18 Şubat 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

18 Şubat 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Hokkabazla karısı Uludağa gidiyorlar Hokkabaz — Karıcığım karıcığım. Karısı — Ne var söyle. Hokkabaz — Ne söyliyecektim? Karısı — Sen söyliyecektin. Hokkabaz — Söyliyecektim amma u - Dultum.. neydi bakayım? Karısı — Senin bana söylemek isteyi sonradan unuttuğunu ben nereden b! yim? Hokkabaz — Bilirsin belki, ben düşür- düm, sen buldun? Karısı — Anladım, anladım. Hokkabaz — Ben sana dedim ya, söyle| neydi bakayım. Karısı — Senin yaka düğmen; sabahle- yin kapının önünde düşürmüşsün, ben buldum. Hokkabaz — Bulamadın? Karısı — Vallahi buldum. 'Hokkabaş — Bulamadın diyorum. Karısı — Buldum diyorum, İşte masa- nın üstünde, Hokkabaz — Bakayım bakayım, Oradâ yok. Karısı — Görmüyor musun, işte kos- «toca yaka düğmesi sana bakıyor. Hokkabaz — Bâna bakıyor aman ken- «ime biraz çekidüzen vereyim, saçlarım dağınık olmasın; boyunbağım çarpuksa düzelteyim. sonra bana bakarken beni beğenmeyiverir, başını çevirir, bir daha bakmaz. Karısı — Öyle bakmak değil, sözün ge Tişi Eokkabaz — Ben gelişin! görmedim. fakat giderken gördüm de bayıldım. İki yanına öyle bir kırıtışı vardı ki sen de görseydin bayılırdın. Karısı — Canım, söz hiç gider mi, telik giderken iki tarafına kırıtır mı? Hokkabaz — Sen lâfın gelişi dedin; ge- len şey ne ise geldiği gibi de gider; oto- mobile gidiyorsa o başka amma, otomo-| bile binen yaya da yürür, Mademki yü- rüyor, yürürken de kırıtır. İ Karısı — Lâfı hep ters anlarsın, sana İğiz. Orada kayak sporu yaparız. nasıl söyliyeyim. Yakı düğmen. orada duruyor. Hokkabaz — Duruyorsa duruyor, ben sana onu sormadım ki. Karsı — Sen bulmuşsundur, değin, ben de yaka düğmeni bulduğumu söyle- dim. Hokkabaz — Ben yaka düğmemi değil, sana söyliyeceğim bir sözü bulup bulma- dığını sormuştum. Senir bulacağın yok.| Hele ben düşüneyim.. işte, işte buldum. Seninle Uludağa gideceğiz. rısı — Uludağı mı gideceğiz. Yok gitmem! Hokkabaz — Neye? Karısı — Ben dağda ns yapacağım, be- ni orada bırakıverirsen ben ne yaparım? Hokkabaz — Hiç bırakır mıyım kar: ibm. beraber gideceğiz. beraber gelece- SON POSTA Oyuncaklarım Bir atım var tahtadan, İtersem yürür rahvan. Dizgini, eğeri var.. Her çocuk onu arar * Tavşanım var lâstikten.. Bağırır, sıksam hemen, Gidemez uzaklara, Yorulmuş dura dura. * Bir kuşum var teneke; Karanca seke seke , Koşmaya başlıyacak, Çok sonra durur ancak. * Mızıkam var çalarım, Hem çalar hem dalarım; Sesi güzel çok güzel, 'nanmazsan dinle gel. * Bezden yapılmış kedim, Ben onu çok istedim.. Babam aldı getirdi; Getirdi bana verdi. * “m hav hav demez, yü hiç sevmez. Karşımda salta durur, Otarturam oturur. 4 Onlar güzel oyuncak, Çocuklar aynıyacak, Hele hele şuna bak, Onları kirmak yasak! Köpe; Gürü Bilmecede kazananlar Karısı — Kayak sporu mu? O da nasil şey! Hokkabaz — Ayaklarınıza kavak ta kacağız. İ Kansı — Var yal Hokkabaz — Ne var? Karısı — Ayaklarımız ver, onların ü- zerlerine birer ayak daha mi takacağız. Hokkabaz — Ayak değil, ka Karsı — O nası! şey, a; xyor mu? Benimki pöd rengi de yeşil, şunu da uhu kiz numara bana iyi geliyor. Sakm daha küçük, yahni daha büylik alayım: Hokkaba: Patlıyacağım şim canım ben rim. Kayek he kabıdır, ne tskunya, karda gezmiye yarar, Kocaman tahtalardır. Ayağa bağ- larlar, Onu ör, onunla kayak sporu yaparlar. Şimdi antadın mı? Karısı — Anladım, şunu baştan söyle-| Hokkabaz — Söyliyecektim amma söy- lememe vakit bırakan mı? Şımdı, yarın seninle Bursaya, oradan Uludağa yıdiyo- Tuz, oldu mu? | Yeni bi'mece Bu resme dikkatle bakın, ne hala varsa bulun, gazeteden ke- sip bir kâğıda yapış tırın ve altına resim- âe bulduğunuz hata- yı yazın, bize gönde “gin. Doğru halleden- lerden bir kişiye bir kilo çikolata, bir ki- giye bir futbol topu, yüz kişiys de ayrı ay- ri güzel ve kıymetli hediyeler vereceğiz Bilmeceye cevab ver. me deti on beş gündür. Bilmece ce- vabını bize gönderdi- giniz zarfın Üzerine bilmece kelimesini ve bilmecenin gazetede çıktığı tarih! yazınız Hemen her sefer bu- hu tekrarladığımız halde gene bazı okuyucularımız unutuyorlar, Uputmamaları için bu sefer gene tekrarlıyoruz, İtanı Perşembe günleri / öğleden sonra, ga « müracaat Bilmecede kaza. banların isimleri her Pazartesi gü- nü çıkan sayıda Tân edilir. Taşrada bulunan okuyucu» ların o bediyeleri kendileri; ,e & bulunan. Jar Pazartesi ve Masa saati okazanan Kadıköy orta okuldan zetemiz 429 dük: idaresine ederek diyelerini alabilirler. Birinel ve ikinci ikramiyeyi kazanan. lar, eğer taşrada iseler posta ile birer fo- tograflarını göndermeli. İstanbulda hediyelerini almaya geldikleri zaman f0- tograflarını da getimelidirler. Şu da var ki fotograflar iyi gikmiş olmalıdır, Çün- kü bunları gazeteye koymak için istiyo- İruz. İyi çıkmamış, silik bir fotograf gı- zetede iyi görünmez. Halbuki iyi çıkmış bir fotograf gazetede görünür. Bun- dun sonra kazananlar İyi fotograf gelir- meye geyret etsinler, biz de onların bu iyi fotograflarını gazeteye koyalım. Hediyeler için bir dileğiniz olursa bö dileğinizi Üzerine «Idare» kelimesi yazıl. mış bir zerf içinde bize bilâiri ise — Ab, bu ne rezalet... Telefon hatt nı bugün de tamir etmediniz. İşte ge- ne telefonum işlemiyor. Me #iz be- nim söylediğimi duyuyorsunuz, ne de ben sizin söylediğinizi duyuyorum. zın hediyesi Yıldız -- Bugün Şubatın Yıldız — Biriktirdiğim Yıldız — Acabu ne ak On beşi babamın doğduğu (para ile babama bir hedi- sam, aklıma geldi, bir fe- ye alırım, sevinir, ner alırım, Yıldız — İşte astım, Şim- di kim bilir ne güzel du- Yıldız — Çok güzel, ba. Yıldız — Babamla annem yıldım gitti. de geliyorlar. şimdi gös rürler, i zel bir hediye aldım, eve girince fener başıma düş- hediyeye tesekkür edete- girince göreceksin, müştü. ğine beni dövdü. Oyun ve eğlence OYUNCAK Küçük resimdeki gibi big filiniz olmasını tabii istersk niz. Bunun için: 1 — Bu resmi bir resim kök İadına yahud inçe bir kartona yapıştırınız, 2 — Bütün siyah çizgileri kesiniz. 3 — Noktalı yerler! aşağı, çizgil yerleri yukarı Kkatlaym BiZ ğ 4— Sol taraftaki koyu renki “ kısmı karşi Laraftakikinin d- zerine koyu renk kısım tamamile örtülecek şekilde yapıştırınız. ğ $ — Hortumumu, kuyruğunu küçük resimdeki filde olduğu şekilde düzeltinim İşte size bir oyuncak fil