4 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

4 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Maarif mese.esi beülamid devrin yet devrine geç mnekteblerimizden çok şikâyet dir» derdik. Bugü i mekteb var lar, geniş kadrolar, bol bol racaat... Çok şük bibi olduk mu? Deri Hayır, Türkiye hi Bildi vazilemizi yapmış, Y mamlamış deği ve üzerine 0 “Türke muasır dünya şekli turmuş olsun. Son inkılâbımızın Üzerinde çök kuvvı tesirler (o yaptı. Mektebi salla, sarstı, onun, bir aralık verecek olan melleri kaş yıllık cümburiyet dev devrinde artık bu Türk mektebi, hi kurulmuş bulunacak * Mekteb içtimal tip yaratan bir fabri- kadır. Bir mektebin kıymeti öğrettiği he- sab, hendese, fizik ve kimya ile ölçü mez, Ölçü için, onun yarattığı bu Kaosu yapan sebebi inkılâbn zaruretleri içinde aramak ve onu meselâ, bizzat Maarif Veki en mühim salfhiyet zn1, ikisi müteşekkil, bi kil - ve her üçü de gayri mes'ul - üç en- dümen eline geçmişti. Yaratılacak milf sında, geçirmesi zaruri olan kaotiz dev. rini bu salâhiyetleri elinden mes'ul vekâletler, bütün salâhiyet hib gayri mes'ul encümenlerin aras Ki ahenksiz hareket seyi kurmak zamani < elimizde imkânlar da yok değildir. Bu kuracu ve tip yaratıcı devrin müsb. vazifesi Âlinin genç ve mi larına yüklenmiştir. Temenni muvaffak olsun. SI ONUZ- edelim ki Teket neye 2—Buti Biz ve nasıl çalışacağız? Filhakika, herhangi bir şeyi yapmak için, evvelâ ne yapmak istediğimizi bi mek lızımdır. Milli gencin, nasıl bir dü sahibi olması, hayatım geçmişini nasıl anlaması, halini nasıl görmesi ve yarın inmesi lâzımdır? İnsan olarak ve Türk olarak ona hasıl bir karakter ve mizaç vermek lâzım? Bir Türk vatand Türkiyenin «İş» bakımından hangi Alet ve usta bakımından hiç zengin deği- Yir. Elde bir üniversite var ki hâriçten baktığımız zaman sağır ve dilsiz bi ik sahibidir; başımızı içine soktuğumuz zaman da orada bir Babil kulesi yaşa. yaratmak için ne yapaca-|, SON POSTA Cemiyet he maktan vazgeçemez. Sıhhatte, arayınız, de Vazife ve hak bahsi. tında yaşıyan adam bugün vazifelerini yap- ıkâf edemiyeceği gibi haklarımı aramaktan da aklen mütevazin olması için evvelâ İngilterenin evli atleti za rağmen antrenmanlarına devam eder. Havaların İni yapar. a makta olduğunu görürüz. Kütübhanemiz bop, ustalarımız, divermeği düşünmemize imkân yok! Yavaş, teenmi ile, fakat, doğru ve kat'i zümek mecburiyetindey Genç Maarif Vekili ye, doğruya, 8: * kteb meselemizi bu devirde halle- büyük bir manevi buhran unduğu bir zamanda bu İSTER Büyük caddelerden bi önünde, üç dört metre uz rine siyah mürekkeble yazılarak asılmış bir — Buradan iki gömlek alana üçüncüsü yar fiatına ve- riliyor, deniliyordu. inen küçük bir hesab yaptık. Farzediniz ki, beher göm- üçüncü gömlek yazı fiatına, İNAN, Jeğin flatı 100 kuruştur, İSTER Hergün bir fıkra Boş şişe — Para verin doldurtayım! Cevabını verince iki hırsız hiddet. — Para ile olduktan sonra herkes fl bu şi yapar. İş rakıyı parasız almak $ miş, biraz sonra gene boğ bop şişeyi iki hırsızı akmış Buna bu, şişeyi boş getirmi sin. İ Uşak cevab vermiş İ — Dolu şişeden herkes rakı içer, iş İ rakıyı boş şişeden içmektir. hak Meflücları, hastaları İyi eden terzi İngilterede Ken- tonda bir terzi dük kânı, topal, met - Wc, kadın ve er « # dükkünmnin arkasında a kartlar, bir takım ücehhez ameliyat masası ve diğer eşya dolu muayene odasında hastalarını »k bir hale gelen bir çocuğa yaptığı ma- yavruyu büyük bir felâketten kur- tır, Çocuk şimdi, yürümekte, koş» ir, Sene - jla tedavi etmiştir. in esrarengiz bir ma - hastalarını uzun bir dikten sonra arızalı bulduktan sonra ma - elikle onları iyi ettiği. da iken bacağı kırı İSTER 50 kuruşa olacaktır. Beherine alacak bir müşteri yani İSTER Futbol ayakkabıları İle yapılan tak Bilirsiniz ki, birçor garb memleket: lerinde bir asker evlendiği zaman, düğün| bı günül gelin ile birlikte arkadaşlarının kılıçlarından vücude getirilmiş olan bir tak altından geçer. İngilterede Fulham futbol klübünün sol açığı, gördüğünüz Sevimli bayanla evlenip te kiliseden çık- tağı gün, arkadaşlarının kurduğu futbol ayakirabları ile kriket sopaları takının altından geçmiş ve takın sonunda karısı- mı öpmüştür. Buda papazı olan Japon Generali Japon heyeti seferiyesini idare eden VE İkumandanlardan General Jiro Maki aş- kerlikten çekilerek, ruhaniliğe girmiş ve Buda papazı olnruştur. Japonyalı tacirlerin *| Amerika meşherine hediyesi Japonyalı bir sun'i inci tüccarı, A- merika beynelmilei meşherine 15 bini inciden yapılma 50 santim yüksekli - ğinde bir «sulh çanını» hediye edecek! tir. Bu çanın kıymeti 160 bin Türk Ji rasıdır. man Tak hastanede yatmış, orada kendisini te- davi eden meşhur bir doktorun masaj ya pışını dikkatle seyretmiş ve öğrenmiştir. Hayatında İyi bir operatör olmak iste - mesine rağmen, buna muvaffak olama - vermiş olacak demel müşteriyi cezbedeceğine: INANMA! mış, terzilik yapmıya başlamıştır. | — - — — (e İNAN, l len geçiyorduk, Bir m: İNANMA! eceğine göre üçünün birden finh 250 kuruş isabet eden miktar 83 kuruş 10 para » r. Bu miktarın üzerinde tabil mağazanm meşru kârı da dahlidir. Şu Balde bu mağazadan tek gömleği 100 kuruşa dığı mala değerinden 17 kuruş fazla r. Bu hesaba göre yapılan ilânın Sözün kısası Yazık oldu ankete! E Tela evdiğim bir arkadaş, ga de, bir zamandenberii rasını Allah bilir. Anket, yasak savar, Hem gözü doyu dm fe marifet iste sual hazırla; önüne ge- okudum. Bazıları pek zevkime gitti. Me- selâ Nurullah Atacın verdiği mü vab, bazı günlük mi daha çok güldürdü. cimak üzere zikretti «Yazık oldu Süleyman Efendi inin ku ide * zayıflıyor. okuduğum . cevablardan iki taneciğinin bile birleştiğini görmedim, Her ağız başka türlü. söylüyor, ve her kafanın başka düşündüğünü belli ediyor, Bu vakısya nazaran, bizde, şayed gün azası, meşhur Bâbil kulesinin bi birbirlerini Ok: üçüncü günü çı Görülüyor ki tan kendi Daşına biz kadar çok ekolü birleştirftek, saliklerini ya toplamak hayli güç iştir. urullah Ataç oraya girerse, & kadı bir hafta bile yaşıyacağına kani deği Bence, meslekdaşımın sâyı heba olmuş gibidir. Topladığı fikirlerden, sonunda bir netice çıkarabilirse, aşkolsun! Dira « yetine hayran kalacağım. Fakat zannediyorum ki çıkaramıyacaKı ve kaydettiklerinin arasında gene en öm Mü söz olarak Nurullahın: “Yanık oldu Süleyman Efen. sini bulacak. ve onu Gi Sade, ufak bir değişi «Yazık oldu bizim anketols ia Yüksek Ticaret msktebi mezunlarının toplantısı On beş gün evvel ekseriyet hâsl olamadı. Bindan içtima edemiyen Yüksek İktisad. ve Ticaret Mektebi mezunları bugün saat 16 da toplanacaklardır. Bir çay ziyateti tehir edildi Beyoğlu Halkevinden: Spor şubemizin Mari 999 Cumartesi günü Gardenbarda ve » teceği çay tehir edilmiştir. TAKVİM