9 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

9 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

SON POSTa Floryanın yeni tedbirler alınıyor imarı için Halkın plâjlardan istifadesini temin için plâj ve tren ücretlerinde tenzilât yapılması imkânları tetkik ediliyor İnşası geçen sene tamamlanan Florya- deki beton otel büyük rağbet kazanmıştı. Floryaya gösterilen ihtimam her sene banliyöde gidip gelenlerin sayısını artır- mâktadır. Bu civarın imarı için belediye nafiadan büyük yardım görecek ve ya - kında bilfiil harekete geçilecektir. Bele- diyenin Floryada yaptırdığı ikinci otelin inşası da tamamlanmıştır. Yakında halka açılacaktır. Yeni otelle deniz arasında birçok barakalar mevcuddur ve bu ba - takalar kabine olarak kullanılmaktadır. Tekmfl baraka kabineler kaldırılacak, yeni otelle deniz arasında bu kabil mâ. nialar bulunmıyacaktır. Belediye, Florya plâjlarındak! fiatları yeniden ücuzlatmak üzere yakında faa- İiyete geçecektir, Nafia Vekâleti doku - Buncu işletme müdürlüğünü banliyö tari- felerinde ne gibi kolaylıklar gösterilebi - leceğini tetkike memur etmiştir. Yakında bu tetkikat tamamlanacak, Nafia Vekâ- letine bildirilecektir. Verilen o malümata göre dokuzuncu işletme müdürlüğü bilef ücretlerini daha bir miktar ucuzlatabile- cektir. Ayrıca Trakya halkının Floryadan is- “ifadelenmesi de temin edilecektir. İstan- bula gezmek için gelenlerin Fiorveya da uğrıyarsk banyo yapabilmeleri Için tet- kikat yapılmaktadır. Floryanın su ihti - yacı da temin edilecektir. Florya ile Yenikapı arasında bulunan ve direklerle deniz Üzerine kurulmuş gs- zinoların da, kaldırılması, yerlerine beton gazinolar yapılması için tetkikler yapıl maktadır, Bu işte de Nefiı Vekâleti be- lediyeye müzahere? etmektedir, amaaa a aa — , — — > —— o Müteferrik: Denizbanktan açıkla kalan memur! p İktisad Vekfileti, Denizbankta lâğve - dilen servislerde açığa çıkarılan me - murlara kelemleri sıraşile Vekâlete bağlı | diğer müeseselerde vazife verilmesini kararlaştırmıştır. Vekâlet, bu maksadis din Denizbank umum müdürlüğüne bir #mir göndererek, açıkta kalar memur - arın sicillerini ve kidem tablolarını iste- miştir. Bunlar bir iki güne kadar hazırla- Barak İktısad Vekâletine gönderilecek ve Açıkta bulunan memurlar peyderpey mün hal vazifelere yerleştizileceklerdir. Belediye muhasebe teşkilâtı teftiş edi'iyor Belediye teftiş heyeti azasından Hik- met ve Abidin belediye muhasebe teşki- Mtının on senelik işlerini gözden geçir - mektedir. Yakında muhasebe işlerinde bir yolsuzluk bulunup bulunmadığı mey- dana çıkarılacaktır. Bakırköy belediye tahakkuk şubesinde suiistimal yapılmış Belediyenin Bakırköy tahakkuk ve tah. gil şubesinde ehemmiyetli bir sufistima - fin tahkiki yapılmaktadır. Müfettişler ta- hakkuk kısmındaki tahkikat; biterdikten sonra, tahsilât şabesinin hesabları tetkik edilecektir. Henüz suçlular tesbit edile - iemiştir. İzmir belediye rels muavini şehrimize geldi İzmir belediye reis muavini şehrimize gelmiş ve Gin Türkofiste ofis müdürü Cemal Ziya Ardal ile İzmir fuarı işleri hakkında görüşmüştür. Toplantılar : Halkevi kor Me seçimleri Kadıköy Halkevinden: Brimiz şube ko - ette seçim! aşağıda yanlı günlerde yapıla - 'eaiktır. Üyelerin behemehal gelmeleri; Sosyal yardım: 14/Mart/99 Sah esat 19 4a, Ar, Spor, Gösterit, 15/Mart/930 Çarşam- be 18 de, DI Tarih, Edebiyat, Kitabsarıy ve Yayın, Halk dershaneleri ve lan kursları 18/ Mürt/930 Perşembe saat 19 da, Güzel bir eğlence C.K P, Taksim ocağı Cumartesi günü s0- 1830 da Taksimde İzzet garinosunda bir etmiştir. Bu eğlenceye Bayan Askerlik işleri: Topçu ve muhabere yedek sübaylarını davet Eminönü askerlik şubesinden: Şubemiz ye Gok stay kaydında topçu ve muhabere 85- değmen (yarsübay) lardan Omuhabere (10) Mart 939 ve topçu (15) Mart 980 da (45) günlük staja sevkleri mukarrerdir. o Hömen Deniz işleri: Denizbank yaz seferleri tari'elerini h-zırlıyor Denizbank sevahili mütecavire, Mu - danya ve Karadeniz hatlarında yaz #e - ferlerinin programlarını harırlamakta - dır. Yeni yaz tarifeleri Haziran başında tatbik olunacaktır. Bu yıl tarifelerde geçen Yıla nazaran, daha esaslı tadilât yapılacak, vapur se - ferleri çoğaltılacaktır. Sehir isleri: Vslikonağı caddesi genişleti'iyor Harbiyede Valikonağı caddesinin tevs! si plânı hazırlanmıştır. Emek apartıma- nı ile Yedek Sübay mektebi arasındaki kısmın genişliği yirmi metreden beş metreye iblâğ edilecektir. Anadoluhisarı plAjı bu sene yapılacak Şirketihayriyenin Anadoluhisarında yaptıracağı plâjın projesi belediye tara- fından taşğik edilmiştir. Şirket, bu sene projedeki inşaatın bir kısmını tamamlı - yirmi TN ü ii Beyoğlunda (5 büyük | Süm mağazada kaçak kumaş meydana çıkarıldı Bir kadının Romanyadan getirtmeğe muvaffak oluğu kaçak eşyalardan mü - him bir kısmını piyasaya sürdüğü anla - gılmış ve bu eşyaların satıldığı Beyoğ - lundaki 15 büyük mağazada umumi bir arama yapılmıştır. Bu aramada kaçakçı kadının piyasaya sürdüğü birçok ipekli, yünlü, pamuklu kumaşlar, çorab vesaire bulunmuş, bunlar müsadere olunmuştur. Mağaza sahibleri hakkında kaçakçılara yataklık yaptıkları ve kaçak eşya sattık- ları için adli takibata başlanmıştır. Denizbank Umum Müdürü bugün Ankaraya gidiyor Denizbank umum müdürü Yusuf Ziya Erzin bu akşam Ankaraya hareket ede - cektir, Umum müdür Ankarada Denizbankın yeni kadro tatbikatı, Almanyada yaptı- nlan vapurlar hakkında şehrimize gelen Alman heyetile devam eden müzakereler ve Denizbanka aid diğer hususlar etra - fında İktisad Vekâletina izahat verecek ve yeni direktifler alacaktır. Umum müdür Yusuf Ziya Erzinin, An- karadaki temasları sirasında Denizbankta yeni teşkilât yapılması ve bu hususta De- nizbank kanununda tadilât icrası için ye- ni projeler hazırlanması gibi hususatın da mevzuu bahsolıcağı anlaşılmaktadır. Almanyada yaptırılan vapurlar mese - lesi üzerinde bir müddettenberi Alman- larla yapılmakta olsn müzakerelere dün de devam olunmuştur. Alman teknik heyeti dün tekrar Etrüsk vapurunda tetkik'er yapmıştır. Tekn'k heyetin tetkikleri sonunda hazırlıyacağı rapora göre Almâş hükümeti ve vapur tezgâhları müdürlerile esaslı müzakerele- kadar Etrüsk vapurunda yapılan tetkikierden. bu va - pura yeni bir kazan ilâve edilmesi icab ettiği neticesine varılmıştır. Alman teknik heyet: Etrüsk vapurun- daki tetkiklerini bitirdikten sonra, Al » manyada yaptırılan diğer vapurlarda dön yacak, bilâhare rağbet nisbetinde diğer kısımlar da tamamlanacaktır. Belediye üç halk hamamı açacak Belediye şehrin üç muhtelif semtinde halk hamamları açacaktır. Bu maksadla Kasımpaşadaki metrük hamamı tamir et- tirmektedir. Tesbit edilen semtlerde met- rük hamam bulunamadığı takdirde faaH- yette bulunanlar belediye tarafından ki- ralanacaktır. Halk hamamlarında fakir halk ucuz fatla yıkanabilecektir. Poliste: İki hırsız yakalencı Aksaray Sofular mahallesinde Ka - ranlık sökakta | mumaralı evin pence- re demirlerini sökerek içeri giren ve Kantareılarda Alipaşa hanında Mah - muda aid odadan elbise, palto, gömlek ve yatak çarşafları çaldıkları anlaşıldı Fanl ve Yahya, zabıta tarafından ya * kalanmıştır. Yapılan isticvablarında suçlarını itiraf eden hırsızlar hakkında tahkikat derinleştirilmektedir. Bir eroin kaçakçısı yaralandı Sabıkalılardan Kasımpaşalı Yedibe - lâ Mustafa adlı birinin Oouyuşturucu maddeler kaçakçılığı o yaptığını haber alan gümrük muhafaza teşkilâtı me - murları, dün Mustafayı Beyoğlu sine- malarından birinden çıkarken yakalı - İyarak üzerinde arama yapmışlardır. Bu arama sonunda sabıkalının ço - rapları ve iskarpinleri içinde eroin pa- ketleri bulunmuş, bunlar müsadere 0- lunmuştur. Eroin kaçakçısı (adliyeye ver'Imiştir. Darüşş*fakanın 66 ıncı yıldönümü Önümüzdeki Pazar günü Darfşşafakalılar mekbeblerinin 68 ıncı yıldönümünü kuttula- mak Üzere bir toplantı yapacaklardır. O gün saat onda bütün Darüşşafaka Oomevunları mektebde toplantcaklar ve yıllardanberi mu tad olan an'anevi yemeklerini bir arada yi- şubeye müracaa'ları Dân olunur, yerek eski batıraları yâdedeceklerdir. tetkikat yapacaktır. TEŞEKKÜR Civarımızdaki müessif yangın dolayı - sile sayın dost ve müşterilerimizde gördüğümüz samimi alâkaya (teşekkür eyler, yangına uğrıyan komşularımızın teessürlerine ;şt'rakimi gazetenizle be - yan ederim. Yenipostahane caddesi, No. 43 Yünlü İ- | pekli kumaş mağazası sahibi H. Hüseyin. Mahdumu Mehmed Evrim. ŞEHİR TİYATROSU Tepebep Örem İs Baskyum saat 20.90 da ANNA KARENİN 7 tabiş İstiklâl eaddesi Komedi kımı Bunkşam mat :0.'0 da BiR MUHASIB AR..NIYOR HALK UPERETİ Bunkşam sat 9 da ÜÇ YILDIZ Pazardan itibaren ZOZO DALMAS HALK öperetinde Edebi Seyahat Romanı Yaprak Aşısı Bürhan Cahid Arkadaşımız, Tom Bürhan Cahidin geçen yaz İlalya ve Fran- sada yaplığı seyahati esnasında yazdığı bu yeni tarzdaki aşk ve se. yahat romanı çok güzel bir şekilde ve resimlerle kitab halinde. çıktı. Bütün kitabcılardan isteyiniz, Tevzi yeri: (KÖROĞLU) matbaası erbank fabrikalarının bez Ve iplik imalâtı 14.609 tonu bulacak 163.502 iğ ve 3.324 tezgâhla işliyen fabrikalarda 17.900 ton ham madde sarfedilecek ve 12.800 işçi çalıştırılacak Beş yıllık ikinci endüsiri programının ilki olan dokuma endüsirisinin tahakku- ku vazifesi Sümerbanka verilmişti. Sü - merbank devir aldığı endüstriyel müesse- seler arasında yalnız Bakırköy pamuklu fabrikası mevcud bulunuyor ve bu fab- rika da 3 bin iğle çalışıyordu. Bu fabrika kısa bir zamâcda tevsi edilerek iğ sayısı 9496 ya ve tezgâh adedi de 296 ya çıkarıl- mıştır, Fabrikx senede bir buçuk müyon kiloya yakın pamuk işlemekte ve pa - muklu bez imalâtı 938 da 4,799,000 iken İbu miktar 6,203,000 e yükselmiş bulun » maktadır, Bakırköy fabrikası yakında 18 bin iğ ilâvesile büyültülecex ve 2,700,000 kilo pamuk istihlâk edebilecek, bez is - tihsalâtı 825 bia kiloya ve iplik imalâtı da 1,400,000 kiloya iblâğ edilecektir. Pamuklu ünitelerinin en büyüğü olan İKayseri bez fabrikası da, 33 bin iğ ve 1024 tezgihla çalışmak - İtadır. . Bu fabrikamız da sürat - le inkişaf ederek pamuk istihlâkini 2,936,000 kilodan 4,086,â62 kiloya çıkar - mıştır ve bez istihsalât da 18,354,000 metre iken 19,242,000 metreyi bulmuş - tur, Ereğlide kurulmuş olan ve 18,400 iğ ve 300 tezgühla çalışmakta olan bez fabrika- sı da bidayetteki 177 bin kilo iplik ve 578 bin metre bez imalâtımı, 354 bin kilo ipli- ğe ve 1 milyon 940 bin metve beze çıkar- mıştır. Dokuma sanayiinin dördüncü fabri - kası olan Nazilli basma fabrikası da 28,236 iğ ve 768 tezgâhla çalışmaktadır. Memle- ketimizde ilk basma fabrikası olan Na - zilli fabrikası 1,497,000 kilo pamuk işli - yerek 7,819,000 meire bez ve basma çıkar- maktadır. Diğer fabrikalar mamulâtı gibi bu fab- rikanın msmulâtı da, piyasada büyük bir rağbet görmekte, gerek bez ve gerekse emprime kalitesi bakımından hariçten it- hal edilenlerden üstün bulunmaktadır. Bu fabrikalar 26 milyon lira sermayeli we Sümerbank birleşik pamukipliği ve dokuma fabrikaları müessesesi ismini ta- şımaktadır. İnşaatına büyük bir faali - yetle devam zdilmekte olan Malatya bez ve iplik fabrikası da 26 bin iğ ve 432 tez- gâhla çalışarak ) milyon 400 bin kilo pa- muk işliyecek ve ayni miktarda bez ve iplik imal edecektir. IPEK ve Sinemalarında Programa İlâvo olarak: 1 - 2 “Balkan nin yl Biletlerin evvelden aldırılması rica İ Yapılmakta olan inşa ve tevsi işleri ta- İ mamlandıktan sonra Sümerbankın fab « rikaları kapasitesi, 163,502 iğ, 3324 tezgâh olacak ve işçi sayısı 12,800 ve ham madde sarfiyatı 17,900 tona baliğ olarak bez ve iplik imalâtı 14,609 tonu bulacaktır. Devletin yapıcı elinin endüstri saha « sında ve memleketin ekonomik işlerinde ne kadar hayırkâ: tesirler yaptığını şu rakamlar kâfi derecede göstermektedir. Pamukipliği itha âtı kolaylaştırıldı Pamukipliği ithalâı şimdiye kadaz İmemleketimizden pamuk ihracına kadar yapılmakta idi. Halbuki pamukipliği it- | halâtçısı olan memleketler ayni zaman» da pamuk 'müstahsili olduklarından bu usul matlüb neticeyi temin edememiş ve istenilen miktarda iplik getirtilmesi im - kânları güçleşmişti. İktısad Vekâlet: aldığı tedbirlerle ve takas suretile ipliğin daha müsald şart « lar dahilinde ithaline karar vermiştir. Balık ihracatcıları bugün toplanıyorlar Bugün öğleden evve! Ticaret odasınds balık ihracatçıları ve balıkçılar cemiyeti azaları bir toplantı yapacaklardır. Bu toplantıda memleketimizde balık saydi usulleri gözden geçirilerek istihsali arttırmak ve bu istihsalâtı kıymetlendir. mek suretile ihrac veya mamul bir halde dış piyasalara sevk imkânları gözden ge çirilecektir, Öğrendiğimize göre toplantıda verile - cek karar Ticaret odası tarafından İkti « sad Vekâletine bildirilecektir. Ötedenbe- ri gerek tenevvü ve gerek evsef bakımın. dan dünyanın kiç bir tarafında mevcud olmıyan sularunızdaki balıkların gerek memleket dahilinde daha fazla istihlâki ve gerekse bunların kolaylıkla diş piya - salara (ihracı Oimkön (Oo mevcuddur, Böyle olmakla beraber — sistem - Hi bir çalışma ve kuvvetli bir teşekkül mevcud olmadığından yıl- lardanberi bu kuvvetli membadan istifa. de edilememektedir. Toplantıda şimdiys kadar yapılan e - tüdler ve ecnebi mü*ehassısların rapor - jar gözden geçirilecek ve esaslı kararlar verilecektir. a Sam O Gm Er 2x AMME EMME GMEZE23 BU AKŞAM DÜNYA Sinemacılığınn ŞAHESERİ SAAT9 da FiLMCİLİK TEKNİĞİNİN EN SON SÖZÜ olarak SARAY göreceksiniz. ŞEFİMİZİN ÜNİVERSİTEYİ ziyareti, Antantı Bükreş toplantısı ve Ankarada Cümhur Reisimizin İngiliz Sefirini kabulü 8 - Paramunt dünya mi havadisleri, olunur. Bu Pilmin Fransizca nüshası bugün matinelerde MELEK sinemasında gösterilmektedir, VİYANA, LILTAN HARVEY ile beraber SÜMER Sinemasında Viyananın bütün musiki ruhunu canlandıran ve Avusturya sara) ziyafetlerin ihtişamı arasında geçen ” e KIRIK ZAMBAK Aşk romanında konuşuyor, Şarkı söylüyor, ve Dansediyor,