21 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

21 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

| Hâdiselerden intıbalar | Son siyasi hâdiseler, Ingiltere e Sovyet Rusya arasında bariz bir yakınlaşma hareketi doğurmuştur. İngiliz Başvekili geçenlerde Londradaki Seryet elçiliğinde verilen bir siyafotta ilk defa olarak hazır bulunmuştur. Alias Okyanmmında bir Amerikan gemisi, bir Alman gemisi ile çarpışmış ve resimde gördüğünüz şekilde | balmışlır. İran Velinhdi Kahirede Kral Faruk ile bir gezinti Düşünürüm Kadın kocasına 40 kuldu: — Şubat ta geçti. Artık ilkbahar geldi. söyle bakalım bana baharlık neler alıp getireceksin? Kocası düşündü; — Ne düşünüyor - “m? — Neleri akp Em- niyet Sandığına gö - türeceğimi düşünü yorum. Sana neler 2- hp getireceğim; bu Aş olduktan sonra dü. — Hüviyet varakanızın değiştirilmesini niçin istiyorsunuz? — Hüviyet varakama yapışık jotoğraftaki elbisenin modam geçti de., Rahatlık 'Trene girdi. Kom partimanlardan bi» rinde boş bir yer vardı, Oturdu, kar gamında oturana bak“ ta: — Bu kompartimanları çok rahat, dedi, yumu « şacik, Biraz di geri çö kildi, rahat bir nefeg aldı. Cebinden bir vagonların Karşısınd: kaşlarını çattı: oturan Benim peyniz Bayan — Bx akşam misafirler gele - cek, senin, boynundaki incilerle bon- cuklarla aralaında dolaşman doğru olmaz. Hizmetçi — İyi ki hatır * bayan, şimdi hemen çıkarır, onlar gdiniye kadar kimsenin aklına gelmiyecek Misafir — Bu vazo, Sevrin değil mi? Ev sahibi — Hayır bizm, daha dün seksen lira verip aldık, Hoş Sözler Kıymetli Erkek, karısına söyledi: — Sen benim hayatımdan kıymetlisin. Karısı gülümsedi: — Doğru mu söylüyorsun? — "Tabii doğru söylüyorum. Ben dün- yaya besbedeva gelmiştim.. halbuki se - nin bir kürk manton ii yüz lira! * Serseriler İd serseri arasında; — Sen zengin olursan re yaparsın? — Bir karyola alır, yumuşak bir şilte yaptırır, geceleri yatmak için köprü al - tana bırakırım, İ Kıskandım — Bay Seyfeddine acıyorum, karısı çok aks. bir kere darıldı mı kocasile bir ay konuşmuyor. — Bay Seyfeddine acıyorum mu dedin? — Evet — Bense onu kıskandım, Neler söylerler, neler düşünürler!.. Kadınlara: Yanınızdan güzel bir kudın geçtiği za- man. kocanıza: — Nasıl güzei kadındı değil mi? Sualini sorarsanız, kocanız da: — Dikkat etmedim. Derse, sâkin inanmayınız. dikkat et -| miş, beğenmiştir. * Erkeklere: Karımz, bir erkek için İ — Çek yakışıklı, çok centilmen amma, İne olsa benim kocam ondan iyidir. Derse sözünün tamam'le doğru oldu »- Huna inanmayınız. cümlenin başında kır. dığı potu tamir için, cümleyi bu tarzda bitirmiştir. * Kadınlara: Kocanız, size bir kadını gösterip: — Ne güzel mantosu var. Derse, sözü yarım kalmıştır. Orun söylemiye cesaret edemediği kıs- mı ben söyNyeyim: — Manto güzel amma, kadın da gürel olduğu iğin yakışmış. bakalım sen giy - sen üzerinde böyle duracak mı? * Erkeklere: Karınız ikide bir: — Senden başka kimseyi sevemem! Dediği zaman pek inanmayınız, bu şi- rada başkalarım da sevebileceğini dü - şündüğü için kendi ken telkin yap - mak maksadile bunu söylemiştir, 4k On sene Doktorun muayenehanesine girena- dam: — Dekter, dedi, ben bir altın Mra yut tum, midemde kaldı, çıkarmanın bir ko - layı yok mudur? — Ne vakit yuttunuz? — On sene evvel yuttum. Amma © za- man bir liraya ehemmiyet vermiyecek kadar param olduğu için doktora gitmek aklıma gelmemişti. — Bir eczacı seninle evlenmek miş öyle mi? — Evet, fakat varmıyacağı hayatı, ildçların, şişelerin içinde çen bir adamla birlikte yaşamı te höş Bir şey olmaydcak! — Beni arıyan bir zencı mi? — Bir şey söylemedi bayan, şimdi gi- dip kendisine sorayım! Müdafaa Hakim sordu: Siz, bir treni yoldan çıkarmış ol « makla maznunsunuz, kendinizi müdafaa etmek için ne söyliyeceksiniz? Maznun cevab verdi: — Kaynanam, trende idi bay hakimi * Konuştular İki orta yaşlı erkek konuştular: — Dün senin eski bir mekteb arkada « şınla tanıştım, çek uzum boylu, siyah sas sün — Benim mekteb arkadaşım değil! — Neye? - Bizim mektebde sakallı talebe yoktu, * Düşüncesizse — Ben ne düşünüyorsam söyle — Tuhaf şey, çak garib? — Neye? — Sen arada «rada konuşursun da İ|Böyle olunca hiç konuşmaman lâzım,