28 Şubat 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

28 Şubat 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

binanın açılışı Bitlis Halkevi binası yat Bitlis (Hususi) — 934 yılında açıl - olan Bitliş Halkevi; bugüne kadar Va- ki olan çalışmalarile muhiti ibtiyac- larını karşılamak ve gençliği faaliyete sevkelmek © bakımından memleketin büyük bir noksanmı doldurmuştur. Düne kadar mütevazı bir bina içine bu faaliyetleri sıkıştıran Halkevimiz; bu çalışmaların en verimlisini geçen yıl içeri fat Sahinbaşın değerli rehberliği altın- da cidden faydalı işler yapmıştır. Gene mumaileyb zamanında temel kri atılan Yeni Halkevi birası da bu ni bitmek üzere bulumuyor. i Şark memleketlerinde inşaât işleri nin zorlukları gözönüne alınırsa yeni makta olar bu eserin; çek çesin şma mabsulü olarak meydanâ i inkâr edilemez. Bilhassa çatısının, mevsimin en.80 £ ğuk günlerinde ve kar akında kapatıl ması suretile sarfedilen gâyrel; bu var- uğa kavuşmak için gösterilen alâkâ ve hevesin derecesini ispata kâfidir. Bugüh “memleketin kazanacağı bu kültür müessesesi; vali ve başkan Rifat Şahinbaşın geceli ve gündüzlü çalış - ması savesinde meydana gelmek üze - tedir. By itibarla onun bir eseri sayı - bilir. Bir kaç ay sonra bütün noksanları #kmal edilerek memleketin en modern | essürü mucib olmuştur. pe e (“İpsala dikiş ve nakış salonu açıldı o ) Bir kumpanyahın İpsalaya gönderdiği Âli ve nakış öğretmeni tarafından bir iş ve nakış satana açılmıştır. Talebe miktarının gün geçtikçe daha fazla artacağı ümid edilmektedir. uzu 5 rkaç satırla güzeteye yazis ver, HasanBey, Bitlis Halkevin bitmek üzere Daha şimdiden faaliyete geçen Halkevi gençleri günü ilk temsili yermek üzere hararetle ve dikkatla hazırlanmıya başladılar göslermiş ve başkan Ri-ilış gi bir köylüyü öldürdüler Ölen köylü, kadınla uzun müddet sevişmiş ve bir arada yaşamışlar in inşası“ Eskişehir (Hususi) — Vilâyetimize bağlı Dağküplü köyünden Mehmed a- | dında biri Naile adında bir kadın tara- fından bıçakla yaralanmış, sonra da Nailenin kocasi Yetim Mehmed namile maruf Mebmed de balta ile Mehmedin İ bacağına vurarak ağır surette yaralan | masına sebebi vermiştir. Hâdise şu şekilde olmuştur: 2 Mehmedler ayni köydendir. Meh- med Yetimin Nâile adında bir karısı vardır. Naile diğer Mehmedle konuşu- yor ve sevişiyor. Bunların bu sevişme- lerinin farkına varan ailenin kocası Mehmed Yetim kızıyor. Bir gün Meh - med rakibi olan Mehmed Yetimin evi- ine geliyor. Bir aralık bir münazaa baş- hyor. Bu münazaa şiddetleniyor. Ve Naile eline geçirdiği ufak bir bı çağı Mehmede saplıyor. Odanın içinde de bir boğuşma başlıyor. Boğuşma es « nasında Nailenin üstü başı kan oluyor. Hemen eline bir balta göçiren Mehmed Yetim karısının âşığını Mehmedin baca r, ve rakibinin bacağını ko- parıyor. Bu hâdise köyde derin bir te essür uyandırıyor, Derhal cinayet jan- darmava haber veriliyor. Jandarma ünde: bu yeni bina içinde ver , tahkikatı yapıyor ve Eskişehir C. M. mek üzere - hazırlıklara geçmiştir. Umumniliğini haberdar ediyor. Hâdise Şimdi hepimiz; bugünü görmek hes | mahalline giden müddelumumi müa « yecanı içindeyiz. Yeni bir eser önünde, | VİR rinden Nesi mi cinayeti yapan Na ilk gençlik faaliyetlerine şahid olur - ile ve kocası Yetim Mehmed Ez ken hiç süphesiz onun yapıcısı ve başa- sizi neismı bugünkünden daha büyük bir sevgi ve saygı ile anâcağız. | Kayaoğlu Adapazarı içme suyu ikmal edilmiş halde bir binası olarak karşımıza çıkacak bu bina önünde halkın duyacağı sevinç, derecesi ölçülemiyecek kadar yüksek İ olacaktır. Daha şimdiden çatısı altında gençlik faaliyet ve hareketleri başla- mak üzere bulunuyor, Komiteler arasında faaliyet husu » İsunda en başta gelen temsil şubesi se- nenin ilk temsilini, -Halkevlerinin açı- | Mardin EET Mardin (Hususi) — Vilâyet umumi | meclisimiz, evvelki günkü toplantısın. da, bütün Mardin halkı ve gençliğini sevindiren bir karar vermiş, orta oku- lumuzun Jiseye çevrilmesi hakkında azadan Siret Bayar ve Yahya Sü verdikleri” ta kabul etmiştir. Başta değerli Valimiz Ömer Cevad Ökmen olduğu halde azalarımızın, bu yüksek temennisi Maarif Vekâletince muvafık görüldüğü takdirde açılacak Hsenin tesis masrafları ve binası Hu - susi İdare bütçesinden temin edilecek tir. Dokuz kazasr bulunan ve nüfus ke- safeti çok olan Mardin gibi bir vilâyet merkezinde” bir şebbüs ve takibl bulunmaktadır. müsald çeraitle E lacaf Adapazarı (Hususi) . — . Belediye, şehre Sapanca gölünden getireceği te- miz suyun inşasını 268 bin liraya iha- le etmiştir. Marttan itibaren faaliyet başlıyacaktır. $'ndırgıda bir cinayet Sındırgı (Hususi) — Orman koruma bekçilerinden İbrahim, Sındırgının Ak taş köyünden Himmeti bayırda odun keserken kurşunla öldürmüştür. Dört çocuk babası olan Himmetin ölümü te- Evveiee bildirmiş olduğum veçhile sırf avlanmak üzere kazamızın Kar - puzlu köyüne gelmiş bulunan İstanbul avcılarından (6) kişilik bir grup bir kaç gün avlandıktan sonra İstanbula avdet etmişlerdi. Resim vurdukları avların karşısında İstanbul avcılarını göstermektedir. Biga polis kadrosu artırıldı Biga (Hususi) — Şehrin büyüklüğü- ne ve nüfusunun fadlalığına binaen bura polis kadrosuna üç memur daha ilâve edilmiş ve daire beş polis memü- ru ve bir komiserle idaye edilmeğe başlanmıştır. "Mahalle kahvelerine dolan küçük çocuklar, buralara devamdan ve kur mâr oyunlarından menedilmekte ser - Genç ve çalışkan dikiş ve nakış öğret-| keşlik yapanlar kanuni muameleye te- meni bayan Belkis Taçyıldız'dan İpsala-| bi tutulmakta bu hususta zabıtaca pek İmızın genç bayanları pek çok istifade et-| titiz davranılmaktadır. İmektedirler. Resim talebeden bir kısmını| Yakında münasib bir yere polis ka- İmuallimlerile bir aradı göstermektedir. İrakol binası inşa edilecektir. Pazar Ola Hasan Bey Diyork .. me de hani © kocaman çöp kam- yonu uğrar? v. Bizim mahalleye ne çop arabası... ilk toylentesımda etmiştir. Bursa ipekböcek enstitüsünün faaliyeti Bursa, (Hususi) — İpekböcekçiliği Enstitüsü önümüzdeki sene mahsulü - nün daha fazla olmasını temin mâksa- dile bazı tedbirlere başlamıştır. Bu cümleden olarak ipekböy'kçiliği asis- tanlarından Bayan Nilüfer Oktar ta - rafından, dut fidan; dikilmesini teşvik ve bunun bakımı hakkında bir broşür neşredilmiştir. Bundan on bin aded bastırılmış olup bütün köylüye tevzi edilecektir. Ayni zamanda enstitü he. yetinder seçilen muhtelif gruplar köy lere giderek koza hakkında propagan- dalar yapacaklardır. Broşürde kyf fazla veya oz olanmıntakalara aid ay- rı ayrı fidan yetiştirilmesine dair ma * İümat vardır. Orhaneli halkı doktor bekliyor Orhaneli (Hususi) — Kazamız hü- kümet tabibliğine pek yakında doktor tayin edileceğini işittik, Bu haber bir şayia da olmuş olsa kazamız halkını çok sevindirmiştir. Şimdiye kadar dok torsuzluk yüzünden pek canı yanan ve bir çök kurban veren halkımızın se- vinci yerindedir, Geleçek doktoru şim- diden sabırsızlıkla bekliyoruz. Hasan Bey — Peki amma, siz sabah- ları ne ile uyanıyorsunuz? liseye kavuşuyor — Bsenin bulunmayışı, vilâvetin kültür hayatında büyük bir boşluk teşkil etmektedir. Mali vazi - Kastamonuda Memur evleri Yapılacak Kastamonu (Hususi) — Reisicüm - hur Milli Şef İnönü Kastamonu seys- hatleri esnasında Kastamonuda «Me - mur evleri ve Şehir oteli yapılması » âirektifini vermişlerdi. Kıymetli vali ve parti başkanımız Avni Doğanın te bu iş kat'ileşmiş Hususi muhasebenin k bankasından â- 65 bin lirayla derhal işe baş - Janacaktır. Buna sid evrakı vilâyet u- mumi meclisi müstaceliyetine binsen|ne esrar satma - müzakere ve kabul (sından dolayı Es Mardinden bir görünüş yetleri gayrimüsaid ciması dolayısile civar mekteblere gide * miyen birçok gençlerimiz lise tahsili den mahrum kalmâktadır. Bu sene or. ta okuldan çıka üze yakın gençten birçoğu ve hatti zde sekseni bu mah jrumiyete düçar olacaklardır. Bilhassa kız çocuklarının tise tahsilini düşünen analar, babalar ve memurlarımız bu vokluğu daha acı bir suretle duymak» tadırlar. "Bunun için Mardinde bir lisenin 4- çılması zeman; gelmiş ve hattâ geç - miştir, Bütçesinin darlığma rağmen bu lağır yükü omuzlarına alan umumi meclisimizin bu kararının Vekâletçe de muvafık görüleceğine büy bulunan Mardinliler indedirler. Eskişehirli kaçakçı Paşa Mehmed 2 seneye Mahküm oku Eskişehir (Hu » suki) — Şehri - mizde mütenddid defalar bir çok suçlardan mah « kümiyeli sabıka sı olan estar ka - çakçısı Paşa na * mile maruf Meh: wed Halil İbra « him adında biri » kişehir (o İhtisas mahkemesine verilmiş, muhakemesi neticesinde iki seneye mahküm edi) - miştir. Bu mahkümiyeti Temyiz mah- hemesi de tasdik etmiş ve Paşa Meh - med mahkümiyetini. bitirmek Üzere hapisaneye konulmuştur. Paşa Mehmed Kocaelinin yeni valisi Adepaz»rında Adapazarı (Hususi) — KocaeKhin yeni valisi Ziya Tekeli şehrimize gele- rek resmi daireleri, belediyeyi, fabri- kaları ve mektebleri gezmiş, tetkikler- de bulunmuştur. Vali, bilhassa Gökçe- ören bataklığı ile yakinen meşgul ol « muştur. Konvada Kız San'at me“tebi için bir bina yaçılıyor Konya (Hususi) — Valimiz Nazif Er- kin Halkevinde Konya münevverleri ile bir hasbihal yaparak Konyayı alâ- kaland işler üzerinde görüşmüştür. Münevverler Konyadaki kız lisesi bi - hasının ihtiyacı “karşılamaktan uzak olduğunu, kız muallim mektebinde li seye bir yer ayrılabileceğini, Kız ak - sam san'at mektebinin dar binalanda ve kira ile dolaştığını söylemişler ve her iki ihtiyacın da teminini istemiş- lerdir. Valimiz Akşam kız san'at mektebi için Haziranda bir binanın temeli atı- lacağını söylemiştir. Kız san'at mekte- binin ileride bir kız enstitüsü haline iri i de mevzuubahstır. Balıkesirde deve güreşleri Balıkesir (Hususi) — Tekspor klübün- ce beş Mart Paza: günü-şehrimizde bir deve güreşi yapılması kararlaştırılmıştır. Şehrimizde on seneyi mütecaviz bir z1- mandanberi yapılmıyan bu (güreşlerin çok alâkalı olacağı muhakkaktır. Bu mü- nasebetle Bergama, Bürhaniye ve Edre. midde yapılan güreşlere iştirak eden peh. Uvan develerden Kırkağaçtaki “Yarım dünya le Edremiddeki Mercan &a bu gü reşlere işlirak ettirileceklerdir,