19 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

19 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Uykunun idamı vim, Emniyet Sandığından Y. rebatana giden caddenin üs tündedir. Bu cadde geceleri çok olur. Civardaki sinemanın kapanış saa. tinden #onra, sabaha kadar geçenlerin sayısı yirmiden fazlaya çıkmaz. Dün gece bu tabii hal birdenbire de. ğişiverdi. Saat ikiye doğru sokaktan ge. çenlerin syak sesleri, bağırışlarile uyan dım. — Muhakkak bir tarafla yangın oldu! Diyerek yataktan fırladım. Perdeyi aralayıp baktım. Cadde adam almıyacak kadar kalabalıktı. — Eyvah yanıyoruz! Pijamamın üzerine pantalonumu çek. tim. Kapıdan dışarı çıktım. — Nerede? Koşar adımlarla ilerliyenlerden biri, adımlarını yavaşlatmadan cevab verdi: Beyazıdda diye duymuştuk, Aya. solyada imiş. Ayssofyada mı.. çok ta yakın.. her halde müze olmıyacak. Hamam da ola. maz. Bizim Hamidin evi orada.. evlerin hepsi de ahşab.. felâket Kınılık, duman görünmüyordu. Eve girdim, terasa çıkıyordum. Üst katta o. #uranların kapıları önünden geçerken, birdenbire kapı açıldı: — Dur! Durdum, — Siz miydiniz? — Bendim. O elinizdeki ne? — Hiç sopa, böyle kargaşalıklarda hır. gızlık çok olur da. merdivenlerde ayak Besi duyunca bunu alıp dışarı fırladım. — Terasa çıkıp bakacaktım. 'Terasa çıkmıştım. Ayasofya tarafın. da kıztlığa benzer bir şey yoktu. — Belki sönmüştür. Aşağı indim. Koşuşmalar, bağırışma. lar devam ediyordu. Pencereyi pencereye en yakm gecen ye başörtülü kadına seslendim: — Bayan hemşire ne oluyor? Bunları biliyo Ziyanın sür'ati azalıyor «Ziyas nın sü « rati kadar süratli bir şey tasavvur edilemez. Avrupa ve Amerika âlim. Jerinin dukları t göre ziyanın süra. ti her yıl biraz daha azalmakkta. dır. Bu sürat 1871 senesinde ye. de 315,300, kilometre olarak tesbit edil. anişti. Şimdi ise âlimler bu sürat bak. kında bazı farklar kaydetmektedirier. Amerikan âlimlerinden Anderson'un yapmış olduğu en son tetkikata göre 1939 süniyede is A —— senesi İçinde ziyanın sürati 299,714 kilometreye İhmiştir. Keyfiyet âlimler arasında büyük bir hararetle münakaşa edi ermerimemmsinsar0 sere es ABANA Okuyucularıma Cevablarım Silivride Bay «Bb. İs ye: — Nişan nikâh değildir. Her iki ta. rafı da istedikleri takdirde ayrılabil - mek ihtiyarına malik bırakır. Fakat bu imkândan istifade edenlere halk iyi nazarla bakmaz. erkek için «sebat- sız,, kız için «mağdur» damgası ya - Pıştırılır. Fakat ne olursa olsun ni - kâhtan sonra ayrılmaya nikâhtan ev. vel ayrılmak elbette müreccahtır, * İzmirde Boy Şükrüye: — Şimdiden nikâhlanmak, tahsili - min biteceği zamana kadar beklemek, ondan sonra evlenmek.. diyorsunuz. Fakat bundan daha mantıksız bir tar, zı hareket olabileceğini tasavvur ede. — Sen daha uyu, uyu! Bu tekdir karşısında, bir şey söyliye& , mezdim. Söylesem de duymıyacaktı. Çünkü birdenbire köşe başında peyda 0. lan taksiler inceli kalınlı klâksonlarını, gürültü ile mücadele talimatnamesine meydan okur tarzda bağırtmaya başla. mışlardı. * — Peki amma bu insan seli gecenin bu saatinde nereye akar? Acaba şehrin çukur yerlerini sel mi ilerlemişti, acaba acaba.. aklıma neler geliyordu. Tekrar evden çıktım. Matbaaya gide. cektim. Yürümek kabil mi?.. İki adım #isam karşı taraftan akan insan seli beni gerisin geri iti; yeni beştan yürüme, ye çabalıyordum. Etraftakilerin; — Zihnine vurmuş olacak. — Yolu şaşırmış. Gibi sözlerini duyuyordum. — Herkesin gittiği tarafa gitsene, ne diye yolumuza mâni olursun! Diyerek muştalıyanların tahammül ediyordum. Güç şük miştin muşlalarına çok varabil. — Yahu ne oluyor? Suali sorduğ" arkadaşim da sordu: — Kalabalığı merak ettin de geldin ga. Hba! — Evet! Bir katil Ayasofya meydanında i. dam edildi. — Bu kadar insan nereden öğrenmiş. ler. — Akşam gazetelerinden biri yazmış. tu. bir kişi okuduysa bın kişiye haber vermiştir. Bir katilin idam edileceğini duyar duymaz kendi uykularının idam nükmü. nü verenler, bu hükmü benim de uyku. ma da teşmil etmişlerdi. Cİsmet İl uitüsi rmu idiniz? | Pariste bir senede ne unutu.muş 1938 senesi için. de Pariste vesait? nakliye içinde u - nutulan şeylerin üstesi neşredil » miştir. Unutulan şeyler şunlardır 21,64 kadın çantası, 32,785 ka. din şemsiyesi, 72,819 kadın 8,648 kadın çamaşırı, 6,812 baston, 8.818 jerkek şemsiyesi, 12,514 erkek çantası, 23,612 kitab. Bu rakamlar unutulup şeylere aiddir. Bulunup iade edilenler bu İ «kaybedilens listeye ithal edilmemiştir. ! İlarının & mekte olan gayri tabii tebeddülât ta zi. atine göre havalarda gör yanın süratinin azalmasından ileri gel. Yanılmıyorsam Tiseyi bu yıl bitir - diniz, fakülteye daha yeni gireceksi - niz. Önünüzde en aşağı 4 yıllık tah . sil müddeti ile bir buçuk yıllık asker. lik var, yekün 5,5 sene eder. Bu dar uzun bir müddet için kendini; sıl tash a. na. üd altına sokabilirsiniz, nasıl zincire vurabilirsiniz? A Servetiniz var, tahsilinizi yapmasanız da geçinebilirsiniz. Fakat bunu böyle kabul etmek için hayatta her şeyin paradan ibaret olduğu kanaa Tunmak lâzım. * Bay Hayriye: — Fotoğrafları bana gönderiniz, ga. zeteye dercedilmemek şartile sima tah. lilinden anlıyan arkadaşa sordurayım. TEYZE basmıştı, acaba deniz karaya doğru mu! SON POSTA Kadın Köşesi Pratik güzellik bilgileri Saçlarmız. yüzünüz, boynunuz, kol larmız, elleriniz. kirpikleriniz ve vr - çanız olmalı. Pahalı birşey değil. Ufa- cık. yumuşak, alelâde ucuz fırçalar... | Yüzüküzü, boylrunuzu ve dekoltenizi mümkünse yumuşak bir kauçuk fırça ile her sabah hafif hafif uğuşturmalı- smız. Fakat daha evvel krem sürün - mek şarttır. Bu fırçalama kremi cilde içirir ve kan cereyanmı hızlandınr. Elerinizi bildiğiniz kıl fırçalarla ve su sabunla vakit vakit fırçalamalısınız. 'Tırnak dipleriniz için küçücük bir fırça ister. Ayni şekilde su sabun kullanır - sınız. Kirpiklerinizi - pudralandıktan son ra - ıslak, ufacık bir fırça ile diplerin- den welarına doğru bir iki kere fırça - Hlamalısınız. Saçlarınızı her akşam ve her sabah mümkün oldu kadar sert bir fırça ile l İyüz kere fırçalamanız lâzımdır. İ Btvod'de' artistler bu Deülden' hiç İsaşmazlar. Birçok Fransız artistlerinin fırçadır. Ne bütçe, ne . de herhangi bir güçlük #mevzuubahsolmadığı için biz de size tavsiye ediyoruz: Birkaç fır- jde en mühim tuvalet vas f ayni şeyi ça edininiz ve anuntazam fırçalanınız. Çak fayda göreceksiniz. * Nasırlı ayaklar; Ayaklarınızda nasır varsa uzunca bir banyodan sonra nasırları bir jilet bıçağı ile kazıyınız. Amma kanstacak kadar ile. ri gitmeyiniz. Çok defa nasır kanamaları tehlikelere yol açar. Nasırlar temizlenince bir çöpün ucuna biraz pamuk sarıp tentürdiyota batınız ve kazınmış nasırın âstüne bastırınız. Bu hareketi her gün tekrar etmekle nasırın önüne geçmek mümkündür. Bazı mayiler de ayni neticeyi verirler. se de kullanırken çok ihtiyatk davran - mak lâzımdır. Çünkü aşındırıcı mahiyet. te olan bu ilâçlarla kendinizi yâkmak tehlikesine maruz kaâlabi il Terbiyeli bamya güveci Kuzu etini sovanla iyice kayuru- nuz. Bamyayı klayıp bu kavrulmuş etin içine atınız. Domatesi ayrıca doğ- rayıp tencereye ilâve edip bir müddet ınız. Sonra kadayif tepsisine bo şaltımz. koruk $ ay nak dipleriniz için ayrı ayrı birer fır - Satiye davası mevkuflarından biri dün tahliye edildi Satiye yolsuzluğu tahkikatı, adliye- de, son safhaya varmış bulunmakta - dır. Şimdi, Möddelumumi muavini ve Müddeiumumilik | inci tetkik bürosu şefi Sabri mütaleasın; hazırlamak i - için. dosyayı tetkikle meşguldür. Yal- İnız sorgu tahkikatı safhaları 100 say - İfada toplanabilen tahkikat evrakı di- ğer evrak ile bersber bir çuvalı doldu- racak şekildedir. e mevkuflarından Malik Kev- kebin ilk tahliye talebi gerek sorgu İha imliği, gerekse asliye 4 üncü ceza mahkemesi reisliğinin kararlarile red- İdedilmişti. Malik Kevkeb dün # üncü sorgu hâ- İkimi Saminin Kararile serbest bırakıl- İmaştır. Bu karar hâdise ile alâkalı o- lanlar arasında alâka ve öhiemmiyetle karşılanmıştır. Mevkuflardan Yusuf Ziya Öniş de, dün asliye 4 üncü ceza riyasetine mü - racaatle mevkufiyet haline itiraz et - miştir. Tahkikat normal şeklini muhafaza etmekle beraber, bugün yarın yeni ve mübim safhaların ortaya çıkması muh temel görülmektedir. İki arkadaşını öldüren çoban yakalanarak adliyeye verildi Bundan bir hafta evvel Kâjıdhane- de işlenen bir cinayet hâdisesi adi intikal etmiştir. Hâdisenin suçlusu bulunan Şaban ismindeki köylü, bir gece koyunları 2- ğıla koyma meselesinden Tahir ve Ni- yazi isimlerinde iki arkadaşile kavga- ya tutuşmuştur. Kavga sırasındı ta « bancasını çeken Şaban, ateş etmeğe baş lamış ve neticede iki arkadaşını öldü - rerek, cesedlerini yere sermiştir. Cina- üteakıb firar eden katil, jandar- manın sıkı taki dün yeti m sonunda yakalanarak adliyeye verilmiştir. Müddeiumumilik suçluyu dün 2 nel sorgu hâkimliğine vermiştir. Kim öl - dü, kim kaldı? Gayri ötesini bilemiyo- rum. Suçlunun bu ifadesi, Tahir de vak'a- da maktul düştüğünden kabule şayan bulunmamıştır. Şaban. dün sorgu hâkimi kararile tevkif edilmiştir. Şaban, vak'ayı yarı ikrar, yarı tevil ederek şöyle anlatmaktadır: 2 hücüm ettiler. Tahir silâhını çekti, ben mâni olmak için elini tuttum. Bu sı - rada silâh ateş alarak, birkaç el patla- dı. Ve Tahir tabancayı benim elime bırakarak, kaçtı. Polis Enstitüsünden mezun olanlara diplomaları merasimle tevzi edildiği | ni dün yazmıştık. Yukarıdaki resimlerde davetliler İstiklâl marşına dinler « Kontrbas kutusu