9 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

9 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

rşısında Olacak mı, olmıyacak mı? A. gazetesinin başmuharriri başmakale yazdı: «Harb olacaktır.» B. gazetesinin başmuharriri B. de met başmakale yazdı; «Harb olmıyacaktır.» C. gazetesinin başmuharriri C. bir fık- Ea dinlemişti. # «Bir ebeyi doğuracak bir kadına ça- #ğırmışlar, ebe hastayı muayene etlikten sonra kocası sormuş: — Çocuk kiz mı olacak, erkek mi? Ebe bu suale: Çocuğun kız mı, erkek A. bir — Babası, erkek bekliyordu. ben de erkek olacak, dedim, | — Ya Kiz olsaydı? — Onu da düşündüm, dahbao gün kimse görmeden kapının arkasına şu sâ- tırları yazdım. Muavin kapının arkasındaki kalemle yazılmış yazıyı okumuş: «Sizi şimdiden mahzun etmemek için çocuğun erkek olacağını söyledim. Ço cuk kız olacaktır.» — Okudum. — Çocuk kız olsaydı babasına bu ya- zıyı gösterecektim.» kurşun mi olacağı tıbca tesbit edilemez dese, &- damm kendine itimadı kalmıyacağını an- — Erkek olacak Demiş, günler geçmiş, kadının vakti dırmışlar, o da Muavinile beraber gitmiş, kadın bir er- kek çocuk doğurmuş. Kadının kocası se- tamam olmuş, ebeyi o Çal vinmiş: — Ebe dediğiniz sizin gibi olur, demiş, çocuğumun erkek olacağını evvelden ba- Da söylemiştiniz. Ebe ile muavini yalnız kalmışlar, mu- Bvin sormuş: A Çim erkek olacağını nasıl bik * <. gazetesinin başmuharriri U, bir DAaş- makale yazdı: «Harb olmıyacaktır.. Makaleye imzasını attı ve gltına şu sa- tırları ilâve etti: «Karilerimi endişeye düşürmemek i- çin harb olmıyacaktır, diye yazdım. Fa- kat harb olacaktır.» Sermürettibi çağırdı: — Yazının imzadan sonraki kısını gi- zeteye konulmıyacak, müsveddede kala- caktır, dedi, Ki Multi lir biliyor mu idiniz ? | “Dünyanın en fazla elma ist ist hal! Dünyan eden memleketi #allat bulunan bs- Dünyada en fazla elma istihsal eden © memleket N Birleşik Amerika cümhuriyetidir. El ma ağaçlarına mu- Ğ şerat ile mücadele eylemek üzere hükümet her sene 17,500,000 dolar sarfeylemek mecburiye -! tindedir. Bir insanın yl ot Yetmiş yaşında bulunan bir adam vasati olarak öm- ründe yediği et miktarı şudur: 3 Sığır, 4 dana, 8 domuz, 4 koyun, 300 tavuk, 75 kaz. Bu istatistik her halde Avrupaya aid olsa gerektir. Bir insana lâzım olan su! Yapılan tetkik- lere göre bir insa- nin yaşabilmesi i- çin günde tam iki * Ütre suya ihtiyacı vardır, Doktorlar bu i- ki Mireden az su Me gıdalanan bir insanın mutlak surette Dünyanın en uzun kelimelerini kimler kullanır ? | Kanadada yaşa- makta olan Algon- ken adında bir ka- bile vardır. Bu kabile © Amerika Hindlilerindendir - En uzun lere kelime- o maliktirler, Meselâ alelâde bir ekorkuyorum!; keli. j mesi o Yisanca şu suretle söylenir Naspiçinikotuanisakenindamişkogo » bon!... * Tibetlilerin selâmı İki Tibetli kar gılaştıkları © vakit birbirlerini dille- rini çıkararak se- lâmlarlar. E! ile selâm ora da çok ayıb sayılır, Bundan başka Tibette kadınların en makbul şeyleri ne gözleri, me yüzleridir, bir Tibetli kadın dalma dilinin inceliği ve zarefeti ile övü- nür. 7 >) ? eessilik İç say ——— Mm... kuvvetten düşeceğini ve daimi bir hara. ret, kırıklık ve başağrısı içinde buluna- cağını söylemektedirler. Bir aşk muadelesi Şöyle bir mektub aldım: «Teyze, ben yaptığı hatayı düzelt « miye çalışan bir adamım. Bana yol göstermenizi rica ediyorum; Üç yıl evvel yaşımın elliyi geçtiğini ve saç- larımın da kırdan beyaza meylettiğini unutarak genç bir kadını takib etmi - ye başlamıştım. Kadın evli, bir de ço- cuk annesiydi. Hiç şüphesiz benim bü- yük denilen servetime tamah ederek , docuğunu da. kocasını da biraktı, ev. İİendik, kendisine o zamana kadar gör- mediği derecede geniş bir hayat hazır- ladım. İlk zamanlarda mes'ud oldu, f4kat çok geçmeden çocuğunu aramıya başladı, bu çocuk arama arkasında es. ki aşkının gizli olduğundan şüphele - 'niyorum, ona da hak veriyorum. Ben 52 yaşmdayım, kadın ise h 22 sin- de, bıraktığı kocası da âdeta bir deli- kanl. Kadın şüphesiz haklıdır, ben de ma- dem ki bu hakkı teslim ediyorum, ma- dem *i ihtiyarlığımı inkâra imkân yok. Geniş bir tazminat ile zevcemin ser. bestisini iade etmeyi düşünüyorum, fa- kat nasıl yapmalıyım, ve siz ne dersi- Biz?» * Okuyucum kendi hareketinin hük- münü bizzat vermiş olduğu için bu da- kikada muahaze edilmesinde fayda yoktur. Tasavvur etmekte olduğu «tamir ha- reketis nin doğru olup olmadığı nok- tasına gelince, bu meselede her Şey - den evvel kadınım sabik zevcinin ka. rakterini bilmek lâzımdır. Bazı erkekler bilirim ki çok «mü - tehammil, dirler. Büyük bir unutma kabiliyetine omaliktirlar. affederler, mes'ud da olurlar. Buna mukabil öyle erkekler tanırım ki, sevdikleri, sey - meden fariğ olamıyacaklarını bildik - leri halde hakareti hazmedemezler. Hiyaneti affedemezler. Bahsi geçen erkekte bu iki karakterin hangisi var? Kadmın fikrini almak, kadınla açık - ça konuşmak iâzımdır, derim, TEYZE SON POSTA Bol etekleri seviyor musunuz ? Kadın Köşesi yi Bir sene evvel Parmakkapıda bir kömürcü dükkânının üstündeki odada, uzunca süren bir boğuşmayı müteakıb Hüseyini öldüren ve akrabası Demiri bıçakla yarayan oAbdürrahman ve suç ortağı Eminin muhakemelerine, dün ağırceza işlerine: bakan nöbetçi asliye 2 nci cezada devam edilmiş - tir. Suçlular, cürümlerini paraya tama” an değil, can ve ırzlarını korumak ve kurtarmak için yaptıklarını iddla edi. yorlardı. Ve bu sebeble de dünkü duruşmada suçlullardan Abdürrahmanın Çatalca- dan getirttiği köy ihtiyar beyeti maz. batası okundu. Bu yazıda: Suçlunun hal ve vaktinin yerinde olduğu ve kömürcülük işinde de ka - zancının yolunda gittiği bildiriliyor - du. Bunu müteakıb suçlular vekili söz aldı: «— Bu suç müvekkillerim tarafından paraya tamaan yapılmış değildir. O. kunan mazbatayı bu noktadan müvek kilim mahkemeye sunmuştur. Saniyen geçen duruşmada dinlenen &mme şahidlerinden biri «ben odanın dışındaki delikten gördüm. Abdürrah man maktul Hüseyini yatırmış elin - deki bıçakla kotır, kıtır kesiyordu» de. miştir. Halbuki vak'anın cereyan ettiği o « 'danın dışında böyle bir delik mev - cud değildir. Bu sebeble de şehadet, görgüye müstenid sayılamaz. Bu ba - kımdan vak'a mahallinde mahkemece keşif yapılmasını müdafaa noktasın - dan isterim» dedi. Müddetumumi dosyanın tetkikini twleb ettiğinden muhskeme başka bir güne bırakılmıştır. > | Bir ihtilâs suclusu muhakeme Yüzde doksan evet diyeceksiniz. Çün- kü: Yenilik dalma sevilir. Bahusus bu etekler kullanışlı da... Yıllarla rahat bir adım attırmıyan daracık efbiselerden son- ra insan bir feraha çıkmışa dönüyor. Arcak bol etek vücude sanıldığı kadar kolay uymaz. Şişman göstermek ihti - mali çoktur. Bolluğun yüksekliğini, al- çak'ığını. yerini vücude göre tayin et - mek lâzımdır. Bâzı vücudlere dizden itibaren bol e- tekler yaraşır. Bazılarını kalçadan, ba - zılarına - bilhassa ince uzunlara - belden İtibaren... Bunu deniyerek tayin etmek icab eder... Yukarıdaki modelde gördüğünüz bol kloş etek ceketile bir kumaştan yapılmış- tır. Yalnız renkleri ayrı ayrı. Ceket be - yaz, etek siyahtır. Sağda cep yerlerine yarısı beyaz, yarısı siyah iki püskül ta - kılmıştır. Alttaki: Bu tayyörü yaparsanız yazın iniz yibi sonbaharda da istifade e- edildi Kartal maliyesi memurlarından Kâ. Kültür işleri: Üniversite Talebe Yurdu yapılacak İstanbul Üniversitesi Rektörü Ce - mil Bilsel, başka şehirlerden İstanbu. la yüksek tahsil yapmak arzusile ge- len talebelerin vaziyetlerile meşgul ol mağa başlamıştır. Rektör bu sene kat'i olarak bütün bu talebenin bir takım pansiyonlarda ve bilhassa fakir olanlarının medrese köşelerinde kalmalarının önüne geç - mek üzere bir (Üniversite Talebe Yur du) tesisine karar vermiştir. Her ıl yapılmasma karar verildiği halde bir türü yapılamıyan bu yurdun, mutlak surette bu yıl orta - İsa doğru ikmal edilmesi hususile biz İzat Rektör meşgul olmaktadır. Ayrıca bir de lokanta yapacaktır. debilirsiniz. İnce yünlüdendir. Eteği şemsiye dedikleri kloş biçiminde... Ce - ketinin işlemeleri mavi kadifa üstüne gü- müş rengidir. li cinayetinin muhakemesine devam edilili Suçluların vekili cinayetin müdafaainefs için işlendiğini iddia etti ve bir keşif yapılmasını istedi mil, Tevfik adındaki bir mükellefe a. id makbuza 10 ve dip koçanına | lira yazmak suretile 9 #ira ihtilâs ettiği id diasile bir müddet evvel ağırceza mah kemesine mevkufen sevkedilmiş bu » Tunuyordu. Dün bu ihtilâs davasına asliye 2 nci cezada devam edilmiş, şahid olarak Kartal maliye tahakkuk şefi, muavini ve varidat memuru dinlenmişlerdir. Suçlu avukatı evvelce tanzim edi - Jen ehlivukuf Taporuna itiraz ederek yeniden bir ehliyukuf tayinini istemiş tir. Bu cihetin karara bağlanması için muhakeme başka bir güne talik edil. miştir. Satiye suçluları iddianameye itiraz ettiler Satiye işinden mevkuf ve gayrimev- ku? suçlulardan hepsi iddianameye İ. tirazlarını 4 üncü sorgu bhâkimliğine tevdi etmiş bulunmaktadırlar. İstintak hâkimi, bu itirazları yezin, yegân tetkik etmektedir. Kararname - nin bir iki gün içinde hazırlanacağı tahmin olunmaktadır. Rüşvet davasına devam edildi Geçenlerde bekçi Ramazandan 3 Ji. ra rüşvet aldığı iödiasile tevkif edile - Tek duruşmasına asliye | İnci cezada mevkufen başlanan polis Şakirin mu « hakemesine dün de bakılmıştır. Rü# vet cürmiümeşhud zaptıni imzalıyan memurlarla, muhbir bekçi şahid olarak dinlenmişlerdir. Şahidler, arama es « nasında 3 liranın suçlu Şakirin kapu- tu cebinden çıktığını söylemişlerdir. Gelmiyen şahidlerin celbi için muha” keme başka bir güne bırakılmıştır. Polist Bir adam ot yüklü kamyondan düştü Unkapanında, Tabakyunus mahalle” sinde Cami sokağında oturan Fethul « Tah dün, Büyükçekmeceden ot yüklü bir kamyonun üzerinde gelirken, Küs çükçekmece virajının dönülmesi esnâ” sında hâsıl olan sarsıntı neticesindö müvazenesini kaybederek düşmüştür” ; : Fethullah Cerrahpaşa hastanesine Pr dırılmıştır. Bir motosiklet bir otomobile çarptı Basrinin idaresindeki 96 sayılı mo” tosiklet Fevzipaşa caddesinden geçer i a ken önünden gitmekte olan 2019 pili sayi: oOve Kadrinin idaresindeki taksi otomobiline çarpmıştır. Hâsrl olan sarsıntı neticesinde, mo © tosıkletin arkasmda oturmakta olaf” İsmet adında 16 yaşlarında bir kız y&” re düşmüş ve başından yaralanmıştı” Yaralı tedavi altına alınmıştır. , , Parasızlık 7 2 Do 2:-.o >. BS İEP EOAPI DARISI SL BİSE PEPEE O SEE EOEHS BİZİM UN WE