29 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

29 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Almanlar büyük bir mağlübiyete uğramışlar, İngilizler cepheyi yarmağa muvaffak olmuşlardı Almanların «Harsm askerler» adını verdikleri İskoçya efradı İnzibat (o çavuşunun © benim hak kımda bazı fena zanlara kapıldığı mu- hakkaktı; t onun budfens zanları, benim çi hüviyetime maktan ziyade, alayma fltihak etmek istemiyen bir asker kaçağı hakkında beslenilen zanlardan ibaretti. Bereket versin infilâk sahasındaki fedakârlığı- ymuştu. Bunun için, taburu- m zaman kumandanıma recek bir menkıbe an- izahat bilmek için ibtimal ki ken Bime iyice gelmemi bekliyordu. Eğer ise, zavallı adam boşuna bekle -| miş oldu. Çönkü hastaneyi derhal tah- ye emri gelmişti. beklenilen taarruz başlamıştı. Bir kaç saat sonra hasta” neye şiddetli bir yaralı akınının başla” bilirdi, Benim yaralarım 4 değildi. temiz tuttuğum rde, vücüdümdeki bereler iki, üç gün içinde bana hiç bir zarar vermiye- cek şekilde tamamen iyileşebilirdi.. bu- çifi beni taburcu ettiler. Kendi el- erim kam içinde olduğundan bana bir kat elbise giydirdiler. alay yeni elime, bir nandanıma hitaben da, tavsiye mektubu verdiler. Yeniden © yola çıktım, Fekat (o bu defa Hülüka değil, alay o depomuzun duğu m'e gidecektim. Bu esna nl izlerin eline geç tiğini öğrendim. vwincimi artiran ikinci bir nokta da infi Iâk işinin şimdilik, bir kaza şeklinde telâkki edilmesi idi ni cephane vagonlarının infilâki, benim yağ sürmüştü. Çünkü bu kın doğurduğu tahribat sa- yesinde, bütün bu işlere sebebiyet ve- ren birinc lâka aid bütün izlerin ortadan kalktığını umuyordum. Bunun için, tayin ettiğimiz yerde beni bekli- recek olan genç pilotum Palmer'le bu” ilk fırsatlar cenuba sap - ük bir kalb fe- rahliğı içind Karven istikametinde yola düzüldüm. Cepheye en yakın kısımlardaki Al - man cephe gerilerinde hüküm süren büyük intizamsızlığı o gördüğüm 2a- men hayretler içinde kaldım. Demek ki bu intizamsızlık meselesi sadece biz | İngilizlere münhasır bir keyfiyet de - ğtlmiş.. Alman kumandanlarından ba- aılarının puslayı şaşırdıklarma “İyice kanaat getirmiştim. Çünkü, cepheye sevkedilmekte olan ihtiyat kuvvetler, cepheden âskerlerin geldiği yol- dan gidiyorlar, bu suretle bu yollar, bir mahşer halini alıyordu.. cepheden dö - nen askerlerle müteaddid defalar konuş haberi işitince se- | ikinci infilâk, ya-| ALMA NYADA SON POSTA tum. Bunların anlattığına göre, Alman- lar büyük bir mağlübiyete uğranışlar.. İngilizler cepheyi yarmağı muvaffak olmuşlar.. «Hanım askerler» (Alman - lar bizim İskoçyalı askerlerimize böy- le diyorlardı) şu dakikada Lan'ın civa” rında bulunuyorlarmış. Yüreğim büyük bir sevinçle çar - parken, yüzüme kederli bir ifade ver meğe çalışıyordum. Mesele İr Taarruz halindeki kuvvet kikaten Sent - mışlarsa, bu oradaki Alman ihtiyatla - rının pek cüz'i bir miktarda (bulun - duğunu göstermektedir. Bu takdirde, Lan'ı ele geçirmek için biz İngiliz yapacağımız biricik şey, ihtiya zi harbe sürmekti.. Şehrin geris mamen düzlük bir saha idi. Uzun atler devamınca Almanlara hatırı sa - yılır miktarda takviye kıtaatı gelme - sine imkân yoktu. Ortalık kararır kararmaz çark çevirerek cenub İstike rümeğe başladım. Bir çok de betların yanından geçtiğim hulde bun- lardan hiç biri beni (durdurup ta bir tek sual sormadılar, Çünkü, cepheye gidip gelen kıt'aların doğurduğu ka * tışıklık o kadar büyükdü ki, buna lü - zum bile gören olmadı. Elimde harita falan olmadığı için hafızama güvene - rek ve sevkitablimi rehber (edinerek yürüyordum. Fakat karanlıkta yolu - İmu şaşırdığım için kendimi Lan civarında buldum. Bi ce işlerin pek te yolunda g hiskeder gibi oldum. Öyle ya, bi gilizler, sabahleyin şehrin kapılarında idiysek şimdi, geveleyin, nasıl oluyor da şehrin içinde bulunmuyorduk? Son hafif bir demki şehri işgalimiz bu kadar yakm - dı, ne dive mehzenlerden birine giz » lemiyecektim? Süzanın evine giderek malümat almağa karar verdim. Düşündüğüm gibi hareket ettim. Fa- kat maalesef Süzanda da işe yaraya - cak hiç bir haber yoktu. Kızcağız beni görünce fens halde korktu. Vaziyeti - min vahametini tamamen takdir etti - İ ği için, derhal (OBua - Bernar civarına İ hareket etmemi rica etti, Esasen böyle İ hareket etmem için ricaya Oda lüzum İ yoktu. Çünkü sabahtanberi işitilen top sesleri Lana yaklaşacağına bilâkis âde- ta gittikçe Lan'dan uzaklaşıyorlardı. Süzanla vedalaşarak tekrar, tek ba- ma devam eden yolculuğuma çıktım. Yolum iki hattın birleştiği, yani sebe - biyet verdiğim kazanm vukua geldiği yerin pek yakininden geçiyordu. İnfi - İ in vukua geldiği yerin yanından ge- İçerken bir çok zabitlerin o ellerindeki kocaman fenerlerin ışıkları altında bu- -İ İnzibat çavuşu başıma belâ kesilmişti. Oğüst varoşlarına var -| ra, hatırıma bir başka şey geldi: Ma -| İenerek İngilizlerin şehre gelişini bek -| ralarını tetkik etmekle meşgul olduk - larını gördüm. Aksi gibi, şu benim ma- hud inzibat çavuşu da orada Oidi. Bir gece evvelki hâdisenin canlı şahidlerin- den biri sıfatile, olam biteni zabitlere anlatmakla meşguldü. Ben onu görür görmez derhal yol - lardan birine saparak infilâk yerinden uzaklaşmağa başladım. Fakat artı lihim bana ihanet etmiş görünüyordu Sedan sağa ve yukardan aşağı: 1 — Başa yiyilen . Kediden korkan hay - van , Acib şerler » Tuhaf 3 — Hiwe - Bir nota 4 — Rabıt edatı - Genişlemek, 5 — Birdenbire nevi kalin kumaş — Tuhaf - İnsanlar tarafından açdan boğuzlar Kevalki bulmacanın halledilmiş şekli İstanbul İkinci İflas Memur- İ ğü, denebilir ki Türkiyenin en iyi se- iya kadar, düşünülerek yapılmıştır. Bu çıkan ihtilâflar artik sona ermiş bu - lunmaktadir. Fenerbahçenin küme maç larına iştiraki kararından sonra evvel ce maçlardan çekilmiş olan Galatasa- ray da maçlara iştirak kararını ver - miş bulunmaktadır. Dün, geç vakit a-| İman bu haber şehrimiz spor meh Yinde alâka ile karşılanmıştır. Bu su- retle iki yıldanberi yapılan milli küme maçlatrmın üçüncü yıl karşılaş ları dk ayni zevk ve heyecanla devam etmiş olacaktır, Galatasaray takımı küme maçları başlarken Beşiktaşla karşılaşması lâ - zam gelirken, çekilme kararını vermiş bulunması yüründen oynamamış, bu suretle mağlüb addolunmuştu. Üç pu- an birden kaybeden Galatasaray an - cak bundan sonraki maçlarda alacağı iyi derecelerle vaziyetini düzeltmiş ola| bilecektir, Galatasaraylılar Cumartesi, Pazar günleri Ankarada yapılacak o “ lan Ankara a spor - Galatasaray maç içi şembe günü devlet merkezine gidecek- lerdir. Liseler arasındaki futbol maçları Bu hafta başlıyacak olan liseler ara- sındaki futbol maçları hazırlıkları için dün Maarif Müdürlüğünde bir toplantı yapılmıştır. Bu toplantıya davet edilen bütün ha- kemlerimiz iştirak etmişlerdir. Maçla- İri idare edecek hakemleri mekteb ta - kımları seçeceklerdir. Bu Pazar günü ilk maçı Vefx Lisesile San'at okulu yapacaktır. Bu oyuna ikide başlanacaktır. İkinci ve son maç Pertevniyal Jisesi- Erkek Muallim mektebi arasında olacaktır. Ankara yüksek tahsil gençliği arasında voleybol karşı'aşmaları Ankara (Hususi) — Burada bulu - nan yüksek tahsil gençliği sık sık yap makta oldukları spor temaslarına, ye niden bir hız vermeye hazırlanmakta- dırlar: Mülkiye, Harbiye, Dil, Tarih, Coğ * rafya Fakültesi, Ziraat Enstitüsü - ve Gazi Terbiye Enstitüleri sporcuları kış sporlarını şimdiye kadar Gazi Terbiye kapalı szlonunda yaparlardı. Nisbeten küçük olan bu salon, ihtiyaca tamamen kifayet etmiyordu. Fakat bu sene va - ziyet değişmiştir. Mülkiye mektebinin 125 bin lira sarfile yaptırmış olduğu İjimnastik sulonu, yalmz Ankaranın de- sile lonlarından biridir. Üç vüz kişinin bir den çalışmasına müsaid olan bu salon, | lâzım olan bü teferrüatma varınca" lon yalnız Mülkiye talebeleri de" , bütün Ankara yüksek tahefl spor - cuları istifade edeceklerdir. Mülkiye sporcuları bü güzel salon ilk temaslarını eski rakibleri Ziraat ül voleyboleularile 25 Mart Cu- si günü yaptılar, hakem Cahidin | idaresinde oynanan oyunda Mülkiye - liler üstüste aldıkları setle kuvveti ya- kiblerini yendiler. Bundan sonra yük- sek meklebler arasında yapılacak vo - leybol, tenis ve basketbol temasları bu | salonda yapılacaktır. Diğer laraftan Ankara mekteblera - rası Hg maçlarına devam edilmekte - İdir. Bu haftaya isabet eden maçlar & rasında Ticaret Msesfle İnşaat Usta oku- Tu maçı alâka uyandırdı, 19 Mayıs stad- yomu antrenman sâhasında yapılan bu luğundan: Müflis Vasil Andis oğlu ve şeriki Ko. mandid Şirketi namma Vasil Andıs oğlu alacaklılarına teklif ettiği konkurdatoyu | takib ettiğinden alacaklılarının 11/4/939 Salı günü saat li de dairede hazır bu - Yunmaları idare kararile ilân olunur. maçta /ki takım da tyi çalıştı. Oyunu baştan sona kadar hâkim oynıyan İn - şaat usta okulu takımı 7 - | kazandı. 26 Mart Pazar günü de Gençlerbir- Wii 35 kişilik bir sporcu kafflesile Kü- Ik Yozgada giderek bir fufbol maç: yapımışiğe. K. Yozgadın Baru'igücime (16341) mensub sporcuları misafirlerini (is - Galatasaray klübü Milli Küme maçlarına iştirake karar verdi M$li küme maçlarma başlarjrkon | t yonda karşılamışlardır. Saat 12 de una beş $, Ankara Gençlerbir - liği, Barutgücüne nazaran daha üstün bir oyun çıkararak oyunu 3 - | kazan - mıştır, Maçtan sonra klüp lokalinde mi ine bir çay verilmiş ve sporcuları akşam Anka rdir, Gençlerbir! ve ıslah encü - har at yarış“ başlanacaktır. Hazırlıklara başlanmı Selim Tezcan İtalya Almanyayı 3 -2 yendi Floransada yapılan İtalya, Almanya mili? takımları arasındaki futbol ma - çını 3 - 2 İtalya milli takımı kazan « mıştır. Bir doktorun günlük notlarından Çocuklar ve Hastalıklar Bilhassa çocukları veremlilerden wak tutunur. Evlerinde açık veremli basla lar bulunan basi eilelerden aldığımız mektublarda çok sevdikleri hastaların - dan uzak kalamadıklarını gerek sevgi lerinden, gerekse hastayı üzmemek için onla: hiç sakınmadan temas etiikle- rini yazurak bu hususta ne dereceye ka- dar tehlike mevcud olduğunu soruyor - lar. Mesele cidden naziktir. Şüpbesiz böyle bir suale bilâkayıd ve şeri hiçbir tehlike yoktur. Serbasiçe beraber bulu - nabilirainiz. Bersber yemek yiyebilirsi- niz diye kati bir hüküm vermek © mümkündür, ne de enizdir. Mikrobiu bir hastalığın #irayet tehlikesi her zaman mevcuddur. Yalnız uzun senelerin teş - rübeleri gösteriyor ki bu tehlike büyük- lerden çok daha siynde çocuklar için mevsuddur. Çocukların verem mikrobu. nu kapmak için o kadar istidadları ver- dır kl bu hiçbir şeyden, hiçbir tehilike- den haberdar olamıyan zavallı masum yavrular için cidden bir facla halindedir. Evlerinde dalma saçılan verem mikro- bu bulunan mihraklardan mütemadiyen intişar eden bu mikroblar evde bulunan küçük çocukların alesiğerlerine çok - ratle dahil olurlar. ve oradaki lenfa bes- lerini şişirirler Xi bu İk Arasdır. Ellâhare çocuğun biüğ ve şebabet çağ- larında biraz da sihhi ve içtima! imal. ler karşısında, herhangi bir onlan! has- talığı müteakıb vüsedin sayi düştüğü bir anda birdenbire bir bomba gibi pat- yarak akelğerleri tahrib etmeğe baş- lar. Bu sebeble çocukları veremlilerden dalma uzak bulundurmak, şüpheli ov - lere götürmemek ilandır. Böyle kayğ- ss analar ve babaların mes'uliyelleri çok Yüyüktür; kurbanları da hiş kabıhatleri olmıyan savaltı yavrulardır. Cevab isiiyen o okuytcülarımın. posia pulu yollamalarını rica ederim. Akal tak- dlrde istekleri mukabelesiz. kalabilir. İlân Tarifemiz Tek sütun santimi Birinci sahife 400 kuruş İkinci sahife 250 » Üçüncü ( sahife 200 Dördüncü sahife 100 İç sahifeler 6 Son sahife 0 » Muayyen bir müddet zarfında fazlaca mikdarda ilân yaptıracak» Jar ayrıca tenzilâtlı tarifemizden istifade edeceklerdir. Tam, yarım ve çeyrek sayfa fânlar için ayn bir tarife derpiş edilmiştir. Son Posta'nın ticari "lmlarna ald işler için şu adrese müracaat edilmelidir: tiknclik Kollektif Şirketi Kahramanzade Han Ankara caddesi