19 Nisan 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

19 Nisan 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HALKIN KULAĞI HALKIN DİLİ Sene 9 — ©e 9 — No, 3131 Yazı işleri teletonu: 20203 ÇARŞAMBA 19 — NİSAN 1939 ingiliz, Fransız ve Leh gazeteleri haber veriyorlar: “Hitler, Avrupa statükosuna karşı yeni bir darbe hazırlıyor! ,, Almanyanın gelecek hafta Danziği ilhak etmesi bekleniyor! Pariste, ve Londrada soruluyor: “Hitlerin karar verdiği Meseleleri uzatmak âdeti değildir. Ruzvelte cevabını niçin geciktirdi ? Demek beklediği birşeyler var!, Almanya Lehistanı —| Berlin ve Roma müzakereye mi çağırdı? | Ruzvelte ayrı ayrı z cevab verecekler Alman, İtalyan matbuatr nın neşriyatı Amerikada bedbinliği artırdı Leh - Alman hududunda Leh kuvvetlerinin harekâtı Londra, 18 (Hususi) — Berlinden alı-| News Chroniele gazetesinin tahmin öt. han haberlere göre, bir taraftan Hitlerin | Yıldönümünü tes'id etmek Üzere mMuaz- Zam hazırlıklar yapılırken. diğer taraf. lan bazı endişe verici hareketler de Köze $arpmaktadır. tiğine göre, Almanya, Danzig meselesini kendi bildiği gibi halletmeğe hazırlan- maktadır. Bu gazete, Varşovanın — azim- ,klrın tarzı hareketine rtağmen serbast (Devamı 11 noi sayfada) Bulgaristan, Macaristan ve Yugoslavya arasında yeni bir blok mu? Mareşal Göreng son seyanati emnasında | Mussolini de görüşürken Londra 18 (Hususi) - Bu sabah Berline dönmüş olan Hitler ve Göring, Başvekâlet dairesinde uzun bir mülâ- katta bulunmuşlardır. (Devamı I1 nci sayfada) Mareşal Çak Romadan bildiriliyor : “ Balkan Antantını dağıtmak İtalyan politikasının hedeflarinden biridir ,, Ramaya giden Macar Nazırları bunu mu yörüşecekler ? Bulgaristanın vaziyeti ve düşünceleri nelerdir ? Roma, 18 (Hususi) — Bu sabalı Peşte- de den Macar başvekili Kont ile Kont Csaky ve mal- 0 de suraya gitmişlerdir, | | ntes Teleki de kraliçe ta- ariciye nazırı ım.:r kü erdir. Saat - 11,30 kinlükümdarlar misafirlerin şerefine 30 SİÜk bir ziyafet vermişlerdir. (Devamı 11 nci sayfada) edilmişl, | Bulgar Başvekili Kösetvanoj | | Çakmağın kerimesi vefat etti Haber Ankarada teessür uyandırdı, Milli Şef Mareşali taziye etti Fevzi Çakmağın kızı.. Güzel San'atler Akademisi Müdürü Bürhan Toprağın eşi | AÂyşe Muazzez velat etmiştir. Mareşal (Devamı 11 nci sayjada) Von Papen — Almanyanın Ankara elçiliğine tayin edildi Berlin, 18 (ALA.) — Hitler, büyük elçi | şekk Frânz Von Papeni, Almanyanın Ankara | büyük elçiliğine tayin otmiştir. ni vazilesinde muvaffakiyet Hitler bugün Von Papeni kabul ederek iki se Son Posta İspanyaya gidecek Alman donanması dün hareket etti ingiliz - Fransız filoları Londrada hazırlanan plâna göre Cebelüttarık ve Manşda toplandılar İspanyolların Cebelüttarıka yeni kuvvetler gönderdikleri haber veriliyor İdare işleri telefonu: 20208 Cebelüttarıktan bir manzara Londra, 18 (Husust) — İspanya suların-| — Londra, 18 (Husust) — Madridde yapı- da manevralar yapacak olan Alman do- lacak olan zafer geçidinin mütemadiyen nanması bugün Kielden hareket etmiştir. | (Devamı 11 inci sayfada) İngilterede mühimmat ve iaşa nezareti kuruluyor Yeni tesis edilecek nezarete Eden ve yahud Çörçilin getirilmesi ihtimalleri ileri sürülüyor Londra, 18 (Hususi) — Başvekil Çem-'bir mühimmat ve iaşe nezareti vücude berlaynin Avam Kamarasındakı beyana- . getirilecektir. tından anlaşıldığına göre, yakında yeni | (Devamı 11 inci sayfada) Esrar ve kokain satan ve kullananlar şiddetle tecziye edilecekler Ceza Kanununun bazı maddelerinin değiştirilmesine ve yeni hükümler ilâvesine dair lâyiha Meclise verildi Ankara, 18 (Hususi) — Ceza kanunu- nun bazı maddelerinin değiştirilmesi hak- kında hükümetçe hazırlanan lâyiha Mec- lise verildi. Lâyiha, kanunun — 159, 160, | 403, 404 ve 526 mcı maddelerinin değişti- rilmesini teklif etmektedir. Türklüğü, Cümhuriyeti, hükümetin şahsiyetini ale- nen tezyif ve tahkir edenler hakkında tat- bik edilecek cezayı gösteren maddoeye «İcra Müesseseleri» tâbiri de ilâve edil- miştir, Esrar ve kokain gibi maddeleri izinsiz memlekete sokanlarla, izinsiz. satanlar hakkındaki madde genişletilmiş ve şu hükümler i ya idare edenlerle teş (Devamı 2