3 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

3 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Ha Karşısında RAKKA Talihsiz mekteb çocuğunun alacağı otlardır. Büyükler için, ayak üstü bir tanıdıktan borç olarak alınan paranın miktarı, bir evin ancak bir günlük seb” ze parası olabilir. «8: Çocuklar cankurtaran simidi adını da verirler. Üzerinde bu vakamı para olarak taşıyan insen için, güven mus- kası taşıyor; denilir. Ayın ilk günü ay- khklı memur borçlarını ödedikten sonra gebinde bulursa çok sevinir. Sarhoş o - anlar şeşi onun gibi görürler, Kardeş kelimesile mtiterafik olduğu zaman hayra alâmet değildir. «10» İki odalı evini kirsya veren ev sahi- binin hiçbir zaman tenezzül etmediği bir nesnedir. Bazıları arada sırada pös terip başkalarının gözlerini kamaştır - mak için ceblerinde taşırlar. Erkek e - inde uzun zaman dayanırsa da kadın elinde bir iki saatin içinde eriyive - tir. «305 Aylıklının alacaklarile buluşmak i - MLAR çin tayin ettiği zaman; karı koca ara - sında hesab yüzünden çıkan kavgala- rın tekerrür ettiği gün. «100» Bazılarına göre bir servet, bazılarına göre bir günlük cep barçlığı. Eski xw manda Aksarayda sekiz odalı bir evin, değeri, şimdi en köhne mahallede beş odalı, konforsuz bir apartımanın bir aylık kirası. «1000» Bir baş belâsı; at atılmaz, bir irad sl alınmaz, bankaya koysan getirdiği İni diş kovuğuna girmez. Bir otomo - bil getirir amma, benzinini buldurmaz. Adada bir yaz için bir ev kiralar am - ma, kiralanan . eve eşya nakline kâfi gelmez. 10,000 Bir kuvvet 100,000 Bir servet denilirse de ek belâ olur. Sahib olduğuna olaca - ğına insanı pişman eder. İSMET HULÜSİ (| Bunları biliyor mu idiniz? | Üstünden şimendifer geçtiği balde hiçbir şey olmıyan adam Alfred Meredith miş ve iki değnek kullanmak mec - buriyetinde kal - * İnsandan değerli hayvan 17 inci asırda Ankarada bir ihtilâl çık- #. Kadı, ihtlâleilerden korunmak için Uğrunda 2 bin kadının öldüğü mihrace Hind mihracelerinden güzelliği, satve- | 7 İt. zenginliği ile meşhur olan ikinci Hari | Harinin hareminde .2 bin karısı vardı, Mer birisi, birbirinden güzel olan bu ka- dınlar, mihracenin öldüğü gün yanmak- $a olan ateşe kendilerini starak intihar etmişlerdir. * Paris sokaklarının pisliği 18 inci asırda Paris, Avrupanın an pis ve bakımsız şehri idi. Sokakların orta- sından mülevves bir su akıp gider ve 80- kağı ikiye bölerdi. Bu su evlerde kullanı- lan suların toplanmasından hâsıl olurdu ve derecikler Üzerinden, ortaya konulan taşlara basılarak geçilirdi. * “ Zihin harikası ,, bir delikanlı arkadyada Mer (öwxw7 v tal Marvel gehrin- (5 ğ de oturan Ameri « / kalı Deas ismin - deki bu delikanh «shin (oOharikası» diye anılır.. 3 saat E içinde önünden ge çen beş yöz oto » mobilin plâka nu kaleye kapandı, bir kisim halkı da kaleye aldı, Fakat bu devirde büyük bir nüfux sahibi olan Bektaş Ağanın atları kale dı- şgnda kahdı, Kadı kaleye atlar yerine İn-| marasını, © yarım sanları aldı diye asıldı. #aa! sonra aynen tekrar etmiştir. dız sılatını kazanmış, sayısı mahdud» bahtiyarlar arasında bulabilirsiniz. O. kuyucularım kendi zarar ve kârlarma gideceklerdir, demektir. Fakat bunu da kolay sanmasınlar, 2000 lira yol parası iki arkadaş için bir defa azdır, fakat yetiştiğini farze- delim. Fakat bunu Amerikan parasına tahvil için bankaya gittiğiniz zaman sizden «kambiyo idare» sinin müsaa « desin! sorarlar. O dakikadan itibaren imkânsızlık başlamış olur. Kambiyo idaresine gidersiniz. Size Amerikada ne yapacağınızı sorarlar, anlatırsınız, © zaman da mevcud «dolar» olmadığımı söylerler, Cebinize Türk lirasını ko - yup gidemezsiniz, hudud haricine mü- saadesiz para çıkarmak yasaktır. Fakat çocuklarım, bugün beni bu “Haollyvood'a gitmek İstiyoruz!,, Bugün elime geçen mektublardan ii- Kinin aşk oyunları ile alâkası yok. Bu mektub Ankarada oturan iki ar- kadaş tarafından yazılmıştır, İmza ye- rinde birisi H. ikincisi de M ile başla- mak Üzere bir şürü hari görüyorum. Bu okuyucularım bilmem ne kadar evvel bana bir mektub yazmışlar, İçin. de kim bilir ne kadar garib şeylerden bahsetmiş olacaklar ki benden: — Evvelâ iyi yazmayı öğreniniz, şeklinde ser! bir cevab slmışlar. Bu ikinci mektubları iyi bir yazı ile yazıl mıştır ve ilk mektubun bir muzib ar. kadaşları tarafından yazıldığını anlat- maktadır. Asıl derdlerine gelince: SON POSTA Kadın Köşesi İlkbaharın ilk tayyörleri İlkönce ceketles ri gözden geçire - Him: 1. Erkeklerinki - ni andıran, önü yuvarlak (oyerev, arkası iki dikişli klâşik tayyörler, 2. Boyları daha kısa, biçim biçim cepli, sıkı belli, risbeten süslü ce- ketler. Bu ceple - rin çeşidiisi var. Kimi fermuvarl, kimi düğmeli, ki - misi'de şerif, kürk ya pli ile süsle- 8. Truakar ce ke Bunların u müumiyetle yuvar- lak yakaları, dört cepleri var, Ve ar- kaları bol, birkaç senedir bu tarz ce- ketler model koleksiyonları arasında muhakkak kendini gösteriyor. Fakat bu senekiler daha fazla süslü. Bazılarının ya- kssı kadifeden yapıyor. Bazıları da baş- ka kumaştan kesilmiş bandlarla süsleni- yor. Şayed geçen seneden yeni kalmış bir truakar varsa onu kendi rengine uygun veya başka kumaşlardan bir yaka ile, bir kaç bandla yarınki modaya uydurabilir. siniz. * Yeni etekler üç türlüdür: 1. Kloş etekler. Bunlar bildiğimiz şe « kilde kloş olduğu gibi plisoleyli veya düz dar plili de oluyorlar. 2. Geniş plili etekler. 3. Düz etekler. Rahat yürüyebilmek için bunların çoğunun önünde gizli bir pi yapılıyor. Buzan galon, bazan da bro- de ile süslenmiş olanları var. * Tayyörlük yeni kumaşlar: Düz yünlü- lerin, tüvitlerin, gabardinlerin yamıba » şında sık, sertçe, yüzü pürüzlü kumaş - larla onların zıddı olan yumuşak, kadi - femsi kumaşları görüyoruz. Uzun zaman çocuk, seyahat ve erkek İelbiselerinden, ve bazı örtülerden başka şeyde görülmiven ekose bu sene tayyör » lerde göze çarpan bir kumaş oluvermiş. tir, bazan da etek bunlardan yapılıyor. Renklerden siyah ve siyaha bakanlar, (uzaktan bakılnea hemen hemen siyah denilebilecekler) abiyye tayyörler için çök modadır, Pratik güzellik bilgileri Tırnak cilânız bitmiş olabilir, gidip almı | ya da vaktiniz yoktur. Bunun göreceği işi başka bir şeyle zahmetsiz ve külfetsizce görebilirsiniz. Biraz pudra ile oğunuz: Ternaklarınız hem çilâlanır, hem de pars lar, * İş yaparken elinizi bıçakla kestiniz, ka. nıyor. Yanınızda bu kanı dindirecek bir şeyiniz yok Hemen çiy patatesten yaprak gibi ince bir parça kesip üstüne bastırı » nız, derhal kanı keser * Sabun yanıklara çok iyi gelir Bir par- ça sabunu merhem haline gelecek kadar ısıtınız, Yânan yerinize sürünüz, ve yanık yerin altından yeni deri çıkıncıya kadar buna devam ediniz. — Sinema san'atkân olmak istiyo « ruz. Hollywooda gitmek arzusundayız. Şimdiden bir kumpanyaya angaje ©- lamaz mıyız? Aksi halde nasıl hareket etmeliyiz? İki bin Jira kadar masrafı. mız olacağını tahmin ediyoruz, işe na. s1) başlamalıyız? Safiyetin bu derecesine kızmamak için gülmelisiniz. Şüphesiz Hollywooa gitmeden anga- je edilenler vardır, fakat onları eğil « mevzu Üzerinde görüşmeğe sevketmek suretile, gönül işlerinden benden şifa bekliyen bir çok kişileri küplere bin « dirmiş olduğunuzu tahmin ediyor mu- sunuz? * Sultanhisarde Bay «As ya: Zenginin yolunu tercih ediniz. Her şeyden evvel yaşamak lâzım. Gönül islerine sıra sonra gelir. TEYZE Beyoğlunda genç edilmek üzere bugün Evvelki gün Beyoğlunda işlenen ci- nayetin faili Rahim, evvelki gece tes- Nim olmuş, hakkındaki zabıta tahkika. tı ikmal ve katil adliyeye teslim edil- miştir. Hâdisenin tahkikatına el koyan müd delumumi muavini Fehmi, ilk nazarda karışık bir mahiyet arzeden cinayetin tahkikatın; derin rmiş we süratle tekemmül ettirmiştir. Akli vaziyetinde müvazenesizlik ol duğunu iddia eden suçlu, dün Tabibi Adil Enver Karaha muayene etti miştir. Müsyene neticesinde suçlu da müşahade altına alınmasını icab etti - recek akli hiçbir vaziyetin bulunma * dığı anlaşılmıştır. Maznun, yapılan istievabı sırasında hâdiseyi te'vil yoluna saparak, şunları anlatmıştır: — Sabahatle sevişirdik. Hüdiseden evvel iki gece benimle beraber kal » muştı. Ertesi günü yanımdan kaçtı. Bunun üzerine, ben de onların evine giderek, eski ricalarımı tekrarladım. | Sabahate, benimle birlikte memlekete igelmesini söyledim. Teklifimi red ve | bana küfür etti. Sonra, bütün ev halkı Bursada bir keresle tüccarını öldürenler meydana çıkarıldı Bursa (Hususi) — Mollafeneri de- nilen mahalde, Hamdi Mollanın koru - 'uğunda kereste tüccarı Rizeli Osma» nm paraya tamaen öldürüldüğünü bil- dirmiştim. Günlerce devam eden tah* kikat sonunda bu cinayetin esrarı çö - zülmüş, eşkiyalıktan 4 seneye mah - küm ed'lerek müddetini ikmal edip İ çıkmış bulunan Rizeli Yaşar adında birisi katil suçile Ağırceza mahkeme - sine verilmiştir. Yapılan tahkikata gö- re hâdise şöyle cereyan etmiştir: O günlerde Yaşar, Osmanın kereste sata- Tak yanında 600 lirası bulunduğunu tahkik etmiş ve Oflu kalaycı Hüseyin- le sözleşerek kadın eğlencesi bahanesi- le Osman, Hüseyin tarafından kandırı- İlarak bir akşam ezanından sonra hâ . İdise yerine götürülmüş, Yaşar tarafın- İdan da bir parabellum tabancasile öl dürülmüs ve cebinden parası alınmış » tır. Ertesi gün kalaycı Hüseyinin dük- kânma gelerek Hüseyine yalnız sekiz lira vermiştir. Osman, Fadra köyüne gitmiş, 4 gün sonra orada yakalarımış- tir, 16 yaşında bir esrarcı Bursa (Hususi) — On altı yaşında Sabatay oğlu Rafael adında bir yahu- di çocuğu zabıtanın şüphesini celbede. cek bazı hareketlerde bulunmuş, bu * nun esrar içmekte olduğu anlaşılmış - tir. Bir kahvede yakalanarak üzeri a - ranmış, cebinde bir miktar esrarla be - raber bir ufak tabanca bir de bıçak bu- unmuştur. Rafael hakkında tanzim €- dilen zabıt varakasile adliyeye teslim ve tevkif edilmişti bir kadını öldüren Rahim sorguya çekildi Katil meşhud suçlar kanununa göre muhakeme ağırcezaya sevkedilecek üzerime bücum ettiler, Beni dövmeğs kalkıştılar. Ben de, onları korkutmak maksadile, şakadan tabancamı çektim. İşte bu sırada, silâh kazaen ateş aldı hâdise vukua geldi. Fakat, kasdi bir ş& kilde hareket ederek, bu suçu işlemiş değilim,» Katil Rahim, bugün cürmümeşhud kanunununa e Ağırceza mahkeme » $ine verilecektir. Bıçakla arkadaşını yaralıyar suçlu tevkif edildi Galatada Yağkapanında, arkadaş Halidi bıçakla ağır surette yaralıyam Mustafa hakkında zabıtaca yapılmak - ta olan tahk'kat neticelenerek, suçlu adliyeye teslinı edilmiştir. Galata sulh ceza mahkemesinde sor guya çekilen Mustafa: — Halid ile aramızda kavga çıkmış « tı, Benim de elimde kör bir çakı bulu. nuyordu. İtişip çekişme sırasında kaz? ile Hehdi yaralamış, demiştir. Hâkim, sorguyu müteakıb Mustafa nın tevkifine karar vemiş, suçlu hak - kında ilk tahkikat açılmak Üzere # üncü sorgu hâkimliğine verilmiştir. Bursada bir çocuğun karnı yarıldı Bursa (Hususi) — İki yaşında bir köylü çocuğu evinde eline geçirdiği bir sopa ile oynarken her nasılsa yere düş müş ve elindeki sopa karnına saplan - mış; zavallı çocuğun midesini delmiş « tir. Midesi dişarı fırlayan (Ali derhal memleket hastanesine kaldırılmış, ope ratör Ekrem tarafından hemen yapı - lan bir ameliye ile yavrunun (midesi yerine getirilmiş ve çocuğun (haya kurtarılmıştır. 4 yaşında bir çocuk gözünden yaralandı Halıcıoğlunda Sami adında 4 yaşın- da bir çocuk sokakta oynarken sol gö" zünün üzerinden yaralanmıştır. Kü « çük çocuk yarası ağır olduğundan Bey. oğlu hastanesine kaldırılmış ve hâdise failini ortaya çıkarmak üzere tahki * kata başlanmıştır. Valide hanının bodrumundaki çöpler tutuştu Valide hanınm bodrumunda bulu « nan çöpler, bir sigara ateşinden tutuş muş ve İtfaiye tarafından söndürül « müştür. Bir çocuğa kamyon çarptı Şoför Serkisin idaresindeki 3424 numaralı kamyon, Cerrahpaşa cadde sinden geçerken Haçik adında bir ço « cuğa çarparak yaralanmasına sebebi « yet vermiştir. ç 'Yaralmın müdavatı yapılmış, suçlu şoför yakalanmıştır. Bir evin baca kurumları tutuştu Bomontlde Kır sokağında oturan Selâmi Yalçınm odasında yanan soba nm tesiri'e baca kurumları tutuşmuş, ve yangın itfaiye tarafından söndürül“ müştür Ev, 8,000 liraya sigortalı ol - duğundan zabıtaca tahkikata başlan -