fanteri. 6 — Becker- 147 — Niemann - Çariston (Dans), # — Rilenger - Bir Entermeğro, 9 — Gânelberger - Küçük toplantı (Revâ - Bn -| termeâ?0), 10 — Sehleder - Dinle, Keman İne söylüyor (tango), 11 — Heuberser - Şark- da, 220: Müzik - Melodiler - PI. 23: Müzik (Cnzband « PL), 2245 - 24: Son ajans haber Askerlik işleri: As'er'ik yo! ası Fatih Askerlik Şubesinden: i — Bu yü as- kerllk çağına giren Fatih ve Eyüb kuzaları ite bü kazaları bağlı nahiyelerin 335 doğum- Yularının İlk yoklamalarına 6 Şubat 939 gö- nünden itibaren Fatih Askeri'k şubesi bina-| sında başlanmıştır. 2? — Hergün sabah saat 8 dan öğle 13 ye kadar bu doğumluların yoklamaları yapıla» cak ve 15 Mart 999 Çarşamba günü öğleye kadar devam edesektir. 3 — Bu kırı müddet içinde her mükellef #wbeye müracantle yoklamasını yaptırması ve yaptırmıyanların askerlik kanununun 17 nel maddı mucibince oezalandırılacağı 1 - mmm» Doktor “ İlrahim Zati Öget Eelediy» (o karşısında; (Piyerioti «tcdesinde İl numaradı ber;da Uğceden sonra baslaların kayı ador. İlân Tarifemiz 'Tek sütun santimi Birinci sahife 400 kuruş İkinci sahife 250 Üçüncü ( sahife 200 Dördüncü sahife 100 İç sahifeler 60 Son sahife “0 Muayyen bir müddet zarfında fazlaca mikdarda ilân yaptıracak» lar ayrıca tenzilâtlı tarifemizden istifade edeceklerdir. Tam, yarım ve çeyrek sayfa ilânlar için ayrı bir tarife derpiş edilmiştir. Son Posta'nın ticari 'lânlarına aid işler için şu adrese müracaat edilmelidir: İktisad Vekâletinden 1, — Avrupa dericilik, yünlü mensucat ve pamuklu mensucat meslek mekteb. lerinde tahsil ettirmek üzere müsabaka ile 30 talebe alınacaktır. Bu talebelerin «10» u dericilik, «10» u yünlü mensucat ve «10» u da pamuklu mensucat tahsili yapacaktır. 2. — İsteklilerin aşağıdaki şartları baiz bulunmaları lâzımdır. A — Türk olmak, B — Sıhhati tam ve tahsil edeceği san'at şubesinde çalışmağa müsald olmak, C — En çok 25 yaşında olmak ve askerliğini yapmış bulunmak, D — Maarif Vekâlet: Bölge San'at Okulları tesviye ve elekirik şubelerinden mezun bulunmak ve mektebi bitirdikten sonra en az iki sene san'atında çalışı miş bulunmak, İ 3. — İmtihanlar 15/3/9399 tarihinde Bölge San'at Okulları müfredat programı Aa göre aşağıdaki derslezden olmak üzere Ankara, İstanbul, Bursa ve İzmiş Bölge San'at Okullarında yapılacaktır, Matematik Mekanik Makine ve motör Meslek teknolojisi ve malzeme Lisan «Almanca veya Fransızca» 4. — Kabul edilen asgari vasatiden fazla net alarak imtihanda muvaffak olan« lardan muvffakiyet sırasile 30 namzed ayrılacaktır, Bu namzedler üç grupa tef rik edilerek mesleklerine göre 31/12/0959 tarihine kadar Sümer Bankın Boykoa, Feshane, Hereke ve Kayseri Fabrikalırında staj görecek ve mesleki fabrika kurslarına devam edeceklerdir. Staj müdetince kendilerine ayda 50 şer lira ve« rilecektir. i 5. — Staj müddetinin sonunda fabrikalarda yapılacak kurs imtiharlarında ve umumi çalışmalarında muvaffakiyet gösteren ve ahlâkan mazbut olduklarına kanaât getirilen nâmzedler Avrupaya gönderileceklerdir. Bu imtihanlarda mus vaffak olamıyanlar serbest ka ve hiç bir hak talehinde bulunamazlar. İm- tihanda muvaffak olarak Avrupaya gönderilecek talebe, Sümer Bankın idare ve nezareti altında olmak üzere Eylül 1940 tarihine kadar lişan kurslarına devam edecek ve 1940 senesi kış sömesterinde meslek tahsiline başlıyacaktır. 6. — Avrupaya gönderilecek talebe Sümer Bank fabrikalarındaki staj ve Av- rupadaki fahsil müdietlerinin bir misli fazlasile İktısad Vekâletinin göstereceği işlerde usta, ustabaşı veya fen memuru olarak çalışacaklardır. Bu mükellefiyeti tevsik etmek üzere Avrupaya gönderilecek her talebe bir tanhhüdname vere- cek ve muteber bir kofil gös cektir, 7. — Talibler en geç 1 ) tarihine kadar ikinci maddenin üçüncü fıkrasın- da yazılı Bölge San'at Okullarından hangisinde imtihana girecekle: $ bir istida ile aşağıdaki vesikaları İktısad Vekâleti Sanayi Umum W göndereceklerdir. AA — Nüfus hüviyet cüzdanı, 'B — Askerlik vesikası, C — Mekteb şehadetnamesi D — Hüsnühal varakası, E — Çalışacağı san'ata mütehammil bulunduğunu gösteren resmen tasdik €- dilmiş sıhhat ves L F — San'at Okulunu bitirdikten sonra çalıştığı yerlerden aldiğı bonservisler. G — Altı aded vesikalık fotograf, 8, — Fazla izahat almak istiyenler İktısad Vekâleti Sanayi Umum Müdürlüğü. ne müracaat etmelidirler. 407, «79» . . . .. Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. idare Meclisinden; Türkiye Şeker Fabrikaları A. Ş. Hissedarlar heyeti umumiyesi 28 Şubat 1939 Salı günü saat on birde Ankara İş Bankasındaki hususi dairesinde sureti âdiyede toplanacaktır. Şirket esas mukavelesi mucibince lâakal yüz hisseye malik hisse- darların, hâmil oldukları hisse senedlerini veya bunu müsbit vesaiki içtima gü- nünden bir hafta evvel Ankarada Şirket Merkezine İş, Ziraat Bankalarına veya Sümer Bank'a tevdi ederek birer duhuliye varakası almaları rica olunur. RUZNAME 1.— Şirketin 1938 senesi musmelât ve hesabatı hakkındaki meclisi idare ve mürakıblar raporlarının okunması ve tasdiki, ? 2 — 1938 senesi bilânço, kâr ve zarar hesablarının tasdiki ve idare meclisinin ibrası. 3.— 1998 senesi temettü hissesinin zaman ve sureti tevzi! hakkında karar it- tihazı, 4. — 1939 senesi mürakıblarının intihabı ve ücretlerinin takdiri, 5, — Münhal meclisi idare azalıklarına muvakkaten seçilmiş olan zevatın in- thablarının tasdiki. ş 8. — Esas mükavelenin 20 ncı maddesine tevfikan müddetler, hitam bulan meclisi idare azalarının yeniden Intihabı ve huzur haklarının tayini, 1. — Meclisi idare azasına ticaret kanununun 323 ve 324 üncü maddelerinde yazılı salâhiyetlerin itası, Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden : 1 — Yüksek Enstitü talebeleri için aşağıda cinsleri gösterilen #yakkabıları açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — Muharimen bedel (3575) ve muvakkat teminat (268,15) lira. 8 — İhale 14/2/939 Sah günü saat li de Rektörlük binasında müteşekkil ko « misyon tarafından yapılacaktır. 4 — Daha fazla izahat ve parasız şartname almak istiyenleri Enstitü Yurd Amirliğine müracaatları, (o (619) Cinsi Mikdarı talebe 4i5 çi Kız talebe 34 çift Muhammen bedel Yekün tutarı 8 lira 15 >