25 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

25 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Yazan: Hasan Adnan Gis Bastırılan ini Sahte Şerefettin yani bizim “eskilcak? Bir çocuğa bir veliahda ihtiyacım Şem'un İbni Yahya oğlunun hançerin- | var. Eğer sen benim bu arzumu yerine den kurtulmasına sebeb olan hafif kamburunu düzelterek sakalını okşa- di: — Niçin üzülüyorsun ya Şerefettin? Düpya hali bu! Zafer kuvvetindir. Ne yaparsm ben senden kuvvetli ve zeki çıktım, mağlübiyetini kabul et! Maa- mafih biliyorsun ana fena bir niye- Jadıfın esrarı bana edersen seni serbest bırakır ve ben sahneden çekilirim: — Maksadını biliyorum ya Şem'un! Esrarı cide ettikten sonra beni öldü - receksin. Hayır 6 sırrı sana vermiye » veğim — Demek hâlâ inad ediyorsun? — Evet inad ediyorum; çünkü o sırrı öğrenmedikçe beni öldüremezsin. — Bak görürsün. Yukardan demir kapının sesi geli - du. Sahte Şerefettin o zindandan İht uşağı İsrall gittiği yer- > * — Demek bu haber doğru imiş Se - vüktekin!? — Mâalesef öyle Melike hazretleri! "Yaptığım tahkikat bunu teyid ediyor. 'Aybeyin zabitleri çoktan bu haberi duymuşlar, Seyfeddin Bahadır Musula gideli bir hayli olmuş; bilhassa Kutuz. la Seyfeddin Bahadır bu işi hazırlıyan onlar. Günlerdenberi Aybeyin firarından kuşkulanan Mısır İncisi, gece casus Süheylin getirdiği mektubu okuyunca şüpheleri büsbütün kuvvetlenmiş ve Sevüktekini bu işin tahkikine memür etmişti. Genç zabitin yaptığı araştır - malar kısa bir zaman içinde her şeyi meydana çikerd: Aybey evleniyor. Bu haber karşısında Şeceretüddür ne ağladı ne sızladı. Şimdi sadece enerji ve intikam kesilmişti. — Bu darbe karşısında susacak mı - yız Sevüktekin, bizim Kölemenler ne diver? Birkaç aydanberi Ayşe İle evlenen genç zabit Melikeye büyük bir sada - katle bağlıydı. — Emrinize âmadeyiz sultanım! Ay- bey taraftarlarmı bilmem; fakat bizim- kiler bu işin aleyhinde; arzu ederse - niz... Müdhiş kadının gözlerinde gene teh- likeli kwlermlar vardı. — Dur acele etme! Evvelâ sulh yolu nu deneyelim, Aybeyle birkaç kelime konusmak istiyorum. — Ondan sonra bir nümayiş şeklinde işe başlarsınız. — Başüstüne Melike hazretleri! Ha- yatımız sizindir. — Hiç kimseye duyurmadan aşağıda bir araba hazırla! Şimdi! eMenazırülluk» köşküne gitmek istiyorum. * — Her şeyden haberim var Aybey! Sizinle kavga ve münakaşaya gelme - dim. Sadece birkaç keltme konuşmak istiyorum, Hayatımın pek uzun süre- ceğine emin değilim, sürse bile ben ona nihayet veririm. Sana rica ediyorum ben ölene kadar sabret evlenme! Aybey karısının yüzüne baktı. Saç. ları ağarmaş birkaç günlük üzüntü, bütün yılların gizli kalan tahribatını meydana dökmüştü, Başını kaldırdı Bu kadından artık korlamuyordu. — Bugün vaziyet tamamile değiş - miştir Şeceretüddür! Artık yüksek ga- yelerimi senin garib argularına feda edemem. Evlenmek benim için mühim ve siyasi bir ihtiyactır. — Anlamıyorum Aybey! — Gayet basit Şeceretüddür!. Bili- yorsun senin bir arzunu yerine getir. mek için eski karımı ve oğlumu büs- bütün terketlim. Artık onlara baka - cak yüzüm yok, Halbuki ben bir hü- kümdarım ve yavaş yavaş fhtiyarlıyo- rum! Yarın ölürsem tahtım kime kala- getirebilseydin hiç bir zaman böyle bir işe teşebbüs etmezdim. Fakat ne yazık ki tabiat senden zürriyet yetiştirmek hakkını geri ald Bu Mısır İncisi için umulmayan dar- belerin en müthisi oldu. Hâlâ çılgın e- meller peşinde koşan ruhunun birden- bire çöktüğünü, bir an içinde kırk elli yaş birden fhtiyarladığını hissetti. — Ya öyle mi Aybey? Vurulmuş bir ceylân sibi arabasına dönerken Sevüktekine son emrini ver- di: — Derhal işe başlayın Sevüktekin! ll — Aybeyi istemiyoruz! — Kahrolsun Mısır sultaninın kızı.! — Biz Melikeden başkasını tanıma « yızl — Yaşasın Şeceretüddür! Aybeyin evlenmesin istemiyen Mi sır İncisi tersfdarı Kölemenler Sevük-| İtekin kumandasında ayaklandılar. Ge ne dükkânlar kapanıyor, gittikçe ço - ğalan bir kalabalık « Menazirüllük > köşküne doğru ilerliyor. Birden küfür- ler nâralar ondan sonra ok ve kılıç şa- kırtıları duyuldu ve #silerin etrafı yüzlerce âsker tarafından kuşatıldı. Şe. ceretüddürün ayrılışmı beğenmiyen Aybey tedbirli davranarak hemen Ka” hireye bir fırka asker getirmişti. Mü - cadele uzun sürmedi, birkaç çarpışma- dan sonra isyan bastırıldı. Tevkif edi « len Kölementer, elleri, kolları bağlı zindana götürülürken tam Mısır İncisi- nin köşkü önünde Sevüktekin bütün kuvvetile bağırdı: — Selâm Melike hazretleri! Aybey İbizi zindana yolluyor. Fakat ölene ka- dar sana sadıkız! Sarayın kafeslerinden biri açılarak beyaz bir çevre sallandı. Bu Melikenin sadık ve fedakâr adamlarına son teşek- kürü olmuştu. (Arkası var) Günün Eulmecası Soldan safa ve yukarıdan aşağı: 1 — Sıcakta hepimizin istediğimiz 2 — Ezeklenberi devam edip gelen 6 — Misirdaki nehir - Çok olmıyan 8 — Bir şeyi ortadan kaldırmak. 17 — Rskiden kullamlan hububat ölçüsü 8 — Sonunda «bağte olsaydı, eli kolu bağlı olurdu - Hayret nidası 9 — Alârim Alâ « Esyret hidası 10 — Zindana konulmuş. Geçen bulmacanın Balledilmiş şekli Boldan sağa: 1 — Sadems 2 — Esaret 3 — KI. İman - Ay 4— ima - Ada 5 —Nal-Dar 6—ha-ha 7 — Pay - Kes 1—m.Bade-T 9 — Kirada 10 — Azalan İlân Tarifemiz Tek sütun santimi —sonpaissesersmsa arama Birinci (o sahife 400 kuruş İkinci sahife 250 » Üçüncü / sahife 200 » Dördüncü sahife 100 » İç sahifeler 60 » Son sahife 0 » Muayyen bir müddet zarfında fazlaca miktarda ilân yaptıracak. lar ayrıca tenzilât tarifemizden irtitade edeceklerdir. Tam, yarım ve çeyrek sayfa ilânlar için ayrı bir tarife derpiş edilmiştir. Son Posta'nın ticari ilânlarına ald işler için şu adrese müracaaş eğilmeliğir: İlâncılık Kollektif Şirketi Kahramanısde Han Ankara caddesi CEMAL SAHİR Bu ekşam Defterdar iakele bahçesinde MEÇHUL SERSERİ Büyük operet 8 perde Yarın yece Beşiktaş büyük aile parkında büyük müsamere Beş rolde Bayan Laylâ Refik MiZAH : Ankete nasıl cevab veririz? (Baştaraf; 9 uncu sayfada) «Enisi ruhum. Ben de sizin aşkınızla bitabü tüwan ol- maktayım.. Allah yazdıysa, kasmetimiz kaşığınızda çıkacaktır. Anneni görücü “gönder. — Her ne ise buralarını geçelim. «Fazla teferrünte giriyoruz. Allelerimiz birbirlerile Konuştular ve evlenmemize muvafakat ettiler.» — Bizim Çukurböstandaki kesilmişti. «Nişan merasimi zevcemin ailesinin A- dadaki köşklerinde yapılrmştı.» — Ben yöz kesildiği gün gelenlere ud çalmıştım. Emarisi ala benziyor şörkısı- nı söylemiştim. «Nişan merasiminde İstanbulun en gü- zel cazı vardı. Çiftler mütemadiyen evde ör yanoda gürel bir Romans çalmıştı. — Misafirlere şerbet vermiştik, «Nişan davetlileri hazırlanan büfede ağırlanmaşlar, viski, pasta ve meyva ikram edilmiştir — Bitti mi? — Biter mi hiç düğünü de yazacağım. — Dur söyliyeyim. — Ben hatırladım, lüzumu yok. «Düğünümüz Perapalas salonlarında |” yapılmıştı.» — Öyle ya, bizim ev müsald olmadığı için, düğünü muftarın evinde yapmıştık. — Esmra, dansediyorlardı. Bir aralık nişanlım pir. kendilerine şampanya, İ Son Posta | S POR Spor işlerimiz yeni bir veçhe alıyor Federasyonlar Reisi Ziya Ateş: “ Artık federe, federe olmiyan diye bir klübler teşkilâta şey kalmamıştır. Bütün alınmıştır ,, diyor Beden Terbiyesi Federasyonlar dai- resi reisi Ziya Ateş, dün kendisile gö- me şu beyanatta bulunmuştur: rak değil, bir yerde buluşmuş. günün mevzuları üzerimde konuşan arkadaş gibi görüşüyoruz. Buyünün mevzuu deyince, hepimi - zin hatırına ilk evvel puvan işi, ave - T9j İşi, şu veya 'bu hususta verilen ka - rarlar bilhassa İstanbulun yeni sene futbol faaliyeti, Hsans meselesi, son iki maçta üç kişilik heyet vesaire ge - lir. I — Mesnedi olmıyan ve ortaya Za. man zaman zorluklar çıkaran teamül - leri kaldırıp, beynelmilel kaidelere uyacağız. Bu meyanda puvantaj usu - İlünü de düzelteceğiz. 2 — Averaj usulünü tetkik ediyo - ruz. Muhtelif memleketlerdeki sureti tatbikini inceliyoruz. Bundan böyle bu işi de hiçbir kimse tarafından, şu veya bu tarzda telâkki ve tefsir edilemiye" cek ve icab eder de müracaat olunur - sa, hepimize ayni mutlakiyetle cevab verebilecek net hükümlere bağlıyaca- ğız. Son günlerde bilvesile anlaşıldı ki, ne dosyalarımızda ve ne de hiçbir 'kimsede bunun hakkında bir vesika ve malümat mevcud değildir. 3 — Her kararımızı, muhtelif tetkik haddelerinden geçiriyoruz. Bunlarda takib ettiğimiz gaye, sporumuz hesa- bina faydalı ve herkesin hukukunu ay- ni derecede kâfil olmasıdır. 4 — Şimdiye kadar federe olan ve| olmıyan diye iki zümre klüb vardı. Artık bu kalmamıştır. Kanuni forma” Hitelerini ikmal ederek teşekkül etmiş ve elyevm hali faaliyette bulunan bü. tün klübler teşkilâtındır. Bu itibarla İstanbulda önümüzdeki mevsimde, bü tün faaliyetler ve bilhassa futbol fa - aliyeti çok genişliyecektir. Bunun ge- nişlemesine mukabil meydan daralı - iyor. Meselâ Taksim stadından istifa - de edememe zamanlarımız yaklaşı - yor. İstanbulu kuvvetlerde müvazene esasiyeti gözönünde tutmak şartile müteaddid kümelere ayınmak lâzım ge- er gibi hem Cumartesi ve hem Pa- r günleri de muhtelif sahalarda, muhtelif maçlar yapmak mecburiyeti vardır. Bu zaruretler altında şimdilik Pazar faaliyetlerini kaldırabilmek me- slesef mümkün olamıyacaktır. Hattâ — Sonra işte tam yirmi senelik evli-|bunum için bir devrelik (lig) yapma- yiz.. yirmi senedir birbirimizi yiyoruz. «Bugün yirmi senlik evliyiz. yirmi senedenberi çok mes'ud bir hayat yaşı- yoruz. Kavga etmek şöyle dursun, ka- rumla aramazda en küçük bir münakaşa bile olmuş değildir.» — Bitti, — Mükemmeli — Yarın, bunu anket yapan gâzete- nin muharririne gönderirim. bir şey daha söylemişti. Evlendiğimiz zamana aid bir fotografımızı istiyor. — Buldum, buldum.. hani kızın sins- ma Kartları var ya.. — Ne olacak? — Onların arasında bir gelin güvey resmi var. Onu veririz. — Ya tanırsa?.. — Ben o resmi birez kalemimle de - giştiririm. Hiç farkına varılmaz. İsmet a Da e SR T Karılarının Emrinde Vodvil $ perde okuyucu Aysel İREN Tama en Sadi Tek Bakırköy mi ği da düşünebiliriz. Biliyorsunuz ki federasyon tarafın- dan evvelce ilân edilmiş maçların yâ- pılmasından doğacak zaruretler müs - tesna, bütün memlekette iş'ari ahire kadar futbol müsabakalarını tatil et - miştik. Bu sene futbol faaliyetine her mmtakada ayni tarihte başlıyacağız. Bu tarihi bir Teşrin diye dilşünmüş - tük, Fakat İstanbul bölgesinin geniş İnaliyeti ve buna mukabil saha ve za- man azlığı bizi bir hafta, hattâ on beş günü bile ihmal edememek mecburiye- fine sokuyor. Bu düşünce altında mev- simi 16 Eylül Cumartesi günü açmak fay- dalı olacak. Zamandan kazanmak me- şelesi bize şu lüzumu da hissettiriyor: Müsabaksların tehiri meselesi. Bun - da fevkalâdelik değil, belki harikulâ. delik arıyacağız. Bu seneye akdi futbol mesal progra- mı federasyonunca hazırlanmıştır. Di- ğer federasyonlar için yapıldığı gibi bunu da teknik komölenin tetkikine ve sonra da genel direktörlüğün tasdikır ns vereceğiz Henüz kat'iyet kesbet - memiş olduğu için bunun ana hatları. — Şu dakikada sizinle gazeteci ola.! ni yakında neşrettiğimiz zaman görür- sünüz. Şimdilik şunu söyliyebilirim ki programımızda dahilde ve hariçte ec- nebi temaslara çok geniş saha ayırdık. Bittabi zaman ve imkânı gözönünde itutarak. Önümüzdeki sene bilhassa milli kü- me maçları üzerinde ehemmiyeti mah susa İle durulacağına ve bu hususta şimdiden söylenilecek her sözün kay- di ibtiyatla telikkisi lizım geleceğine işaret edebiliriz. $5 — Ayni mmtakada veya bölgeler arasında klübünü değiştirecek azalar için bu sene tecrübe mahiyetinde ol - mak ve faydalı görülürse müteakıb s6- nelerde de devam ettirmek üzere bir preje hazırladık. Bunu İstanbula ha- reketimden bir gün evvel genel di - rektöre arz ve izah ettim. Yeni bazı emir ve direktiflerini almış tım. Onları da ekliyerek projeyi ken. dilerine sundum. Kati şeklini alınca bittabi alikadarlara (— tebliğ edilecek Bunun esas ana hatları üzerinde şim- diden konuşamayız. Zira bu da kat? şeklini henüz almamıştır. Ancak şu - nu tavzih edeyim ki, projeye konulan kayıdlar ve şartlar, herkese gömlek de giştirir gibi kolaycacık klüb değiştir - mek imkânını vermiyecektir. Bu tarih futbol için (1 — Ağustos ilâ 31 Ağus- tos) olmak üzere bir aydır. Galatasaray - Demirspor maçla - rını takib edecek heyetin lüzumuna ve ya lüzumsuzluğuna dünkü (Omüessif hâdise fiilen cevab verdi. Herhangi bir işte dinliyerek karar vermek başka İdır, görerek karar o vermek başkadır. Cereyan eden o hâdise hakkında bu - gün ne şundan ve ne bundan malümat diliyecek, istiane edecek vaziyette de- giliz. Herşeyi adım adım takib ettik ve gördük. o Bu usulün bilhassa mühim maçlarda lüzumuna kani bulunuyo - ruz.» İstanbul hakem heyeti riyasatine avukat Abdullah seçildi Eski futbol ajan avukat Abdullah, İstanbul hakem heyeti reisliğine se - çilmiştir. Bu kıymetli idarecinin yeni vazifesinde muvaffak olmasını dile - | Nöbetçi eczaneler Bu gece nöbetçi olan eczaneler şun - Yala e GÜL FATMA operet B perde 1 table ee eee üstad Mahlis Sabahattisi b e Doktor. |. Zati Üget