26 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

26 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

İl iskenderun limanının teşkilât kadrosu hazırlanıyor İskenderun limanındaki bütün teşkilât ve tesisat teslim alınarak Limanlar Umum Müdürlüğü tara- fından bilfiil idare edilmeğe başlandı İskenderundan bir görünüş İskenderun Hmanını devlet Umanları;ne etmektedirler. Limanlar umum mü - #letme umum müdürlüğü namına tesel-İdürlüğü İskenderun limanının yeni teğ- Küm etmek üzere bir müddet evvel Ha -İkilât kadrosunu hazırlamaktadır. Yeni HABERLERİ taya gitmiş olan liman mütehassısların - memirler yakında Hataya giderek vazi- dan müteşekkil byetin bir kısım azaları| felerine başkıyacaklardır. Limanlar u - şehrimize dönmüşlerdir. Heyet azaları İs- kenderun limanı hakkındaki mütalesle- mum widirlüğü İskenderun limanımn kadrosunu hazırlarken, Denizban- yeni sını İlmanlar umum müdürlüğüne bildir- kın Hiğvile açıkta kalan memurlardan da mişlerdir. Limanlar umum müğürlüğü bu hususta bir rapor hazırlıyarak bugün- Yerde Münakalât Vekâletine gönderecek- lerdir. istifade etmeletedir. İskenderun limanındaki mevcud te - sisat ve teşkilâtın bugünkü ihtiyacı kar- İskenderun Umanındaki bütün tesisat | şliyabilecek vaziyette olduğu anlaşıl - ve teşkilât Fransızlardan teslim alınmış | TŞtır. Liman İleride modern bir çekilde we iman işleri 15 Temmuzdan itibaren | Ymanlar umum müdürlüğü tarafından bili idane edilmeğe başlanmıştır. Tesellüm heyetinin halen İskenderun- da bulunan azaları işleri muvakkaten ida- | Bir motör dün Boğaziçinde rıhtıma çarpıp battı Kara Mehmed isminde birine aki ve Mehmed Alinin idaresindeki 8 tonluk 400 numaralı motör, Karadeniz Bo - Bazından dönerken, kaptan dümende uyuyaka mıştır. Bunun neticesi olarak motör Kanlı. ca iskelesi önünden geçerken şiddet- le rıhtıma çarpmış ve parçalanarak bat mağa başlamıştır. Derha? etraftan yetişenler motörün mürettebatı olan 4 kişiyi boğulmaktan kurtarmışlar, fakat motör batmıştır. Limanlar umum müdür muavini Hâ - mid Saracoğlu İskenderun liman işleri hakkında tetkiklerde bulunmak üzere bü hafta sonunda Hataya hareket edecektir. Cumhuriyet bayramında adliye sarayının temeli atılacak Sultanahmeddeki İbrahimpaşa sa - rTayının yerine Adi'ye sarayı yapılı - cağını yazmıştık. Hapisane olarak kul lanılan İbrahimpaşa sarayının oyıkıl - ma işi dün ihale edilmiştir.Müteahhid 120 gün sonra İbrahim Paşa sarayını 9600 ira mukabilinde yıkmış olacak- tır. Adliye sarayının temeli 29 Teşrini - evvel Cümhuriyet bayramı günü Ad. Eye Vekili Fethi Okyar tarafından acaktır. On birinciYerli Mallar sergisi bugün açılıyor Anayurda iltihak eden Hatay da bu yıl ilk defa olarak sergiye On birinci yerli mallar sergisi bu -, gün saat 17 de merasimle açılacaktır. Memleketimizde yerli malı mefhumu. nu yaymak ve milli sanayiin her yi gösterdiği inkişafı halka tanıtmak hu- susunda büyük rol oynıyan sergi, şeh- rimizde daimi bir sengi binası olmama- m yüzünden sanayiimizin inkişafın bakkihe temsil edememektedir. Böyle olmakla beraber Vali Lâtfi Kırdar ve sergi komitesi büyük mesai sarfederek serginin maksada uygun olmas: için Yizım gelen her çareye tevessül etmiş- lerdir. 'Türk sanayiinin tekemmülünü daha cazib bir şekilde teşhir için deklaras - yon ve tenvir işlerine de bu yıl büyük bir pay ayrılmış, pavyonların derti - binde büyük bir itina gösterilmiştir. Dün sergideki hazırlıkları bir kere deha gözden geçiren VaM Lâ Kır - dar, alkadarlara son moksanları ik - mal için talimat vermiştir. Bergide Maarif Veketinin neşri - yat pavyonu ve bugünkü iştirak ediyor şeklile imar plânmın tatbikından son. ra alacağı şekli gösteren paviyon, bil- hassa nazarı dikkati çekecek mahiyet- tedir. Bundan başka Sümerbank, İnhisar- lar, Etibank, yünlü, ipekli mensucat ve muhtelif sanayi şubelerinin pavyon Tarı da dikkat ve alâka ile tetkik edi - lecek bir tekemmül göstermektedir. Dün Hatay heyeti de şehrimize gel miş ve Hatay mamulât ve mahsulâtı- nın teşhir edileceği pavyonlara heye- tin bersberinde getirdiği eşyanın yer- leştirilmesine başlanmıştır. Bugün saat 17 de şehrimizdeki Ve- killer, meb'uslar ve güzide bir davetli kütlesinin huzurile açılacak olan sergi, müteakıben halkın ziyaretine tahsis e“ dilecek ve geceleri saat on buçuğa ka- dar açık bu?undurulucaktır. Sergide bü sene satış yapılmamak'la beraber, satış için bir pavyon ayrılmış ve burada Şile bezlerinin de teşhir ve Jsatışna müsaade edilmiştir. Hunu bien yoktur. Fakat suyu olmi- yan bu çeşme, esasen dar olan yol Ü- seyrüsefer için ehemmiyetli bir hâl teşkil eden mevcudiyetine bir niha- yet verilmesini istiyoruz. Doğru değil mi? Maltepe atış mektebi binasında yangın Kartal Maltepesindeki piyade atış mektebinde, dün yangın çıkmıştır. Saat 15,30 da üç katlı olan mektebin üst kısmından birdenbire yükselen â- levler, büyümeğe başlamış, hâdiseden derhal itfaiye ve zabıta haberdar e - dilmiştir. Bir müddet sonra, Kartal, Pendik ve Kahköy ifnaiye grupları yangın mahalline yetişerek yükselen alevleri önlemeğe muvaffak olmuşlar- dır. Kartal kaymakamı ile jandarma kumandanı da mektebe gitmişler, icah eden tedbirler alınmıştır. Yangın hir müddet devam etmiş, bu suretle üç katlı olan binanın üst kıs- mı yanarak çökmüş, ateşin diğer İki kata sirayetine mâni olunmuştur. Ya- nan kısımda yatakhane, mutfak, ve » mekhane, çamaşırhane ve bullaşıkha- ne bulunuyordu. Ateşin elektrik kon - tığı neticesinde veya bulaşıkâne baca- sının tutuşması yüzünden çıktığı sa - nılmaktadır. Yangın, Adalardan görülmüş ve A- da zabıtast tarafından karşı yaka it - faiyesine haber verilmiştir. Bundan başka dün üç ayrı yerde de yangın başlangıçları olmuştur. Samat yada Arabkuyusunda tren güzergâ - hında Şam isminde birine ald 12 numa rah ev, saat 16,16 da önünden geç - mekte olan bir lokomedifin çıkardığı bir kıvılcımla tutuşmuş. bağdadiler » den 2 metre kadarı yandıktan sonra söndürülmüştür. Rumelihisarı fırınının bacası da tu- tuşmuş, ateşin sirayetine meydan ve” rilmeden bastırılmıştır. Küçükmustafapaşada Karadeniz cad desinde Yusuf kaptanın evi de, ayni şekilde, baca tutuşmasile bir yangın tehlikesi atlatmıştır. Doğu vapurunun tecrübe- leri henüz yapılmadı Dün bir sabah gazetesi Almanyada inşa edilmekte olan Doğu vapuru hak kında Denizyolları İdaresile Alman vapur tezgâhları arasında ihtilâf çik - tığmı ve tecrübeleri yapılan vapurun birçok noksanları görülerek tesellüm edilmediğini yazmıştır. Denizyolları İdaresinde yaptığımız tahktkata göre bu haber yanlıştır. Do- Hu vepurunun henüz tecrübeleri ta - mamlanmamıştır, yazıldığı gibi ,vapur- de birçok noksanlar da bulunmuş de. Bildir. Vapur inşanta ald bazı noksan- lar henüz ikmal edilmediği için tesek Him musmelesine de başlanılmamış - tır. Bu noksanlar ikma! edildikten ve tecrübeler tamamlandıktan sonra, Do- Bu vapuru önümüzdeki ay içinde Tlma- nımıza a getirilecektir. ISTANBUL HALK TİYATROSU Kenan Güler ve arkadaşları Bu skşem Yedikule Pınar sinemasında PAKİ DAMEN 7 perde GEMAL SAHİR Ba akşam Beşiktaş büyük sile parkısda Bu senenin ilk temali MEÇHUL SERSERİ opsreti Bag rolde Bayan Leylâ Refik Yüksek Deniz Ticareti Mektebi Müdürlüğünden: 'Mektebimize 939 yılı zarfında telebe kayıd ve kabulü şersiti: 1 — Mektebin tahsil müddeti lise ve yüksek sınıflı olmak üzere altı sene. dir. Yatılı ve parasızdır. Gayesi ticaret gemilerimize kaptan ve mekinist ve de. niz mesleği için fen adamı yetiştirmektedir. Mektebe kâbul olunan telebenin giyimi, yiyimi vesair hususatı mekteb tara. fından temin edilir. — Mektebin bu sene hem lise ve hem de yüksek sınıfına telebe alınacaktır. A — Lise smıfma almacak talebelerin orta mektebi bitirmiş ve yaşları on beşten küçük on dokuzden büyük olmamaları şarttır. B — Yüksek sınıfa alınacak talebelerin de lise mezunu olmaları lâzımdır. 3 — Yazilmak için Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri mektebe mürccasi edilmelidir. 4 — İsteklilerin mekteb müdürlüğüne karşi yazacakları istidalarına aşağıda. ki vesikaları rapteylemeleri lâzumdır. A — Hüviyet ctizdanı, B — Aşı kâğıdı. C — Mekteb şehadetnamesi, veya tasdiknamesi veyahui bunların musaddak suretleri, D — Pojisçe tasdik edilmiş iyi hâl kâğıdı. E — Velilerinin izahlı adresleri ve tatbik imzalar. F — 6 «ded kartorsuz fotograflar «9X8 eb'adında.. 5 — Yazılma işi 26/Ağustas/939 Cumartesi gününe kadardır. Kayıd olanların 28/Ağustos/939 Pazartesi günü sihhi muayeneleri için sabah sast 0 de mektebde bulunmaları Tâzımdır. 6 — Fazla tafsilât için Ortaköyde Mekteb Müdürlüğüne müracaat olunmalı. dır. İstanbuldan gayri mahallerden yapılacak mürscaatlara matbu mektebe dü bul bilgisinden gönderilir. Müracaat için posta pulu gönderilmesi Mzımdir. «52723 Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı 1 — Eksilumeye konulan iş: Zonguldakta Amelebirliği hastane binasının ce. nubundaki granit parke yol ve betonarme duvar ve piyade Kaldırım inşasıdır. Keşif bedeli (7745) lira (70) kuruştur. 2 — Bu işe sid evrak şunlardır: A) Mukavele projesi. B) Eksiltme şartnamesi, C) Fenni şartname, D) Vahit, fiat ve kşeif hülâsa cetvelleri, E) İki parçadan ibaret plân ve maktâ. İstiyenler bu evrakı (2) lira mukabilinde Zonguldakta Amelebirliğinden te. darik edebilirler. 3 — Eksiltme: 2/8/939 Çarşamba günü saat on beşte Zonguldakta Amelebir. liği faal heyeti hüzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için taliblerin (581) liralık muvakkat teminat vermesi ve Resmi gazetenin 3297 sayılı nüshasında çıkan talimatnameye tevfi, kan müteahhidlik vesikosı ibraz etmesi lâzımdır. 5 - Taliblerin teklif mektublarını üçüncü maddede yazıl santa kadir Ame. lebirliği başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri icab eder. Postada olacak ikmeler kabul edilmez. «5309; Üsküdar İcra Memurluğundan: Üsküdarda Bulgurlnmeseld mejhallesinin Çıkmaz sokağında 12 numaralı hanede ölü Mehmed Nuri varislerine borçlu Üsküdarda Bulgurlumescid mahallesinin Çikmazoda- lar sokağında 12 numaralı hanesinde ölü Eminenin: Üsküdarda İcadiye mahallesinde Darbhaneltmerdires sokağında eski 23, 23 müker- rer (Tarafları: Kadri ve mitar Hacı Mustafa ve arabacı Abbas bano ve arsaları ve tas rikle mahdud müstemma Karebet kalfa vakfından 274 M 2 ve tamemi 205 lira kıymeti muhammeneli arsanın 48 hisse itibarile borçlu Emineye aid 18 hissesi ve gene Üskü - kalfa vekfindan tevsi intikali ve tamamı (1045) Tira kıymeti muharemeneli elyevm bir bab hanenin 24 hisse ibare borçlu ölü Emineye add 18 hissesinin 2280 numarali kanuna tevfikan açık arttırma ie safilmasına karar verilmiştir. Ewin vaziyeti hazan: Sokak kapısından girldikla bir ufak pabuçluktan 2 ayak merdivenle küçük sofaya çıkılır, bu sofa üzerinde biri yüklü ve dolablı, diğeri yüksüz ve dolabem iki oda ve 80- fudan camekinin ayrılmış kezalik küçük bir oda vardır. Zemin kat: 10 - ayak merdivenle zerin kata inildiikte zemini kırmızı tuğla döşeli bir taşlık ve taşlığın yanında bir oda ve zemini toprak âlaturka ocaklı ve mermer delikli taşlı bir mutfak ve alakurka bir halâ vardır. Bahçe: Bahçede Wi Meir bir cevir ve bir armud ve bir de ayva afacı vardır. Evin tamami ahşab olup elektrik tesiaafti movcuddur. e nr görene Saye tarihinden itibaren 9537/5587 ar Jera dairesinin muayyen numarasında herkesin görebileceği için aş a fazla ımalümat almak istiyenler işbu garinameyi 997/ 5505 ile memuüriyetimize nyiracaat etmelidir. 2 — Gayrimenkui 6/9/9839 tarihinde Çarşamba günü saat 15 te Üsküdarda İmaniye nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat meklubu bedeli barleinde olarak ihale karar pullarını tapu ferağ harci- tavez bedelini vermeye medburdur. Gayrimenkulün nefsinin doğan müterakim vergile, tansifat ve tenviriye ve tellâliye rüsumu Vakıf icoresi borç